AutóAddikt Autóteszt BMW BMW 530d xDrive Touring M Sport – kombi, maximális tökéletességgel

[TESZT] BMW 530d xDrive Touring M Sport – kombi, maximális tökéletességgel

Alapvetően ha definiálni kell a tökéletes kombi alapfogalmát, akkor ne is keresgéljük tovább az alternatívákat. BMW 530d xDrive Touring M Sport teszt.

Nincs olyan fogás a BMW 530d xDrive Touring M Sport-on, amivel meg lehetne akasztani magát a presztízs kérdését, a minőséget, vagy épp a nagybetűs autózást. És milyen érdekes: nem SUV, nem hibrid, nem agyonvariált műanyag hatást keltő divatmobil. Hanem kombi, amolyan tradicionális fajta, dízel, és mindemellett konzervatív fazonnal bír.

Maradjunk is az utolsó jelzőnél: konzervatív. Érdekes, hogy a BMW 530d xDrive Touring M Sport annak ellenére, hogy a mai kor trendje szerint már inkább az elévültnek számító formavilágot követi (legalábbis az Y, vagy melyik-milyen-generáció szerint főképp – de nem baj, nekik maradjon csak meg a midsize crossover szeretet); mégis meg tudja tartani a huszonegyedik század teljes mívű modernségét, korszerűségét. Az éra szelleme megvan tehát, jól hordozza az 5-ös, méghozzá kívül s belül egyaránt.

Tökéletesség, klasszikus értelemben

De tényleg, minek is ragozni? A BMW 530d xDrive Touring M Sport formavilága remekbeszabottan eltalált elegy. Elegye a sportosságnak – még M pakett nélkül is -, elegye a fiatalos lendületnek, elegye az elegáns, megfontolt biznisz-vonalnak. Ebben az autóban benne van az a szellemiség, amit egykoron maga az autó, az autózás jelentett.

Szélesre húzott, soklamellás vesék virítanak a BMW 530d xDrive Touring M Sport orrán, szépen, stílusosan közrefogva a lámpatesteket, némi kockafazonnal azért, ami leginkább a hűtőmaszk díszrácsa alatti beömlőrészleteken sejlik fel leginkább. Minimlaista leegyszerűsítés-áthallás is van azért, de pont ez a lényeg. Amolyan homologitás, pont úgy, mint 1997-ben például sok esetben. Persze hangsúlyozni nem győzzük: pont úgy, ahogyan azt illik 2021 tájékán.

Oldalnézetből mutatja meg igazi szellemiségét a BMW 530d xDrive Touring M Sport. Igen, a kombiság itt jön át nyilván a legerőteljesebben, a magasra húzott övvonalak a C oszlop felé emelkednek kicsit, vonzóan lezárva az autó végét, a hátsó sziluettet, hagyva teret a puttonynak hátul.

Végre egy olyan kombi ez, ami nem SUV, ami nem shooting brake, meg minden olyasmi, ami inkább a divatról szól, semmint a stílusról vagy a praktikumról. A BMW 530d xDrive Touring M Sport esetében a kombi-státusz ténylegesen jól pakolható csomagtérméretet takar, élhető módon adva magát ahhoz, hogy netán 4-5 bőrönddel/szatyorral induljunk hosszabb, ezerkilométeres távok legyűrésére.

Mert a BMW 530d xDrive Touring M Sport őszinte utazóautó, kitűnp beltérrel, tágas helyekkel, minőségi alapanyagokból összeolvasztva. Mivel a bajor gyártó ténylegesen szereti a konzervativizmust, ezért nem meglepő, hogy az 5-ös kombi enteriőrje nem túl sok faceliftet kapott az elmúlt évek során. Ez így is van rendjén: a háromküllős, faberakásos kormány fogása még mindig zseniális, nem túl vastag, inkább nevezzük vaskosnak, kifejezetten ergonomikus. Csakúgy, mint a klasszikusan a sofőr felé döntött infotainment középső konzola, az egész egységesen ilyen, még a zongoralakkot sem nélkülöző váltókar és kulisszája is ugyanez a séma.

Ergonómia, komfort: jeles

Minden bajuszkapcsoló, tekerő, vagy akár maga a kapacitív LED LCD kijelzője nagyobb tornamutatványok nélkül is nagyon kól elérhetők, kezelhetők. Tapintásra minden alkalmazott anyag – legyen az bőr, műanyag, szivacsos puha burkolat – messzemenően tükrözi a minőséget, annak ellenére, hogy nincs eltúlozva semmi, ami a dizájnt illeti.

Közepesen kemény, rendkívül jól tartó üléseket kapott a BMW 530d xDrive Touring M Sport. Talán lágyabbra asszociál az érdeklődő, amint behuppan a balegybe, de könnayen szerethető és szokható milliő ez. Megfelelő ülő- és hátlapokkal, számtalan módozatban állítható üléssel rendelkezik az autó, mindehhez elöl és hátul is optimális láb-, fej-, térd-, vállterek tartoznak.

Hátul a helykínálat szintén fejedelmi. Bár a 3-as szériában jóval dominánsabb – ezáltal nagyobb értelemszerűen – a hátsó kerékjárati ívek által okozott „dudor” mindkét oldalon, azért a BMW 530d xDrive Touring M Sport esetében is enyhén levesz a férőhelyből és a komfortból. Nem vészes, nem zavaró, ráadásul olyannyira beleépül a hátsó háttámla bal és jobb oldalába, hogy nagyon fel sem tűnik gyakorlatban a jelenléte.

