Főoldal Blog Oldal: 434

Jótékony célú kezdeményezésbe fogott a Nissan a WFP-vel

A Nissan Europe ismertette az ENSZ Világélelmezési Programmal (World Food Programme – WFP) közös, egy évesre tervezett, jótékony célú kezdeményezését, amelynek célja, hogy biztonságosabbá tegye a szervezet tevékenységeihez kapcsolódó közlekedési-szállítási feladatokat, illetve javítsa a WFP műveleteinek környezeti fenntarthatóságát.

nissan-europe-wfp-egyuttmukodes-autoaddikt

A WFP munkatársainak közlekedés- és vezetésbiztonsági tréningje mellett a program jelentős előrelépést ígér a szervezet által működtetett ellátási láncok környezeti lábnyomának mérésében, valamint a fenntartható beszerzési gyakorlat kialakításában. Mindez segíti az ENSZ „Greening the Blue” néven elindított zöldítési programját is, ami az ENSZ-intézmények széndioxid-kibocsátásának mérésére, csökkentésére és kompenzálására irányul.

A WFP napi működése során a biztonság kiemelt fontosságú, hiszen a szervezet 14 600 alkalmazottjának 88 százaléka a világ 82 országában, a helyszínen dolgozik azon, hogy az élelmiszersegélyek hatékonyan jussanak el a leginkább rászorulókhoz. A természeti csapások sújtotta, vagy fegyveres konfliktusokkal fenyegetett területeken a rossz biztonsági és útviszonyokból adódóan sajnos a balesetek is gyakoriak.

A most meghirdetett program keretein belül a Nissan Europe a WFP-vel szorosan együttműködve távoktatási programmal segíti az erős közlekedésbiztonsági kultúra meghonosítását a WFP mintegy 3200 járműből álló flottájának sofőrjei körében, hogy még biztosabban jusson el a segítség a világ legnehezebben megközelíthető helyeire. A Nissan emellett a környezetkímélő technológiák területén szerzett, iparági szinten is kiemelkedően gazdag tapasztalataival is segíti a WFP-t, hogy a szervezet hatékonyan mérhesse fel légi, szárazföldi és tengeri szállítási műveleteinek teljes szénlábnyomát.

A Nissannal közösen kivitelezett, 180 ezer eurós éves költségvetésű kísérleti projekt fontos lépést jelent afelé, hogy a WFP munkatársai, illetve a humanitárius segélyszállítmányok a jelenleginél hatékonyabban, környezetkímélőbben és biztonságosabban mozoghassanak a világban. A program emellett hozzájárul a WFP működésének alapvető céljához, vagyis az éhezés teljes felszámolásához, valamint a Nissan „Blue Citizenship” koncepciójához, ami a zéró-emissziós, halálos balesetektől teljesen mentes közlekedés kialakítását célozta meg.

„A WFP örömmel fog össze a Nissan európai képviseletével annak érdekében, hogy új, innovatív módszerekkel segítsük elő tevékenységeink zöldítését, illetve fokozzuk járműparkunk üzemeltetésének biztonságát” – nyilatkozta Jay Aldous, az ENSZ Világélelmezési Program vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója. „A nemzetközi humanitárius szervezetek közül a legkomolyabb logisztikai hátteret működtető WFP elkötelezett tevékenységeinek folyamatos tökéletesítése iránt, hogy a lehető leghatékonyabban juthassunk el azokhoz, akiknek a legnagyobb szüksége van a segítségre, bárhol is legyenek a világon.”

Thierry Pieton, a Nissan Europe pénzügyekért felelős alelnöke ennek kapcsán elmondta: „Miután a nepáli földrengést követő WFP-segélyakciókhoz a Nissan 10 millió jennel (kb. 80 000 USD) járult hozzá, a mai bejelentés a vállalat és az ENSZ Világélelmezési Program közötti kapcsolat hosszú távú megerősítését jelenti. Ahhoz, hogy a legnehezebben megközelíthető helyeken, segítségre szoruló emberekhez biztosan eljusson a támogatás, elengedhetetlen a közlekedés- és vezetésbiztonság javítása, a Nissan pedig, meglévő tudására és a lehetőségeire építve, szeretne hozzájárulni a WFP éhezés felszámolását célzó erőfeszítéseihez.”

