Főoldal Blog Oldal: 505

Még több vezetési élményt ígér a BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány

A 2015-ös Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon (CES) a BMW újfent bebizonyítja, hogy világelső az innovatív lézerfény-technológia fejlesztésében.
bmw_m4_concept_iconic_lights_ces_2015_autoaddikt
Azután, hogy a közelmúltban már át is adta ügyfeleinek a lézerfény-technológiát alkalmazó, szériagyártott modellek első példányait, a bajor gyártó most újabb lézerfunkciókat mutat be a jövő járművei számára. A lézerfény-technológia egészen lenyűgöző, akár 600 méter hosszú bevilágított fényszóró-tartományra is képes az elvakítás-mentes távolsági fényszóró-asszisztenssel (anti-dazzle High-Beam Assistant) kiegészített BMW szelektív fényszóró funkcióval (BMW Selective Beam function). A Las Vegas-i CES kiállításon a BMW leleplezi a lézerfény további előremutató alkalmazási lehetőségeit, amelyek átfogóan integrálva a vezetést támogató rendszerekhez és a jármű érzékelőihez, új intelligens világítási funkciókat tesznek lehetővé, fokozva a biztonságot és a komfortot. Eszerint például képes együttműködni a navigációs rendszerrel és jó előre bevilágítani a közelgő kereszteződések beláthatatlan sarkaiba, miközben a lézer-alapú Dinamikus Megvilágítás (Dynamic Light Spot) funkció akár 100 méteres távolságból is képes figyelmeztetni a jármű vezetőjét az út mentén tartózkodó emberekre és állatokra egyaránt.

Az új világítás-technológia kitágítja a tervezési határokat

A Cool White jégfehér metálfényezést viselő BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány modell új megvilágításba helyezi a BMW-fényszórók jellegzetes ikergyűrű-szimbólumait. A lézerfény-technológiát alkalmazó fényszórók mozgás közben az egységben látható elegáns kék csíkokról egyértelműen felismerhetők. Mindeközben a BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány hátsó lámpatestei OLED-technológiát (OLED – organic light-emitting diodes, szerves fénykibocsátó diódák) alkalmaznak, amelyek egyes szerves anyagok papírvékony félvezető rétegein keresztül alkotják meg a fényt. Most először a hátsó lámpatestek és a hátsó irányjelzők egyaránt OLED-technológiát alkalmaznak. A hátsó egységek megvilágított felületeit úgy alakították ki a tervezők, hogy működés közben azok háromdimenziós hatást keltsenek. Az OLED mindeközben vékony kialakítása okán kevesebb helyet is foglal.

Az innovatív technológia ragyogó példája: elvakítás-mentes lézerfény-technológia és lézerfény-kivetítés

A BMW lézerfény a bevilágított fényszóró-tartomány és a fényesség terén egyaránt új mércét állít fel, amely a lézer-fényszóró belsejében az „összefüggő” egyszínű kék lézerfényt kellemes fehér fénnyé alakítja át. A nagyteljesítményű diódák által kibocsátott fénysugarakat a speciális optikai rendszer egy foszfor lemezre irányítja a fényszóró belsejében, amely ezeket a sugarakat rendkívül fényes fehér fénnyé alakítja át, amely nagyon hasonlít a természetes nappali fényre és kifejezetten kellemes a szemnek. Annak ellenére, hogy 30 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak, a párhuzamos fénycsóvák tízszer erősebbek, mint az autóiparban jelenleg használt halogén, xenon vagy LED fényforrások. A BMW lézerfény bevilágított fényszóró-tartománya eközben eléri a 600 métert, amely a hagyományos fényszóró-tartományok több mint kétszerese, növelve a vezetés biztonságát a sötétben. A kamera-alapú, dinamikus vezérlésű BMW szelektív fényszóró funkció (BMW Selective Beam function) megelőzi a szemből érkező és az utolért járművek elvakítását, ezáltal lehetővé teszi a lézer-fényszórók mindenkori folyamatos működését.

Nagyobb biztonság a folyamatos kapcsolatnak köszönhetően

Az innovatív lézerfény-technológia széleskörű alkalmazása az egyéb vezetést támogató rendszerekkel együttműködve különféle intelligens világítási funkciók megvalósítását segíti. Egyesítése a navigációs rendszerrel például lehetővé teszi, hogy az adaptív fényszórók proaktív vezérlő rendszere már azelőtt bevilágítson a közelgő kereszteződések beláthatatlan sarkaiba, hogy a vezető elfordítaná a kormányt. A lézerfény-technológia eközben új dimenzióba emeli a Night Vision rendszer Dinamikus Megvilágítás (Dynamic Light Spot) funkcióját. Koromsötétben a rendszer infravörös kamerája már akár 100 méteres távolságból is érzékeli az út menti embereket és állatokat, a lézerfény-alapú Dinamikus Megvilágítás funkcióval pedig időben, jól láthatóan megvilágítja őket. Sőt, amennyiben a jármű az előtte álló útszakasz szűkülését érzékeli, a lézer-fényszórók által bevilágított tartomány automatikusan a jármű pontos szélességét mutató „keskeny tartományra” vált át, így segítve a vezetőt, hogy biztonságban át tudja manőverezni az autót a keskeny útszakaszon. A BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány ezen felül egy újabb „jövőbe mutató“ rendszert is bemutat Las Vegasban: a nagyteljesítményű lézer diódákat. A rendszer a vezetést támogató információkat közvetlenül a jármű előtti útszakaszra vetíti ki, lehetővé téve, hogy a sofőr még teljes sötétségben is maximálisan az útra koncentrálhasson.

OLED-technológiás hátsó lámpatestek háromdimenziós hatással

A BMW szerves világítási rendszerének (BMW Organic Light system) alapját az innovatív, hatékony és fenntartható OLED fényforrás adja, amely alacsony energiafogyasztásával elősegíti a jármű károsanyag-kibocsátásának további csökkentését. Újabb fenntarthatósági tényező, hogy eme technológia előállításához nincs szükség drága, ritkaságszámba menő nyersfémekre. A hagyományos, pontokból álló LED fényforrásokkal ellentétben az OLED-technológia a teljes felületén egyenletesen alkotja meg a fényt. Az OLED-elemek rendkívül vékonyak, vastagságuk mindössze 1,4 milliméter. Az egyes elemek ráadásul egymástól függetlenül, külön-külön is működtethetők, amely új lehetőségeket teremt a hátsó lámpatestek eltérő világítási hatásainak megalkotásában.

