A Toyota új offroad zászlóshajója, a Land Cruiser 300 tökéletes alap egy sor robusztus átalakításhoz, gyári állapotában azonban hiányzik belőle valami ahhoz, hogy maradéktalanul kiaknázhassuk a benne rejlő lehetőségeket. Ezt orvosolja az American Power Systems új fejlesztése.
Legyen szó katonai, élet- és vagyonvédelmi, logisztikai vagy szabadidős tevékenységekről, a különleges átalakításokraszakosodott vállalkozások előszeretettel választják építési alapként a Toyota terepjáró platformjait. Ennek fő oka, hogy ezeknek a járműveknek az általános megbízhatóságán, a hajtásláncok tartósságán és takarékosságán túl jellemzően minden mechanikus alkatrészét túltervezték, a robusztus alváztól kezdve a fejlett összkerékhajtási rendszeren át a világ legkíméletlenebb környezeteiben edződött futóműig.
Egy valamire azonban nincsenek felkészítve, ahogy a világ egyetlen szériajárműve sem: a gyári generátor és az általános elektromos hálózat nem alkalmas arra, hogy a fedélzeten utólag rögzített és üzembe helyezett kommunikációs, hűtő- és egyéb, nagy áramfelvételű berendezéseket tartósan működtesse, menet közben éppúgy, mint álló helyzetben.
Erre kínálnak megoldást az olyan specialisták, mint például a 2006-ban alapított American Power Systems (APS), amelyek kifejezetten mobil használatra fejlesztenek robusztus áramfejlesztő rendszereket, feszültség- és áramerősség-szabályozókat, konvertereket, valamint ezekhez kapcsolódó kiegészítő rendszereket. Az APS évek óta kínál ilyen elektromos megoldásokat globális ügyfeleinek a Toyota Land Cruiser 70-es széria tagjaihoz, illetve a Land Cruiser 200-ashoz, a Land Cruiser 300 piacra lépésekor pedig ehhez az új globális csúcsmodellhez is elkészítette az átalakító csomagokat.
A 3,3 literes dízelmotorhoz és a 3,5 literes benzinmotorhoz egyaránt több teljesítményszinten kínálnak fedélzeti generátorokat, valamint azok rögzítésére szolgáló konzolokat. A benzinmotoros modellek akár két generátorral is felszerelhetők, amelyek egyszerre táplálhatnak két különböző célt szolgáló (12, 24 vagy 48V) áramkört. Legújabb termékük pedig az alapjárat-emelő, amellyel álló helyzetben is biztosítható a generátor meghajtásához szükséges motorteljesítmény. A műszerfalra telepített, diszkrét gombbal aktiválható elektronikus vezérlő funkció elengedhetetlen az olyan járművek esetében, ahol minden helyzetben biztosítani kell a fedélzeti berendezések megnövekedett áramigényét, a rádiós és zavarókocsiktól kezdve a speciális hűtésű oltóanyag-szállító járművekig.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)
































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)

![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