Az együttműködés összhangban áll a Nissan „Blue Citizenship” társadalmi felelősségvállalási programjával is, amelynek mottója – „gazdagabbá tenni az emberek életét” – egyben a vállalat alapvető küldetése is. Az együttműködés azt is lehetővé teszi, hogy a Nissan a WFP futó programjain keresztül a helyi közösségek támogatásával kamatoztassa a vállalatnál felhalmozódott tudást és szakértelmet.

A közlekedésbiztonság javítását és a WFP tevékenységei által okozott környezetterhelés jobb megértését szolgáló kezdeményezések mellett a Nissan különböző adománygyűjtő és ismeretterjesztő kampányokkal saját alkalmazottait is bevonja majd az éhezés elleni küzdelembe. Az így befolyt összegek a WFP segélyakcióit, illetve iskolaétkeztetési programját fogják segíteni. A résztvevők remélik, hogy a Nissan és a WFP együttműködése újabb előrelépést jelenthet az éhezés teljes felszámolása, valamint a zéró emissziós, halálos áldozatok nélküli közlekedés megvalósítása felé.

Új Ford-technológia: az autó úgy működhet, mintha egy óriási, zajkioltó fülhallgató lenne

Akár az üzleti célú repülőutakon mérséklik a háttérzajt, akár egy vonaton csillapítják az utasok zajongását, a zajkioltó fejhallgatók sok millió ember számára teszik élvezetesebbé és csendesebbé az utazást. A Ford most ugyanezt az elgondolást alkalmazza autóiban.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_008

A Ford Aktív Zajkioltó rendszere három, az utastér stratégiai pontjain elhelyezett mikrofon segítségével érzékeli a motor és a sebességváltó felől érkező nemkívánatos zajokat. A rendszer az audiorendszeren keresztül bocsát ki ellentétes fázisú hanghullámokat – anélkül, hogy az hatással lenne a zene vagy a beszélgetés hangerejére. A rendszer rögzíti az autóvezető és a jármű viselkedését, és felkészül ezekre – például amikor a vezető alacsonyabb sebességfokozatban gyorsít.

“Akár kedvenc lejátszási listánkat hallhatjuk, akár egy rádióállomást, vagy egyszerűen csak meg akarunk feledkezni a modern élettel járó feszültségekről, a hangélmény – és ugyanennyire a csend is – alapvető része az élvezetes autózásnak” – mondta Dr Ralf Heinrichs, a Ford Európa zaj- és rezgéserősségi főmunkatársa. “Az Aktív Zajkioltó rendszerrel felszerelt vadonatúj Ford Edge nagyobb kényelmet kínál az autóvezetők számára, kevesebb zavaró hatás mellett.”

Az új Ford Edge SUV modellben számos, a hangminőség javítását szolgáló innováció működik, s az Aktív Zajkioltás e komplett rendszer részét képezi. Ugyancsak az autó halk működését biztosítja az akusztikus üvegezés, ami javítja a szélvédő és az első ablakok hangszigetelő tulajdonságait. Az üvegben az emberi hajszálnál is vékonyabb, különleges akusztikus réteg csökkenti az ablakoszlopok körül áramló menetszél zaját.

“A zaj zavaró tényező, és csökkenti az autóvezető mentális frissességét, ami a figyelem lanyhulását és stresszt eredményez” – mondta el Dr John Cartwright, a Ford of Britain főorvosa. “A hajtásláncból származó nemkívánatos zajok kiküszöbölésével a Ford segít vásárlóinak, hogy csendben és nyugalomban utazhassanak”.

