A Toyota és a DENSO bejelentették, hogy az alapvető elektronikai alkatrészek gyártását a Toyota és a Lexus számára ezentúl a világ második legnagyobb autóalkatrészgyártója, a DENSO végzi majd, amelyben a Toyota Csoport egyharmados tulajdonrésszel rendelkezik, és így annak legnagyobb részvényese.
A két vállalat 2018 júniusában kezdett tárgyalásokat arról, hogy a Toyota és a DENSO központi elektronikai alkatrészgyártását áthelyezik a DENSO-hoz, és részletes tanulmányokat készítettek ennek megvalósításáról. A DENSO globális értékesítéseinek egyébiránt közel felét teszik ki a Toyota részére történő eladások.
A Toyota elektronikai alkatrészeinek gyártását jelenleg közösen irányítja a Toyota és a DENSO. A jövőben ezeket a fejlesztési funkciókat és a gyártási műveleteket a DENSO végzi majd, elmélyítve a partneri kapcsolatot a két vállalat között, amelyet a Toyota DENSO-ban fennálló egyharmados tulajdonrésze és vezető részvényei pozíciója is alátámaszt. A DENSO magas szintű szakértelemmel rendelkezik az elektronikai komponensek terén, így az ezzel kapcsolatos tevékenységek átvételével gyors és versenyképes fejlesztési és termelési struktúra alakul ki. Ennek egyik előnye az erőforrás-felhasználás maximalizálása, aminek köszönhetően a Toyota Csoporton belül felszabadított erőforrásokat olyan új területekre lehet átirányítani, amelyek növelik a jövőbeli mobilitás értékét, ezáltal erősítve a Toyota Csoport versenyképességét. A kezdeti megbeszélések arra irányultak, hogy 2019 végéig megtörténhessen a termelési műveletek átirányítása, 2022-ig pedig a fejlesztési funkciók konszolidációja, de a zökkenőmentes átvitel és az új struktúra gyorsabb kialakítása érdekében mindkét vállalat megállapodott abban, hogy 2020 áprilisában mind a fejlesztést, mind a termelést átveszi a DENSO.
A megállapodás főbb pontjai
1. Az elektronikai alkatrészek gyártási műveleteinek egységesítése: 2020. április 1-én a Toyota Hirose üzemében folyó elektronikai alkatrészgyártás a DENSO irányítása alá kerül. A földterületet, a termelési infrastruktúrát (beleértve az épületeket, a berendezéseket és a szoftvert is), valamint a Hirose üzem egyéb tartozékait a DENSO veszi át.
2. Az elektronikai alkatrészek fejlesztésének átadása: 2020. április 1-én az elektronikai alkatrészek fejlesztési műveleteit átveszi a DENSO. Az ezzel kapcsolatos terveket, fejlesztő berendezéseket és egyéb elemeket a DENSO-hoz továbbítják.
A mélyreható átalakítás zökkenőmentes lebonyolítása érdekében a Toyota és a DENSO további erőfeszítéseket tesz a teljes Toyota Csoport versenyképességének növelésére a csoporton belüli koordináció további erősítésével.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


