Újabb szintezést vittünk véghez az 1997-es évjáratú S420 Mercedes projektautónk kapcsán.
Korábban az ajtókat hoztuk szintbe, mivel lényeges és jelentős eltérések voltak tapasztalhatók a kasznihoz képest. Ez viszonylag egyszerű folyamat volt, és megérte minden pillanat foglalkozni a kérdéssel, zongorázni lehet a különbséget a korábbi, és a mostani látvány közt.
Hasonlóan az ajtókhoz, a motorházfedél és a sárvédőelemek közt is volt jelentős szinteltérés. Először a motorházfedél tartó zsanérjaira gyanakodtunk, mert ugyebár azok képesek egy idő után megadni magukat, meglazulnak, megnyúlnak a felfüggesztéseknél.
Így, mielőtt a zsanérok cseréje mellett döntöttünk volna, megnéztük, érhető-e el jelentős változás a motorházfedelet tartó zsanérok felfogatásánál található 3-3 csavar meglazításával, majd a motorházfedél szintbe illesztésével. Mivel maga az S420 motorházfedele igencsak súlyos, nehéz, ezért a mutatvány többemberes volt – már csak azért is, mert nagy kárt okozhatunk a fedélnek, ha például kibillenne a helyéről, miközben tartjuk.
A három darab csavar meglazítása után – mindhárom felfogatási pontnál – felfelé toltuk a motorházfedelet, majd’ ütközésig. Második-harmadik nekifutásra sikerült is a beállítás, de úgy tűnik, még 1-2 millimétert fogunk finomítani a réseken.
Ugyanakkor a motorházfedél szintezését további – egyszerűbb – módokon is ki lehet vitelezni. A motorházfedél lámpák feletti részénél található 1-1 gumis végű állítóbak, valamint a hűtőmaszk illesztéseinél, az első lökhárító felfogató csavarjain szintén 1-1 gumis állítóbak. Ezek méretezésével kiküszöbölhetőek az apróbb eltérések, azonban az S420-on jelenleg mind a 4 állító csavar be van rohadva, úgyhogy ezeket cserélni fogjuk a közeli jövőben.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)





































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