Lelepleződött a Peugeot 2008 DKR16, a Peugeot Total versenygépe

Az autó – jelen esetben a Peugeot 2008 DKR16 – megújult küllemmel érkezett meg. Ezzel az autóval vág neki a Sébastien Loeb, Stéphane Peterhansel, Cyril Despres és Carlos Sainz alkotta « csupasztár » álomcsapat a jövő évi Dakarnak, amelyet Argentínában és Bolíviában szerveznek január első két hetében.

peugeot-total-2008-dkr16-autoaddikt-3

A 2016-os évadra a Peugeot 2008 DKR jelentős változáson esett át: szélesebb és alacsonyabb, gyorsabb és erősebb lett. Az új versenygép egy agresszív ragadozóra emlékeztető, teljesen új külsőt öltött, így garantáltan nem marad észrevétlen a sivatagban.

A Peugeot 2008 DKR16 – ez az új típus neve – büszkén viseli a Dakar projektben résztvevő összes szponzor színét. A versenygép ezüst színű tetőt kapott, amely az erős napsugárzás ellen nyújt védelmet. Erre nagy szükség is van, hiszen Bolíviában akár 50 Celsius fokig is felkúszik a hőmérő higanyszála januárban.

peugeot-total-2008-dkr16-autoaddikt-2

A rendkívül modern külső magán hordozza mindazokat a változtatásokat, amelyeket az elmúlt tizenegy hónapban, az első Dakar megmérettetés óta fejlesztettek az autón. Ezek egy része kívülről is jól látható, de a többségét a karosszéria rejti.

A 2008 DKR16 új méretei alapjaiban változtatták meg az autó tömegeloszlását. A pótkerekeket például oldalra helyezték, amitől lejjebb került az autó súlypontja, így még stabilabbá és dinamikusabbá vált.

peugeot-total-2008-dkr16-autoaddikt-4

Az új karosszériát kifejezetten azzal a céllal tervezték, hogy idomuljon az új, látványos formához, egyszerre hangsúlyozza az egymással váltakozó sík és domború felületeket.

A Peugeot 2008 DKR16 így a Dakar egyik legszembetűnőbb versenygépévé válik.

peugeot-total-2008-dkr16-autoaddikt-5

Az autó formatervezése és színeinek elhelyezése egyértelművé teszi a rokonságot a Peugeot 2008 szériaváltozatával, amelyből a Rallye Raid versenygépet fejlesztették ki.

Bruno Famint, a Peugeot Sport igazgatóját lenyűgözte az új formaterv. “Ha az autó olyan remekül megy majd, mint amilyen parádés a külseje, akkor nagyszerű év elé nézünk! Az új külsővel felruházott Peugeot 2008DKR16 álló helyzetben is gyorsaságot sugall. Tudjuk, hogy az autóink hatalmas nézettségnek örvendenek majd a Dakaron; rajtunk áll, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki ebből a lehetőségből. “ – fogalmazott.

peugeot-total-2008-dkr16-autoaddikt-1

A 38. Dakar január 2-án Argentínából, Buenos Airesből indul és január 16-án Rosarióban ér véget. A Red Bull színeiben rajthoz álló négy versenygép közel 10.000 kilométert tesz majd meg a Dél-Amerikát széltében átszelő verseny során.

Kiváló gyalogosvédelmi teljesítmény a Lexus RX-től

A vadonatúj Lexus RX ötcsillagos minősítést érdemelt ki a nagy presztízsű Euro NCAP biztonsági vizsgálatán. Az egyedi részpontszámok minden egyes vizsgálati területeken messze meghaladták az ötcsillagos minősítéshez szükséges minimális értéket; az új Lexus kategóriájának egyik legbiztonságosabb képviselője.

2016-lexus-rx-autoaddikt

A Lexus RX 91 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasvédelmi vizsgálatokon, míg a gyermek utasvédelmi teszteken 82, a gyalogosvédelem terén 79 százalékot teljesített. A biztonsági segédrendszerek vizsgálati pontban 77 százalékot érdemelt ki.

