AutóAddikt Autóteszt Opel Opel Grandland X 1.5D ECOTEC Start/Stop 8AT Innovation – a gazdaságosság...

[TESZT] Opel Grandland X 1.5D ECOTEC Start/Stop 8AT Innovation – a gazdaságosság netovábbja

Mindig izgatottan várjuk az Opel legújabb modelljeit – főként a PSA-fúzió óta kiemelt figyelemmel viseltetünk a villámos márka iránt. 1.6 literes dízellel járt nálunk a népszerű SUV: Opel Grandland X 1.5D teszt következik.

Tavaly nyáron megjártuk már a Grandland X 1.6-os gázolajosával Olaszországot is, erről itt lehet olvasni. Kellemes fogyasztással, optimális kényelmi faktorral autóztunk, ideális utazóautónak aposztrofálva a modellt.

Ahogyan a címből is látszik, a tesztautó komoly Innovation felszereltséget kapott, tehát bőrbelső, és mindenféle felsőkategória felé kacsintgató nyalánkságok várják a sofőrt és utasait. Még automataváltót is kaptunk, így még inkább felcsigázottan vártuk a fogyasztást pedzegető végeredményt. Anno megállapítottuk, hogy azért van kivétel, amikor már szinte édesmindegy, hogy automata-e, vagy manuális-e, de az más szegmens, más kategória. Legalábbis eddig azt hittük.

Ízléses tálalással

Bár nyilván nem nyom a latba a teszt végeredményeit tekintve, hogy milyen színű volt az aktuális tesztalany, mi most mégis kiemeljük az Opel hazai importőre által választott aranyba forduló árnyalatot.

Kellőképp feldobja az autó karakterét ez a szín, az imázsvilágnak is jót tesz, na meg uniszex is egyben. Ez akkor nagyszerű, ha a kocsit a családon belül például a gyengébbik nem képviselői is használják, de akkor sem ciki, ha monduk a férfiember tárgyalni indul egy üzleti ügyben a Grandland X-szel. Ez igenis fontos, főleg a mai, sajnos sok eseteben (indokolatlanul) külsőségekre építkező világunkban.

Korábbi írásainkban kifejtettük az Opel Grandland X kényelmi faktorát, ez jelen esetben sincs másképp.

Az ülések megfelelően tartanak, jó szélességgel és hosszal rendelkeznek az ülő- és hátlapok tekintetében is, hátul pedig nagyszerű kényelem áll az utasok rendelkezésére. Jelen konfigurációhoz hozzátartozott a méretes panorámatető is, amit tulajdonképpen kötelezővé kellene tenni minden szabadidőautónál. Áldásásos hatása van egy kirándulásnál, még akkor is, ha vacakabb, borús az időjárás.

Ekkora motor, ekkora hatótávval? Ráadásul automata is, igaz, 8 gangos

Ha valaki azt gondolja, hogy csak a 2 litres dízelekkel lehet komoly hatótávot elérni (hol van az már?), az téved. Jó, ott vannak a benzines downsizingos motorok – ott is nem egy kitűnő fogyasztással bíró darabot sikerül találni; volt ilyen is, a Grandland X 1.2 literes 3 hengerese személyében.

Túlzás nélkül állítjuk, hogy hosszú évekre visszanyúló pályafutásunk során – főként, amióta bejöttek a relatíve kis hengerűrtartalmú gázolajos és benzines motorokhoz társított automataváltók – nem találkoztunk még ennyire gazdaságos, ugyanakkor kirobbanóan dinamikus és kezes hajtáslánccal.

E téren (is) lenyűgöző teljesítményt tud felmutatni az Opel Grandland X 1.5D, hiszen teletankkal a range bőven 800 kilométer felett mozog, és ami a legfontosabb: tudja is tartani a szintet.

Úgy, hogy bőségesen kiautóztuk a kocsi tulajdonságait, korlátait sok városi, elővárosi helyszínnel, de autpályáztunk is vele.

Szám szerint városi környezetben 4.2-5.3 literes, országúton 3.8-4.4 literes átlagot rögzítettünk 100 kilométerre. Autópályán sem szálltak el az adatok, 2600-as RPM-nél váltakozó terepviszonyok közt.

Nyomaték van, bőségesen

Ahogy a fenti részletezésből is kiderülhetett már, a tesztelt Opel Grandland X 1.5D 4 hengeres dízelmotorja kimondottan agilis, korrekt lendületet ad a könnyű, 1380 kilogramm hyári üres tömegű kocsiszekrénynek.

A hengerűrtartalom 1499 köbcenti, a maximális teljesítmény pedig 130 LE (3750 RPM), ehhez 300 Newtonméteres csúcsnyomaték (1750 RPM) társul.

2018 Opel Grandland X 1.5D A8 specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött díze5motor

Lökettérfogat: 1499 cm³

Maximális teljesítmény: 130 LE @ 3750 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 300 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4477 mm

Szélesség: 1856 mm

Magasság: 1609 mm

Tengelytáv: 2675 mm

Első gumik mérete: 225/55 R18

Hátsó gumik mérete: 225/55 R18

Tömeg, üresen: 1380 kg

Megengedett össztömeg: 2000 kg

Csomagtartó mérete: 514 liter, bővíthető 1652 literig

Üzemanyagtartály mérete: 53 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 192 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.3 s (gyári), 15.6 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.1 l/100 km

Országúti: 5.7 l/100 km

Vegyes: 4.6 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.5 l/100km

Országúti: 4.0 l/100km

Vegyes: 4.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 109 g/km

Bővebb információ az Opel hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Előző cikkNem akármilyen utódot kap a Toyota GT86
Következő cikkA Peugeot Boxer 4×4 Concept hűen tükrözi a gyártó szabadidő-járművekről alkotott elképzelését