AutóAddikt Exkluzív 1996 Mercedes-Benz S500 L W140 projekt A1190901982 kartercső-csere az 1996-os Mercedes-Benz S500 L W140-en

A1190901982 kartercső-csere az 1996-os Mercedes-Benz S500 L W140-en

Égett olajszag menet közben, a szellőztetőn keresztül, valamint megállás után, ha kiszállunk? A motortér felől jön? Nagy eséllyel a kartercsöveknél kell keresni a problémát.

Persze ha van olajfolyás a motornál – rácsepeg az olaj, vagy hidrauliafolyadék a blokkra, netán a kipufogóra, a leömlőkre – szintén okozhat ilyen jelenséget. Projektünk, a 140-es 500 L alapvetően minden feljebb felsorolt hibajelenséget hordozhatta. Ugyanis a kartercsövek egy része cserélve lett, de még mindig észlelhető volt szivárgás. Plusz a vezérmű-mágnesek mellett volt olajszivárgás is rendesen, na meg a kormánymű szervója is csepegtet keveset. Szóval lesz még mit javítgatni, de most, elsőként a karter-rendszer csővezetékeit raktuk rendbe teljesen.

Korábban az alsó kartercsöveket cseréltük már, a kellemetlen olajszag-jelenség finomodott is, de mégsem volt az igazi. Enyhén bár, de lehetett érezni fals szagokat menet közben, és megállás után is.

Ahhoz, hogy a hibajelenséget véglegesen kiküszöböljük, az A1190901982 csőrendszer cseréjét kellett megejtenünk. Ez tulajdonképpen egy 3 részből álló vezetőcső, középen 2-2 toldással, a végeken pedig bilincses rögzítéssel.

A hiba legfőképp a toldásoknál volt érzékelhető a régi, megfáradt A1190901982 esetében. Itt ugyanis hétköznapi jelenség, főként, ha huszonéves, még eredeti gyári gumialkatrészekről van szó, hogy a végek kirepedeznek, szakadnak, kvázi nem zárnak rendesen a toldásokra csatlakoztatva. Így a szivárgás egyértelmű és szabályszerű.

Miután eltávolítottuk a rossz állapotú A1190901982 csövet, helyére tettük az újat; nem volt szimpla folyamat, mivel a jobb vég az M119-es középtájon elhelyezkedő légtömegmérője alatt csatlakozik a szelepfedél lenti részénél, így némi szerelvényt el kellett tévolítani ideiglenesen, hogy hozzá lehessen férni a felfogatási ponthoz.

Úgy tűnik, a hiba megoldódott az úh A1190901982 cső cseréjével, de még mindig van gyenge pont, ahol előjöhet a probléma. Az M119 karterrendszere nem túl szimpla (ahogy a W140-en semmi sem az), tehát van még esély, hogy felbukkan más helyeken is. Egyelőre minden jónak tűnik.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huMercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

HIRDETÉS
Előző cikkA Grand Automotive lett az új Piaggio kishaszongépjármű importőre Magyarországon
Következő cikkVisszatér az autóversenyzésbe a Maserati