A Nissan, a világ vezető elektromosjármű-gyártója újabb betekintést ad a jövő töltőállomásáról alkotott elképzelésébe, amelyet az innovatív Foster + Partners építészirodával közösen tervezett. A 20 másodperces videóban az a végleges koncepció látható, mely jövő márciusban kerül majd bemutatásra.

David Nelson, a Foster + Partners vezető tervezője a következőket nyilatkozta: „Az elkövetkező 10 évben az épített környezet rendkívüli mértékben meghatározza az emberek életét. Az önvezető autók, a mesterséges intelligencia és a hálózatba kapcsolt megoldások rohamos elterjedése várható, nekünk, építészeknek pedig az a feladatunk, hogy inspiráljuk és támogassuk ezt a változást.
Ha olyan városokat szeretnénk alkotni, melyek bennünket szolgálnak, meg kell ragadnunk ezeket a fejlesztéseket, és integrálnunk kell azokat a technológiákat, amelyek megkönnyítik a városlakók életét.”
A Nissan a múlt hónapban bemutatott egy olyan 7 kW-os járművet, amely könnyűszerrel képes egy nagyobb akkumulátorcsomag (például a japán Atsugiban található kutatási és fejlesztési központban fejlesztés alatt álló, 500 km-es, 60 kW-os csomag) egy éjszaka alatt történő feltöltésére.
Richard Candler, az innovatív termékstratégiáért felelős ügyvezető igazgató elmondta: „2010 óta a zéró-emissziós autózás élvonalában vagyunk, és számunkra ez a projekt arról szól, hogy ösztönözzük az embereket: csatlakozzanak hozzánk ezen az úton.
A minket körülvevő világ folyamatosan változik, és szerintünk ez a változás különlegesen izgalmas dolog. Úgy véljük, hogy a hálózatba kapcsolt városok elterjedésével az üzemanyag-feltöltés a napi életünk szerves részévé válhat – a szigetszerű kialakítás a múlté.”
A Nissan ezen a héten Párizsban az ENSZ éghajlat-változási konferencián (COP21) bejelentette az innovatív Vehicle to Grid (V2G) rendszer kifejlesztését és a használt akkumulátorok felhasználására vonatkozó kutatás eredményeit, amely lehetővé teszi, hogy a tulajdonosok önálló „energia-elosztó központként” használják autójukat, vagyis elektromos áramot tároljanak az autó akkumulátorában, vagy visszatáplálják az áramot az elektromos hálózatba.





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)

































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


