A J.D. Power neve ma már az átlagemberek számára is ismerősen cseng: az ügyfélelégedettséggel, gyártás- és termékminőséggel foglalkozó észak-amerikai vállalat minden évben kiadott rangsorai fontos információval szolgálnak a fogyasztók, így az autóvásárlók számára is.
Azt azonban kevesebben tudják, hogy a kezdeti termékminőséget vizsgáló IQS felmérés részeként azt is megvizsgálja a szervezet, hogy melyik üzem vagy üzemek termékeinél jelentkezik a legkevesebb probléma. Az esetleges konstrukciós hibákat nem veszik figyelembe, kizárólag a meghibásodások és gyártási hibák számítanak. A legmagasabb, platina szintű kitüntetésből minden évben egyet adnak át, az arany- és ezüstérmekből régiónként osztanak ki egyet-egyet.
A cég 2017-es elemzésében a Toyota Motor Corporation Kyushu-i gyártóüzeme bizonyult a bolygó legjobb autógyárának, 100 autóra jutó 24 meghibásodással. A Lexus ES szedán és RX szabadidőjárművek otthonán kívül két további Lexus-üzem, a Lexus ES-t előállító, észak-amerikai gyáregység (Georgetown, Kentucky állam), valamint a Lexus GS japán otthona, Motomachi (Toyota City, Aichi prefektúra) egyaránt ezüst minősítést szerzett saját régiójában.
A Lexus és a Toyota számára megtisztelő, de nem új keletű ez a fajta elismerés. 2016-ban a Kyushu üzem a Georgetown-i Lexus-gyárral osztozott a platina kitüntetésen, 2014-ben a Toyota Motor Manufacturing Canada üzeme (Lexus RX) ismételte meg 2011-es világelsőségét, 2013-ban a Toyota Camryt gyártó Lafayette-i B üzem (Indiana állam, USA), 2009-ben pedig a Lexus SC 430 és Toyota Corolla modellek otthona, a TMC Higashi-Fuji üzeme (Susono City, Shizuoka prefektúra, Japán) lett az első. 2006-ban a Lexus ES-t előállító Iwate üzem (Kanegasaki, Iwate prefektúra, Japán) termékei érték el a legkevesebb hibát, 2002 és 2005 között pedig négyszer egymás után a Lexus GS és LS modelleket előállító Tahara gyár (Tahara City, Aichi prefektúra) diadalmaskodott.
Érdemes megfigyelni, hogy 2005-ben 100 autóra jutó 59 hiba is elég volt az elsőséghez – most, 12 évvel később kevesebb, mint fele ennyi meghibásodással „terhelik” a Lexus típusai az ügyfeleket.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


