AutóAddikt Hírek Több, mint 20 ezer BMW i modellt adtak el eddig világszerte

Több, mint 20 ezer BMW i modellt adtak el eddig világszerte

MEGOSZTÁS

200 ezernél is több járművet, pontosan 215413 modellt adott át ügyfeleinek az év kilencedik hónapjában a BMW Group, amely 7.8 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest.

bmw_i3_autoaddikt_002

A vállalat globális eladásai 7,5 százalékkal nőttek az év első kilenc hónapjában, amely összesen 1 644 810 darab értékesített autót jelent. Az ügyfeleknek idén átadott BMW i modellek száma szeptemberben átlépte a húszezret: csak a BMW i3-ból több mint háromezer darab talált gazdára egy hónap alatt. A MINI éves értékesítése eközben 18,7 százalékos emelkedéssel 246 426 négykerekűnél tart.

2015 kilencedik hónapjában tovább folytatódott a BMW, a MINI és a Rolls-Royce modellek összesített értékesítési sikertörténete, a BMW Group történetének eddigi legeredményesebb szeptemberévé emelve a hónapot. A harminc nap alatt pontosan 215 413 autót adott át ügyfeleinek a vállalatcsoport, amely 7,8 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest. Eközben a 2015 első három negyedévéből álló összesített időszak a BMW Group eddigi legsikeresebb háromnegyed éve: az 1 644 810 darab értékesített jármű 7,5 százalékos javulás a 2014 hasonló időszakában átadott autókhoz viszonyítva.

„Az egyes piacokon tapasztalható nehéz gazdasági körülmények ellenére a BMW Group kiegyensúlyozott értékesítési növekedést produkált szeptemberben és az év első kilenc hónapjában egyaránt“ – fogalmazott Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja. „A vállalatcsoport márkái az európai piacokon jelentős lendületet vettek, miközben Ázsia nagy részén és a NAFTA régióban is pozitív tendencia figyelhető meg. Az év utolsó negyedévébe érkezve, október végén debütál a piacon a vadonatúj BMW 7-es sorozat és a BMW X1 második modellgenerációja is, miközben a BMW X modellcsalád iránti egyre növekvő keresletet a Spartanburg-i gyártó- és összeszerelő üzem kapacitásbővítésével kívánjuk kielégíteni. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy 2015-ben újabb történelmi rekordot állíthassunk be“ – tette hozzá.

Szeptemberben 7,7 százalékkal több BMW-t (180 475 darabot) adtak át ügyfeleinek a gyártó, mint 2014 kilencedik hónapjában. A márka 2015 első három negyedévében elért globális növekedése az 1 395 780 átadott járművel elérte az 5,8 százalékot.

A BMW 2-es sorozat töretlen népszerűségét a 2-es Active Tourer iránti kereslet is igazolja: a modellből piaci debütálása óta 8670 darab kelt el. A BMW 4-es Gran Coupé képviselőiből szeptemberben az egy évvel ezelőtti darabszám közel kétszeresét, összesen 6 080 darabot adott át ügyfeleinek a BMW, ami 90.8 százalékos növekedésnek felel meg. Amíg szeptemberben összesen 33406 darab 5-ös BMW-t adott el a vállalat (21.0 százalékos emelkedés), addig a BMW X3 13.8 százalékos növekedést produkált 13808 eladott járművel. A BMW X6 egyre nagyobb népszerűsége az értékesítési adatokban is megmutatkozik, a kategóriateremtő terepkupéból ugyanis ezúttal több mint kétszer annyi példány fogyott, mint egy évvel ezelőtt: a világszerte átadott 4 002 jármű 127,1 százalékos gyarapodást jelent. A szeptember a BMW i almárka számára is erős értékesítési mutatókat hozott, 3361 darab átadott BMW i3 modellel (ez a szám 86.9 százalékkal múlja felül a 2014 szeptemberében átadott modelleket). A BMW i az év első kilenc hónapjában 20576 járművet értékesített világszerte (BMW i3 és BMW i8 modelleket), amely az egy évvel ezelőtti időszak közel kétszerese (95.1 százalékos javulás).

34 600 értékesített MINI-vel a márka 8,6 százalékos növekedést ért el szeptemberben az előző szeptemberben átadott járművekhez viszonyítva. Idén eddig 246 426 MINI-t adtak át ügyfeleinek a gyártó, ami 18,7 százalékos emelkedés a 2014 első kilenc hónapjában elért teljesítmény tükrében. „A MINI rekord értékesítési mutatókkal zárta a 2015-ös esztendő első kilenc hónapját, és bízom benne, hogy ez a pozitív trend az év további részében is folytatódik“ – mondta Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI-ért, BMW Motorrad-ért és Rolls-Royce-ért felelős tagja. „A vadonatúj MINI Clubman ezekben a hetekben érkezik meg a prémium kompakt járművek egyre népszerűbb szegmensébe, várakozásaink szerint újabb jelentős lendülethez juttatva a márkát. Számításaink szerint az év hátralévő részében további piaci növekedés várható“ – nyilatkozta Peter Schwarzenbauer. Az idén eddig átadott 94 830 darab háromajtós MINI 13,8 százalékkal szárnyalja túl a tavalyi eredményeket. A vadonatúj ötajtós MINI-ből 2015-ben eleddig 67 961 példány talált gazdára.