Kiváló, 79 százalékos összesített eredményével az RX az Euro NCAP által valaha tesztelt összes szabadidőjárműnél (nagyméretű terepjáró kategória) kiválóbb gyalogosvédelmi teljesítményt nyújtott.

A gyalogosvédelmi teljesítménnyel kapcsolatban az Euro NCAP szakértői kiemelték, hogy az RX maximális pontszámot kapott a gyalogos lábszárának és medencetájékának védelmére, miközben a fej védelme ugyancsak túlnyomórészt jó volt.  Ezen a biztonsági területen egyébként a Lexus a mértnél is előrébb jár, mivel a modell összes kivitelén elérhető, autonóm vészfékrendszer aktívan felismeri a gyalogosokat. Ezt a rendszert azonban az Euro NCAP majd csak 2016-tól értékeli, így ezúttal nem jelentett plusz pontot a modellnek.

Az Euro NCAP munkatársai azt is kiemelték, hogy a biztonsági segédrendszerek kategórián belül szokásosan értékelt technológiák egytől egyig a Lexus RX alapfelszerelésének részét alkotják.

Az RX a prémium szabadidőjárművek kategóriájának legfejlettebb, legteljesebb körű aktív biztonsági funkcióit kínálja alapfelszerelésként. A Lexus Safety System+ olyan szolgáltatásokat tartalmaz, mint:

  • Az ütközés előtti biztonsági rendszer, amely egy előre tekintő kamera és egy ultrahangos radar segítségével észleli az RX előtt lévő járműveket és gyalogosokat
  • A távolságtartó tempomat, amely segít a vezetőnek a biztonságos követési távolság tartásában, akár rendkívül alacsony sebességű haladás során is
  • A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) és a sávtartó asszisztens (LKA), amelyek észlelik, ha az autópályán haladó új RX kezd kilépni aktuális forgalmi sávjából, és segítenek a vezetőnek biztonságosan visszakormányozni a járművet a helyes nyomvonalra
  • Az automatikus távolsági világítás, amely észleli a szemből érkező, illetve az RX előtt, azonos irányban haladó járműveket, és önműködően vált át a tompított, illetve távolsági világítás között
  • A jelzőtábla-felismerő rendszer, amely előre tekintő kamera segítségével észleli a legfontosabb figyelmeztető és tiltó táblákat, majd azokat megjeleníti a multi-információs kijelzőn, ezzel csökkentve annak veszélyét, hogy a sebességkorlátozások, sávlezárások és egyéb fontos tudnivalók elkerülik a vezető figyelmét

Noha az Euro NCAP ezeket nem értékeli, a Lexus RX fedélzetén megtalálható, a gyalogosok és az utasok hathatós védelmét szolgáló biztonsági funkciók között feltétlenül említést érdemel az opciós holttérfigyelő rendszer, a hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet, a csóválásra figyelmeztető rendszer, amely a vezető éberségének csökkenésére utaló jeleket észleli, valamint a 360 fokos panoráma monitor.

Euro NCAP eredmények: http://www.euroncap.com/en/results/lexus/rx/22034

Öt Euro NCAP csillagot kapott az új Opel Astra

Minden tekintetben biztonságos az új Opel Astra – ezt igazolta a független Euro NCAP fogyasztóvédelmi szervezet, amely ma hozta nyilvánosságra az Opel új nemzedékre vonatkozó eredményeit.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-006

Az Astra a maximális ötcsillagos értékelést kapta. Az alapjairól újonnan konstruált ötajtós kocsi valamennyi releváns kategóriában maximális eredményt ért el: a felnőtt és a gyermek utasok és a gyalogosok védelmében éppúgy, mint a vezetőtámogató biztonsági rendszereivel.

