AutóAddikt Újdonságok Genfi Autószalon 2016: minden részletében új Toyota Hilux pickup

Genfi Autószalon 2016: minden részletében új Toyota Hilux pickup

MEGOSZTÁS

A minden eddiginél robusztusabb és erőteljesebb, terepen is jobban helyt álló, vadonatúj Toyota Hilux minden ízében hamisítatlan maradt.

toyota-hilux-2016autoaddikt-004

Ugyanakkor a pickup új korszakának beköszöntét is jelképezi: formai megoldásai, kényelmi és biztonsági színvonala, valamint fejlett technológiai tartalma a legigényesebb hobbifelhasználók igényeit is kielégítik.

Toyota Hilux: mára legendássá lett, 1968-ban jelent meg először. Utána egy évvel később európai forgalmazása is megkezdődött, közel ötven éve meghatározó szereplője a globális pickup piacnak.

A világ kedvenc pickup modelljéből a mai napig összesen több mint 16 millió darabot adtak el világszerte. Európában 2015-ben mintegy 34 000 darab Hilux talált gazdára, ez a piaci szegmens 23,1 százalékának felel meg. A Hilux ezzel Európa első számú pickupja.

toyota-hilux-2016autoaddikt-008

Minősége, tartóssága és megbízhatósága (QDR) egyenesen legendás: a megállíthatatlan Toyota Hilux újra és újra képes meglepetést okozni képességeivel: az autó meghódította az Északi-sarkot, Izland tűzhányóit, az Antarktiszt, és dobogós helyen végzett a Dakar ralin.

A szimplakabinos, négyüléses extra kabinos, és ötszemélyes duplakabinos kivitelekben választható új, nyolcadik generációs Hilux elődeinek legendás hírnevéből és rendíthetetlen QDR adottságaiból építkezve még magasabbra emeli a lécet a robusztusság terén: új, még erősebb létravázával, megerősített platószerkezetével, tökéletesített összkerékhajtási jellemzőivel és megnövelt vontatási képességével minden eddiginél többet kínál a vállalkozások számára.

toyota-hilux-2016autoaddikt-001

Ugyanakkor az új Hilux fejlesztése során az elmúlt években, a szabadidős felhasználás terén tapasztalt növekedést is figyelembe vettük: a modell új, modernebb megjelenést kapott, kényelmesebb, jobban felszerelt és biztonságosabb lett, így nem csupán az eddigi legstílusosabb modell, de minden eddiginél könnyebben is vezethető.

Külső formaterv – A robusztusság újraalkotása

Az új Hilux elődjénél 75 mm-rel hosszabb (5335 mm), 20 mm-rel szélesebb (1855 mm), ugyanakkor magassága (1815 mm) 45 mm-rel csökkent ahhoz képest.

Az az igáslovakra jellemző robusztusság és strapabíró tartósság, amely a Hilux összes eddigi generációját jellemezte, most a kifinomultság soha nem látott szintjével párosul, igazodva az egyre népesebb szabadidős vásárlói tábor elvárásaihoz, létrehozva a Hilux modellcsalád különleges vonzerővel bíró, vadonatúj generációját.

toyota-hilux-2016autoaddikt-005

A robusztusság és a kifinomultság egyedülálló kombinációja mindennél tökéletesebben jut kifejezésre az új orrkialakításban. A felső hűtőmaszk és a fényszórók egységbe foglalt, ‘Keen Look’ megjelenése a mélyre nyúló, erőteljes lökhárítóba integrált, nagyméretű ‘Under Priority’ alsó hűtőrács robusztusságával alkot kontrasztot.

A motorházfedél jellegzetes, első kerékívekre rányúló kialakítása tovább erősíti az új Toyota masszív, „egy tömbből faragott” megjelenését. Alatta a felső hűtőmaszk másodlagos vízszintes sávja az új modell teljes szélességében végig fut, és az új fényszórótestekkel egységet alkotva különleges kontúrú, 12 fehér LED-ből álló nappali világítást kínál.

Az oldalt ‘Hilux’ felirattal ellátott lámpatestbe szerelt, új fényszórók a kerékdobra hátranyúlva még inkább kihangsúlyozzák az új modell megnövelt szélességét. A ‘Keen Look’ fényszóró-kialakítást lehetővé tevő, előremutató technológia a tompított világításhoz is nagyteljesítményű LED-eket alkalmaz (opció a High felszereltségű modelleken.)

A lökhárító kialakítása a Hilux modellektől mindig is elvárt strapabíró, tartós funkcionalitást érzékelteti. Az alsó hűtőrács trapéz alakja kihangsúlyozza a Toyota ‘Under Priority’ formanyelvét, míg a lökhárító sarkába helyezett ködfényszórók az új modell masszív, stabil kiállását erősítik.

toyota-hilux-2016autoaddikt-007

A lökhárító alsó sarkai és alsó éle, amelyek kialakításuknak köszönhetően a legextrémebb terepviszonyok között is optimális szabad hasmagasságot biztosítanak, lendületes átmenettel csatlakozik a korábbinál ellenállóbb és szélesebb, új kartervédő lemezhez.

