Ideje volt már foglalkozni egy keveset 2006-os Opel Corsa C 1.2 Twinport projektautónkkal is. Az egyik sarkalatos pont kezdettől fogva a tompított fény mikéntje volt, ezért eljött az ideje, hogy meglépjük, amit meg kellett lépni.
Nevezetesen ki kellett cserélnünk a meglévő, nem túl jól domborító izzópárost a Corsa-ban. A téli időszakban, amikor is hosszabbak a sötét periódusok, romlanak a látási viszonyok, ildomos az autó fényszóróiból a lehető legtübbet kihozni.
Az OSRAM Nightbreaker-re esett a választásunk. H7 szabvány, halogén technológia, remek ár-érték arány. A review-k alapján hasonló, mint egy bellőú szintű xenon, annyi a különbség, hogy a színhúmérséklet kissé sárgásabb, bár fehéres-kékbe hajló definíciót adtak meg több forgalmazói oldalon is. Így hát beszereztük az OSRAM Nightbreak-et, és neki is láttunk a cserének.
Nem túl komplex és bonyolult a Corsa C-ben tompított izzót cserélni: a gépháztető felnyitása után a homlokfalon belül, értelemszerűen bal és jobb oldalon találhatók a lámpafészkek belső burkolatai, külön az irányjelzőknek, külön a tompított fényeknek, külön a távolsági- illetve a helyzetjelző fényforrásainak. Nekünk most a tompított szekció volt releváns nyilván, így le is tekertük a burkolatot, az óramutató járásával ellentétes irányban. Ezután a foglalattal együtt kellett kiszedni az izzót, úgy, hogy magát a foglalatot enyhén lefelé nyomtuk, majd az egészet óvatosan kihúztuk.


Figyelni kellett arra, hogy az új OSRAM Nightbreaker-eket a lehető legóvatosabban helyezzük be a foglalatba, semmi nyomásgyakorlás az izzó üvegbúráján, magát az üvegrészt gumikesztyűben, mikroszálas kendővel fogattuk be, és pattintottuk a foglalatba (2 pólus).
Mindezek után jött a relatíve nehéz rész: az izzót a foglalattal együtt vissza kellett tenni a helyére, úgy, hogy az izzó lehetőleg ne érintkezzen a kerettel, amely tulajdonképp egy apró lyuk; így kifejezetten óvatosan kellett végezni a feladatot. Érdemes volt megfigyelni kívülről, a lámpabúrán keresztül, hogy az új izzó tényelegsen egyenes-e a foglalatban, nagyjából derékszögben van-e környezetéhez képest. S amint ezek látszottak, vissza is lehetett pattintani a helyére.


55W teljesítmény per izzó – ez átlag, viszont a 30% plusz fényerő ténylegesen érezhető, ugyanúgy, ahogy a hosszabb pásztázás is. Mai, modern fénytechnológiákkal összevetve kevéssé marad alul az OSRAM Nightbreaker, nyilván nem egy xenon vagy LED, de a hagyományos alap-halogénnél klasszisokkal kitűnőbb. Ajánlott tehát mindenkinek, nem csak Corsa C tulajoknak, a H7 szabvány nagy tartományt lefed a kompatibilis típusok terén.





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)



































![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)


