Megkezdődött az e-Crafter gyártása a września-i Volkswagen Haszongépjárművek üzemében. Közel két évvel a márka hannoveri fő üzemével való közös gyártás után a lengyel üzem most átveszi a Crafter összes verziójának gyártását.
Dietmar Mnich, a Volkswagen Poznań igazgatóságának elnöke: „A września-i gyár a világ egyik legmodernebb autógyára. Az üzem 2016-ban történt megnyitása óta folyamatosan fejlesztettük szakterületeinket. Mind a września-i üzem, mind a mostantól minden változatában itt gyártott Crafter fontos építőelemei a Volkswagen Poznań és a Volkswagen Haszonjárművek márka számára.”
Az elektromos Crafter gyártási helyének kiválasztását kommentálva az Om NSZZ Solidarność szakszervezet elnöke, Piotr Olbryś azt mondta: „Mint a munkavállalók képviselői hihetetlenül büszkék vagyunk. Az a tény, hogy az e-Crafter-t a września-i gyárban gyártják, kétségkívül sikert jelent a Volkswagen Poznań teljes csapatának. Ez a projekt nagyobb biztonságot nyújt a munkahelyek számára, és biztosítja a jövőben az üzem kapacitásának magas szintű kihasználását. Örülünk annak is, hogy a csapat megszerezte a szükséges know-how-t, és ismét lehetősége van kibővíteni tudását.”
Az e-Crafter ideális megoldás a városi logisztikai szállításokhoz. Hatótávolsága és akkumulátor-kapacitása ideálissá teszi a napi használat során az úgynevezett utolsó kilométeres szállításokhoz. Ugyanakkor az e-Crafter hatalmas előnyökkel jár a környezet számára: nulla kibocsátással rendelkezik, nincs kipufogógáz és az elektromos meghajtórendszere rendkívül csendes. Ez közvetlen, pozitív hatással van a városlakók életkörülményeire, és ezenkívül kellemesebbé teszi a járművezetők munkáját.
Stefanie Hegels üzemvezető: „Nagy siker jelent, hogy az e-Crafter gyártását teljesen egészében az üzemünkben végezzük. Tavaly tavasszal az első MAN eTGE járművek gurultak le itt a gyártósorról. A termelés elindításához ennek megfelelően adaptáltuk a gyártósorokat és átfogó képzésben részesítettük alkalmazottainkat. A feladat most az, hogy mindkét járművet nagy számban állítsák elő Września-ban.”
Kiegészítő képzés a csapat számára
Az elektromos járművek gyártásához az alkalmazottaknak megfelelő szaktudással kell rendelkezniük, és Lengyelországban speciális engedélyekre van szükség az 1 kilovolt feszültségű elektromos rendszereken való munkavégzéshez. Az elmúlt három évben a Volkswagen Poznań több mint 2000 képzést tartott, amelyek felkészítették a csapatot az új munkafolyamatok minden lépésére.
A képesítési folyamat több szakaszból áll: felhívja a figyelmet a munkahelyi biztonságra és a biztonsági szabályokra, valamint általános és speciális képzéseket nyújt a villamossági szerelők számára. A gyártó személyzetének képzéseit a Volkswagen Poznań saját képzési központjában, Swarzędzben tartották.
A września-i üzem 100% -ban zöld energiával üzemel
A Volkswagen Poznań szigorúan végrehajtja a Volkswagen Csoport goTOzero stratégiájának környezetvédelmi céljait. A Volkswagen Poznań 2050-ig CO2 semleges vállalattá válik. A többi lengyel üzemhez hasonlóan a września-i üzem 2019 óta megújuló energiaforrásokból kap energiát. Ennek a döntésnek köszönhetően a keletkező CO2 -kibocsátás csaknem 80% -kal csökkent. A járműgyártáshoz szükséges energiát Lengyelország szél- és vízerőművei termelik.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


