Viszonylag kevés használható infót lehet találni a neten arra vonatkozólag, hogyan távolítható el (és szerelhető vissza) a W140-es facelift középkonzoljának könyöklője. Most összefoglaljuk a részleteket.
Legelőször is az első üléseket toljuk előre annyira, amennyire csak tudjuk. Alapvetően a hátsó ülésről fogjuk intézni a könyöklő kiszerelését.
Következő lépésként a zsanérok kupakját kell eltávolítani mindkét oldalról. Ezt egy tompa végű csavarhúzóval tehetjük meg, azonban félő, hogy karcol, vagy a műanyag peremét károsítja, úgyhogy ajánlottabb műanyag patent/kárpitkiszedő kanalat használni.
Miután a két kupakot kiszedtük (3 pontos rögzítést kaptak), hozzáférhetünk a központi csavarokhoz, valamint a leszorító alátétekhez. Előtte azonban ki kell pattintanunk a kerek zsanérburkolatok külső fedelét, majd utána jöhetnek a központi csavarok.
Miután kicsavaroztuk, a könyöklő felső, lecsukható része eltávolítható. Alatta mindkét oldalon 1-1 tárcsalemezt találunk (ez különíti el az alsó fő résztől a felsőt), ezek is kiszedhetők.
Amint hozzáférünk a könyöklő szerkezetének alsó részéhez, kipattinthatjuk a zsanérburkolat alsó peremét.
Ha ezzel cselkészültünk, jöhet a könyöklő alsó felének eltávolítása. A középkonzol fő tárcsái fixek, egy-egy főcsavar azonban itt is tart, alapvetően a fel- és lecsukásért felelősek. Ezeket is csavarjuk ki, s el is végeztük a szétszerelést.
Nem árt zsírozni az egymáson elmozduló, forgó felületeket összeszerelés előtt. Nyilván a zsírzás előtt kitisztítjuk a lerakódásokat, esetleges korróziót eltávolítjuk.
Összeszerelés előtt ügyeljünk arra, hogy a középkonzol könyöklőjének alsó részén lévő racsnit kattintsuk alsó állásba, tehát hajtsuk le ütközésig, amíg a rugó meg nem feszül. Amint összeérintjük a középkonzol végével, a fogaslécek egymásba kattannak.
Értelemszerűen a beszerelési folyamat fordítottja a kiszerelésnek.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)




































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


