AutóAddikt Autóteszt Peugeot Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 EAT6 Allure – kellett egy...

[TESZT] Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 EAT6 Allure – kellett egy kis fazonigazítás

Nagyjából modellciklusa felénél érkezett a facelift a Peugeot 508 esetében – pontosan úgy, ahogyan az annak rendje és módja szerint lenni szokott. Igaz, a kifutás ideje így a többi márkáéhoz képest kicsit eltolódott, legalább 1-1.5 évvel, de alapvetően megbocsátható, hiszen a franciák minden olyan hasznos, kevésbé hasznos újítást bevetettek, amelyre szüksége lehetett a vásárlóközönségnek.

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_001

2010-es bemutatkozása óta ugyanakkor nem sokban változott a Peugeot 508, amiben mégis, az teljesen szembetűnőnek mondható. Kezdjük rögtön a frontrész hűtőmaszk moduljánál, itt máris észrevehető, hogy a Peugeot oroszlános emblémája a rostély közepére került (eddig ugyebár a motorháztető alsó ívére volt kanyarítva). A maszk elegáns krómcsíkjaival kelleti magát és kelti fel a figyelmet, affajta helyénvaló módon, prémium szegmens felé kacsintgató modellhez méltóan.

Mi jelenti leginkább az újítást?

Immár teljes LED kiszerelésben pompáznak a menet- illetve nappali fények, a lámpatestek felépítése is teljesen megváltozott, három elkülöníthető szekciót különböztethetünk meg, mely párhuzamosan egészül ki a lökhárítók alsó két sarkába helyezett fényívekkel: ezek a nappali menetfényért, valamint az irányjelzésért felelnek. Rendkívül illusztris, amikor indexelésre kerül a sor, a fényjáték még feltűnőbb színekben tünteti fel a Peugeot 508 megjelenését.

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_004

Amolyan németes jelleggel, főként a belsőt tekintve – mondhatnánk, de visszafogottan tesszük, hagyjuk meg a Peugeot 508 sajátos gall akcentusát, annak ellenére, hogy a PSA konszern Citroen C5 modellje például sokkal inkább visszaadja a nagybetűs francia hangulatot. Lásd felfüggesztés, kormányzás, feeling, miegymás. Ettől persze nem lesz félértékű a Peugeot 508, hozza az elvárásokat, csak egy kicsit másképp.

Sportos kombi: formaiság, kecsesség

Főként, ha a Peugeot 508 SW-ről szól a fáma, mint ahogyan az a cikk címéből is egyértelműen kiderül. Vannak, akik külön elhívatottságot éreznek a kombi karosszériaforma iránt, s az sem hátrány, ha sportosba sejlik az egész formaterv. Nos, az SW addiktok dörzsölhetik tenyerüket, ugyanis a Peugeot 508 SW igazán kecses, dinamikus és lendületes sugallatokat küld (leendő) tulajdonosa irányába, ez nyilvánvalóan első nekifutásra oldalnézetben látszik.

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_002Az autó még akár laposnak is jellemezhető, ugyanis az 1476 milliméteres magasság úgy váll, vagy váll alatt érezhető egy átlagos testfelépítésű kuncsaft esetében. Nem mellesleg a beszállás könnyű, nincs kompromisszum, ráadásul a beltér is nagy – erről lejjebb írunk. A stílusdizájn valamennyire követi a tradíciókat, ha kombi, legyen kombi, legömbölyített végződésekkel, viszonylag szélesre húzott üvegfelületekkel, emelt övvonallal, valamint hangsúlyosan lezárt farrésszel operál a Peugeot 508 SW. Természetesen sok ezüstös árnyalatú berakással, nem győzve eleget ismételni: prémiumszegmens becélozva.

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_003Túlzottan újdonsült megközelítésekre feleslegesen számítunk, ha a Peugeot 508 SW farát vizslatjuk, itt a ráncfelvarrás nem hozott messzemenőkig újat, legalábbis ami a formatervet, s a vonalvezetést illeti. A helyzetjelzők szintúgy, mint a front résznél – LED alapokon működnek, a lámpák rajzolata még inkább egyedivé varázsolja a külcsínt, a fókusz azonban mégis a termetes ötödik ajtón van. Rendjén is van ez így, hiszen a Peugeot 508 SW családoknak szánt alternatíva, tágas terekkel, jó funkcionalitással, praktikummal megfejelve.

Praktikum és prémium

Attól, hogy ráaggatjuk egy autóra a prémiumkombi jelzőt, még teljes értékűen lehet része az igénybevételt nem nélkülöző família-középpontú túráknak. Mi is kell ehhez legfőképp? Tágas, pakolható és variálható csomagtér, oldalrekeszekkel, akasztókkal, hálóval, sík határolófelületekkel. Ez a Peugeot 508 SW-ben megvan, nem kevesebb, mint 612 liter tekintetében alaphangon. Ami persze variálható is még pluszban a hátsó, 40:60 arányban dönthető ülések előrehajtásával a hagyományos recept szerint, úgyhogy nagyon valószínű, hogy a csomagok, táskák, bőröndök és strandfelszerelés nyáridőben remekül helyet kaphat a párhuzamosan utazó négy, vagy öt személlyel egyetemben.

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_018

Remek enteriőrt kapott az új, ráncfelvarrott Peugeot 508 SW. Erről már a korábban levezényelt menetpróba kapcsán is írtunk, most sem jellemezhetjük másként a kialakítást. Kellemes tapintású anyaghasználat, kitűnő minőséggel véghezvitt illesztések, minimálisan zörgő részelemekkel. Utóbbi is csak akkor jellemző, ha szélsőségesebb, úthibákkal tarkított aszfaltfelületen kormányozzuk a kombit, ám az elöl Pseudo-MacPherson, hátul multilink felfüggesztés tökélyre hangoltan simít és ellensúlyoz.