Eltérő világítási hatások a különböző vezetési módok szerint

A múltban a jármű világítási funkcióinak korlátozott számával, szigorú jogi követelmények szerint szabályozták a járművek fényességét, amely lehetővé tette az OLED-technológia megjelenését. A BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány modell a hátsó lámpatest és a hátsó irányjelzők esetében is a BMW szerves világítási rendszerét használja. Az OLED-elemek egyenkénti működtetésével a hátsó lámpák eltérő világítási hatásokra képesek a különböző vezetési módok szerint. Miközben alapesetben a hátsó lámpatest „L-alakú” fénye széles tartományban, egyenletesen világít, Sport módban ez változó alakú világítási mintává változtatható néhány OLED-részlet aktiválásával. A hátsó lámpa fénye ekkor egy keskeny, összpontosított és élesen határolt „fénysávnak” látszik.

Az új technológiák új tervezési opciókat teremtenek

A világítás a modern járművek fontos dizájn alkotóeleme. Szemből nézve a BMW-fényszórók jellegzetes ikergyűrű-szimbólumai és a márka által fémjelzett vese alakú hűtőrács azonnal felismerhetővé teszik a BMW összes modelljét. Éjszaka a négy ragyogó gyűrű a márka jellegzetes védjegye. A BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány modell az ikergyűrű-szimbólum újfajta értelmezését mutatja be. A tanulmány lézerfény-technológiás fényszóróit mozgás közben az elegáns kék LED-csíkok emelik ki. Az új lézerfény-technológia sajátosságainak köszönhetően az innovatív fényszórók lapos és éles dizájn szerint készülhettek el.

Stílus tekintetében az „L-alakú” hátsó lámpatestek éppoly jellegzetesek, mint az első fényszórók. Az „L” alak egy sajátos dizájn-védjegy, amely a jármű hátsó részének szélességét hangsúlyozza, miközben tovább fokozza a jármű markáns és erőteljes kiállását, amely minden esetben kiemelkedik a tömegből – éjjel és nappal egyaránt. A jelenlegi BMW-modellek esetében a LED-technológiás hátsó fénycsíkok és az egyéb világítási elemek éjszaka az „L-alakot” hangsúlyozzák, sötétben is könnyedén felismerhetővé téve a márka modelljeit. A BMW az OLED-elemeket alkalmazó hátsó lámpatestet először a Vision Future Luxury tanulmány modellen mutatta be, amely tanulmány 2014 áprilisában, Pekingben tartotta világpremierjét. A BMW M4 Concept Iconic Lights tanulmány ezúttal a technológia sajátos verzióját mutatja be a CES kiállításon. Az OLED-technológiás hátsó lámpatestek M-stílusú alkalmazása a jellegzetes BMW „L-alakú” világítási dizájn új evolúcióját jelöli. Az OLED-technológia lehetővé teszi az új, háromdimenziós hatású és éles dizájn szerint kialakított fényszóró-megjelenést. A BMW M GmbH a közeljövőben beindítja az OLED-technológiát alkalmazó modell sorozatgyártását.

Rekordot döntött a Mazda hazai piaci részesedése

A Mazda Magyarországon 2.88%-os decemberi személyautó piaci részesedéssel zárta az elmúlt évet, mely rekordmértékűnek számít a márka hazai, 22 éves történetében.

mazda3_autoaddikt

Az eladási számok már második éve több mint 70%-os növekedést mutatnak az előző évihez képest. A Mazda az évi 1000 darabnál többet értékesítő gyártók közül a legnagyobb mértékű eladás-növekedést könyvelhette el.

A Mazda sikeréhez elsősorban a 2013-ban bemutatott Mazda6 és új Mazda3 járult hozzá. Előbbi stabil, 9% feletti piaci részesedést mondhat magáénak a felső-közép kategóriában, egyből a nagy flotta modellek után. A Mazda3 is gyors eredményeket ért el a kompaktok között: értékesítésének első évében majd 500 darab talált gazdára.

A Mazda 2015-ben is folytatja termékpalettájának megújítását és kiegészítését. Februárban, a közönségszavazat kategóriában nemrég Arany Kormánykerék díjat nyert, új Mazda2 lép a magyar piacra, tavasszal érkezik a 2015-ös Mazda6 és CX-5, melyek megkapják a Mazda új kommunikációs, szórakoztatási és navigációs rendszerét, nyár elején találkozhatunk az új SUV-val, a CX-3-mal, mellyel a dinamikus életstílusú, dizájn-orientált vásárlókat szólítja meg a márka, nyár végén pedig hazánkba is megérkezik a várva-várt új MX-5.

BMW-innovációk a CES 2015 keretein belül

A január 6-a és 9-e között megrendezésre kerülő 2015-ös Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon (CES – Consumer Electronics Show) a BMW i a 360° ELECTRIC portfólió újabb innovatív termékét leplezi le: a BMW i otthoni töltési hálózatot (BMW i Home Charging Services).

bmw_i_solar_carport_koncepcio_ces_2015

Ez az elektromos és plug-in hibrid BMW modellek otthoni töltésére szolgáló úttörő megoldás a BMW által 2014 tavaszán már bemutatott okos otthoni töltőrendszer, a BMW i Wallbox Pro alapjaira épül.

Az intelligens otthoni töltési hálózat működése

A BMW i innovatív otthoni töltési hálózatát használva a rendszer a csatlakoztatott járművet a háztartási napenergia-hasznosító rendszeren keresztül, napenergiával tölti, amennyiben lehetséges. Ha nem áll rendelkezésére elegendő napenergia, vagy a háztartásban nincs napenergia-hasznosító rendszer, a járművet automatikusan a legolcsóbb, csúcsidőn kívüli időszakban tölti fel, ezzel lehetővé téve, hogy a rendszer kihasználja a napszak függvényében változó, rugalmas villamosenergia-árakban rejlő előnyöket. Az Egyesült Államokban ez évente mintegy 800 dollár megtakarítást eredményezhet. Eme teljesen automatizált töltési hálózattal a BMW egy könnyedén működtethető rendszert kínál ügyfeleinek, amely a háztartási villamosenergia-hálózatra csatlakoztatott intelligens járműtöltést az internet-alapú adatrendszerek előnyeivel egyesíti.

