AutóAddikt Autóteszt Ford Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI 120 A8 Titanium – meggyőző,...

[TESZT] Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI 120 A8 Titanium – meggyőző, pénztárcabarát választás kategóriájában

Tavaly több márka is előrukkolt a maga személyszállító alternatívájával. Olyanokkal, amelyek alapvetően kishaszonjármű alapokra építenek, és némi módosítással családi egyterűvé avanzsálnak. A Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI pontosan ilyen, mi pedig megvizsgáltuk, hogyan teljesít egy relatíve hosszabb utazás során. Teszt.

Bár nagyjából az utolsó pillanatban jött az ötlet és maga a kapacitáslehetőség, hogy a teszten épp szerkesztőségünknél lévő Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI-t elvigyük egy hosszabb túrára, egész jól sikerült a megmérettetés. Több száz kilométert autóztuink, a legkülönbözőbb út- és terepviszonypk közepette, és egyöntetű véleményünk szerint nem bántuk meg egy pillanatig sem.

Sőt, kellemesen csalódtunk a Ford Tourneo Connect 1.5 TDCI képességeiben. Nagyjából 10 éve publikálunk folyamatosan autóteszt-cikkeket, és ez idő alatt bizony a Tourneo Connect több variánsába is belefutottunk már. A 2018-ban, tehát tavaly piacra dobott Tourneo Connect a második szériát képviseli, és eléggé egyértelmű, hogy a Transit Connect kisáruszállító “személyautósított” verziója.

Több karosszériaverzióban

A Ford Tourneo Connect 1.5 TDCI választható 5- illetve 7 személyes kivitelben. Ha az 5 fős hosszú tengelytávos modellt választjuk, értelemszerűen hatalmas csomagtérrel, és tágas férőhellyel rendelkezünk – eleve azért is, mert a hátsó traktus 3 ülése egyenként, sínen mozgatható és forgatható is. Mindezeken felül mindhárom ülés rendelkezik ISOFIX supporttal is, így megvan a felhasználóbarát mivolt is.

De mielőtt a belső taglalásába fognánk, nézzük a küllemet. Mivel a tesztelt Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI L2-es, avagy LWB-s kiszerelés volt (LWB, mint Long Wheel Base, azaz hosszú tengelytávos), így oldalnézetből leginkább a 4825 milliméteres hossz tűnik szembe. Ami külön pozitívum, hogy ennél a modellnél a szemlélődő nem kishaszonjárműre asszociál egyből, ugyanis a tervezőmérnököknek sikerült olyan univerzális formavilágot álmodni az autóhoz, ami mindkét szegmensben emészthetővé teszi. És ez külön jó érzést ad.

Szemből a Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI követi a Ford jelenlegi dizájnvilágát, tehát a hangsúlyos hűtőmaszk-felület dominál, immár a közepére biggyesztett kék ovál emblémával (az előző szériánál a maszk fölé került, a motorháztető alsó végződéséhez).

A forma tehát időtálló, modern és dinamikus. Még a feljebb említett hatalmas tengelytáv sem vesz el az optika harmóniájából, s igazából még vaskosabbnak tűnik így az összkép. Az L2-es LWB Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI 4825 milliméter hosszú, átlagos garázsba bőven befér.

No és a praktikum?

Praktikum terén sem fukarkodik a felhasználóval a Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI. Rögtön kezdjük a kétoldali tolóajtóval, amely jelentősen megkönnyíti a ki- és beszállást hátra, igaz, az első vezető- és utasoldali ajtók kellőképp szélesek, így szűkebb helyre parkolásnál illő figyelni a falra, vagy a melletünk parkoló autókra.

A beltér tele van mindenféle rekesszel, fiókkal, pakolófelülettel – kezdve a vezetőállás cockpit-részleteitől, folytatva a hátsó utasszekcióig, vagy épp a csomagtérig bezárólag.

S persze minden az egronómia és a komfort jegyében lett megvalósítva a Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI enteriőrjében. A járművezetőnek megvan minden olyan részlet, ami az átlagosnál könnyedebbé varázsolja az utazást: kézre eső kezelőszervek, jó fogású kormánykerék, remekül átlátható, a Fordtól megszokott kitűnő felépítésű műszeregységek személyében.

Titanium felszereltésghez hűen a Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI anyaghasználata hajaz a prémium minőségre. Puha, selymes tapintású bőr- és műanyagfelületek váltják egymást, néhol műanyagok, de nem a kopogós, csattogós fajtából.

Gigészi fejteret kapunk a Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI-ben. Tényleg hatalmas, ha feltérdelünk valamelyik ülésre, még úgy is bőségesen marad hely; ha nem lenne e téren bekorlátozva az utastér, akár állni is lehetne menet közben némi túlzással. A viccet félretéve tehát jól eltalált a beltér, optimális kialakítással, kényelmes, megfelelő ülő és hátlapokkal felvértezett első és hátsó ülésekkel.

Elegendő erő a dinamikus vezetési élményhez

A Ford jelenlegi modellpalettájának egyik nagy újdonsága az 1.5 literes TDCI gázolajos erőforrás. A tesztelt Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI-ben is ilyen dolgozott, Euro 6.2-es normát teljesítő, 120 lóerős kivitelben. A motor maximális forgatónyomatéka 270 Newtonméter, ez bőségesen elegendőnek tűnt a mindössze 1676 kilogramm (2280 megengedett össztömeg) saját tömegű kaszni dinamikus mozgatásához. A hajtáslánchoz társított 8 sebességes automataváltó levetközte a korábbi PowerShift-gyermekbetegségeket, a váltások ténylegesen közvetlenek, ha kell rövidek, ha kell megfelelően hosszabbak. Az egész menetkarakterisztika jól fel tudja venni azt a lendületet, amit a sofőr megálmodik, így a motor dinamikatartománya messzemenően kiaknázható.

Ugyanakkor sajnos negatívumot is tudunk említeni, méghozzá a fogyasztás tekintetében. A gyárilag előirányzott vegyes 5.2-5.3 liter 100 kilométerre sehogyan sem hozható, ahogyan a városi 5.3-5.4 is jóval alacsonyabb az általunk mértnél. Egyedül az országúti 5.0-5.2 értéket múltuk alul, 4.8 litert rögzítettünk.

A Tourneo Connect árazása

A tesztben szereplő Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI egyik nagy erénye minden kétséget kizáróan az árazás. A gazdag felszereltségű (szintén tesztünk alanya) Titanium csomagos Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI listaára nem lépi át a 9 millió forintos bruttó határt.

2019 Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCI specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű négyhengeres dízelmotor turbóval

Lökettérfogat: 2993 cm³

Maximális teljesítmény: 120 LE @ 3600 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 270 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: fronthajtás, nyolcfokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4825 mm

Szélesség: 1835 mm

Magasság: 1820 mm

Tengelytáv: 2975 mm

Tömeg, üresen: 1676 kg

Megengedett össztömeg: 2280 kg

Csomagtartó mérete: 1529 liter, 2761 literre bővíthető a hátsó üléstámlák előrehajtásáva2

Üzemanyagtartály mérete: 62 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 171 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.6 s (gyári), 11.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.3 l/100 km

Országúti: 4.8 l/100 km

Vegyes: 6.3 l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.4 l/100km

Országúti: 5.2 l/100km

Vegyes: 5.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 131 g/km

Bővebb információ a Ford magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Panasonic LUMIX DC-G9

Együttműködő partnereink: Acer HungaryASUS,  DuplitecCanonCamera Kft., PanasonicTelenor Magyarország

Utómunka hardver: AcerASUS