AutóAddikt Autóteszt Suzuki Suzuki Swift 1.2 GS teszt

Suzuki Swift 1.2 GS teszt

MEGOSZTÁS

Pontosan olyan, amilyennek lennie kell. Pozícionáljuk be a 2010-es modellévben debütált, mára már igencsak ciklusa vége felé járó Suzuki Swift alternatívát – mondjuk, konkrétan a magyarországi, szűk keresztmetszetű piacon – s máris hathatós érvek mellett alkothatunk véleményt az autóról. Pontosan úgy, ahogyan a szalagcímben is olvasható: nem több, nem kevesebb, mint amit elvárhatunk.

suzuki_swift_gs_autoaddikt

Persze mindez nem teljesen fedi azért a valóságot, ugyanis az idei év eleje környékén faceliftet kapott a Suzuki Swift, mely tulajdonképpen ki is merül a lökhárító szigorúbbá rajzolásában, illetve a ködlámpafészkek köré ívelt nappali LED menetfények alkalmazásában. Így – az utóbbit tekintve – bátran állíthatjuk, hogy a külcsín teljesen felzárkózni látszik a mai kor követelményeihez, ugyanis szinte úgy gondolhatjuk, nem autó egy autó 2014-ben, ha nincs ilyen kiegészítő opciója. Tény, hogy a vizuális összességen sokat javít mindez, hasznos is, ezt nem kell ecsetelnünk; s nem utolsó sorban meg is dobja az egész komplex látványt jószerivel.

A formán nem változtattak, van viszont számos egyedi kiegészítő

Napsárga Suzuki Swift – ez a definiálása a tesztautó kapcsán alkalmazott színárnyalatnak. Az aranyba hajló tónus valóban feltűnővé teszi a kicsi, kompakt ötajtóst, azzal együtt is, ha netán téli gumis acélfelniken, vagy illusztrisabb, 16 colos alumínium papucsokon gördül tova, a viszonyokhoz képest kifejezetten dinamikusan. Amúgy a 2010-ben debütált Suzuki Swift túl azon, hogy a külső jelentősen átalakult (első- és hátsó lámpatestek rajzolata széthúzottabb lett, és még sok egyéb jellemző), elérhető lett összkerekes verzióban, illetve a korábban már a Napimagazin.hu hasábjain bemutatott 1.6 literes, 136 lóerős benzinmotorral szerelt Sport változat is megvásárolható.

suzuki_swift_gs_003

Tehát érdembeli, nagy horderejű változásra nem kell számítani, ami az új, 2014-es facelifttel megspékelt Suzuki Swift modellcsaládot illeti. A mellső fényszórók tokozása hátrafelé ívelő, a méretekhez képest hangsúlyos maradt, az 1695 milliméteres szélességhez képest konkrétan nagynak is mondhatók ezek a részelemek; a lökhárító, ahogyan egy fentebbi bekezdésben is említettük, mogorvább külsőt kapott, a ködlámpák köré húzott LED menetfény pedig jelentősen megdobja az arculatot.

suzuki_swift_gs_009

Oldalról a facelfites, 2014-es Suzuki Swift semmit nem változott szintén, a viszonylag nagy felületű oldalajtók övvonala a C oszlophoz közelítve felfelé ível, az első szélvédő jelentős mértékű üvegezése pedig hamisítatlan és egyben félreismerhetetlen fazonnal ruházza fel az autót. A sárvédőívek megfelelő, arányos méretűek, így nem csoda, hogy akár 16 col átmérőjű kerekekkel is nyugodt szívvel megbirkózik, a tengelytáv, mely 2430 milliméter, elég az utaskabin relatíve tágasságához, legalábbis, ami a hátsó lábteret illeti.

Részletek: ugyanazok, mint korábban

A front oldali részletek mellett a fart vizsgálva nem található számottevő újítás, itt alapvetően minden maradt a korábbi, 2010-es Suzuki Swift modellirányzat szerinti elképzelések és megvalósítások szerint: a helyzetjelzők követve az első traktus látvány- és stílusvilágát, megmaradtak elnyújtottnak, hosszanti irányúnak, jelentős benyúlással a hátsó sárvédők fölé, egészen a C oszlop közepéig. Az ötödik ajtó fölé pedig aprócska légterelő szárny is került, így fokozva a sportosságot, dinamizmust sugalló mikéntet.

suzuki_swift_gs_008

Jelenlegi felszereltségével – mellyel a tesztelt Suzuki Swift szerkesztőségünknél járt – abszolút nincs szégyenkeznivalója az Esztergomban gyártott kisautónak, ugyanis az enteriőr jó minőségű, kellemes tapintású anyagokból építkezik; a tökéletesen kézre álló kormánykerék bőrözése sima, kellemes a tenyérnek. A műszerek elrendezése optimális, ahogyan ezt már megszokhattuk több évre visszamenően a Swift családnál, direkt napfényben is jól kivehető, olvasható minden adat, mely a sofőr, vagy akár első utasa rendelkezésére bocsátott. A középkonzol monokróm kijelzős információs képernyője alapvetően az audio fejegység állapotáról, a rádión behozott adók részleteiről ad tájékoztatást, de ez is nagyszerűen átlátható, értelmezhető. A cockpit hordoz néhány újszerűnek ható díszítőelemet, mint például a középső részen elhelyezkedő kettős légbeömlők keretének kiemelése – ez a motívum körkörösen, az ajtók belső kárpitjainak is résztvevője, szolidan, a háttérből jelezve jelenlétét.

