AutóAddikt Újdonságok New Yorkban debütál a vadonatúj Lexus RX

New Yorkban debütál a vadonatúj Lexus RX

Kétségtelen, hogy a Lexus RX a márka 26 éves történetének legnépszerűbb modellje. A mai napig több mint 2,1 millió példányban talált gazdára; minden tíz, valaha eladott Lexus modellből három ebbe a modellcsaládba tartozott.

lexus_rx_350_f_sport_2

Az új modell, elődjeinek sikerére építve teljes mértékben átdolgozott, fényűző belső teret kínál, amelyet markáns kivitelű, vonzó új karosszériába csomagoltak. A Lexus márka genetikája határozottan érvényesül az autó minden pontján; nemcsak látni, de érezni is lehet minden apró, finoman kidolgozott részletben. Az újragondolt RX kiemelkedő közúti menetteljesítményeket kínál, új biztonsági technológiái között megtalálható az innovatív Lexus Safety System+.

 „Arra törekedtünk, hogy merész, vadonatúj formában értelmezzük újra a szegmenst, miközben hűségesek maradunk a korábbi RX generációk úttörő értékeihez. A Lexus forradalmi szellemisége arra késztet bennünket, hogy új technológiákat alkossunk, és új ötleteknek adjunk teret. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy élvonalbeli tulajdonságú, vadonatúj autókat hozzunk létre. Eltökélt célunk, hogy progresszív fényűzéssel ajándékozzuk meg a világot. Hitem szerint az új RX nem csupán az új ügyfeleknek okoz majd meglepetést, de hűséges vásárlóink is élvezettel, elégedetten fogadják majd, hiszen az ő magas elvárásaikat is kielégíti a modellen bevezetett, számtalan innováció” – fogalmazott Takayuki Katsuda, az RX főmérnöke.

Merész és izgalmas, új megjelenés

Az, hogy az új RX látványos és erőteljes hatást kelt, már első pillantásra magától értetődő. Az orr kialakítása vadonatúj formai elvet követ. Ennek kulcsfontosságú eleme a még hangsúlyosabb, krómozott keretű, orsó alakú hűtőmaszk, valamint az L alakú, tripla LED-es fényszórók. Az átdolgozott ködfényszórókkal együtt mindez elegáns, mégis futurisztikus hangulattal ruházza fel az autót. Az izmos első kerékívek még sportosabbá teszik a jármű kiállását.

lexus_rx_350_f_sport_1

Oldalról nézve az első kerékívektől a farig végigfutó, éles karaktervonal, valamint a lendületes tetővonal olyan, dinamikus profillal ruházza fel az RX-et, amely egyben a légellenállás csökkentésében, valamint az első és hátsó tengelyre ható felhajtóerő mérséklésében is fontos szerephez jut. Mindez még stabilabbá teszi a járművet nagy sebességnél, miközben nagyságrendekkel csökken a szélzaj.

A formaterv egyik legújabb eleme a fekete C-oszlop, ami azt a hatást kelti, mintha lebegne a tető. Ezzel a látványelemmel korábban egyetlen Lexus modellen sem találkozhattunk. A jelenlegi modell 19 colos keréktárcsái helyére új rajzolatú, 20 colos könnyűfém keréktárcsák lépnek, amelyeket többféle, színes betéttel tehetnek egyedivé a vásárlók.

A hátsó rész szintén határozottabb megjelenésű lett, megingathatatlan stabilitás érzetét kelti. Ezt erősítik az új, L alakú zárófények is, amelyek az oldalfalakra átnyúlva még szélesebb, még felsőrendűbb megjelenéssel ruházzák fel a járművet. Felkapcsolt lámpa esetén ragyogó fény vezeti a tekintetet a karosszériától a hátsó ajtóig – ezzel a stíluselemmel első ízben találkozhatunk Lexus modellnél.

