1998 februárjában merényletet kíséreltek meg Tbilisziben Eduard Sevardnadze grúz államfő ellen. Az elnököt testőrei kimenekítették a Tbiliszi egyik terénél feltartóztatott gépkocsikonvojból. A lövöldözésben ugyanakkor egy testőr életét vesztette.
Egyébként a korabeli híradások szerint a kimondottan szerencsés végkimenetelűnek mondható támadást követően Mercedes ingyenesen bocsátotta rendelkezésre legújabb S-osztályos Guard páncélozott modelljét a grúz politikusnak, mivel az olyan reklámértékkel bírt.
Az ominózus Mercedes-Benz S600 Guard a mai napig fellelhető az alábbi, egyik W140-es Facebook csoport posztja szerint – jelenleg enyhén romos állapotnak örvend. Az autó elméletileg valahol Grúziában van, és várja, hogy esetleg egy napon valaki megszánja, és eredeti állapotára felújítja – bár a helyreállítás rendkívül költséges lenne mai viszonylatban (is).
A mai napig számos, mintegy 90 ország államának biztonsági szolgálata alkalmazza és használja politikusai, közjogi méltóságainak vagy uralkodóinak védelmére a típust. Ide lehet sorolni például I. János Károly spanyol királyt is, aki egy sötétkék színű páncélozott S600 Guarddal jár hivatalos útjaira.
Mercedes-Benz S-osztály Guard gyorstalpaló
A Mercedes-Benz S600 Guard különlegesen páncélozott és speciális biztonsági berendezésekkel ellátott páncélautó. Az S Guard modellek specifikuma, hogy a nagy múltú autógyár, a Mercedes-Benz saját fejlesztésű és gyártású különlegesen páncélozott biztonsági autója. A Mercedes-Benz S600 Guard menetteljesítményét egy továbbfejlesztett tizenkét hengeres duplaturbós benzinmotor szolgáltatja, bő 500 LE feletti teljesítménnyel (korábban is hasonló specifikációk).
Az előkelő vevőkörre tekintettel a Mercedes olyan kényelmi felszerelésekkel látta el a járművet a korai időktől, mint telefon, fax, internet és TV/DVD-lejátszó beépített monitorokkal. A Guard-modellek különböző formákban léteztek már a húszas évektől, az újabbak pedig – amelyek technológia szempontjából magasan fejlettek (voltak): W140, W220, W221, W222. Természetesen a legúhabb, 2021-es modellévű S-osztályból (W223) is lesz Guard-kivitel.
A Guard modellek egyedisége az, hogy nem utólagos páncélozással készíti a Mercedes, hanem a gyártás első pillantától fogva alakítják úgy az egyes karosszériaelemeket, hogy azok megfeleljenek a magas szintű biztonsági elvárásoknak, azaz bizonyos szerkezeti elemek eleve pánclélozott formában kerülnek integrálásra a karosszériába. A különleges páncélozási eljárásból adódó jelentős súlytöbblet következtében komoly gondot fordítanak – az egyébként csak és kizárólag válogatott munkatársakkal dolgozó páncélautóüzemben – olyan elemek megerősítésére is, amelyeknek vészhelyzet esetén így sokkal nagyobb terhelést kell elviselniük.
A gyártó a leendő vásároló, illetőleg annak sofőrje részére, a gépjármű átadását megelőzően egy vezetéstechnikai tréninget is szolgáltat a sindelfingeni tanpályán, ahol szinte az összes felmerülő vészhelyzetet szimulálni képesek azzal felékészítve a sofőrt a legváratlanabb helyzetek optimális kezelésére.
Forrás-felhasználás: Wikipedia, Facebook





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)








































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


