AutóAddikt Magazin Takumi kézművesség az új Lexus LC tökéletes kidolgozottságáért

Takumi kézművesség az új Lexus LC tökéletes kidolgozottságáért

Tadao Mori vezető formatervező és Koji Sato főmérnök elmondták, a tökéletes minőségű kézművesség japán hagyománya hogyan emelte új, magasabb szintre a fényűzést és a részletekbe menő, gondos kidolgozást az új Lexus LC modellben.

lexus-lc500h-takumi-2016-autoaddikt-001

Lexus Europe: A Lexus Takumi kézműves mestereinek precíziós kézügyessége és szakértelme legendás eleme annak a kiemelkedő luxusnak, ami a Lexus modelleket megkülönbözteti a kategóriatársaiktól. Az új Lexus LC esetében hol találkozhatunk munkájuk eredményével?

Tadao Mori: „Én az Alcantara kárpitozás semmihez sem fogható minőségét említeném, ami egyszerre teremt sportos, mégis fényűző hangulatot az LC utasterében. A beltérben sehol nem találni szabadon műanyag felületet, szinte mindent kárpittal burkoltunk.

lexus-lc500h-takumi-2016-autoaddikt-003

Emellett különösen kedves számomra a kreatív öltéskezelés, valamint az ülés szövetének parányi perforációi; a kormánykerék pedig valóságos műremek.

Lexus Europe: Mitől olyan különleges a kormánykerék?

Koji Sato: „A kormány egy Takumi mester segítségével nyerte el maradéktalanul tökéletes formáját. A mester hosszasan vezette az autót, újra és újra megvizsgálva a részleteket, és a kontúrokat folyamatosan tökéletesítve végül eljutott ahhoz az elliptikus keresztmetszethez, amely nagy oldalgyorsulással járó kanyarvétel során is szorosan illeszkedik a vezető kezébe.

lexus-lc500h-takumi-2016-autoaddikt-002

Tadao Mori: Ezt követően a Takumi mesterpilóta készített egy elképesztően összetett keresztmetszeti ábrát, amelyen a kerék minden szegmense más és más profilt kapott. Ahogy mondtam, lenyűgöző alkotás.

Koji Sato: „Hasonlóan intenzív folyamat során tökéletesítették a sebességváltó fülek formáját, illetve elhelyezkedését. A Takumi pilótának semmi más feladata nincs, mint segíteni az LC kupé fejlesztését. Folyamatosan apró módosításokkal tökéletesíti a projektet. Ez a folyamat egészen a sorozatgyártás beindításának pillanatáig tart.”

lexus-lc500h-takumi-2016-autoaddikt-004

Lexus Europe: Hogyan tudták hasznosítani az LFA modellhez kidolgozott kézműves folyamatokat és fogásokat?

Koji Sato: „Az LC a Motomachi üzemben készül majd, ugyanott, ahol annak idején az LFA is. Az abban a projektben részt vevő Takumi mesterek közül néhányan most kizárólag az új kupéval foglalkoznak. Így aztán lehetőségünk nyílt kiaknázni az általuk felhalmozott tudást és tapasztalatot, például a szénszálas alkatrészek, a bőrkárpitok vagy a végső kézi kidolgozás terén.

lexus-lc500h-takumi-2016-autoaddikt-005

HIRDETÉS
Előző cikkÚj tanulmányautók a Volvo prezentálásában
Következő cikkNégy autóval nevez a Hyundai Motorsport a Portugál ralira – cél a dobogós helyezés