„Az intelligens otthoni töltési hálózat bemutatásával a BMW az első autógyártó, aki ennyire széleskörű, okos járműtöltési megoldást kínál ügyfeleinek” – mondta Julian Lienich, a BMW projektmenedzsere. „Célunk, hogy a mobilitást ügyfeleink számára annyira olcsóvá tegyük, amennyire csak lehetséges, egyúttal biztosítsuk számukra a zöld energia maximális kihasználhatóságát – anélkül, hogy részükről ez bármiféle szervezést igényelne” – tette hozzá.

Las Vegasban a BMW élő bemutatót tart majd a BMW i otthoni töltési hálózat működéséről, amelyet a bajor gyártó a Beegy energiaszolgáltatóval közösen fejlesztett ki. A bemutató alkalmával egy napenergiát hasznosító gépkocsibeálló látja majd el energiával a BMW i Wallbox rendszert, amely így közvetlenül napenergia felhasználásával tölti majd a csatlakoztatott járművet. A rendszer a töltéssel párhuzamosan valós idejű napenergia-adatokat és háztartási villamosenergia-adatokat alkalmaz a Solarwatt és a Kiwigrid által. A CES kiállításon bemutatott rendszer-kijelző valós idejű időjárási adatokat és napenergia-előrejelzést is megjelenít majd, látványos módon szemléltetve a látogatóknak, hogy miként optimalizálja a BMW az előrejelzések alapján a járműtöltést. Ha épp nem süt a nap, a Genability által szállított valós idejű villamosenergia-árak elemzése alapján a rendszer a legolcsóbb időszakban tölti fel energiával a járművet.

Az intelligens otthoni töltési hálózat Las Vegas-i bemutatója lehetőséget ad a BMW-nek arra, hogy egy friss termékkoncepcióba is bepillantást engedjen: az elektromos BMW i modellek által használt nagyteljesítményű akkumulátorok újraalkalmazásával kifejlesztett fix energiatároló rendszerbe. Az úttörő tanulmány eltárolja az energiát – napsütés esetén például a háztartási napenergia-hasznosító rendszerből -, amelyet később a csatlakoztatott jármű töltésére vagy a háztartási energiaszükséglet biztosítására használ. Azáltal, hogy a rendszer ily módon képes a napenergia napszaktól független felhasználására, nagyban elősegíti a háztartások magasabb szintű energia-önállóságát, egyben minimalizálja a növekvő energiaárakból következő hatásokat.

Optimalizált költségek, intelligens energia-felhasználás és egyszerű működés

Összefoglalva: a BMW i intelligens töltési hálózatainak célja, hogy optimalizálják a töltési költségeket és – amennyiben az ügyfél rendelkezik otthoni napenergia-hasznosító rendszerrel – azt a lehető leghatékonyabb módon használhassa. Azzal, hogy a BMW i otthoni töltési hálózata a háztartási energiaellátó rendszerbe integrálva működik, további költségmegtakarítások érhetőek el.

A napenergiát hasznosító gépkocsibeálló a 25 négyzetméteres, vagy még nagyobb tetőfelületnek köszönhetően 32 000 kilométernyi, tisztán elektromos vezetéshez elegendő energiát állíthat elő évente (globális átlag). A napenergia eme intelligens felhasználása a jövőben teljesen önálló járműtöltési megoldást kínál a BMW i ügyfeleinek.

Ez az első ilyen típusú, intelligens járműtöltési megoldás a világon, amely 2016-tól válik elérhetővé a BMW ügyfelei számára.

Az Opel 2014-ben is első helyen végzett a személyautó-eladások piacán

„Örülünk annak, hogy végre érzékelhető növekedés volt a magyar autópiacon, de még jobban örülünk annak, hogy az Opel több, mint 50 százalékkal növelte eladásait. Ezzel az Opel a leggyorsabban növekvő márka volt a piacon, összeladásai pedig – a válság óta először –  tízezer fölé emelkedtek” – így foglalta össze  a 2014-es esztendőt kereskedelmi szempontból Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója.

opel_meriva_1_6_cdti_svajc_walensee_autoaddikt

Az Opel a tavalyi évben összesen 10.195 gépkocsit értékesített szemben a 2013-as 6.730-cal. Ez 51.5%-os eladási, illetve 2.26 százalékos piaci rész növekedésnek felel meg.  A teljes piac is növekedett 23.4 százalékkal – ezt több mint kétszeresen múlta felül az Opel.  Személyautó eladásokban az Opel sorozatban immár a negyedik évben az első helyen zárt, ez számokban 9.051 eladott autót és 13.41 százalékos piaci részesedést jelent. A márka ugyancsak első a privát ügyfeleknek történő eladásokban.

Az Opel modellek toplistáját az Astra vezeti (2.422 eladás), a szegmens első Corsa (1.752) és a az előző évi  eladásait több mint megduplázó Mokka előtt (1.259). A másik Opel szabadidő autó, az Antara is jól teljesített (795), ami azt jelenti, hogy a két SUV a teljes hazai Opel értékesítés több, mint 20 százalékát tette ki. Még egy érdekesség: a búcsúzó első generációs Zafira közel 900 darabos értékesítéssel első volt tavaly a szegmensében.

„Az idei évben az a célunk, hogy megőrizzük elsőségünket a személyautó piacon és a reményeink szerint tovább növekvő piacon az átlagnál jobban tudjunk növekedni” – mondta Koncz Gábor. Az Opel Magyarország ügyvezető igazgatójának várakozásai szerint „a további Opel sikerekhez hozzá fog járulni a bővülő, megújuló modellpaletta. A kisautók között az új Corsa és a prémium kisautó ADAM mellé érkezik az ötajtós, praktikus és elérhető áru kistestvér a KARL – ezzel az Opel minden idők legszélesebb kisautó kínálatával fog rendelkezni. Az év vége előtt várjuk az új Astrát és a modellújdonságok mellett, illetve részben azokkal együtt folytatódik a motorpaletta megújulása is.”

Az új motoroknál kitüntetett szerepe van a szentgotthárdi Opel motorgyárnak. Az ott készülő 1.6-os dízel már tavasszal megjelenik a Mokkában, később az év folyamán az Insigniában is. Az Insignia egyébként már mostantól rendelhető az új kétliteres dízellel, amely 170 lóerőt és 400 Newtonméter nyomatékot tud. És várhatóak újdonságok az új Astra motorterébe is. A felsorolt újdonságok részei annak az Opel termékoffenzívának, amelynek keretében 2018-ig 27 új modell és 17 új motor kerül – illetve részben már került – a piacra.