Az Opel személyautók és könnyű haszonjárművek esetében abszolút elsődleges szempont az optimális védelem, mind a normál közlekedésben, mind baleset alkalmával. Ezt valósítja meg az új Astra is. Az alap az aktív és passzív biztonsági rendszereket egységbe foglaló koncepció. A stabil, merev utascella ütközéskor csak a lehető legcsekélyebb mértékben deformálódik, ezáltal a lehető legnagyobb marad a túlélőtér. Az ütközési energia hatásainak minimumra csökkentése érdekében az utascellát elöl, oldalt és hátul úgynevezett energiaelnyelő zóna veszi körül, amely kontrolláltan deformálódik.

Az Astra utasterébe épített légzsákrendszer háromféleképpen védelmez: a vezető és az első utas front- és mellkas-medence légzsákját az első és a második üléssor oldallégzsákja és fejlégzsákja egészíti ki. A valamennyi ülésnél elhelyezett hárompontos biztonsági övvel, az első överő-határolóval és dupla övfeszítővel, illetve a hátsó övfeszítővel együtt ezek olyan körkörös védelmet képeznek, amely minimalizálja minden egyes bennülő sérülésveszélyét.

Ehhez járulnak további modern biztonsági és vezetőtámogató rendszerek, amelyek valamennyi közlekedő védelmét szolgálják:

A kormányzást aktívan korrigáló sávtartó asszisztens nemcsak figyelmezteti az autóst, ha az új Astrával véletlenül elhagyná a forgalmi sávot, hanem finom, de határozott kormányzási impulzussal be is avatkozik. A súlyos utoléréses ütközéseket teszi elkerülhetővé, vagy legalább enyhébbé a figyelmeztetés a követési távolságra és az ütközésveszélyre, valamint a helyzetnek megfelelő, több fokozatú vészfékezés, kiegészítve olyan funkciókkal, mint integrált féktámogatás és az automatikus fékezés. Az előttünk haladó járműhöz képest túlságosan kis távközre, illetve ütközésveszélyre hívja fel a figyelmet a szélvédőre fénydiódákkal vetített jelzés is. Az ehhez szükséges adatokat a szélvédő felső részénél elhelyezett Opel frontkamera legújabb nemzedéke szolgáltatja. Az új Astra az első kompaktautó egy volumengyártótól, amelynek valamennyi funkcióját egyetlen kamera vezérli. Továbbá ez az első Opel, amely féktámogatásra is felhasználja a kamera információit.

Tovább fokozza a biztonságot a holttérfigyelő, amely a parkolóasszisztens ultrahangos érzékelőit felhasználva jelzi a „láthatatlan” veszélyt sávváltáskor, előzéskor, vagy kanyargós útszakaszon. Az új, iránymutató IntelliLux LED Matrix-világítás pedig automatikusan alkalmazkodik a forgalmi helyzethez, illetve a környezethez, és állandó, de vakításmentes távfénnyel gondoskodik az optimális látási viszonyokról.

Az új Astra azonban nemcsak a vezetőjét, az utasait vagy a közlekedés többi résztvevőjét védelmezi, hanem attól is megóv, hogy beleszaladjon az ember egy bírságba, vagy elvegyék a jogosítványát. A jelzőtábla-asszisztens ugyanis folyamatosan észleli az Opel Eye frontkamerával az út menti táblákat, és az információkat összehasonlítja a Navi 900 IntelliLink-rendszerrel. Így a műszerfalon mindig az aktuális sebességkorlátozás jelenik meg – nem kell tehát vakuvillanástól félni.

2016-ban érkezik a rég várt új Volvo S90

A vadonatúj Volvo S90 a Volvo Cars belépője a prémium limuzinok klubjába. A 2015. december 2-án bemutatott S90 hatalmas lépés a Volvo Cars számára. A svéd autógyártó elsősorban kombi és szabadidőjármű modelljeivel vívott ki ismertséget magának, ám a vadonatúj S90 bevezetésével a Volvo egyértelműen jelzi azon szándékát, hogy karakteres nagyautójával felrázza a prémium felsőkategóriát.

volvo-s90-2016-autoaddikt-1

A vadonatúj technológiák gazdag választékát (az élvonalbeli biztonsági rendszerektől a felhő alapú alkalmazásokig és szolgáltatásokig) felsorakoztató S90 újabb bizonyítékát adja a svéd márka töretlen lendületű átalakulásának.

