AutóAddikt Autóteszt Mitsubishi Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T – tetszetős...

[TESZT] Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T – tetszetős megközelítésű munkagép

1978-as első megjelenése óta rengeteget változott a gyémántos márka pickupja annak rendje s módja szerint – a 2016-os modellév pedig pedig tovább növelte a presztízst. Szerkesztőségünkél járt a csúcsfelszereltséget és csúcshajtásláncot kapott Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T.

mitsubishi-l200-2-4-di-d-teszt-autoaddikt-001

Sokban változott, ám az alapkoncepció megmaradt: a Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T küllemében és karakterisztikájában sok irányban hajaz a korábbi modellekre, legfőképp az elmúlt évek variációira – mindezt úgy, hogy mai, modernebb felfogással is jól emészthető legyen a teljes összkép.

Természetesen megmaradt a hagyományosan klasszikus, igazi pickup-szellemiség, ami kell is, hiszen az L200 tulajdonképp minden további nélkül nevezhető kategóriateremtő modellnek: a japán márka modellje a kezdetektől fogva masszívan színesíti a nemzetközi mezőnyt. Igaz, a gyökerek alaphangon az USA-ban keresendők, de a távol-keleti márkák közül (is) élenjáró koncepciót hordozott a Mitsubishi az elmúlt évtizedekben.

Noha az alapok olybá tűnnek, ugyanazok, mint a korábbi megközelítések révén, az új Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T formaterve próbál teljes mértékben integrálódni a huszonegyedik századi elvárások tekintetében. Az orr-rész kialakítása legömbölyített, húzott első lámpaburákat, szélesre gondolt, keskeny hűtőmaszkot kapott, mindehhez nagy arányú krómozással (ez dominál a felületek nagy részén). A ködlámpafészkek szokás szerint az alsó részleteket emelik ki, közrefogva a hasmagasságot kihangsúlyozó, ám terepes mivoltot is jól visszaadó mattezüst idomot.

Megmaradtak a hagyományos részletek, mégis sok a változtatás

mitsubishi-l200-2-4-di-d-teszt-autoaddikt-003Oldalnézetben látszik leginkább az, hogy a dizájnerek visszanyúltak a korábban már jól bevált sémához: hosszúkás, dupla utaskabin, viszonylag nagy oldalablak felületekkel, gyakorlatban is jól használható fellépővel, mely segítségével könnyedebb a bejutás az utastérbe; a különválasztott, de mégis az autó szerves részeként jelen lévő raktérfelület, az elmaradhatatlan fémrudazással. S mindehhez a hatalmas sárvédőívek, az emelt hasmagasság, s ahogyan már feljebb említettük: megannyi csillogó krómezüst felület.

mitsubishi-l200-2-4-di-d-teszt-autoaddikt-004

Talán ennyi elegendő is ahhoz, hogy kész legyen a tradicionális pickup-recept, nem igaz? Ugyanis ez a kategória leginkább arról szól, hogy gyakorlati felhasználás révén mit tud nyújtani az adott modell. A Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T tehát tálalás tekintetében teljesen a helyén van, a mai hétköznapok divatos kisteherautói közt nagyszerűen megállja a helyét.

mitsubishi-l200-2-4-di-d-teszt-autoaddikt-002De mi a helyzet a praktikummal? Mennyire számít céleszköznek a Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T? Elsőként nézzük a rakodótér kihasználhatóságát. A plató kedvező méretezésű, igaz, a Club Cab, tehát a szimpla kabinos változatéhoz képest rövidebb a felület, 1520 milliméter (1850 mm-hez képest). A szélesség megegyezik a kisebb utasfülkés modellével, 1470 milliméter, a magasság pedig 475 milliméter mindkét esetben.

Megpakolni, azt lehet

Kedvező, közel 1 tonnás tiszta terhelhetőséget biztosít a Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T. A gyári adatok szerinti saját tömeg 1875 kilogramm, a teljes össztömeg pedig 2910 kilogramm, ebből máris jól ki lehet következtetni az adottságokat.

mitsubishi-l200-2-4-di-d-teszt-autoaddikt-008

A Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T letisztult, egyszerűségre törekvő, sallangmentes környezetet ad a sofőrnek és utasainak. Az anyaghasználat jó, prémiumhatással is találkozhatunk, például a kormánykerék kialakítását és bőrözését tekintve, a központi műszeregység informatív, ideálisan tájékoztat, a kezelőegységek kézre esnek. Talán kicsit szokatlan lehet a balra helyezett gyújtáskapcsoló gomb, mindenesetre növeli az autó egyediségét e tekintetben is.

mitsubishi-l200-2-4-di-d-teszt-autoaddikt-012

Az új Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T 5 sebességfokozatú automataválójának karja követi a korábbi trendet, miszerint aszimmetrikus kialakításban kell a módokat kapcsolnunk, ez szintén megszokást igényelhet.