Új hajtásláncot és modernebb összetevőket kapott a 2015-ös Honda CR-V

A 2015-ös év kifejezetten komoly mérföldkő a Honda CR-V pályafutásában, a modell ugyanis felfrissített formavilággal, átdolgozott motorválasztékkal és új fedélzeti kiegészítőkkel menetel tovább, hogy még magasabb szinten szolgálhassa ki az európai vásárlóközönség igényeit.

honda_cr_v_2015

A tavasszal érkező CR-V jóval sportosabb lett elődjénél, ugyanakkor a finoman rajzolt formai elemek még inkább tekintélyt parancsolóvá teszik, amellett, hogy a Hondás stílusjegyek is megmaradtak. Leginkább az orr-részt érintő változások szembetűnőek, kezdve az új, markáns fényszórókkal, melyek szinte összefolynak a jellegzetes, sportos hűtőráccsal. Az összhatást az új első lökhárító és a védelmező haspáncél teszi teljessé, hiszen szélesebbnek és alacsonyabbnak láttatják az autót, egyértelműen utalva a CR-V-re jellemző kiváló úttartásra. Persze a finomítások nem merültek ki ennyiben, a hátsó traktus szintén nagyot lépett előre esztétikai szempontból. A megújulás hozadékaként új, háromdimenziós (hatást keltő), fénydiódás lámpatestek foglalják keretbe a CR-V ötödik ajtaját, különleges, modern formavilággal és kiváló láthatósággal megörvendeztetve a jövőbeni tulajdonosokat.

A modell tervezésénél a belső térre is nagy hangsúlyt fektettek a Honda mérnökei, arra törekedve, hogy még stílusosabb és funkcionálisabb környezet fogadja a vezetőt és utasait. Ennek jegyében új, krómozott betét szalad végig a műszerfalon, a felhasznált anyagok minősége pedig még magasabb színvonalat képvisel. Az első ülések között elhelyezett kartámasz 60 milliméteres tartományban állítható, így nem csak kényelem, hanem variálhatóság szempontjából is tökéletesen illik a CR-V koncepciójához.

Új, hatékonyabb motorok

Az összkerékhajtású CR-V-hez ezentúl még erőteljesebb dízelmotort és vadonatúj, rendkívül hatékony, kilencfokozatú automatikus váltót kínálunk.

Az új 1.6 i-DTEC dízelmotor az Earth Dreams Technology motorcsalád tagja, s jelentősen erősebb, mint elődje. Csúcsteljesítménye nem kevesebb, mint 160 lóerő, s forgatónyomatéka is kiemelkedő, 350 Nm.

Ehhez az erőforráshoz kétféle váltó társítható. Alapesetben hatfokozatú manuális erőátvitellel készül, amellyel mindössze 130 g/km a károsanyag-kibocsátás, de rendelhető hozzá kilencfokozatú automatikus váltó is, ami még könnyebbé teszi az autó kezelését. Ez a különleges egység 20 százalékkal alacsonyabb CO2-kibocsátást tesz lehetővé a korábbi, ötfokozatú automatikus váltóhoz viszonyítva, így a kilencfokozatú erőátvitellel társított motort csupán 135 g/km-es érték jellemzi.

A kétkerékhajtású CR-V a kifutó modell hajtásláncát örökli, azaz továbbra is hatfokozatú, manuális váltóval kerül a szalonokba, mozgatásáról pedig 120 lóerős 1.6 i-DTEC motor gondoskodik, melynek szén-dioxid-kibocsátása csupán 115 g/km*. Marad a palettán a kétliteres, 155 lóerős 2.0 i-VTEC is, annyi különbséggel, hogy károsanyag-kibocsátása immáron az EURO6-os környezetvédelmi előírásoknak is megfelel.

Vadonatúj szórakoztatóelektronikai és információs rendszer

A 2015-ös Honda CR-V európai vásárlói már élvezhetik a márka új szórakoztatóelektronikai és információs rendszerének előnyeit.

A Honda Connect névre keresztelt, alkalmazásalapú kiegészítő alapfelszereltségként jár minden modellváltozathoz, s hétcolos, érintőképernyős kijelzőjének köszönhetően menet közben is kényelmesen és biztonságosan kezelhető. Segítségével a vezető és a mellette ülő utas egyaránt villámgyorsan hozzájuthat a szükséges információkhoz, beleértve a jármű adatait, a tolatókamera képét és persze a zeneszámokat is. Emellett a rendszer Bluetooth és MirrorLink kompatibilis, így használható kihangosítóként, s képes megjeleníteni a telefon képernyőjén látható ikonokat, illetve alkalmazásokat.

Az eszköz számos előre telepített alkalmazást (pl. Honda App Center) kínál a felhasználó számára, és internetböngészésre, okostelefon kezelésére, valamint AM/FM/DAB, illetve internetrádió hallgatására is alkalmas, sőt különálló extraként Garmin műholdas navigációs rendszerrel is bővíthető. Ráadásként segédvonalakkal és nyilakkal egészíti ki a tolatókamera képét, s a menetadatokról is tájékoztat, beleértve a napi kilométer-számlálót, a fogyasztásmérőt és az utazás időtartamát.

A Ford startup vállalkozásfejlesztő projektet támogat

A Ford támogatja a detroiti központú startup vállalkozásfejlesztő projektet, a Techstars Mobility programot, hogy elősegítse az olyan újszerű közlekedési megoldások kifejlesztését, melyek segítenek megbirkózni a növekvő globális kihívásokkal, például az utak zsúfoltságával, a parkolás problémáival vagy a légszennyezéssel.

ford_startup

A program vezetői 10 startup vállalkozást kérnek majd fel világszerte, hogy Detroitba költözve részt vegyenek a projekt kezdeti szakaszában, ahol forrásokhoz, mentori támogatáshoz, képzéshez és toborzási segítséghez juthatnak. A Magna International Inc. és a Verizon Telematics pénzzel és más erőforrásokkal működik közre: a detroiti régióból a Fontinalis Partners, a Detroit Venture Partners és a Renaissance Venture Capital Fund pedig pénzügyi befektetőként támogatja a jövőbeni növekedést.