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_010A Peugeot csúcsmodelljében nem követi az alsó-közép, valamint középkategóriájára egyre inkább jellemző apró kormánykerék-kialakítást, a Peugeot 508 SW-ben átlagos átmérővel rendelkező kormányt találunk, masszív, jó fogással párosítva. Az alsó ív itt is kiegyenesített, megkönnyítendő a ki- és beszállást; a kényelmet nagyban fokozza a mélységében és magasságában is kellően jól állítható kormányoszlop.

Új infotainment, érintéssel

Átlátható középkonzolt kapott a Peugeot 508 SW, itt szintén kapunk újítást, mely alapvetően a PSA központi érintésérzékeny panelját jelenti. A működés a sokadik firmware frissítés ellenére sem éppen szaggatás-mentes, viszont a klímaberendezés funkciógombjai ezúttal nem kerültek integrálásra, így könnyedebben állíthatók a fokozatok.

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_007

Kényelem és komfort: ez a két szó jellemzi leginkább a Peugeot 508 SW üléseit, mind elöl, mind pedig hátul.

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_008

Optimális hosszúságú-szélességű ülő- és hátlapokkal, hosszan állítható combtámasszal, testre szabhatóan deréktámasszal (elöl), akár három átlagos testalkatú felnőtt személynek is nagy tereket kínáló hátsó traktussal; 2817 milliméteres tengelytávjának köszönhetően hatalmas láb- és térdhelyekkel.

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_009

Hajtáslánc és fogyasztás

Többre és kevesebbre számítottunk a hajtáslánc révén. Többre, ami a nyomatékosságot, lendületet, teljesítményt illeti, kevesebbre, ha az üzemanyag-felhasználást pedzegetjük. A tesztre kapott Peugeot 508 SW 2 literes Euro6-os BlueHDi gázolajos aggregátot kapott, 180 lóerővel (@3750 RPM), kerek 400 Newtonméter forgatónyomaték-csúccsal (@2000 RPM).

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_013A motor és a kerekek közé iktatott hatfokozatú bolygóműves automataváltó viselkedése megosztó volt, alapjában véve kicsit lustának, visszafogottnak tűnt, az indulások reakciója késlekedéssel érkezett, míg haladás közben, előzéses visszaváltásoknál is számolni kellett hozzávetőlegesen 1-2 másodperces késleltetéssel. Megszokható, nem elementáris probléma, de úgy éreztük, a teljesítményráta engedné, hogy fürgébben mozduljon az egyébként 1620 kilogramm gyári száraz tömegű kocsiszekrény.

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_016

Közismerten takarékosak a PSA BlueHDi hajtásláncai – legutóbb a frissített Peugeot 208 modellben találkoztunk egy 1.6 literes variánssal. A Peugeot 508 SW esetében sincs tulajdonképp okunk panaszra, viszont kimagaslónak egyáltalán nem volt mondható a fogyasztás – 6.1 liter/100 kilométeres átlaggal zártunk többszöri nullázás után, valamint tankolásnál is hasonló értéket számoltunk ki. Országúti, 90 kilométer/órás tempónál 3.9 liter/100 kilométer jött ki (1 tizeddel jobb, mint a gyárilag megállapított), ami remek eredmény, főként, ha figyelembe vesszük, hogy mindezt négy felnőtt utassal sikerült elérnünk. A városi körülmények közt tapasztalt 6.6-6.8 literes átlag viszont túlmutat 1-1.2 literrel a gyárilag előirányzott értéken, s így jött ki a fentebb már említett 6.1 literes üzemanyag-fogyasztás 100 kilométerre vegyes használattal.

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_005

Jelentős kedvezményekre számítsunk

Az új Peugeot 508 SW belépő szintjét az 1.6 VTi motorral szerelt, 120 lóerős, 5 sebességes manuális váltóval felszerelt modell jelenti, Access csomaggal – 6 180 000 forintos kedvezményes listaárral. A legizmosabb árcédulát a GT pakkos, 2.2 literes HDi dízellel és 6 gangos automataváltóval szerelt verzió kapta, kedvezményesen 10 535 000 forintért vihető haza és állítható a garázsba. A tesztben szereplő Allure felszereltségű Peugeot 508 SW 2 literes BlueHDi-vel és 6 sebességes automatával ellátva 8 millió forintot kóstál az aktuális akciót igénybe véve, 1 millió forintos kedvezménnyel.

peugeot_508_sw_2_0_bluehdi_teszt_techaddikt_020

2015 Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1997 cm³

Maximális teljesítmény: 180 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú automata kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4830 mm

Szélesség: 1853 mm

Magasság: 1476 mm

Tengelytáv: 2817 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1620 kg

Megengedett össztömeg: 2240 kg

Csomagtartó mérete: 612 liter, bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 72 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 226 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.6 s (gyári), 8.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.7 l/100 km

Országúti: 3.9 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.6 l/100km

Országúti: 4.0 l/100km

Vegyes: 4.6 l/100km

CO2 kibocsátás: 120 g/km

Bővebb információ a Peugeot hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS
ÉRTÉKELÉS
Forma, design
88 %
Komfort
91 %
Kezelhetőség
86 %
Biztonság
90 %
Költségek
87 %
Előző cikkElkezdődött az ESSENCE Fesztivál, a Ford jelenléte erőteljes
Következő cikkVolvo XC90: a 2015-ös Év Autója az Auto Express szerint