opel-mokka-x-magyar-bemutato-2016-autoaddikt-016

Helykínálat terén nincs hiányérzet, az első, illetve a hátsó ülések is maradéktalanul hozzák a kategóriától elvártat. Bőséges ülőlap- és hátlapfelületek várják az utazókat, az első fotelek az átlagosnál termetesebb testalkattal rendelkezőket is optimálisan szolgálnak ki, bő térd- és fejterekkel. A középkonzol nem lóg a képbe, szellősen, tágasan el lehet férni az első traktusban, az utaskabinba fellépést pedig az A oszlop belső részére elhelyezett fogantyú segíti kiegészítőként.

mitsubishi-l200-2-4-di-d-teszt-autoaddikt-011

Hátul sem rossz a helyzet, nagyobb személyautós kényelemmel bír a hármas ülőpad, kényelmes, bár közepesen kemény felületekkel. Három fő kompromisszumok nélkül elfér itt, szintén bőséges helykínálattal gazdálkodva.

Jó menetkomfort. Ne feledjük, egy kisteherautóról van szó

mitsubishi-l200-2-4-di-d-teszt-autoaddikt-007A Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T felfüggesztése amolyan kisteherautósan kemény, elsősorban a hátsó merevtengelyes-laprugós felfüggesztésnek. Magától értetődően a hátul helyet foglalók érzik majd az úthibákból, göröngyökből fakadó kellemetlenségeket, ugyanis a felépítmény hajlamos az erőteljes pattogásra – kiváltképp, ha nem kapja meg a plató a megfelelő terhelést. Már 100 kilogrammos terhelt súly esetében is érezhető a lágyabb hangoltság, és nyilvánvalóan felfelé haladva a skálán egyre szerethetőbb lesz az összkép. Ez persze nem azt jelenti, hogy a Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T kényelmetlen lenne üresen, de az is bizonyos, hogy nem árt szállítmányozni vele aktívan – főként, ha konkrétan erre lett kitalálva.

mitsubishi-l200-2-4-di-d-teszt-autoaddikt-005

Kitűnő terepes képességekkel lett felruházva a Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T. Élénk példája ennek a 205 miliméteres hasmagasság, a szimpla kabinoséhoz képest 5 milliméterrel többet kapunk. Ez persze gyakorlatban túl sokat nem nyom a latba, viszont a közepesen nehéz terepviszonyokat gond nélkül küzdi le az autó. A kapcsolható összkerékhajtás és felező opciók is garantálják az agilitást, igaz, elkél négy jófajta terepgumi is ahhoz, hogy teljes mértékben elégedettek lehessünk a tulajdonságokkal.

mitsubishi-l200-2-4-di-d-teszt-autoaddikt-013A Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T mozgatásáért egy 2442 köbcentiméteres, soros elrendezésű turbótöltött dízelmotor gondoskodik, 181 lóerőt mozgósítva 3500-as percenkénti fordulatszámon, valamint 430 Newtonmétert küldve a hajtott kerekekre 2500-tól. A súly-lóerőarány 10.3 kg/lórerő, úgyhogy ne várjunk kirobbanóan tempós gyorsulást, itt más kerül fókuszba. Például a magas forgatónyomaték-csúcs, ami tán az egyik legfontosabb ismérve egy korrektül összerakott pickupnak. Így jól érzékelhető, hogy az autó mindenféle gond és probléma nélkül játszi könnyedséggel elhúz egy termetesebb motorcsónakot, vagy akár egy lószállító utánfutót is.

mitsubishi-l200-2-4-di-d-teszt-autoaddikt-014

Kimondottan erős, ugyanakkor gazdaságos is

Közvetlen gázreakciókkal jelez vissza a Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab Instyle Navi A/T aggregátja vezetés közben, mellé a kifinomultnak ható, bár kissé elavult rendszerű 5 sebességes automataváltó is kellően jól teszi a dolgát. Nem tapasztaltunk elszökő teljesítményt magasra járatott fordulatszámtartományokkal, valamint az üzemanyagfogyasztás is a vártnál kedvezőbben alakult: városi haladási átlaggal 7.9 litert, míg országútival 5.9 litert mértünk 100 kilométerre, három fővel, minimális terhelést adó rakománnyal.

mitsubishi-l200-2-4-di-d-teszt-autoaddikt-006

2016 Mitsubishi L200 2.4 DI-D Double Cab specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres soros dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 2442 cm³

Maximális teljesítmény: 181 LE @ 6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 430 Nm @ 2500 ford./perc

Erőátvitel: kapcsolaható összkerékhajtás, 5 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 5205 mm

Szélesség: 1815 mm

Magasság: 1780 mm

Tengelytáv: 3000 mm

Első gumik mérete: 245/65 R17

Hátsó gumik mérete: 245/65 R17

Tömeg, üresen: 1875 kg

Megengedett össztömeg: 2910 kg

Üzemanyagtartály mérete: 75 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 177 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 12.3 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.9 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 7.0 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 8.4 l/100 km

Országúti: 6.5 l/100 km

Vegyes: 7.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 189 g/km

Bővebb információ a Mitsubishi hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Együttműködő partnereink: ASUS, Acer Hungary, SonyCanon, Camera Kft.
Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte