Egyébként túlzás töltésnek nevezni azt a nagyjából 25 perces intervallumot, amennyit eltöltöttünk az adott METRO áruházban. Alapvetően arra voltunk kíváncsiak, hogy klappol-e minden hpsszú távú tesztautónk, a Nissan LEAF 40 kWh töltésével.
Az autóhoz kétféle Type2 kábelt kaptunk a Nissan Solymártól, egy 230V-os konnektoros, valamint egy nyilvános töltőoszlopokhoz használatos verziót. Most első körben a nyilvános vonalat erőltettük, és meglátogattunk egy, az igazolt vásárlóknak teljesen ingyenesen igénybe vehető METRO 22 kW-s töltőpontot.
Itt a töltés nincs túlbonyolítva, bár korábban egy másik autóval, másik alkalommal volt némi bonyodalom a töltés befejeztével, ugyanis nem oldott ki a csatlakozó, és nem tudtuk kihúzni a kábelt sem az oszlop, sem pedig az autó aljzatából. Végül sikerült, de nem volt egyszerű (és rövid) folyamat.
Most hála az égnek nem történt ilyesmi, minden ment, mint a karikacsapás. A LEAF-nél a töltést szimplán egy nyitással kezdjük, szabaddá téve a töltőcsatlakozót az autó orrában, az embléma alatt – ez a beltérből irányítható. Utána csatlakoztatjuk a kábelt mindkét oldalon, és máris megy a töltés. Nincs regisztráció, nincs applikációs jóváhagyás, nincs gombnyomkodás sem.
A töltés végeztével mindössze annyi a teendő, hogy a LEAF-ben bontjuk a kapcsolatot az oszloppal, majd a kábelt lecsatlakoztatjuk mindkét irányból.
Ugye, milyen szimpla? A 22 kW-s tötltőnek köszönhetően nagyjából 25 perc alatt sikerült plusz 15 km range-et beletolni az akkumulátorba.
Együttműködő partnereink: Nissan Magyarország, Nissan Solymár-Szalay Kft., Huawei, Acer





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)





































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