Az új Hilux oldalfalán az eddigi, kiemelkedő kerékdob helyett az első lökhárító egyetlen lendületes ívvel folytatódik az erőteljes első kerékívekben, ami kifinomultabb megjelenést eredményez.

Oldalnézetből az új Toyota pick-up egyszerre tolmácsol dinamizmust és robusztusságot. Ezért a vastag keresztmetszetű alsó ajtópanel a felelős, amely összeköti az első és hátsó kerékíveket. Utóbbiak szintén harmonikusan illeszkednek a karosszériába, hogy aztán felfelé ívelve belecsatlakozzanak az oldalfalakra átnyúló hátsó lámpatestekbe.

A formatervet még stílusosabbá teszik az olyan részletek, mint a hátrafelé dőlő utasfülke sötétített B-oszlopa, vagy az új rajzolatú, 17 vagy 18 colos könnyűfém keréktárcsák. A duplafülkés modellek formavilágát az utasfülkét a platóval összekötő króm övvonal fogja egységbe.

Az utasfülke tetőlemezét úgy alakították ki, hogy egyszerre legyen divatos és praktikus. A lemez aerodinamikus, pagoda-szerű V alakja eltereli a menetszelet a fülke fölött, illetve mellett. A légáramlatok így elkerülik a platót, ahol a hátfalnál örvényt keltve ronthatnák a modell közegellenállását. A tervezők még az olyan apró részletekre is ügyeltek, mint az antenna: ezt előrébb költöztették, hogy ne akadályozza a terebélyes rakományok elhelyezését, vagy a plató-kiegészítők használatát.

toyota-hilux-2016-plato-autoaddikt

Az új Hilux farát két oldalról új lámpatest fogja közre; a lámpaházba integrált légterelő lemezek még áramvonalasabbá teszik az autót. Az új, acél hátsó lökhárító a korábbinál mélyebben helyezkedik el, így a felhasználók erre fellépve felcsukott hátfalnál is könnyebben hozzáférhetnek a platóhoz. A tolatókamerát a hátfal kilincsébe integrálták, ami jobb látási viszonyokat és letisztultabb megjelenést eredményez.

Az új Hilux platója nagyobb, strapabíróbb és praktikusabb, mint eddig.  A plató teljes szélessége az eddigi 1544 mm helyett kategóriaelső 1645 mm. A hátfal erősebb forgópántot kapott, az ajtót nyitott helyzetében megtámasztó teleszkópokat erős acél konzolok tartják.

Maga a plató is ellenállóbb lett, így be- és kirakodás során kevésbé fenyeget a deformáció, a sérülés veszélye. A padló bordáit áttervezték; a padlólemezt kereszttartók erősítik. A homlokfalat megerősítették, valamint optimalizálták a kerékív-merevítő borda és a hátfal szerviznyílás-fedél alakját.

A vadonatúj Hilux ötféle népszerű alapszínben, továbbá három látványos új árnyalatban – Orange Spice, Volcano Red és Hydro Blue – rendelhető.

Belső kialakítás – Tartós és kifinomult, innovatív technológiákkal

A kulcs nélküli nyitási és indítási rendszerrel felszerelt, vadonatúj Hilux utastere a haszonjárművekre jellemző tartósságot és funkcionalitást a szabadidőjárművektől elvárható kifinomultsággal, igényességgel és felszereltséggel kombinálja.

toyota-hilux-2016-belso-autoaddikt

A letisztult, rendezett műszerfal vízszintes elrendezésében egyaránt érvényesül a prémium minőségű elegancia és a munkahelyekre jellemző robusztusság. A műszerfalon új, keresztlamellás légbeömlő rostélyok kaptak helyet, forgótárcsás szabályozással.

A középkonzolt egy beépített, masszív, táblaszámítógép-szerű, 7 colos érintőképernyős multimédiás rendszer uralja. A prémium minőségű, kapacitív érintőfelületről könnyen és ösztönösen vezérelhető rendszer a még egyszerűbb kezelhetőség érdekében közelebb került az első ülésekhez.

Az új műszeregységben a nagyméretű, letisztult rajzolatú, analóg sebesség- és fordulatszámmérő között egy színes, 4,2 colos TFT multi-információs kijelző található. Az ezen megjeleníteni kívánt tartalmat a vezető gyorsan és könnyedén módosíthatja a kormánykeréken elhelyezett kapcsolók segítségével. A vezetéshez elengedhetetlenül fontos adatok a képernyő legfelső szegmensében jelennek meg, így ezek leolvasásához a vezetőnek minimális mértékben kell levennie szemét az útról.

toyota-hilux-2016autoaddikt-006

A műszerfal vízszintes kialakítására rímelve merész, vízszintes küllőkkel szerelt, új kormánykerék négy irányban állítható, ergonomikus megtámasztást kínál a vezető hüvelykujjának, míg a vaskosabb, varrott karima mindenki számára kényelmes fogást biztosít.

