A Totalcar.hu akciója azután indult, hogy kiderült, Verrasztó Gábor helytörténeti író-újságíró több mint húsz éve használt, 1974-es évjáratú Volvo 144 típusú autója mostanra rendkívül leromlott műszaki állapotba került, ezért gazdájának segítségre volt szüksége.
Mivel a klasszikus Volvo hamarosan alkalmatlanná válik a napi használatra, megfelelő autót keresett a szerkesztőség, hogy így biztosítsa a feltételeket Gábor számára, kutatómunkája folytatásához.
A Totalcar.hu úgy döntött, hogy a 144-es hosszadalmas felújítása helyett egy jó állapotú Volvo V70 modellt vásárol Gábornak, melyet alapos állapotfelmérést követően, a szükséges karbantartások és a Gábor speciális igényeit követő átalakítások után ad majd át. Mivel Gábor mozgáskorlátozott, kerekes széke szállításához kombi kivitelű modellre volt szükség, így esett a Totalcar választása a Volvo V70 első generációja.
A sorozat egyes epizódjaiból kiderül, hogyan kell követhető előéletű használt autót vásárolni és milyen teendőink vannak a vásárlás után, a használatbavétel előtt. A Gábornak szánt V70 TDI 1998-ban készült, azóta egyetlen olaszországi tulajdonos használta, aki végig hivatalos Volvo-márkaszervizben végeztette a szükséges karbantartásokat, így az autó kivételesen jó állapotban került új gazdájához.
A sorozat célja felhívni a figyelmet a segítségnyújtás fontosságára és megmutatni, hogy milyen módon tartható meg egy húszéves Volvo kiváló műszaki állapota és használati értéke.
A Totalcar Volvóból Volvóba sorozat különlegessége, hogy egyes mozzanatai közösségi támogatással valósultak meg, hiszen az autó vásárlásához, a szervizben történt munkákhoz, bizonyos alkatrészek és a típushoz köthető információk felkutatásához a Volvo Autó Hungária Kft, a Volvo Galéria Budapest és a Fan Club Hungary Facebook-csoport is aktívan hozzájárult.
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)



































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