A kínai luxusautó-piacon uralkodó nehéz gazdasági körülmények ellenére a Rolls-Royce Motor Cars története második legsikeresebb háromnegyed évét zárta idén: a január és szeptember között eltelt kilenc hónapban összesen 2 604 darab Rolls-Royce Phantom, Ghost és Wraith modell kulcsát adták át a márka ügyfeleinek, amely 8,9 százalékos csökkenést jelent. A Goodwood-i székhelyű gyártó Kínán kívül mindegyik piacán kiegyensúlyozott növekedést produkált idén, a vártaknak megfelelően, továbbra is hosszú távon fenntartható növekedést irányozva elő a jövőre.

A BMW Group globálisan kiegyenlített értékesítési stratégiájának megfelelően a vállalatcsoport szeptemberben és az év első kilenc hónapjában is növelni tudta eladásait, mindegyik régióban.

A legtöbb BMW és MINI négykerekűt ezúttal is Európában adta át ügyfeleinek a vállalatcsoport az év első kilenc hónapjában, a 731 065 modell 10,3 százalékkal haladja meg a 2014 hasonló időszakában produkált eredményt. Amíg a vállalatcsoport negyedik legnagyobb piacának számító Nagy-Britanniában 13,8 százalékkal, 171 233 modellre nőtt a BMW Group termékei iránti kereslet, addig Franciaországban 19,6 százalékkal többen, 56 208-an vásároltak új BMW-t és MINI-t a január és szeptember közötti időszakban. Az öreg kontinens számos piacán kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el a gyártó, így például dél-európában is: a Portugáliában átadott 10 760 BMW és MINI modell 25,7 százalékos emelkedésnek, a Spanyolországban értékesített 33 501 négykerekű pedig kereken 18 százalékos gyarapodásnak felel meg.

Magyarországon is jelentősen bővültek a BMW eladásai, az idei első 9 hónapban regisztrált 1537 db autó 22%-os növekdésnek felel meg a tavalyi év hasonló időszakával összehasonlítva. „Míg a hazai piac 12%-ot nőtt, addig a BMW márka értékesítése 22%-kal gyarapodott, így elmondhatjuk, hogy nagyon elégedettek vagyunk, mind a márka, mind a kereskedőink idei teljesítményével. Továbbra is a legnépszerűbb modellek közé tartoznak a 3-as és 5-ös sorozatok, az X5 és az idén megújult X6-os BMW is. Ugyanakkor szép számokat hoznak – a BMW számára korábban ismeretlen szegmensben versenyző – 2-es Active és Gran Tourer modelljeink, mely családi sorozatokból 114 db-ot helyeztünk idén forgalomba. Kiválóan szerepel a BMW i almárka is, szeptember végéig már 40 db BMW i3 és i8 modellt adtunk át ügyfeleinknek” – mondta el Berkes Zoltán, a BMW Group Magyarország kereskedelmi vezetője.

Az amerikai kontinensen pontosan 7 százalékkal több BMW és MINI modell kelt el (360 700 darab) idén január és szeptember között, mint az előző év hasonló időszakában. Az Egyesült Államokban az értékesítési volumen 2015 első kilenc hónapjában 6,9 százalékkal, 294930 modellre, Kanadában 11.8 százalékkal, 31 297 modellre, Mexikóban pedig 18.7 százalékkal, 12598 modellre gyarapodott.

Ázsiában idén már 502 046 darab BMW és MINI modellt értékesített a BMW Group, ami 4,3 százalékos emelkedést jelent 2014 első kilenc hónapjához képest. Ez a szám Kínában 342 683, Dél-Koreában pedig 40088 modell, így amíg előbbi 2.0 százalékos, addig utóbbi 19.8 százalékos gyarapodásnak felel meg. Japánban a vállalatcsoport ez idő alatt 50490 járművet adott át ügyfeleinek, ami 9.8 százalékos javulás.

A BMW Motorrad 11 088 darab robogót és motorkerékpárt értékesített világszerte 2015 szeptemberében (+11,0 százalékos emelkedés a 2014 szeptemberében eladott 9991 darabhoz képest), amivel új háromnegyedéves rekordot jelentő, 112411 darabra nőtt az év első kilenc hónapjában átadott kétkerekű modellek száma (+12.2 százalékos növekedés).

A BMW Group értékesítési eredményei 2015 szeptemberében és az év első kilenc hónapjában

2015 szeptemberében 2014 szeptemberéhez képest 2015 első kilenc hónapjában 2014 első kilenc hónapjához képest
BMW Group autók 215 413 +7,8% 1 644 810 +7,5%
BMW 180 475 +7,7% 1 395 780 +5,8%
MINI 34 600 +8,6% 246 426 +18,7%
Rolls-Royce 338 -1,7% 2 604 -8,9%
BMW Motorrad 11 088 +11,0% 112 411 +12,2%