Hagyományaihoz hűen, az első amerikai autóipari startup vállalkozások egyikeként a Ford Motor Company a Techstars nevű céggel közösen létrehozza a detroiti irányítású Techstars Mobilityt. Ez egy vállalkozási inkubátor, aminek célja, hogy segítse a újszerű járműipari és közlekedési megoldások születését. A detroiti irányítású Techstars Mobility újszerű járműipari és közlekedési megoldásokra fókuszáló szellemi műhelyt hoz létre a városban. A program olyan vállalatokat támogat, amelyek a közlekedés és szállítás fejlesztését szolgáló újításokon dolgoznak, választ kínálva napjaink gyakori kihívásaira, például a forgalomszervezés és parkolás kérdéseire. A cél az, hogy olyan új technológiák és megközelítések kerüljenek a piacra, melyekben a mobil eszközök, a vezeték nélküli kapcsolatok és felhő-alapú rendszerek közösen könnyítik meg az emberek számára a közlekedést. Olyan jövőkép ez, aminek alapelvei már Henry Ford elképzelései közt is szerepeltek a vállalat alapításakor, 1903-ban.

“Mivel a társadalomnak szembe kell néznie a forgalmi dugók, a túlzsúfolt városok és az elégtelen infrastruktúra által felvetett kihívásokkal, újra kell gondolnunk mindazt, ahogyan élünk és vállalkozásainkat működtetjük, hiszen pozitív örökséget szeretnénk hagyni a következő nemzedékekre.” – fogalmaz a Ford világszintű ügyvezető elnöke, Bill Ford. “Napjainkban igen izgalmas fogyasztási cikkeket és szolgáltatásokat találunk a piacon, melyek innovatív startup cégektől származnak. Nagyszerű dolog lesz közreműködni abban, hogy Detroitban és a járműiparban meghonosítsuk ezt az újfajta gondolkodásmódot.”

Induláskor a detroiti irányítású Techstars Mobility részvényesei 10 startup vállalkozást fognak kiválasztani a programban történő részvételre. A program központja Detroit városközpontjában lesz. A kiválasztott vállalatok a három hónapos intenzív üzletfejlesztési, ügyfélszerzési, és hatékony vezetőtoborzási képzés mellett 120.000 dollár összegű támogatást is kapnak, sőt neves vállalkozási mentorok tanácsaira is számíthatnak. Az ’inkubátorprogram’ három éve alatt összesen 30 startup cég kap majd támogatást. A csapatok a befektetőknek, az iparági vezetőknek és a közösség más tagjainak fogják bemutatni elképzeléseiket. A program alapjául Bill Ford jövőképe szolgál; a vállalat vezetője kulcsszerepet játszik abban, hogy felhívjuk a figyelmet a közlekedésben világszerte tapasztalható, egyre növekvő zsúfoltság hosszú távú következményeire. Bill Ford úgy véli: ha nem sikerül időben megoldást találni ezekre a problémákra, akkor a jövőben visszaesik a növekedés, megnehezedik a közlekedés és áruszállítás, és romlik az életminőség. Ford és a vállalat több más csúcsvezetője is aktívan részt vesz majd a programban, amelyben mentorként is szerepet vállalnak. A Ford mellett az autóipari beszállító Magna International Inc. és a Verizon Telematics is részt vesz még a kezdeményezésben. Ezek a vállalatok együttesen 2 millió dollárt fordítanak további mentorok bevonására és egyéb forrásokra a startupok támogatása céljából. A részvevőket több michigani központú kockázati tőkealap segíti majd tanácsokkal. A detroiti régióban vezető szerepet játszó kockázati tőkealapok, a Fontinalis Partners, a Detroit Venture Partners és a Renaissance Venture Capital Fund szintén a program fontos szereplői és az átfogó Techstars ökoszisztéma támogatói. A Fontinalis olyan ötletgazda vállalkozásokba fektet be, melyek világszerte átformálják az új generációs mobilitási megoldások szektorát. A Detroit Venture Partners teljesen friss digitális technológiai cégekbe fektet be Detroitban. A legnagyobb michigani vállalatok által alapított, stratégiai jellegű Renaissance Venture Capital Fund a korai szakaszban IT-befektetésekkel fogja támogatni a programot.

“Hiszünk abban, hogy a Techstars segít majd létrehozni a vállalatoknak azt a következő nemzedékét, melyek előreviszik a régiót” – vélekedett a Renaissance Venture vezérigazgatója, Chris Rizik. “Régóta úgy érezzük, hogy Michigan kiváló befektetési helyszín, és örömmel működtetjük a tőkénket olyan módon, ami segíti a michigani vállalatok növekedését és a régió gyarapodását.”

A Techstars vállalatot 2006-ban alapította a coloradói Boulderben helyi üzletemberek egy csoportja. Az volt az elképzelésük, hogy összehoznak egy vállalkozókból álló hálózatot, aminek három hónapos ‘kiképzőtábor’ jellegű programot kínálnak, ami segít a vállalkozás gyors és gördülékeny beindításában. A vállalat azóta kiterjesztette tevékenységét Bostonra, Seattle-re, New Yorkra, San Antoniora, Austinra, Chicagora és Londonra. A jelentkezőknek kevesebb, mint egy százalékát veszik fel a Techstars gyorsító programjaiba, de a sikeres résztvevők aránya így is impozáns. A detroiti irányítású Techstars Mobility ügyvezetője Ted Serbinski lesz; a Szilíciumvölgyből érkező vállalkozó és befektető 2011-ben költözött Detroitba, hogy csatlakozzon a Detroit Venture Partnershez. Serbinski és csapata március 15-ig várja a jelentkezéseket az első 10 startupból álló osztályba. A program a jövő nyár elején indul, és szeptember 10-ig tart. A detroiti irányítású Techstars Mobility program három évig működik majd, évente 10 induló vállalkozás részvételével.

“A michigani és detroiti startup-ökoszisztémák gyorsan növekednek, és remek érzés, hogy segíthetek Detroitnak a világ közlekedési startup-központjává válni” – mondta el Serbinski.

További információ, vagy akár a detroiti irányítású Techstars Mobility programba történő jelentkezés: www.techstars.com honlapra.

