AutóAddikt Hírek A BMW Group rekordot jelentő értékesítési mutatókkal zárta az idei év első...

A BMW Group rekordot jelentő értékesítési mutatókkal zárta az idei év első felét

2021 első hat hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport világszerte 1 339 080 darab új autót adott el, amely amellett, hogy 39,1 százalékkal múlja felül a tavalyi esztendő hasonló időszakának teljesítményét, a koronavírus-járvány megjelenése előtti, 2019-es év megegyező mutatóját is 7,1 százalékkal túlszárnyalja.

A BMW Group fennállása eddigi legeredményesebb első féléves újautó-értékesítési eredményét könyvelhette el idén. A vállalatcsoport a 2021 januárja és júniusa közötti hat hónapban világszerte összesen 1 339 080 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amely az előző év hasonló időszakához viszonyítva 39,1 százalékos növekedés. A BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák mellett ráadásul a BMW Group összes értékesítési piacán növekedés volt tapasztalható. A vállalatcsoport friss eladási mutatója a koronavírus-járvány betörését megelőző, 2019-es értékesítési teljesítményt is 7,1 százalékkal felülmúlja.

„Kiváló úton haladunk idei stabil, nyereséges növekedésünk felé” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Erőteljes modellpalettánknak, ügyfeleink világszerte érezhető, intenzív érdeklődésének és gördülékeny működési modellünknek köszönhetően 2021 első felében fennállásunk eddigi legeredményesebb első féléves értékesítési mutatóját könyvelhettük el. Az pedig külön öröm számunkra, hogy hálózatról tölthető portfóliónk eladásait képesek voltunk több mint megkétszerezni” – tette hozzá.

A BMW Group 2021 januárja és júniusa között világszerte összesen 153 267 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellt értékesített, amely a tavalyi esztendő első féléves mutatójához viszonyítva 148,5 százalékos növekedés – amely azt mutatja, hogy az elektromos mobilitás térnyerése egyértelműen a vállalatcsoport legnagyobb arányban fejlődő szegmense. A tisztán elektromos meghajtású modellek eladási számai 183,9 százalékkal (36 089 darab), a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelleké pedig 139,4 százalékkal (117 178 darab) nőttek.

„Tovább folytatjuk modellpalettánk módszeres zöldítését, tisztán elektromos meghajtású portfóliónk pedig hamarosan két új, kulcsfontosságú innovációval bővül: érkezik a BMW iX és a BMW i4, az elektromos mobilitás új korszakának két hírnökeként. Már alig várom, hogy novemberben mindkét modellt az utakon lássam! Rendkívül nagy számban regisztrálunk előrendeléseket mindkét modellre, amely ügyfeleink elköteleződését igazolja” – fogalmazott Pieter Nota.

A bajor prémiumgyártó az elkövetkező években újabb hálózatról tölthető modelleket mutat be: a BMW 5-ös sorozat, a BMW 7-es sorozat, a BMW X1 és a MINI Countryman tisztán elektromos meghajtású változata is reflektorfénybe gurul. 2025-ig a vállalatcsoport évente átlagosan mintegy 50 százalékkal kívánja növelni zéró emissziójú új autói eladási mennyiségét, amellyel több mint megtízszerezi a 2020-ban értékesített darabszámot. A BMW Group úgy tervezi, hogy 2030-ban a tisztán elektromos meghajtású modellek már az abszolút globális értékesítés legalább 50 százalékát teszik majd ki. Az elkövetkező tíz éven belül a vállalatcsoport szeretné elérni, hogy körülbelül tízmillió darab károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő modellje guruljon a világ útjain.

A félvezetők körüli nehézségek továbbra is fennállnak

A BMW Group a félvezető komponesek elérhetősége szerint alakította át gyártási programját. A vállalatcsoport arra számít, hogy a félvezető alkatrészek ellátása továbbra is nehéz marad, így nem zárja ki, hogy ez a tényező az év hátralévő részében az értékesítésre is hatással lesz.

A BMW eladási számai több mint egyharmad arányban nőttek

BMW világszerte összesen 1 178 292 darab új autót adott át ügyfeleinek az idei év első felében, amely 39,9 százalékos gyarapodást jelent. A paletta legnépszerűbb tagja a BMW 3-as sorozat volt, amely szinte 50 százalékkal növelte eladásait (+49,1%). Mindez azt mutatja, hogy a modellsorozat immár négy évtizede íródó sikertörténete továbbra is töretlen. 33,3 százalékos növekedésével a BMW 5-ös sorozat is megerősítette pozícióját a felső-középkategória prémium szegmensében. A BMW X3, amely a márka történetében elsőként érhető el négyféle hajtáslánc-változattal, 43,9 százalékos fejlődést produkált a január és június közötti hat hónapban. A tisztán elektomos meghajtású BMW iX3* ugyancsak kimagasló értékesítési eredményt ért el.

A MINI globális eladásai majdnem egyharmad arányban nőttek

2021 első hat hónapjában a MINI világszerte összesen 157 799 darab új autót adott el, amely 32,6 százalékos fejlődés és a brit prémiummárka összes értékesítési piacát felöleli. A MINI hálózatról tölthető modelljei kiváltképp nagy népszerűségnek örvendenek az ügyfelek körében: a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE* és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt MINI Cooper SE Countryman ALL4* együtt a márka teljes értékesítési eredményének több mint 15 százalékát adta az idei év első felében.

