AutóAddikt Magazin Lady Diana Mercedes-Benz W140 S-osztályának története

Lady Diana Mercedes-Benz W140 S-osztályának története

Mára több, mint Húsz év elteltével még mindig nagyon sokan beszélnek róla. Számtalan rejtély, mítosz és összeesküvés-elmélet övezi történetét. Erre nyilván nem fogunk tudni fényt deríteni, de néhány olyan részletet elárulunk a baleseti járműről, amit eddig nem tudhattunk. Érdekes összefoglalóra bukkantunk az osztrák Motorblock oldalán.


Nem augusztus 30-án este kezdjük, hanem 1994 szeptemberében, amikor egy fiatal reklámszakember, Eric Bousquet egy új Mercedes-Benz W140 S 280-ast vásárolt. 1995 januárjában egy fogvatartott ellopta az S-osztályt, és megpróbált megszökni a rendőrség elől Párizs külvárosában. A szökevény azonban 160 km/órás sebességgel elvesztette uralmát a limuzin felett, és az többször felborult. Az autó totálkáros volt, és a biztosító társaság ezután megtérítette Monsiuer Bousquet-nek a teljes vételárat.

Ezen a ponton a történelem menete örökre megváltozhatott volna. Valójában az S280-at leírhatónak tekintették, és csak alkatrészdonorként lett volna szabad használni. Egy szerelő azonban átépítette és eladta az Etoile Limousines-nak. Az egyik sofőr hamar észrevette, hogy ez a Mercedes körülbelül 60 km/h sebességnél szinte vezethetetlenné válik, és azt tanácsolta főnökének, Jean-Francois Musának, hogy adja el újra a járművet. De nem adta el, hanem a többi autójához és sofőrjéhez hasonlóan bérbe adta a párizsi Hotel Ritznek. És tudjuk, hogyan végződik a történet 1997. augusztus 31-én.

Itt a történelem menete másképp is alakulhatott volna. Valójában az S280-ast már leírták, és csak alkatrészdonorként kellett volna használni. Egy szerelő azonban átépítette, és eladta az Etoile Limousinesnak. Az egyik sofőr hamarosan észrevette, hogy ez a Mercedes körülbelül 60 km/h sebességnél szinte vezethetetlenné vált, és azt tanácsolta a főnökének, hogy adja el a járművet újra. De nem adta el. Az S-osztályt, mint más járműveit és sofőrjeit is, a párizsi Hotel Ritzben bérelte ki. Mindannyian tudjuk, hogyan végződik a történet 1997. augusztus 31-én.
Az alagútban történt baleset után a járművet természetesen alaposan megvizsgálták. Az 1995-ös balesetről azonban a vizsgálat eredményei között soha nem szerepeltek megjegyzések. A baleset okaként azt jelölték meg, hogy a sofőr, Henri Paul ittas volt, és túl nagy sebességgel haladt. Dodi al Fayed és a sofőr azonnal meghalt, Diana és egy testőr súlyosan megsérült. Ha bekapcsolta volna a biztonsági övét, túlélhette volna.

Az S-osztály 2005 óta az angol rendőrség londoni bizonyítékraktárában van. De a törvényes tulajdonos továbbra is Musa. És most vissza akarja kapni az S280-ast, hogy egy múzeumban állítsa ki, saját állítása szerint csak „tiszteletből”. Ezt és azt a tényt, hogy a szakértők 10 millió dollárra becsülik azt a roncsot, amelyben a walesi hercegnő meghalt, kommentár nélkül hagyjuk.

Forrás: https://motorblock.at