 

Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo 200 Cosmo OPC Line teszt

Hajszálpontosan egy évvel ezelőtt fogtuk tesztre a Napimagazin.hu hasábjain az Opel Zafira Tourer 1.6 literes 136 lóerős szentgotthárdi dízellel szerelve – akkor már kifejtettük a részleteket (mivel ugyebár a lényeg a részletekben rejlik), és arra a megállapításra jutottunk, hogy az Opel Zafira Tourer ezen gázolajos megoldása remekül kiszolgálja egy közepes, vagy annál esetlegesen kicsivel bővebb család hétköznapjait.

opel_zafira_1_6_turbo_200_001

Eleve a dízelmotor remek választás lehet egy akár 7 személyesre is bővíthető egyterűhöz, így minden remekül klappolt. Ám mi a helyzet akkor, ha egy családi túraautót felruháznak mindenféle sportosságot sugalló részlettel? Lehet-e jó egy alapvetően familiáris célszerszámként bepozicionált autó 200 lóerős, 1.6 literes benzines egységgel?

Ha egy kicsit különbözni szeretnénk

Sietve válaszolunk is egységesen, bár nem akarunk a dolgok elébe menni teljesen: pozitívak a benyomások, némi kompromisszummal. Az OPC Line felirat máris utal arra, hogy a tesztalany Opel Zafira Tourer dinamikus és egyben lendületes külsőt kapott, leginkább szembetűnőek a még ehhez a kasznihoz is hatalmasnak tűnő, 19 col átmérőjű papucsok, szigorúan peres gumikkal; az 1685 milliméteres magasság gyárilag ennyi, valóságban valamivel alacsonyabbnak hat, mint a hagyományos értelemben vett fix futómű magasságú Opel Zafira Tourer modellek.

opel_zafira_1_6_turbo_200_004

Itt rögvest meg is említjük, hogy a szóban forgó Opel Zafira Tourer-hoz 244 ezer forintos felár ellenében megrendelhető a változó lengéscsillapítás, így a választható menetprofilokhoz megfelelő keménységet illetve lágyságot kapunk menet közben, úgy, hogy az Sport üzemmódban sem rázza ki az autóban ülőkből a lelket. Természetesen a kormányzás direktebbé válik, amolyan OPC jelleget kap azonnal az egész viselkedés globálisan, a már kismilliószor hangsúlyozott perfekt menetstabilitás a tesztautónál is tökélyre csiszoltan volt érezhető.

opel_zafira_1_6_turbo_200_002Fentiekkel kicsit elébe is vágtunk a cikk lényegének, ugyanis jelenleg arra predesztinált a tartalom, hogy a pluszt, vagy mínuszt emlegessük fel az Opel Zafira Tourer 200 lóerős verziója kapcsán. Visszatérve pár mondat erejéig a külcsínre: a próbált autó élénkpíros színtónusa máris sejteti a szemlélődővel, hogy minden bizonnyal más a tálalás gyakorlatban is, mint az, ami a megszokottat jelenti, a hangsúlyos hűtőmaszk-kialakítás, a krómozott, dupla kipufogóvégek és az ültetett jelleg a 19-es kerekekkel mind ragyogóvá teszik az kialakítandó összképet. Közhely, de a leginkább működő visszajelzés még mindig az, amikor a belvárosi utca járdájáról, vagy épp a hipermarket parkolójában táborozó autók közül visszafordulnak a járókelők, kíváncsi tekintetek össztüze következik, a bátrabbak pedig azon nyomban, amint lehetőségük adódik, kérdésekkel bombázzák az újságírót. Aki persze szívesen zeng ódákat egy olyan dologról, amiről igazándiból ténylegesen csak pozitívumokat lehet mondani.

Minden harmonizál

opel_zafira_1_6_turbo_200_003Nos, az Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo 200 pontosan ilyen. Az Opel formatervezői és dizájnerei az utóbbi években korrektül eltalálták azt az igazi ízlés stílust, amelyet a becélzott potenciális vevőkör képvisel, vagy tán még azok is, akik életükben először választják a rüsselsheimi gyártó valamelyik alternatíváját.

Az enteriőrbe huppanva ugyanaz a letisztult, ám mégis elegáns, valójában felsőbb szegmensek felé kacsintgató minőség és komfortérzet fogadja a vezetőt és utasait is, az OPC jelleg persze itt is jelen van, de nem tolakodóan, vagy épp hangulatrontóan. Nincs felesleges sallang, nincs kiegyenesített alsó ívű kormánykerék, van viszont sportosra húzott első kettő fotel, derék- és combtámasszal, jó tapadást ígérő és gyakorlatban teljesítő bőrkárpitozással, optimális szögű hátsó, sínen hosszában tág intervallumon belül állítható hármas üléssorral egyetemben. A műszerek elrendezése tradicionálisan kellemes, az analóg számlapok, és egyéb központi kijelzők szinte tükröződésmentesek, direkt napsütésnél is jól kivehető minden adat, ami fontos lehet menet közben.

opel_zafira_1_6_turbo_200_010

A kissé magasra helyezett sebességváltó karja is mindenféle megerőltetés nélkül kezelhető, középső könyöktámaszon pihentetett alkarral (a beállítás itt is rendben van, ugyanis jó pár centiméternyi úton mozgatható a felület – mellette még praktikus is a kialakított tárolórekesz viszonylatában).

opel_zafira_1_6_turbo_200_012

Felszereltségének részeként igen jó szolgálatot tett a kormány- és ülésfűtés, főként akkor, amikor a garázs elől indulva néhány reggelen hozzávetőlegesen mínusz 7-8 fokot mutatott a külső hőmérő: mindkét rendszer gyorsan, zökkenőmentesen kapcsolódott be a komfortérzet növelésébe, ami nem tartott tovább 2-3 percnél. Mint tudjuk, egy bőrülésekkel felszerelt autónál ez az opció elengedhetetlen, még akkor is, ha nyakig fel vagyunk öltözve – ami ugye nem kényelmes még rövidebb távon sem.

