Jóllehet a teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piac az idei év első félévében 13,5%-al növekedett az előző év azonos időszakához képest, a személyautókat és a kishaszongépjárműveket külön-külön vizsgálva már azt látjuk, hogy míg a személyautók értékesítése 19,2%-al nőtt, addig a kishaszongépjármű eladások 12,4%-al visszaestek január és június között – áll a Toyota sajtóközleményében.
Szembeöltő ugyanakkor, hogy egyetlenként a kishaszongépjárművek közül a pickup szegmens továbbra is növekedni tudott, méghozzá 6%-al, azaz idehaza a pickupok továbbra is nagy kedvencnek számítanak.
A pickupok töretlen magyarországi népszerűségében szerepet játszanak az adózási előnyök épp úgy, mint az autók praktikus használhatósága, hiszen a kategória vezető modelljei ma már egyesítik a személyautós kényelmet és látványos dizájnt a rendkívüli terepképességekkel, teherbírással, és vonóerővel. Némileg árnyalja ugyan a képet, ha tudjuk, hogy a január és június között Magyarországon regisztrált 1928 pickup 17,4%-a, 336 darab re-exportra, azaz külföldi újraértékesítésre került, ez ugyanis valamivel magasabb, mint a 12,9%-os piaci átlag, lényegileg azonban ez nem csökkenti a szegmens piaci súlyát ami 21,8% a kishaszongépjárművek között és 3% a teljes piac vetületében.
Más kérdés, hogy ha az adatokat megtisztítjuk az először itthon regisztrált, majd rögtön külföldre újraértékesített darabszámtól annak érdekében, hogy a valós piaci eredményeket megkapjuk, azt látjuk, hogy a Toyota legendás pickupja, a Hilux, rögtön előlép a második helyről az első helyre, a re-exporttal együtt kalkulált 32% helyett egészen elképesztő, 37%-os szegmensrészesedéssel.
Ez persze nem meglepő annak ismeretében, hogy a japán gyártó jövőre ötvenedik születésnapját ünneplő modellje a világ kedvenc pickupja: az elmúlt közel öt évtizedben több, mint 18 millió darab talált belőle gazdára világszerte. A világ legkeményebb terepein, Ázsia és Dél-Amerika dzsungeleitől Ausztrália kő- és Afrika homoksivatagain át a Sarkvidékek hó és jégtengereiig bizonyító modell egyébiránt Európa legnépszerűbb pickupja is: az idei év első félévében 21461 darab talált belőle gazdára, amivel messze vezeti a szegmens értékesítéseit a kontinensen.
A Hiluxon egyébiránt jól lemérhető, mennyire felülreprezentált az európai átlaghoz képest a pickup szegmens Magyarországon, azaz mennyire kedveljük idehaza ezeket a személyautóként és igáslónak is beillő munkagépként is helytálló robosztus modelleket.
Míg a magyarországi piaci növekedés üteménél eladásait négyszer gyorsabban, 57,1%-al növelő Toyota teljes hazai értékesítése csupán a márka összeurópai eladásainak 1%-át teszik ki, addig az idehaza eladott 625 (re-export nélkül 593) Hilux a teljes európai Hilux értékesítések 3%-át képviseli.
„A tény, hogy Magyarországon arányaiban háromszor annyi Hilux talál gazdára, mint Európában, egyértelműen jelzi a hazai kishaszongépjármű piac általános visszaesése ellenére is növekvő szegmensben rejlő potenciált” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„Európában minden negyedik pickup vásárló a Hilux mellett dönt, amivel az elnyűhetetlenség szinonimájaként megbízhatóságáról és rendkívüli terepképességeiről elhíresült legendás modell a kontinens legnépszerűbb pickupja. Magyarországon már ma minden harmadik pickup vásárló választja a Hiluxot, célunk azonban, hogy még ennél is nagyobbra növeljük a modell szegmensrészesedését. Erre minden esélyünk meg is van: míg a Hilux eladások 82%-át a vállalati flottabeszerezések generálják, 18%-ot a magánügyfelek visznek el, a szegmens növekedésének tekintélyes részét pedig ők generálják. Azon túl tehát, hogy továbbra is a flottavásárlók egyértelmű választása kívánunk maradni, amit a Hilux terep és rakodóképességei épp úgy alátámasztanak, mint rendkívül alacsony üzemben tartási költségei, a magánvásárlók sikeres megszólítása révén a Hilux még inkább bebiztosíthatja a szegmensben elért kimagasló vezető pozícióját” – teszi hozzá a szakember.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


