A Lexus egy különleges RC F versenyautóval debütál küld ezen a hétvégén, méghozzá a 42. Toyota Grand Prix futamai között a kaliforniai Long Beach versenypályáján.

Az RC F GT Concept versenyautó-tanulmány félúton helyezkedik el az utcai használatra szánt, sorozatgyártású RC F modell, valamint az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban hamarosan rajthoz álló, vérbeli RC F GT3 versenyautó között. A GT Concept-et az RC F szériamodellel párhuzamosan, a Lexus International Motorsports Group támogatásával fejlesztette a Japánban működő Lexus fejlesztési központ. A Long Beach-en színre lépő tanulmány annak az RC F GT Conceptnek a továbbfejlesztése, amellyel Justin Bell 2015. júniusában ötödik helyezést ért el a Pikes Peak nemzetközi hegyi felfutó verseny Time Attack kategóriájában.
A karosszéria építése során széles körben alkalmaztak kompozit anyagokat, aminek köszönhetően a tanulmány mintegy 363 kilogrammal könnyebb a sorozatgyártású RC F-nél. A GT Concept motorja és erőátvitele megegyezik a szériamodellével, csupán a kenési és hűtési rendszeren változtattak, valamint nagyteljesítményű kipufogórendszert építettek be. A felfüggesztést megerősítették, hogy bírja az intenzív igénybe vételt, paraméterei még szélesebb tartományban állíthatók, igazodva a versenykörülményekhez. Az integrált járműdinamikai vezérlőrendszer (VDIM) vezérlő szoftverjének módosításával a pályahasználat követelményeihez igazították a modell vezethetőségét.
„A GT Concept megmutatja, milyen lehetőségek rejlenek az F modellek alapját képező padlólemezben, illetve hajtásláncban. A nagyteljesítményű RC F kupét és GS F szedánt a sportos vezetés híveinek szánjuk; ezek a modellek rendkívül meggyőzően demonstrálják a Lexus fejlesztési részlegének képességeit” – emelte ki Jeff Bracken, a Toyota csoport alelnöke, a Lexus ügyvezető igazgatója.
Az RC F GT Concept tanulmányautót a Lexus két hivatásos versenyzője: Scott Pruett és Roger Yasukawa vezeti a Long Beach versenypályán.
Scott Pruett az észak-amerikai sportautó-versenyzés legsikeresebb aktív versenyzője. Négy alkalommal nyerte meg a Daytona-i Rolex 24 órás futamot, emellett bajnoki címet szerzett a Trans Am, IMSA és Rolex Grand Am bajnokságokban, továbbá futamgyőzelmeket tudhat magáénak a CART, Le Mans és IROC szériákban.
A Road Racers Drivers Club 2016-ban a Phil Hill elismerésben részesítette Scott-ot. A versenyzőt a közelmúltban igazolta le a Lexus, hogy az F Performance Racing pilótájaként az RC F GT3 versenyautóval részt vegyen az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban.
Roger Yasukawa egész életében versenyzett, Japánban, Angliában és Amerikában gokart-, illetve forma-autó versenyeken indult. Miután 21 éves korában hivatásos versenyzővé vált, jelentős sikereket ért el a Toyota motorokat alkalmazó Formula Atlantics, valamint IndyCars és IMSA GT autókkal. Roger az IS F 2007-es bevezetése óta dolgozik a Lexus U.S.A. pilótájaként.
RC F GT Concept műszaki adatok
| Menetkész tömeg | 1420 kg |
| Motortípus | 2UR-GSE 5.0 V8, DOHC, Dual-VVT-I |
| Teljesítmény / forgatónyomaték | több mint 467 lóerő 7100/percnél / több mint 529 Nm 4800/percnél |
| Erőátvitel | Nyolcfokozatú Sport Direct Shift automata sebességváltó kézi kapcsolású üzemmóddal |
| Tengelytáv | 2730 mm |
| Teljes hosszúság | 4805 mm |
| Teljes szélesség | 1915 mm |
| Teljes magasság | 1357 mm |
| Tömegcsökkentés | Szénszálerősítésű műanyag elemek (motorházfedél, tetőlemez, csomagtérfedél, ajtópanelek, első és hátsó lökhárító, első stabilizáló szárnyak, hátsó légterelő, beltéri burkolatok, műszerfal). Polikarbonát ablakok |
| Abroncsok / Kerekek | Yokohama ADVAN A005 típusú abroncsok 280/680R18 méretben, 11Jx18 kovácsolt könnyűfém tárcsákra szerelve |





![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-180x135.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)




























![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-300x194.jpg)




![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Grande Panda 1.2 110LE 48V MHEV LaPrima – stílusos városi kényelem](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-grande-panda-1-2-mhev-teszt-autoaddikt-4-100x75.jpg)
![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)

![[TESZT] Ford Explorer EV Premium Extended Range – kiadós, remek teszthét Angliában](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-explorer-ev-uk-anglia-teszt-autoaddikt-38-300x160.jpg)