Remek családbarát autó, akár 7 személynek is

opel_zafira_1_6_turbo_200_011Jól tartó ülések, hosszában, széltében, megfelelő ülő- és hátlapokkal: ez jellemzi az Opel Zafira Tourer vezető- és utasülésének lényegét, így újfent megtapasztaltuk, hogy az utaztatás a lételeme a konstrukciónak. S nem csak akkor, ha az első traktusról van szó, hiszen a hátsó, egyenként állítható székek is remekbeszabottan szolgálják ki az utasokat. Amennyiben lemondunk a padlóból felhajtható plusz két férőhelyről, úgy gigantikus lábtérrel még mindig (ki)használható csomagtérrel számolhatunk, mely utóbbi 700 liter környékén tartható az ötszemélyes kialakítással.

opel_zafira_1_6_turbo_200_013

Nyilván kompromisszumot kell kötni akkor, ha heten utazunk, mind kényelem, mind férő-rakodóhely szempontjából, ugyanis teljes bevetésen, azaz 7 üléssel a csomagtartó mindössze 152 literesre zsugorodik. Tehát vagy 5 fő, csomagokkal, vagy 7, redukált számú és méretű pakkok társaságában. Szerencsére az Opel Zafira Tourer lényege pontosan itt keresendő, ha gyakorlati célmegoldásokról szól a fáma: rendkívül jól szabható testre.

Szentgotthárd büszkesége a motortérben. 200 lóerővel, nem mellesleg

opel_zafira_1_6_turbo_200_009Kereken 200 lóerős benzinmotorral érkezik a legsportosabb Opel Zafira Tourer, 1.6 liter hengerűrtartalommal, 5600-as percenkénti fordulatszámon érkező maximális teljesítménnyel, illetve papír szerint már 1650-nél érkező 280 Newtonméteres csúcsnyomatékkal. Kettő személlyel a lendület bőségesen masszív és kitart minden, egyébként kiválóan hangolt és megfelelő hosszúságú sebességfokozat kiautózásáig, turbólyuk és torpanás 2000 alatt érzékelhető, csakúgy, mint gyors reakciójú gázadásoknál egy-egy visszaváltás alkalmával; ugyanakkor a leszabályozást jelentő 6700-as szintig erőlködés nélkül veszi az akadályokat. 5, illetve 7 fővel a menettulajdonságok csak minimálisan változnak, a szufla nem fogy el, a motorhang erősödése és a sebességfokozatok váltásának mikéntje változik, no meg az üzemanyag-fogyasztáson is érzékelhető mindez.

opel_zafira_1_6_turbo_200_015

Nézzük az 5 személlyel megtett távot, átlagokkal: 100 kilométerre lebontva 11.7 literes városi értéket mértünk hozzávetőlegesen 20 kilométer viszonylatában, míg országúton, 80-90 kilométer/órás tempónál 5.7-6.9 literre jött ki a fogyasztás. Autópályára kanyarodva (130 kilométer/óra, tempomat, viszonylag fix 3100 fordulat percenként, hatodik fokozatban) 8.2 literes átlagértéken állapodott meg a fedélzeti számítógép összegzése, ami átlagosnak tűnő eredmény, figyelembe véve az autó paramétereit; míg a totális átlag 8.1 literrel zárt.

7 millió forint alatt, alapáron

Selection felszereltséggel, 1.4 literes, 120 lóerős benzinmotorral, 6 fokozatú manuális kéziváltóval az Opel Zafira Tourer 6 730 000 forintos listaáron vihető haza, míg a legvaskosabb árcédula az 1.6-os turbótöltött, 170 lóerős, hatgangos automataváltóval szerelt modellre került: itt 8 070 000 forint a végösszeg, Cosmo csomagban.

opel_zafira_1_6_turbo_200_008

A cikkben szereplő, szintén Cosmo-s és 1.6 literes, ám 200 lóerős, 6 fokozatú manuális váltós Opel Zafira Tourer 7 820 000 forint bruttó listaárat hordoz, tehát érdemes elgondolkozni azon, hogy előnyös választás-e a 30 lóerővel kisebb teljesítményű, ám automataváltós variáns. Mindezeken felül rendelhető az Opel Zafira Tourer CNG átalakítással is, itt viszont már 8 570 000 forintos árral kell számolnunk.

opel_zafira_1_6_turbo_200_005

2014 Opel Zafira Tourer Tourer 1.6 Turbo 200 Cosmo specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres turbótöltött benzinmotor

Lökettérfogat: 1598 cm³

Maximális teljesítmény: 200 LE @ 5600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 280 Nm @ 1650 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú manuális kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4658 mm

Szélesség: 1884 mm

Magasság: 1685 mm

Tengelytáv: 2760 mm

Első gumik mérete: 235/40 R19

Hátsó gumik mérete: 235/40 R19

Tömeg, üresen: 1564 kg

Megengedett össztömeg: 2235 kg

Csomagtartó mérete: 152 liter (7 személlyel), 710 liter (5 személlyel), 1680 liter (2 személlyel)

Üzemanyagtartály mérete: 58 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 225 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.9 s (gyári), 8.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 11.7 l/100 km

Országúti: 6.3 l/100 km

Vegyes: 8.2 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.5 l/100km

Országúti: 5.8 l/100km

Vegyes: 7.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 169 g/km

Bővebb információ az Opel hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Sony, MSIKingston TechnologyCanon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, MSI

Opel Dakar Team: borulás vetett véget Szalayék versenyének

A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs az Africa Race elsõ szelektív szakaszának rajtjától 14.6 kilométerre felborult. Az Opel Mokka hatalmas sebességgel érkezve orral beleállt egy homokfalba, s elõbb a tetejére, majd az oldalára borult – a navigátor megsérült, így a páros számára véget ért a verseny.

opel_szalay_bunkoczi_dakar_team

Ha a puszta tényeket nézzük, így lehetne röviden összefoglalni azt, ami a Nador és Errachidia közötti szakaszon kedden történt. Ám ami mögötte van…
Nos, az hatalmas dráma. Hiszen az Opel Dakar Team egész évben erre a versenyre készült, néhány hete Marokkóban tesztelt a páros, s minden jel arra utalt, hogy az Africa Race egyik nagy esélyese az autós kategóriában. Csakhogy ember tervez…

„Laci azt mondta, az itiner javításában az állt, hogy ezen a gödrön simán át lehet menni egyenesen. Nagy sebességgel érkeztünk, túl késõn láttam meg az elõttünk lévõ homokfalat, és már nem tudtam mit csinálni, csak kiabáltam Lacinak valamit, azt sem tudom, hogy mit… Néhány pillanattal késõbb pedig orral beleálltunk a falba. Hatalmas ütést kapott az autó eleje, kiszakadt mind a két elsõ kerék, és elõbb a tetejére, majd az oldalára borult a Mokka. Én kimásztam, de Laci nagyon rosszul volt, õt egy nézõ segítségével húztam ki” – nyilatkozta Szalay Balázs, aki  ritkán, nagyon ritkán borul, megvan már kilenc-tíz éve is annak, hogy legutóbb Portugáliában lecsúszott az útról, és egy mély árokban végezte. Most is csupán másfél méteren múlt. Ha annyival beljebb (balra) megy, nincs baj. De másként történt…

A baleset után azonnal hívták a mentõhelikoptert, amely körülbelül 45 perc múlva érkezett meg. Bunkoczit vákumágyba fektették és elvitték a nadori kórházba. Ott átesett jó néhány vizsgálaton, és az elsõ diagnózis szerint eltört két csigolyája.

