AutóAddikt Újdonságok Íme, a KIA Niro hibrid szabadidőautó

Íme, a KIA Niro hibrid szabadidőautó

A KIA egyre gazdagabb modellkínálatát egy vadonatúj, csekély károsanyag-kibocsátású típussal bővíti. A Niro egy hibrid szabadidőautó (Hybrid Utility Vehicle, HUV) amely a koreai márka legelső, kifejezetten környezetbarát felhasználásra kifejlesztett padlólemezét használja.

kia-niro-autoaddikt-2

A KIA Niro maradéktalanul kínálja a kompakt szabadidőautókra jellemző összes praktikus és emocionális előnyt, de kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett. Az első pillanattól fogva kifejezetten hibridnek fejlesztett modellt modern formavilága kiemeli a hagyományosan konzervatív értékrendű versenytársak közül.

A KIA Niro vadonatúj padlólemezét a jelenlegi KIA modellektől teljesen külön fejlesztették; a platformot kifejezetten környezetbarát technológiák alkalmazására, új generációs hajtásláncok befogadására készítették fel.

„Új modellünket úgy terveztük, hogy a praktikum és a dizájn terén mindent megadjon ügyfeleinknek, amit csak elvárhatnak, kiegészítve a hibrid hajtásláncokra jellemző, különösen kedvező üzemeltetési költségekkel” – mondta Hyoung-Keun Lee, a KIA Motors Corporation alelnök-vezérigazgatója. „Arra biztattuk mérnökeinket, hogy tiszta lappal vágjanak neki a projektnek. Ezáltal olyan autót igyekeztünk létrehozni, amely szélesebb ügyfélkört képes megszólítani” – tette hozzá Lee.

 „A kompakt szabadidőjárművek piaca továbbra is az egyik leggyorsabban növekvő szegmens világszerte. Tetszetős, modern megjelenésével, rendkívüli praktikumával és kiemelkedő takarékosságával az új KIA Niro hibrid kategóriájának legkívánatosabb, legvonzóbb képviselőjeként léphet színre.”

Merész formaterv

A KIA dizájn-vezérelt termékkínálatának legújabb tagja, a KIA Niro merőben újszerű formatervvel büszkélkedhet: modern megjelenését sportos, áramvonalas karosszériája, finoman domborított felületei és látványos stíluselemei teszik teljessé. A Niro közvetlen előzmények nélküli, vadonatúj modell, mégis azonnal felismerhetően KIA, mert a márka jellegzetes tigrisorr hűtőmaszkján kívül egy sor egyéb formai jellemzőt is megörökölt a KIA legújabb termékeitől. Az új Niro fejlesztési projekt dizájnjáért a KIA kaliforniai (USA) és namyangi (Korea) formatervezési központja felelt.

Tervezői a kortárs építészeti trendeket, valamint a modern szobrászatot és plasztikát nevezték meg a HUV modell formatervének ihletadóiként. Az autó finom, kecses arányokkal bír, ugyanakkor viszonylag széles kiállása stabilitást és alacsony tömegközéppontot hirdet. A hosszú tengelytáv mellett minimális az első és a hátsó túlnyúlás, az utasok a lehető legtágasabb belső térrel gazdálkodhatnak.

Kategóriaelső üzemanyag-fogyasztás, 90 g/km alatti CO2-kibocsátás

A fejlesztőcsapat mindenekelőtt arra törekedett, hogy az új modell a legtakarékosabb legyen a kompakt szabadidő szegmensben. A KIA Niro a divatos formát versenytársainál kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással párosítja, a fejlesztés során megcélzott CO2-kibocsátás 90 g/km alatt marad (az új európai ciklus szerint, vegyes üzemben).