„Az XC90 bevezetésével egyértelműen kinyilvánítottuk szándékunkat. Most pedig határozottan és végérvényesen versenybe szállunk. Az elmúlt öt év során 11 milliárd dolláros beruházással nem csupán a Volvo Cars előtt álló lehetőségeket álmodtuk újra, de immár kézzel fogható bizonyítékával szolgálunk annak, hogy a Volvo Cars új életre kelt, és relevánsabb, mint valaha” – nyilatkozta Håkan Samuelsson, a Volvo Car Group elnök-vezérigazgatója.

Az új Volvo S90 szedánt fejlett félautonóm mobilitási funkcióval: a Pilot Assist szolgáltatással szereltük fel. A rendszer a kormányzásba gyengéden beavatkozva akár 130 km/óra sebességig képes a járművet megfelelően a sávhatárok között tartani, anélkül, hogy ehhez egy másik autó mögött kellene haladnia. A Pilot Assist újabb fontos lépés a Volvo egyik kiemelt fejlesztési területe: a teljes autonóm mobilitás felé vezető úton.

Az S90 emellett megkapja a nagyteljesítményű, tiszta üzemű T8 Twin Engine hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot, míg fényűzően kivitelezett utastere, illetve fejlett online szórakoztató és tájékoztató szolgáltatásai a prémium nagyautók kategóriájában is kiemelkedő színvonalat képviselnek.

„Arra törekedtünk, hogy valami teljesen újat alkossunk ebben a meglehetősen konzervatív szegmensben, és olyan látványvilággal álljunk elő, amely vezető kvalitásokat és magabiztosságot sugároz a külvilág felé. A belső térben túlzás nélkül új mércét állít az S90: az általa képviselt, felső kategóriás prémium élmény egyszerre biztosít maximális kényelmet és hibátlan kezelhetőséget” – mondta Thomas Ingenlath, a Volvo Cars formatervezésért felelős alelnöke.

volvo-s90-2016-autoaddikt-2

Az S90 emellett világelső funkcionalitással: a nagytestű állatok felismerésének képességével egészíti ki a City Safety szolgáltatást. Ez a funkció éjjel és nappal egyaránt felismeri az olyan nagytestű állatokat, mint a jávorszarvas vagy a ló. A technológia ösztönösen működő figyelmeztetéssel, illetve féktámogatással segít elkerülni az ütközést. Az S90 fejlesztése során a Volvo Cars által a közelmúltban üzembe állított, ultramodern futómű-szimulátorral szerzett tapasztalatokat is felhasználták.

„Az S90 hatalmas előrelépést jelent a menetdinamika, a menetteljesítmények és a rugózási komfort terén. Az alapoktól kezdve, teljes mértékben átalakítottuk a Volvo által kínált vezetési élményt; az új modell precízen és élvezetesen vezethető, ugyanakkor kiemelkedően kényelmes” – mondta Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységekért felelős alelnöke.

Az S90 hivatalos világpremierjére 2016 januárjában, a Detroit-i Autószalonon kerül sor.

Rézmentes Ferodo Eco-Friction fékbetétek az új Audi A4-ben

A Federal-Mogul Motorparts, amely a Federal-Mogul Holdings Corporation egyik divíziója – közzétette, hogy az új Audi A4-nél eredeti felszerelésként fogják alkalmazni a Ferodo Eco-Friction fékbetéteket.

audi-a4-2016-autoaddikt

A Mercedes után, amely a legújabb C-osztályán már eredeti felszerelésként alkalmazza az Eco-Friction fékbetéteket, az Audi a következő olyan jelentős gépjárműgyártó, amely igénybe kívánja venni a Ferodo környezetbarát technológiáját fékrendszerei vonatkozásában.