„Nagyon le vagyok törve. És nem csupán azért, mert tizennégy kilométer után fel kellett adnunk a versenyt, amire egy évig készültünk, hanem azért is, mert ez lett volna az az év, amelyben tényleg lett volna esélyünk egy jó eredményre, s fõképpen azért, mert Laci megsérült. Most az a legfontosabb, hogy õ rendbejöjjön” – tette hozzá Szalay.

S hogy ilyenkor keresi-e a felelõst? Ha keresi, ha nem, a baleset már megtörtént.

„Nem mondhatom, hogy egy pillanatnyi kihagyás volt, mert nagyon koncentráltam. S azt sem, hogy a navigátor hibája, hiszen neki meg az volt az itinerében, hogy menjünk egyenesen. Egyszerûen ilyen az autósport. Megvannak a maga veszélyei, ezért is annyira népszerû a nézõk körében. Más kérdés, hogy most pokoli érzés most a kórház felé menni, ahelyett, hogy az elsõ tábor irányába tartanánk…” – mondta Szalay Balázs, aki 2003 óta nem adott fel hosszú távú sivatagi versenyt – akkor a Dakaron a technika ördöge (motorgond) akadályozta meg abban, hogy befejezze a Dakart.

„Az volt a legrosszabb, amikor azt hittem, én hibáztam, és tönkretettem a csapat versenyét. Azután azonban megnéztem az itinert, és azt láttam, hogy valóban egy sima gödörnek jelezték az ominózus helyet, aminél mi általában el sem vesszük a gázt” – mondta a kórházi ágyán Bunkoczi, akinek szerencsére nincsenek belsõ sérülései, mozog keze-lába, úgyhogy a csapat reményei szerint hamarosan átszállítják Európába.

 

Egyedi Mazda-táskakollekció, jótékony célokra

A 2014-es év végén, az utolsó három hónapban a Mazda egy 910 m2-es hirdetési hálóval volt jelen Budapest egy forgalmas pontján. A kampány végével mindig kérdés, hogy mit tegyen a hirdető egy olyan anyaggal, amely üzenet szempontjából már nem aktuális, de fizikai tulajdonságai miatt nehéz, illetve költséges kezelni, tárolni, megsemmisíteni.

mazda_egyedi_taskakollekcio_sos_gyermekfalu

Erre ajánlott megoldást a Mazda Motor Hungary-nak a Medence Csoport (www.medencecsoport.hu). A három dizájner szövetségéből született formáció a kezdetektől fogva arra törekszik, hogy olyan életmodellt alkossanak, mely harmonikus egységbe vonja a művészetet, a környezetet és a közösséget. A hirdetési hálót levéve azt stúdiójukba viszik, és előre elkészített látványtervek alapján egy egyedi táskakollekciót készítenek belőle a Mazdának, amely a hirdetés kreatívjának köszönhetően változatos, a márkára nagyon jellemző, merész, vidám és szokatlan.

A Mazda 2008 óta támogatja az SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványát, innen jött az ötlet, hogy a Mazda egyedi táskakollekcióját elárverezve karácsony előtt, a befolyó összeggel szebbé tegyük a kőszegi gyermekfalu ünnepét. Az aukció 2014. december 11-23-ig tartott, s a következő linken érhető el: bit.ly/MazdaXmas_2014. A táskák január végéig kerülnek az aukció nyerteseihez, készítésüket folyamatosan dokumentáljuk, amit az érdeklődők a Mazda Motor Hungary FB-oldalán követhetnek majd.

Audi A3 Sportback e-tron: 5 csillagos Euro NCAP törésteszt

Legjobb, ötcsillagos minősítéssel illette az Euro NCAP szervezet az új Audi A3 Sportback e-tron modellt ütközésbiztonsági szempontból. Az Audi első sorozatgyártású plug-in hibrid járműve kategóriájának legbiztonságosabb autói közé tartozik.

audi_a3_sportback_e_tron

Minden tekintetben meggyőzte a tesztelőket az Audi A3 Sportback e-tron: A plug-in hibrid a legjobb értékeket érte el a felnőtt és gyermek utasok védelme terén a frontális, az oldal- és a ráfutásos ütközéseket szimuláló teszteken egyaránt. A gyalogosvédelmi tesztet is bravúrosan teljesítette a modell.

Emellett az Euro NCAP idén először az asszisztensrendszereket is alávetette gyakorlati teszteknek. Az A3 Sportback e-tron a szigorú követelményeknek az Audi pre sense front és az Audi active lane assist rendszerek jóvoltából e tekintetben is megfelelt.

Euro NCAP advanced kitüntetést kapott a modell az Audi pre sense basic proaktív utasvédelmi rendszerért, valamint az alapfelszereltség részét képező Másodlagos ütközésvédelemért. Ez utóbbi rendszer egy esetleges baleset esetén automatikus fékezéssel csökkenti a megcsúszás és a másodlagos ütközések veszélyét.

Az 1997-ben alapított NCAP szervezet, amely európai közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítók és fogyasztóvédők nemzetközi képviselőiből áll, átfogó töréstesztek során vizsgálja az új autótípusok biztonságosságát. Az Euro NCAP tesztjeinek szigorú követelményei jelentősen meghaladják az európai törvényhozók által támasztott előírásokat. Az aktuális teszteredmények már megtekinthetőek az Euro NCAP honlapján.

LEGFRISSEBB

Liqui Moly Fix-Klar: tiszta szélvédő, maximális biztonság

0
A Liqui Moly bemutatta Fix-Klar tisztító spray-jét, amely gyors és hatékony megoldást kínál a szélvédők és autóablakok tisztántartására. Az innovatív termék kifejezetten arra lett...

Véget ért a Volvo V90 pályafutása

Bugatti Chiron: az autóipar ikonikus mesterműve

TESZTJEINK