A fejlesztés során mindvégig kifejezetten hibrid autónak szánták a Nirót, csekély károsanyag-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása a méretcsökkentett hibrid hajtásláncnak köszönhető: ez a KIA 1,6 literes ‘Kappa’ közvetlen befecskendezéses benzinmotorját 1,56 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor-csomaggal és 32 kW teljesítményű villanymotorral társítja. A hajtáslánc rendszerteljesítményét és –nyomatékát hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó viszi át az aszfaltra.

A Niro alapját adó padlólemezt kifejezetten úgy fejlesztettük, hogy alkalmas legyen az új generációs benzin-elektromos hibrid hajtáslánc befogadására. A későbbiekben hálózatról tölthető (plug-in) hajtáslánccal is bővül a modell kínálata.

Ultra erős acélból készült a Niro egyedi, új padlólemeze

Az egyedi, új fejlesztésű padlólemezre épülő KIA Niro karosszériája több mint 50 százalékban ultranagy szakítószilárdságú acélból készült, ami a kategóriaelső üzemanyag-fogyasztáshoz éppúgy hozzájárul, mint a fejlesztők által kitűzött, igen magas ütközésbiztonsági teljesítményhez. A KIA általános tömegcsökkentési programjának keretében az ultranagy szakítószilárdságú acélok alkalmazásával a márka 2020-ra 5 százalékkal csökkenti az új modellek vázszerkezetének tömegét (a 2014-es szintekhez képest.)

kia-niro-autoaddikt-1

A Niro igen szilárd, kistömegű karosszériájának fejlesztésekor felhasználták a KIA hagyományosan kiváló ütközésbiztonsági teljesítményt nyújtó típusaival szerzett tapasztalatokat. A vállalat mérnökei az összes független, nemzetközi törésteszten az elérhető maximális pontszámra törekszenek.

A nagyszilárdságú platform nem csupán kimagasló biztonságot szavatol, de a zajt és a rezgésszintet is mérsékli, ami a Niro fejlesztésének egyik sarkalatos pontja volt. Az ellenálló karosszéria révén a KIA futómű- és menetdinamikai szakemberei kifinomult, harmonikus rugózással és magával ragadó vezethetőséggel vértezték fel a modellt.

A nemzetközi piacokra szánt Niro gyártása 2016-ban indul

Az új KIA Niro hibrid jövőre mutatkozik be; az exportpiacokra 2016 vége felé kezdődik meg a modell gyártása. Az autót a KIA hwasungi üzemében, Koreában készítik majd.

A KIA 2020-ra 25 százalékkal csökkenti flotta-fogyasztását

A Niro számára kifejlesztett, vadonatúj padlólemez és egyedi hajtáslánc is szerephez jut a márka azon törekvésében, hogy 2020-ra a csekély károsanyag-kibocsátású piac vezető szereplőjévé váljon. A következő öt év során a KIA a jelenlegi négyről tizenegyre bővíti környezetbarát típusainak számát, hogy ezzel a 2014-es értékekhez képest 25 százalékkal csökkentse gyártmányainak átlagfogyasztását.

A csekély károsanyag-kibocsátású típusok kibővített kínálata fejlett hajtásláncok sokszínű választékát alkalmazza majd, a hibridektől és hálózatról tölthető hibridektől kezdve az akkumulátoros, tisztán elektromos autókon át a hidrogén üzemanyagcellás gépkocsikig. A Niro az egyik első olyan új KIA modell, amelyet ennek a célkitűzésnek a keretében terveztek, fejlesztettek és gyártanak.

A modern hajtáslánc-technológiák fejlesztése mellett a KIA 2020-ra jelenlegi motorkínálatának tíz tagjából hetet új generációs benzin- és dízelmotorokra cserél, miközben növeli a turbómotorok részarányát. Tervbe vettük jobb hatásfokú, több fokozatú sebességváltók kifejlesztését, míg mérnökeink az ultra nagy szakítószilárdságú acélok szélesebb körű alkalmazásával átlagosan 5 százalékkal csökkenteni kívánják az új karosszériák tömegét.