Úttörő vállalkozásként a fékrendszerek terén, a Ferodo ezzel az eredeti felszerelésként jóváhagyott, környezetbarát technológián alapuló, alacsony réztartalmú és rézmentes Eco-Friction fékbetétekből álló termékcsaláddal fog megjelenni az utópiacon. A választék a jelenlegi premier termékcsalád 90%-át fedi le, de ez az arány 2016 elejére 95%-ra fog emelkedni. Az ügyfeleink és a szerelőműhelyek a fékek cseréje során már ennek az eredeti felszerelésként elfogadott technológiának az előnyeit élvezhetik, méghozzá annak tudatában, hogy környezetkímélőbb fékbetéteket fognak használni.

A kisebb réz- és nehézfém-tartalom, valamint a csökkentett fékpor-kibocsátás miatt e termékcsalád nem csupán a környezetet óvja, hanem a legutóbbi tesztek azt is kimutatták, hogy az Eco-Friction fékbetétek sokkal jobb fékhatást biztosítanak a hagyományos rézalkatrészekkel szemben: egy Mk6 Volkswagen Golf gépkocsi esetében például 10%-kal csökken a fékút 100km/h sebességnél történő fékezéskor.

„Az Eco-Friction támogatása a fő gépjárműgyártók – például az Audi és a Mercedes-Benz – részéről igazolja a Ferodo által végzett komoly kutatási és fejlesztési munkát” – mondta Silvano Veglia, a Federal-Mogul Motorparts fékezési megoldások EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) utópiacának termékigazgatója. „Az Eco-Friction bizonyítja, hogy jelentős befektetés esetén a környezetkímélő megoldásoknak nem kell szükségszerűen hátrányosan befolyásolniuk a biztonságot, a teljesítményt és a tartósságot. A Ferodo a réztartalom csökkentésére és a réz használatának fokozatos megszüntetésére vonatkozó jogszabály végrehajtását megelőzve egy olyan megoldást fejlesztett ki, amely mellett a gépjárműgyártók bátran elkötelezhetik magukat, mivel e módszerrel kereskedelmileg vonzóbbá tehetik modelljeiket.”

A legújabb féktechnológiák élenjáró fejlesztőjeként a Federal-Mogul ötévnyi kutatás és fejlesztés során több mint 150 mérnökkel 1500-nál is több anyagot tesztelt, hogy azonosítson, műszakilag meghatározzon és kifejlesszen egy, az Eco-Friction termékcsaládban alkalmazandó, új rézhelyettesítő anyagkombinációt. A termék utópiaci bevezetésének részeként a Federal-Mogul műszaki támogatást nyújt a szervizeknek és forgalmazóknak, hogy minél több ügyfél ismerhesse meg az Eco-Friction teljesítményét és környezetbarát jellegét.

Új szakaszába lépett a PSA Peugeot Citroën-Toyota együttműködés

A PSA Peugeot Citroën és a Toyota Motor Europe leleplezte az új Citroën SPACETOURER, Peugeot TRAVELLER és Toyota PROACE modelleket.

psa-toyota-peugeot-citroen-logo-autoaddikt

A gyártó külön változatot fejleszt ki a magánvásárlók (Combispace) és a vállalati ügyfelek (Navette) számára. A bemutató alkalmával mindkét vállalatcsoport megerősíti, hogy tovább folytatják a 2012-ben aláírt együttműködési megállapodást.

Mindhárom modellt 2016 első felében kezdik forgalmazni, a nagyközönség először a 2016. márciusi genfi autószalonon ismerkedhet meg velük a három konstruktőr standján.