560 literes csomagtér-kapacitásával kategóriáján belül erős átlagos a BMW 530d xDrive Touring M Sport, viszont érzetre többnek, tágasabbnak tűnik ez a felület. A pakolhatóság mikéntje is sokat számít egy kombinál, a tesztautó ebben is remekelt, ráadásként a hátsó ajtó üvege tradicionálisan (már megint a hagyományok!) külön is nyitható, így egy gyors bevásárlás végeztével nem kell maximumra tárni a comagtartó ajtaját, elég csak maga az üveg.

Mindent megad, amit egy mai modern konstrukciótól megkövetelünk

Felsorolni is nehéz, hogy mennyi vezetéstámogató rendszert kapott az új BMW 530d xDrive Touring M Sport. Nincs az a forgalmi szituáció, pillanat, véletlenszerű esemény, amelyben a biztinságot szolgáló segédek ne tennék oda magukat maximálisan. Érdemes egy pillantást vetni a BMW 530d xDrive Touring M Sport hivatalos oldalára, ott minden apróbb részlet fel van sorolva, fel van vázolva.

Ami nagyszerű az 5-ös BMW-kben, az a konfigurálhatóság. Ha úgy akarjuk, puritán családcentrikus „munkagépet” rakunk össze, de ha a megjelenésre, a presztízsre hajazunk, ott a számus luxury-vonal kivitele. Ha pedig sportosan elegánsak szeretnénk lenni, és ezzel tűnnénk ki a tömegből, akkor a tesztben bemutatott BMW 530d xDrive Touring M Sport a mi autónk minden kétséget kizáróan.

Sajnos, vagy nem sajnos: a lágy hibridesítés a BMW modelljeit sem kerülhette ki. A tesztautó orrában egy 48V-s. 11 lóerős villanymotor segítette a belsőégésű munkáját, és egyébként kellő sikerrel, hatékonysággal. Ez utóbbi leginkább a fogyasztáson mutatkozott meg, főként akkor, ha az ECO üzemmód legkifinomultabb variánsával közlekedtünk. A gyári vegyes fogyasztást azért sikerült alulmúnunk minden környezetben szinte: városban 6.3-7.1, míg országúton 4.9-5.6 literes átlagfogyasztást rögzítettünk 100 kilométerre.

Végre dízel, végre sorhat, végre nem downsizing

Belevaló sorhatos, 3 literes dízel aggregát hajtotta a tesztelt BMW 530d xDrive Touring M Sport négy kerekét, 8 fokozatú triptronic váltóval egyetemben. A maximális, 286 lóerőt már 3250 RPM-nél mozgósítja az erőforrás, majd 4400-ig ki is tart annak rendje s módja szerint.

Komoly forgatónyomaték értéket hordoz a BMW 530d xDrive Touring M Sport, ugyanis 650 Newtonméternyi erőhatás képes az útra szabadulni már 1500-tól, és 2500-2600 pörög le teljesen. Persze a BMW 530d xDrive Touring M Sport sorhatosa ezután sem veszít a lendületéből, olyat tol, mint egy mozdony, szinte kifogyhatatlan erőtartalékokat mozgósítva folyamatosan.

5.6 másodperc alatt van meg gyári adatok szerint a nulla-száz a BMW 530d xDrive Touring M Sport-nak, mi ezt is alulmúltuk 2 tizeddel, így a sprint 5.4-re jött ki komoly sportprofilállás mellett.

Egyértelműen a sorhatos dízellel választanánk az 5-öst a szerkesztőségben. Azért, mert jelenleg ebben a szegmensben, ebben a kategóriában, ezzel a motorral verhetetlen a BMW, menettulajdonságok, fogyasztás, és kapcsolódóan károsanyag-kibocsátás tekintetében is. Meg persze azt sem szabad elfelejteni, hogy a vezetés élménye is azonnali, meg nagybetűs, ha a klasszikus motorok által hajtott 5-ös szériás kombiba ülünk.

Árazás

A cikkben szereplő 5-ös Touring belépő listaára 19.3 millió forint. A bemutatott BMW 530d xDrive Touring M Sport pedig 32 millió forint környékén áll meg.

2021 BMW 530d xDrive Touring M Sport specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű hathengeres dízelmotor turbóval

Lökettérfogat: 2993 cm³

Maximális teljesítmény: 286 LE @ 3250-4400 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 650 Nm @ 1500-2500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 sebességes tiptronic automata váltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4963 mm

Szélesség: 1868 mm

Magasság: 1498 mm

Tengelytáv: 2975 mm

Első gumik mérete: 255/55 R15

Hátsó gumik mérete: 255/55 R19

Tömeg, üresen: 2000 kg

Megengedett össztömeg: 2610 kg

Csomagtartó mérete: 560 liter

Üzemanyagtartály mérete: 68 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.6 s (gyári), 5.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.1 l/100 km

Országúti: 4.9 l/100 km

Vegyes: 6.9 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.7 l/100 km

Országúti: 5.1 l/100 km

Vegyes: 5.8-6.5 l/100 km

CO2 kibocsátás: 137 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.huFacebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: HuaweiAcer Hungary

Utómunka hardver: Acer