Az új RX utastere kényelmes és fényűző, az áthelyezett burkolóelemek kiemelkedő minőségről tanúskodnak, míg azok, akik extra adag luxusra vágynak, választhatnak különleges kidolgozású, lézerrel vágott fa díszítőelemeket. A műszerfal központi eleme a nagyméretű head-up kijelző (HUD), míg a 12,3 colos monitorral szerelt tájékoztató területet elválasztották az elsődleges kezelőfelülettől.

A sebességváltó kart odébb költöztették a műszerfal elülső részéről, ezzel gondoskodva az optimális működtetésről, valamint a tágasabb férőhelyről. A belső tér megújulásából azonban nem csak a vezető profitál. A hátsó utasok nagyobb láb- és térdhelynek örülhetnek, míg az újonnan beszerelt hátsó ülések fűtése, illetve motoros dőlésszög-állítása nem csupán a kényelmet fokozza, de kifinomultabbá, fényűzőbbé és otthonosabbá is teszi a belteret. Az elhúzható panoráma napfénytető még világosabbá teszi az RX utasterét, emellett ha akarják, friss levegővel látja el az utasokat.

„Az RX-et úgy alakítottuk ki, hogy maximális izgalmat és teljesítményt kínáljon ügyfeleinknek. A meghosszabbított tengelytáv és a nagyobb kerékméret sportos, erőteljes arányokat eredményez. Miközben az RX belső tere kiemelkedően fényűző és tágas, a modell sziluettje kecses és dinamikus maradt. Az utastérben könnyen működtethető kezelőszervekkel és fényűző kivitelezéssel találkozunk – mondta Gen Ikeda, az RX vezető formatervezője.

Kifinomult, hatékony és gazdaságos erőforrások

Az új RX tökéletesített, megnövelt teljesítményű, 3,5 literes V6-os benzinmotorjának teljesítmény célja 300 lóerő; a motorhoz egy új, nyolcfokozatú automata sebességváltó tartozik. A motorkínálat része marad a full hybrid hajtáslánc is.

A hybrid rendszer továbbfejlesztett, 3,5 literes, V6-os, Atkinson-ciklusú benzinmotort kap. Ennek teljesítménye a villanymotorral kiegészítve hozzávetőlegesen 300 lóerő lesz.

Az RX család minden motorját minimális üzemanyag-fogyasztásra és csekély CO2-kibocsátásra hangolták.

Jobb vezethetőség és stabilitás

A vadonatúj RX fejlesztése során a mérnökök személyautós vezethetőséget kívántak megvalósítani. A teljes felfüggesztést úgy erősítették meg, hogy az jobb stabilitást és pontosabb kanyarodási irányíthatóságot kínáljon. A jármű karosszéria-szerkezetét kiegészítő merevítések teszik még szilárdabbá, ami drámai mértékben javítja az autó vezethetőségét, miközben a motor- és útzajt távol tartja az utastértől. A modell bővelkedik az olyan innovatív technológiákban, mint a menetstabilizáló rendszer (VSC) vagy az integrált járműdinamikai vezérlőrendszer (VDIM), amelyek felismerik a potenciálisan veszélyes helyzeteket, és automatikusan, legtöbbször észrevétlen módon úgy módosítják a gépkocsi működését, hogy a jármű a kanyarok be- és kijáratánál egyaránt maximálisan uralható maradjon. Emellett az összkerékhajtás száraz és csúszós útfelületen egyaránt javítja az RX vezethetőségét és stabilitását.

Az RX teljesen független kerékfelfüggesztését – elöl MacPherson rugóstagokkal, hátul kettős keresztlengőkarokkal – úgy hangolták és erősítették meg, hogy a kiemelkedően finom rugózási komfort mellett is jobb vezethetőséget biztosítson. Az RX legtöbb kiviteléhez megrendelhető az adaptív változó futómű (AVS), amely elektronikusan felügyeli és módosítja a lengéscsillapítás és a kormánymű beállításait, ezzel a pillanatnyi menetviszonyokhoz igazodva biztosít optimális vezethetőséget és rugózási komfortot. Ez azt jelenti, hogy az AVS rendszer az útviszonyokhoz igazodva, villámgyorsan módosítja a lengéscsillapító beállításait, és mindenkor a lehető legkomfortosabb rugózást kínálja. A rendszer emellett a karosszéria ívmeneti oldaldőlésének mértékét is csökkenti, és ezzel sportos vezetési élményt kínál.