A BMW M GmbH az eddigi legerősebb első félévről számolt be

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH világszerte összesen 83 357 darab új modellt értékesített 2021 első felében, amely a tavalyi esztendő hasonló időszakának tükrében 39,4 százalékos növekedés, egyúttal a divízió történetének eddigi legeredményesebb első féléves mutatója. A sikerhez az új BMW M3 és az új BMW M4 modellpárosa – amely márciustól érhető el –, valamint a BMW X5 M és a BMW X6 M is jelentős mértékben hozzájárult. A BMW M Performance modellek növekedési tabelláját a BMW M440i Coupé* vezeti, nyomában az új, idén márciusban bemutatott BMW M440i Cabrio*-val és a folyamatosan nagy érdeklődést élvező BMW M340i Limuzin* és Touring* párosával.

Köszönhetően annak, hogy mindegyik modelljét osztatlan népszerűség övezi, a Rolls-Royce Motor Cars idén január és június között közel megduplázta tavalyi első féléves értékesítési eredményét. A világszerte átadott 2 989 darab új luxusautó 91,6 százalékos növekedésnek felel meg. A Rolls-Royce Ghost utódjának 2020 év végi bevezetése ugyancsak nagymértékben hozzájárult ehhez a kimagasló teljesítményhez. A brit luxusautó-gyártó továbbra is optimistán tekint az év második felére.

BMW Motorrad: a kétkerekű divízió sikeres növekedési stratégiáját az eddigi legjobb első féléves mutató igazolja

2021 első hat hónapjában a BMW Motorrad világszerte összesen 107 610 darab robogót és motorkerékpárt értékesített. A 40,3 százalékos eladási fejlődés a müncheni központú vállalatcsoport kétkerekű divíziójának eddigi legjobb első féléves értékesítési eredménye, amely az első negyedév szintén rekordot jelentő mutatói után a BMW Motorrad sikeres növekedési stratégiáját igazolja. A siker hátterében az átfogó modellpaletta erős egyéniségei állnak, valamint a divízió intenzív modellfrissítési és –újítási hulláma: a BMW Motorrad az év első hat hónapjában nem kevesebb, mint nyolc új modellről rántotta le a leplet. A vadonatúj, tisztán elektromos meghajtású BMW CE 04 mai világpremierjével a BMW Motorrad a zéró emissziójú nagyvárosi mobilitás merőben új opcióját kínálva bővíti tovább portfólióját.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A BMW Group 2021 első felében is tovább folytatta erős kínai jelenlétét: a január és június között értékesített 467 064 darab új autó 41,9 százalékos növekedést jelent. A vállalatcsoport ez idő alatt az ázsiai régió egyik kulcsfontosságú piacának számító Dél-Koreában 42 502 darab új modellt adott el, amely a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva 34,6 százalékos fejlődés.

Az Egyesült Államokban a BMW Group sikeresen lovagolta meg az idei esztendő első negyedévében tapasztalt intenzív ügyfélkeresletet: január és június között a bajor prémiumgyártó összesen 183 619 darab új BMW és MINI modellt adott el a tengerentúlon, amellyel több mint 50 százalékkal (+51,8%) szárnyalta túl egy évvel korábbi teljesítményét.

Európában szintén sikeresen zárta 2021 első félévét a BMW Group: az öreg kontinensen 504 327 darab új BMW és MINI talált gazdára, amely 35,3 százalékos növekedés.

Hazai piacán, Németországban a BMW Group 141 983 darab új modellt értékesített a 2021 januárja és júniusa közötti hat hónapban, amely 22,1 százalékos fejlődést jelent. A hálózatról tölthető modellek aránya egyre nagyobb, a BMW hozzávetőlegesen már minden negyedik új autóját tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával értékesíti Németországban. A MINI teljes értékesítési mutatójának több mint 19 százalékát itt a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE* teszi ki, amely azt jelenti, hogy a Németországban eladott új MINI modellek körülbelül 30 százaléka hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával talál gazdára.

A BMW Group értékesítési eredményei 2021 második negyedévében és az év első felében

 2021. második negyedévEgy évvel ezelőtthöz képest2021. első félévEgy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók702 474+44,6%1 339 080+39,1%
BMW617 749+43,5%1 178 292+39,9%
MINI83 116+52,2%157 799+32,6%
Hálózatról tölthető ¹83 060+166,9%153 267+148,5%
Rolls-Royce1 609+127,6%2 989+91,6%
BMW Motorrad65 018+55,1%107 610+40,3%

A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata

 2021. második negyedévEgy évvel ezelőtthöz képest2021. első félévEgy évvel ezelőtthöz képest
Európa265 566+74,9%504 327+35,3%
Németország*74 044+53,3%141 983+22,1%
Ázsia291 891+15,1%578 859+39,1%
Kína237 316+11,6%467 064+41,9%
Amerikai kontinens128 264+82,4%224 225+47,4%
Egyesült Államok105 901+88,3%183 619+51,8%