Amolyan igazi békebeli barn find ez a 2006-os Corsa C. Azért alapvetően, mert bár nem mondhatni, hogy elhanyagolták, de az biztos, hogy az utóbbi jó pár évben nem törődtek nagyon vele.
Fentiek tudatában nem volt meglepő, hogy a motorolaj például enyhén szólva cseréért kiáltott, révén erős benzinszaga, és a nívón jól látható hígsága erőteljes tanúbizonyságként volt jelen.
Nem beszélve a szűrőkről: az utaskabinban konkrétan kellemetlen, dohos szag uralkodott, bár penészt nem találtunk, de minden egyéb nyilván jelen volt benne. Épp ezért legelőször a pollen/utaskabin szűrőt cserélte ki Szerdai Gábor, a Zöld Autószerviz tulaja saját kezűleg. Ráfért a csere: a szűrő koromfekete volt, és mindenféle lerakódások, szennyeződések díszelegtek rajta.
Máris értelmezhetőbb lett az utaskabin levegőminősége, de azért a biztonság kedvéért többször ózongenerátoroztunk, illetve a Henkel Loctite klímatisztítóját is bevetettük. Ami viszont biztos, hogy lesz még pár ózongenerátoros nekifutás, nem beszélve a komplett kárpittisztításról, műanyag elemek fertőtlenítéséről.
Mielőtt a gyertyák (Bosch) cseréje megtörtént volna, értelemszerűen leengedtük az olajat; bejött a jóslatunk, mint a víz, olyan híg volt mind, ami kifolyt. Színre jó mély tónusú fekete, na meg az idült benzinszag. Kellemes élmény volt átélni.
Miután mindezekkel végeztünk, felkerült a helyére az új olajszűrő, valamint a levegőszűrő is. Jöhettek a gyertyák: a régiek elektródái olyan szinten el voltak használódva, hogy szinte nem is látszottak ki a szennyeződés alól (tiszta fémfelület), a csoda az volt, hogy a fogyasztás 6-7 literig ugrott fel. Meg az is, hogy a főtengely nem lett csapágyas, de nagy valószínűséggel már nagyon keveset mentek az autóval, amikor ennyire esedékes lett volna maga az olajcsere a gyertyák cseréjével egyetemben.
A fogyasztás is stabilizálódott, közelít a gyári 5-6 literes értékhez. A motor nyomatéka érezhetően javult, 140 km/h autópályatempónál is teljesen csendes, és ötödikben még bőven van benne kraft.
Következő etapként az első futómű toronycsapágyait fogjuk kicserélni a Zöld Autószervizben.
Együttműködő partnerek: Zöld Autószerviz, Hankook Tire Magyarország, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt
Utómunka: Acer





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)

















































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