Kategóriáján nem mutat túl, de azért kényelmes és teljesen egyben van

Bár nem utazóautó elsődlegesen a Suzuki Swift, ennek ellenére az ülések remekül állják a sarat, jól tartanak széltében és hosszában is (az elsők), míg a hátsók csúszkálódástól mentes, alapjaiban véve komfortos utazást jelentenek kettő közepes testalkatú felnőtt személy szállításakor. Igaz, a fejtér erősen limitált, ezzel mindenképp számolni kell, ha a hátsó szekcióba invitálnánk a delikvenseket.

suzuki_swift_gs_011

Alaphangon 211 literes a Suzuki Swift csomagtere, ez bővíthető bizonyos korlátokon belül. Itt sem szabad nagy léptékekben gondolkodni. Mindenesetre egy közepesebb bőrönd, némi plusz kiegészítővel gond nélkül elfér itt, s azért az utastér is rendelkezik némi plusz kapacitással, ha nem hajtjuk előre a 60:40 arányban mozgatható hátsó ülőpadot.

Egyik legfőbb pozitívuma a hajtásláncban keresendő. Igaz, mai léptékkel már kevés lehet

suzuki_swift_gs_010Motorikusan sem alakult át a helyzet a korábbiakhoz képest, az 1242 köbcentiméteres, mindkét oldalon váltakozó szelepvezérléses szívó aggregát 94 lóerőt képes csatasorba állítani, mindezt kereken 6000-es percenkénti fordulatszámnál. A csúcsonyaték 118 Newtonméter 4800 1/min-nél, mindez úgy tűnt, elegendő a mindösszesen 945 kilogramm önsúlyú kocsiszekrény mozgatásához. Két személlyel, s némi csomaggal autózva a Suzuki Swift elánja kissé halványult, amikor mondjuk autópályatempóra kívántuk kapcsolni – a 130 kilométer/órás fix sebességet ugyan tartotta annak rendje és módja szerint, viszont ha egy alacsonyabb fordulatszámtartományból kellett „visszahozni a realitásba”, akkor bizony érezhetőek voltak kisebb és nagyobb megtorpanások. Jellemezhető ez inkább erőtlenségnek, ami nyilvánvalóan egy városi-elővárosi környezetben már nem annyira feltűnő. Ennek ellenére az 1.2 literes benzinmotor tud dinamikusan is viselkedni, városi milliőben érzi igazán elemében magát, a kettes és hármas sebességfokozatok ideális gyorsítást tesznek lehetővé, az áttételezés teljesen rendben van. Országúti, 90 kilométer/órás tempónál érzi magát legjobban a Suzuki Swift, itt még jelentős erőtartalékok is érezhetők.

suzuki_swift_gs_012

Legnagyobb erénye a fogyasztás – anno is hasonlóan tálalták még az első modelleket; nos, ez mára sem veszített jelentőségéből. Városi használattal 5.2 liter/100 kilométer átlag jött ki, országúton elenyésző, 3.6 liter/100 kilométerre, míg autópályán felkúszott 6-6.3 literre is a computer képzeletbeli mutatója.

A tesztben szereplő Suzuki Swift GS, azaz tavalyi, 2013-as felszereltségű, ezt a modellt, így, ilyen formában már nem forgalmazza újautóként a magyarországi képviselet. Van viszont GA, GL, GLX csomag – ezekről bővebben IDE kattintva lehet tájékozódni, továbbá a későbbiekben mindenféleképpen szót ejtünk az idei, jelenleg aktuális újdonságokról is.

suzuki_swift_gs_004

2013 Suzuki Swift 1.2 GL specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 1242 cm3

Maximális teljesítmény: 94 LE @ 6000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 118 Nm @ 4800 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatsebességes manuális váltó

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 3850 mm

Szélesség: 1695 mm

Magasság: 1510 mm

Tengelytáv: 2430 mm

Első gumik mérete: 185/55 R16

Hátsó gumik mérete: 185/55 R16

Tömeg, üresen: 960 kg

Terhelhetőség, össztömeg: 520 kg, 1480 kg

Csomagtartó mérete: 211 liter, bővíthető 902 literig

Üzemanyagtartály mérete: 42 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 165 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.7 s (saját, mért eredmény: 12.4 s)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 5.2 l/100 km

Országúti: 3.6 l/100 km

Vegyes: 4.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 117 g/km

Cikk forrás: http://www.napimagazin.hu/teszt-suzuki-swift-1-2-gs-se-tobb-se-kevesebb/

Még több fotó: Napimagazin Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, Sony, MSIKingston TechnologyCanon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, MSI