AutóAddikt Magazin A Renault-Nissan-Mitsubishi 10.6 millió járművet értékesített összesen 2017-ben

A Renault-Nissan-Mitsubishi 10.6 millió járművet értékesített összesen 2017-ben

A Renault-Nissan-Mitsubishi alkotta vezető autóipari szövetség bejelentette, hogy a partnerséghez tartozó autógyárak összesen 10 608 366 járművet értékesítettek a 2017. december 31-ét megelőző 12 hónapban.

A crossoverek, kishaszongépjárművek iránti megnövekedett kereslet, valamint a zéró emissziós, tisztán elektromos járművek növekvő száma is hozzájárult a 6,5%-os értékesített darabszám-növekedéshez 2017-ben, amely a Mitsubishi szövetségbeli tagságának első éve.

Carlos Ghosn, a Renault-Nissan-Mitsubishi elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: „A 2017-ben eladott több mint 10,6 millió személygépjárművel és kishaszongépjárművel a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség a világ elsőszámú autóipari csoportjává vált. Ez a fejlődés jól tükrözi mind modellkínálatunk kiterjedését, globális piaci jelenlétünket és járműtechnológiáink vonzerejét.”

2017-ben a szövetség tagjai tíz márkanéven (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia és Datsun) közel 200 országban értékesítettek gépjárműveket.

A Renault Csoport értékesítése 2017-ben 8,5 %-kal, 3 761 634 darabra emelkedett. Ebben az évben a Renault, a világ vezető és Európa második legnagyobb francia autóipari márkája illetve a Dacia is rekordot döntött. A Renault további növekedéssel számol 2018-ban is, amelyet egyrészt nemzetközi tevékenységei fejlesztésével, másrészt a „Vezesd a jövőt” tervvel összhangban álló, megújult termékkínálatával kíván elérni.

A Nissan Motor Co. Ltd. világszerte 5 816 278 járművet adott el, amely 4,6%-os növekedést jelent. Közzétették a Nissan M.O.V.E. 2022, a cég hatéves stratégiai tervének részleteit is.

2017-ben az Egyesült Államokban és Kínában a vállalat 1,9%-os és 12,2%-os értékesítési növekedést ért el. Az Infiniti 2017-ben 246 492 járművet adott el, amely az előző évi eredményhez képest 7%-os növekedésnek felel meg.

A Mitsubishi Motors Corporation 1 030 454 járművet értékesített 2017-ben, ez pedig 2016-hoz képest 10%-kal jobb eredmény. Az eladott járművek számának növekedését a Mitsubishi Motors „Vezesd a növekedést” tervének elsődleges piaca, Kína segítette elő leginkább. Az éves értékesítés 56%-kal emelkedett, 129 160 darabra. Kína vált a Mitsubishi Motors legnagyobb piacává a helyben gyártott Outlander iránti stabil keresletnek köszönhetően.

Az ASEAN régió teljesítménye is kiemelkedő volt: 17%-os növekedéssel 242 224 eladott darabszámot ért el az XPANDER, a kompakt modell Indonéziái bevezetésének köszönhetően. Japánban 7%-kal emelkedett az értékesítés miközben folytatódott a kei-autók marketing kampánya.

Továbbra is piacvezető pozíció az elektromos járművek piacán

2010 vagyis a Nissan LEAF bemutatása óta a Renault-Nissan-Mitsubishi partnerség 540 623 elektromos járművet adott el világszerte különböző márkaneveken. A szövetség összességében továbbra is globális piacvezető a 100%-ban elektromos hajtású személygépjárművek és elektromos kishaszongépjárművek piacán.

A Nissan LEAF – az első széles közönség számára elérhető, tömeggyártású elektromos jármű – maradt a világ legnagyobb darabszámban értékesített elektromos autója: 2010. decemberi megjelenése óta több mint 300 000 darabot adtak el belőle.

2017-ben mutatták be a vadonatúj Nissan LEAF-et, melyet megnövekedett hatótáv, fejlett technológiák és egy új, dinamikus formaterv jellemez. Tavaly Japánban már piacra is került, 2018 folyamán pedig a világ más országaiban is bevezetik majd. A vadonatúj Nissan LEAF-re globális szinten már több mint 40 000 rendelés érkezett, ebből 13 000 rendelés származik Japánból, 13 000 az Egyesült Államokból és több mint 12 000 Európából.

A LEAF-en kívül a Nissan 2014 óta az e-NV200 elektromos kishaszongépjárművet is értékesíti elsősorban Európában és Japánban. A vadonatúj Nissan LEAF bemutatásával egy időben a vállalat bejelentette az új 40kWh-s akkumulátorral ellátott e-NV200t is, mely további 100 km-es hatótávolságot kínál Európában.

2017-ben, a harmadik egymást követő évben a Renault 23,8 százalékos részesedésével megőrizte piacvezető szerepét Európa elektromosautó-szegmensében, és értékesítési darabszámát 38%-kal növelte. Európában a Renault ZOE volt a legnagyobb darabszámban eladott elektromos autó, értékesítése 44 százalékkal emelkedett 2016-hoz képest.

2011 óta a Renault világszerte több mint 150 000 elektromos járművet adott el, többek közt a Renault ZOE, a Renault Kangoo Z.E, Fluence Z.E. és a Renault Samsung Motors SM3 Z.E. modellekből.

2017-ben mutatta be a Renault a Master Z.E.-t, amely a világon egyedülálló kibocsátásmentes kishaszongépjárművek sorozatának (Twizy Cargo, a ZOE céges autó verziója, Kangoo Z.E. és Master Z.E.) tagja.

2017-ben a Renault-Nissan-Mitsubishi 91 000 elektromos járművet értékesített, ami 2016-hoz képest 11 százalékos növekedést jelent.

Alliance 2022 stratégiai terv

A Renault-Nissan-Mitsubishi partnerség előrejelzése szerint az Alliance 2022 stratégiai tervnek megfelelően a 2022-es év végére az éves összesített eredmény meghaladja majd a 10 milliárd eurót. Továbbá a tervek szerint 12 új zéró emissziós elektromos jármű és 40 önvezető technológiával ellátott jármű bevezetése is várható.

Az új modellek és új technológiák bevezetése további lökést ad majd a Renault-Nissan-Mitsubishi összesített éves értékesítésének, amely így eléri majd a 14 milliós darabszámot, 2022 végére 240 milliárd dolláros várható bevételt eredményezve.