AutóAddikt Hírek 2001 óta több, mint 2.5 millió MINI készült Oxfordban

2001 óta több, mint 2.5 millió MINI készült Oxfordban

Tizenöt éves jubileumi ünnepséget tartott a brit kisautó-gyártó, a MINI Oxfordban: a hagyományokkal átitatott létesítményben napra pontosan tizenöt évvel ezelőtt, 2001. április 26-án készült el az első modernkori MINI modell, egy merőben új autóipari korszak első mérföldköveként.

mini-2001-15-ev-oxford-autoaddikt

Az első újkori MINI Cooper Chili Red fantázianévre keresztelt tűzpiros karosszéria-fényezést viselt, amelyet a tetőn és a visszapillantó-házakon hófehér árnyalat hozott kontrasztba. A prémium szegmens eredeti kisautójának újjászületésével a létesítmény és a brit gyártó életében egyaránt páratlan sikertörténet vette kezdetét: 2001 óta több mint 2,5 millió MINI modell látott napvilágot az oxfordi üzemben, a rendkívül népszerű kisautók pedig a világ több mint 110 országában találtak gazdára.

A MINI oxfordi létesítményét mind a mai napig a világ legkorszerűbb autóipari üzemei között tartják számon. A gyárban dolgozó munkatársak létszáma a kezdeti 2 400-ról az elmúlt tizenöt év során 4 500-ra nőtt, a gyártósorokon pedig naponta mintegy 1 000 MINI készül el, megállás nélkül, három műszakban. Az üzem egyik kivételes sajátossága a gyártósorok példátlanul magas fokú rugalmassága: az oxfordi gyárban jelenleg a MINI modellpalettájának négy karosszériaváltozata készül. Mindegyik autó az ügyfelek egyéniségének tökéletes tükörképeként ölt testet, az opcionális extrafelszereltségek, a karosszéria-fényezési lehetőségek, az utastéri kiegészítők és árnyalatok, valamint a kárpitváltozatok rendkívül széles palettájának köszönhetően. A sportos kisautók szimbólumai, a vadonatúj MINI John Cooper Works modellek ugyancsak „egyenesen Oxfordból” érkeznek. „Napi ezer darab, egyénre szabott prémium kisautó legyártása nem kis feladat, amelyet munkatársaink napról napra rendkívüli alázattal és kivételes szaktudással készítenek” – mondta Frank Bachmann, a MINI oxfordi létesítményének menedzsere.

Az oxfordi autógyártás története mindeközben már több mint egy teljes évszázadra tekint vissza. 1931-ben a brit létesítmény gyártósoráról már a Morris Oxford modell gurult le, amelyet különleges kialakítású hűtőrácsa miatt akkoriban csak „Bikaorr” fantázianéven emlegettek. A milliós értékesítési darabszámot az üzem történetében elsőként az 1948 és 1971 között gyártott Morris Minor négykerekű lépte át.

A klasszikus Mini születése évétől, 1959-től egészen 1968-ig készült Oxfordban, Morris Mini-Minor néven. A döntés, hogy az újkori MINI is már a kezdetektől itt készüljön, már 2000 tavaszán megszületett. Az üzem széleskörű, rekord sebességű modernizálási folyamata mindössze tizenhárom hónapig tartott, mire minden teljesen készen állt a kisautó szegmens újabb forradalmára. A brit kisautó-klasszikus modern újraértelmezésének megszületésével rendkívül látványosan indult a XXI. századi autógyártás. Az új MINI a termelés beindítása után nem sokkal átlépte az előre kitűzött értékesítési volument, a modellpaletta pedig egy második karosszéria-változattal gazdagodott: az első MINI Cabrio 2004 tavaszán gurult le az oxfordi üzem gyártósoráról.

A 2006 őszén bekövetkezett generációváltással párhuzamosan a MINI termelési folyamatai a brit kisautó-gyártó Oxfordból (karosszéria- és vázépítés, fényezés, illetve összeszerelés), Swindonból (présüzem) és Hams Hall-ból (erőforrás-termelés) álló gyártási háromszögébe költöztek át. A termelési háromszög folyamatos bővítése és modernizálása lehetővé tette, hogy a gyártási volumen fokozása mellett a MINI modellpalettája is újabb karosszéria-változatokkal bővüljön. Az ezredforduló óta a BMW Group több mint 1,75 milliárd angol fontot fektetett be Nagy-Britanniában működő gyártási hálózatába.

2007 őszén megkezdődött Oxfordban a megnövelt tengelytávú, nagyobb terhelési kapacitású és forradalmian innovatív ajtórendszerrel felszerelt új MINI gyártása: az új MINI Clubman nagyszerű értékesítési mutatókat produkált a hagyományos ajtókkal szerelt MINI Cooper és a nyitott tetős MINI Cabrio oldalán. A nyitott tetős kétajtós második modellgenerációja pontosan a márka 50. évfordulóján érkezett meg a piacra, 2011-ben pedig a MINI Coupé, majd egy évvel később a második nyitott tetős prémium kisautó, a MINI Roadster is csatlakozott a palettához.

Prémium szintű vezetési élményükkel a MINI modellpalettájának Oxfordban készülő tagjai minden korábbinál szélesebb célcsoportot varázsolnak el. A háromajtós MINI mellett napjainkban már a vadonatúj ötajtós MINI is a paletta nagy sikernek örvendő tagja. Akárcsak a vadonatúj MINI Clubman, amely immáron a prémium kompakt szegmens meghódítását tűzte ki célul maga elé. A hatajtós járműkülönlegességek ezúttal is Oxfordban látják meg a napvilágot – nem csupán elsőkerék-meghajtással, de mostantól intelligens ALL4 összkerékhajtással is.

HIRDETÉS
Előző cikkA Toyota Mirai első példányai Lengyelországban lettek forgalomba helyezve
Következő cikkA Hyundai drukkerparkja szuper élményt nyújt az EB szurkolóinak