A Lexus prémium márkát is jegyző Toyota, amely Ha:mo néven már számos nagyvárosban kínál elektromos járművekre alapuló autómegosztó szolgáltatást, bejelentette hogy idén 55 éves thaiföldi járműgyártó és forgalmazó leányvállalata, a Toyota Motor Thailand együttműködik a fennállásának idén 100 éves évfordulóját ünneplő Chulalongkorn Egyetemmel az ultrakompakt elektromos járműveket hasznosító Ha:mo autómegosztó szolgáltatás megvalósításában az egyetem bangkoki kampuszán. A szolgáltatás 2017 decemberétől lesz elérhető.
A Ha:mo egy olyan autómegosztó szolgáltatás, amely ultrakompakt EV-ket kínál rövid távú, egyirányú utazásokra. A rendszert először Toyota Cityben próbálták ki 2012-ben, és azóta nagyvárosokban, az idegenforgalmi központokban és a vidéki városokban egyaránt tesztelték; például Tokióban, Okinaván, Okajamában és a franciaországi Grenoble-ban is (itt egyébiránt nagyon rövid idő alatt tettek szert hatalmas népszerűségre a Toyota i-Road-jai).
https://www.youtube.com/watch?v=sJjCz3qz-n4
Az ötlet remekül bevált, hiszen kényelmes megoldást biztosít egy környezettudatos közösség tagjainak, hogy ezekkel a járművekkel tegyék meg a célállomásuk és a tömegközlekedési megállók közötti távolságot. Nem véletlenül mutatta be a városi közlekedés során akár 70%-ban tisztán elektromos üzemben működő, külső töltést nem igénylő környezetbarát hibrid modelljeiről ismert, ám az tisztán elektromos hajtású és a hidrogén üzemanyagcellás autók fejlesztése során is élen járó Toyota a fenti projektekben nagy sikert elérő i-Road után a legutóbbi Genfi Autószalonon az i-Tril tanulmányt is.
https://www.youtube.com/watch?v=33ybAlUtRSM
Mivel a Toyota thaiföldi leányvállalata éppen most 55 éves, a Chulalongkorn Egyetem pedig fennállásának 100. évfordulóját ünnepli, jó ötletnek tűnt egy közös projekttel megemlékezni erről; ezért döntött úgy a két szervezet, hogy megvalósítják a Ha:mo szolgáltatását az egyetem bangkoki kampuszán, egyúttal azt is felmérve, milyen megoldást kínálhat a Ha:mo a fejlődő országok nagyvárosainak közlekedési gondjaira, például a közúti torlódásokra vagy a légszennyezésre. A projekt a későbbiekben más országok számára is modellként szolgálhat.
A szolgáltatás decemberben indul 10 darab „COMS” ultrakompakt EV-vel, amelyeket a Toyota Auto Body Co., Ltd. gyárt; ehhez a flottához a jövő év közepén 20 további ultrakompakt EV csatlakozik, így projekt összesen 30 járművel fut majd. Az egyetemi kampuszt 12 állomás köti össze a legközelebbi vasútállomásokkal és buszmegállókkal. Emellett 33 parkolóhelyet is létesítenek, s ezek közül tízet elektromos töltőberendezéssel is felszerelnek. A szolgáltatást a tervek szerint a környéken élők – főképp diákok és az egyetem dolgozói – használják majd. A regisztrált felhasználók mindig az adott járműhasználat után fizetnek.
Az IoT nevű technológia elterjedését kihasználva a Toyota azon dolgozik, hogy a Mobilitási Szolgáltatások Platform segítségével világszerte a legmegfelelőbb mobilitási szolgáltatásokkal kapcsolja össze az embereket, a járműveket és a közösségeket, új értéket teremtve ezáltal a közlekedésben, és hozzájárulva a mobil társadalom kialakulásához, amelyben a fogyasztók egyre biztonságosabban közlekedhetnek.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)




































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