A biztonság elsődleges szempont: Lexus Safety System+

A Lexus számára kiemelkedő jelentőséggel bír az utasbiztonság; ennek szellemében a vadonatúj RX az aktív és a passzív biztonság terén egyaránt jelentős előrelépéseket mutathat fel.

Ezen fejlesztések között említést érdemel a módosított karosszériaszerkezet, amely fokozott mértékű passzív biztonsággal ruházza fel a modellt, valamint a Lexus Safety System+, amely igen széles sebességtartományban segít elkerülni a baleseteket vagy csökkenteni azok következményeit.

A világszerte bevezetett Lexus Safety System+ rendszer magában foglal számosat a Lexus már létező, aktív biztonsági technológiái közül. Ezek között említhetjük az ütközés előtti biztonsági rendszert (PCS), amely felismeri, ha a Lexus előtt haladó jármű hirtelen intenzív fékezésbe kezd. Ilyenkor figyelmezteti a vezetőt az ütközés veszélyére; a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), amely hangjelzéssel riaszt, ha a gépkocsi kilép a forgalmi sávból; vagy az automatikus távolsági világítás (AHB), amely optimális világításról gondoskodik az éjszakai vezetés során.

Az aktív biztonságot több síkon megközelítő Lexus Safety System+ csomag milliméteres hullámhosszon működő radar, valamint egy, azzal összhangban működő kamera segítségével, a sávtartó asszisztenst (LKA) alkalmazva megakadályozza, hogy a jármű elhagyja a forgalmi sávot, míg a szenzorok révén az adaptív sebességtartó automatika pontosabban tudja észlelni az akadályokat.

A még magasabb szintű biztonságot szolgálja az opcióként rendelhető az adaptív távfény (AHS) rendszer, a panoráma monitor (PVM), vagy a holttérfigyelő rendszer (BSM).

RX F SPORT

Azon ügyfelek számára, akik még több élményt és még nagyobb teljesítményt várnak el luxuskategóriás szabadidőjárművüktől, az RX F SPORT jelent optimális megoldást. A modell a teljes motorválasztékkal megrendelhető. A Lexus ‘F SPORT’ jelzéssel ellátott modelleket egy sor olyan optikai és teljesítmény-fokozó kiegészítővel szerelik fel, amelyek markánsan megkülönböztetik őket az egyéb kivitelektől. Az RX esetében az orsó alakú hűtőmaszk és a hátsó lökhárító alsó, középső eleme ‘F’ mintázatú rácshálót kapott, ami első pillantásra sportosabb megjelenést kölcsönöz az autónak. Az új, kizárólag az F SPORT modellekhez kínált könnyűfém keréktárcsák ugyancsak dinamikus kiállással ruházzák fel az RX-et. Az utastérben egyedi F SPORT műszeregység, valamint sport kormánykerék várja a vezetőt; utóbbit perforált bőr, tetszetős F SPORT embléma, valamint váltófülek teszik különlegessé. A sportos csomagnak exkluzív karosszériaszínek, burkolatok és díszítő elemek is részei.

Az RX F SPORT menetteljesítményét az az aktív kanyarstabilizátor fokozza, amely élvonalbeli technológiát alkalmazva biztosít kivételesen csekély oldaldőlést, akár a legintenzívebb kanyarvétel során is.
Az imént említett AVS rendszer, amely szintén stabilizálja a járművet a kanyarban, alapfelszerelés az RX F SPORT esetében. A vezető az AVS Eco, Normal és Sports S beállításain túl választhatja a Sport S+ állást is; erre a padlókonzolon elhelyezett Drive Mode Select üzemmódválasztó kezelőszerv szolgál.