A kormányon elhelyezett kezelőszervek (köztük egy négyirányú billenőkapcsoló) segítségével könnyen és gyorsan vezérelhető a hathangszórós audiorendszer, a multi-információs kijelző, valamint a 7 colos központi kijelző.

A belső tér szabadidős hangulatú kialakításával összhangban a sebességváltó karja rövidebb, így a váltások határozottabban, személyautósabban hajthatók végre. Mostantól a váltókar melletti, könnyen használható kapcsolók szolgálnak az üzemmódváltásra, valamint az összkerékhajtás aktiválására.

Az új Hilux belső terének prémium minőségű megjelenését és finom tapintású anyagait a műszerfalon, az ajtókárpiton, a műszeregység árnyékolóján, a kormánykeréken és a váltókar tövében alkalmazott fémhatású díszítőelemek fogják egységbe. Az optikai harmóniát erősíti az egységesített kék utastéri és műszerfal-világítás.

Az új Hilux belső terének fekete üléskárpitozása háromféle kivitelben rendelhető. A belépő Entry felszereltségű modelleken strapabíró, kopásálló szövet borítja az üléseket, összhangban az üzleti felhasználók igényeivel, a vegyes felhasználásra szánt Mid szinten kiváló minőségű, finoman texturált, mégis tartós szöveg borítja az üléseket, míg a High felszereltségi szinten teljes bőrkárpitozás kényezteti a szabadidős felhasználókat.

Új 2.4 D-4D motor

Az új Toyota Hilux megrendelhető a vadonatúj 2.4 D-4D globális dízelmotorral (GD). A start-stop funkcionalitással felvértezett erőforrás alacsony és közepes sebességtartományban nagyságrendekkel kedvezőbb nyomatékleadási jellemzőket mutathat fel, kategóriaelső takarékosság mellett.

Az új, 16 szelepes DOHC négyhengeres erőforrás változó geometriájú turbófeltöltőt és köztes töltőlevegőhűtőt alkalmaz. A 2393 köbcentiméteres motor maximális teljesítménye 110 kW/150 LE percenkénti 3400-as fordulatszámon, legnagyobb forgatónyomatéka 400 Nm 1600 és 2000/perc között.

Az elsőkerék-hajtású Hilux kivitelek hatfokozatú kézi sebességváltót kapnak, míg az összkerékhajtásúak esetében választható a hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltó. Mindkét sebességváltót egyaránt teljes körűen átdolgozták, megnövelve élettartamukat, javítva kissebességű vezethetőségüket, és általánosságban csendesebb, finomabb váltásokat biztosítva, a motor teljesítményének maximális kihasználása mellett.

Minden modellváltozat végsebessége 170 km/óra, álló helyzetből 12,8 (6A/T), illetve 13,2 (6M/T) másodperc alatt érik el a 100 km/óra sebességet.

Az új motor 9 százalékkal takarékosabbak elődjénél. A 2.4 D-4D erőforrás átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 7,1 l/100 km*, a CO2-kibocsátási minimum 187 g/km*.

Menetdinamika és terepalkalmasság

A vadonatúj Hilux frissen kifejlesztett létraváza 20 százalékkal jobb torziós szilárdságot mutathat fel. A vázszerkezet kedvezőbb vezethetőséget, jobb rugózási komfortot, csekélyebb zaj- és rezgésszintet, valamint fokozott ütközésvédelmet kínál, miközben a legszélsőségesebb körülmények között is kiemelkedő tartósságot szavatol.

toyota-hilux-2016autoaddikt-010

A robusztus, tartós laprugókat és kettős lengéscsillapítókat alkalmazó hátsó felfüggesztést teljes körűen átdolgozták, így az a strapabíró összkerékhajtású munkagépektől elvárható terepalkalmasságot a szabadidőjárművekhez illő rugózási kényelemmel és menetstabilitással párosítja.

A vadonatúj Hilux a kiemelkedő terepalkalmasság érdekében kapcsolható összkerékhajtást kapott terepváltóval (felező), valamint első és részlegesen önzáró hátsó differenciálművel.

A Toyota Hilux új fejlesztésű 2.4 D-4D globális dízelmotorjának nagyságrendekkel kedvezőbb nyomatékleadása (kis- és közepes fordulatszámon), valamint az új, merevebb létraváz együttesen azt eredményezték, hogy az új Hilux akár 3,2 tonnát képes vontatni.

Magasabb szintű aktív és passzív biztonság

Az új Hilux esetében új szintre emeli az aktív biztonságot és a vezetőtámogatást a Toyota Safety Sense rendszer.

toyota-hilux-2016autoaddikt-009

A szélvédő felső szélén elhelyezett, lézeres érzékelőt és kamerát egyaránt tartalmazó, kompakt egység jeleit feldolgozó Toyota Safety Sense rendszer olyan funkciókat biztosít az ügyfeleknek, mint az ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), az automatikus távolsági világítás (AHB) vagy a jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA).