Azért a 300000+ kilométer nem kevés, nyilván. Ez meg is látszik projektautónk, az 1996-os Mercedes S500 LW140 egy-kétrészletén, mint például a gumitömítéseknél, borításoknál. Mindenképp cserélni kell mindet, szép sorjában – most a pedálsor gumiburkolatain volt a sor.
Tipikus elhasználóds-nyomokat mutatott a 140-es pedálsora, konkrétan a gumik: a fékpedál jobb alsó széle volt a legviseltesebb, persze, hiszen a gázpedálról ahogyan átfordul a lábfej félkezésnél, ezt a felületet éri leginkább az amortizáció.



Mellette a rügzítőfék pedáljának gumiborítása is megfáradt kissé, itt szintén a jobb alsó traktus mutatott kopásnyomokat. A gázpedál gumija viszonylag épen maradt, bár ott is voltak repedezések, ennek ellenére kicseréltük azt is egyben, a fémlappal egyetemben.



A csere folyamata viszonylag szimpla: a pedálgumik – a fék és a röhzítőfékpedál esetében – kipattintással leszedhetők, s mivel elasztikus teljesen a gumipad, ezért úgy 2-3 perc alatt le lehet fejteni azokat a keretekről.


Visszaszerelés kapcsán sincs túlbonyolítva a process, a friss, új, egyáltalán nem kikeményedett gumik könnyedén ráhajtogathatók a fémlapokra. Mielőtt felraktuk volna ezeket, alaposan megtiszítottuk a fémfelületeket.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Mercedes Alkatrészek Újpest, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives)
Fotó: Autóaddikt





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)




































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