Nagy örömmel mutatjuk be ezt a három új modellt, amely a Toyota Motor Europe és a PSA Peugeot Citroën közötti együttműködés eredményeként jött létre. Ez a megállapodás tette lehetővé egy új, költséghatékony platform kifejlesztését, amely lehetőséget teremt arra, hogy világszerte modern, és a kategóriájukban versenyképes járműveket kínáljunk ügyfeleinknek” – mutatott rá Patrice Lucas, a PSA Peugeot Citroën Program- és Stratégiai Igazgatója.

peugeot-traveller-autoaddikt

Örömmel tölt el bennünket, hogy a PSA Peugeot Citroën csoporttal 2012-ben megkezdett együttműködés eredményeként most napvilágot láthat a Toyota PROACE egy teljesen új nemzedéke” – jelentette ki Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója. “Szakembereink keményen dolgoztak, közösen és márkaszinten is, és biztos vagyok abban, hogy az új PROACE és annak minden karosszériaváltozata tovább gazdagítja a kifogástalan és tartós járművekből álló Toyota kínálatot,ügyfeleink elvárásainak megfelelően.”

A Toyota Proace járművek alapját 2013 óta a Peugeot Expert és Citroën Jumpy már meglévő nemzedékének járművei képezték. A 2012-ben aláírt megállapodás kiterjedt a járművek egy újabb generációjának közös kifejlesztésére, egy 2020-on is túlmutató együttműködés keretében.

citroen-spacetourer-autoaddikt

Az együttműködés közös célja, hogy a fejlesztési és a gyártási költségek ésszerűsítésével versenyképes terméket kínáljanak a közepes méretű kishaszonjárművek, a minibuszok és a kombik szegmenseiben. A járműveket a PSA Peugeot Citroën Sevel Nord üzemében gyártják, a franciaországi Valenciennes-ben.

A Toyota Motor Europe hozzájárult az új járművek fejlesztési és beruházási költségeihez.

toyota-proace-autoaddikt

A járművek közös műszaki jellemzőkkel, motorokkal, felszerelésekkel, ám a márkák sajátos arculatát megőrizve, egyedi vonásokkal készülnek.

A BMW M4 GTS, valamint a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány is Auto Bild-elismerésben részesült

A BMW időről időre elkészíti egy-egy csúcsmodellje limitált szériáját és jövőbe mutató fejlesztéseinek lélegzetelállító tanulmányait, amelyek kivétel nélkül a bajor gyártó hamisítatlan örökségét, a vezetés színtiszta élményét állítják a középpontba.

bmw-m4-gts-autoaddikt

Eme négykerekű különlegességek fogadtatását hűen tükrözi az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin legfrissebb olvasói szavazásának végeredménye: a BMW Group a „2015-ös Év Sportautója” díjat két kategóriában is elhódította. Amíg a BMW M4 GTS modell a sorozatgyártású kupék szegmensében, addig a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány a koncepcióautók között aratott fényes diadalt.

A BMW M4 GTS modell tovább folytatja a 4-es sorozat nyerő szériáját

A sorozatgyártású kupék szegmensében aratott idei győzelmével a BMW M4 GTS modell a BMW 435i Coupé és a BMW M4 Coupé 2013-ban, illetve 2014-ben aratott győzelmi sorozatát folytatja tovább. A BMW M4 GTS modell sportautós menetteljesítményét a Nürburgring legendás Nordschleife aszfaltcsíkján megfutott 7:28 perces köridő nyomatékosítja, amelyet a speciálisan a típushoz kifejlesztett, háromutas sport futómű, az elöl 265/35 R19, hátul 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumiabroncs-párosítás, az alumínium, a szénszál-erősítésű műanyag és a magas szilárdságú acél innovatív hármasából létrehozott könnyűszerkezetes járműfelépítés, valamint az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó nagyteljesítményű, soros hathengeres benzinmotor harmonikus egysége garantál. A forradalmian új vízbefecskendező rendszernek köszönhetően – amely most először kapott helyet sorozatgyártású autóban – a BMW M4 GTS modell 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrása 368 kW / 500 lóerő maximális teljesítményre és 600 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amely 3,8 másodperces nulla-százas gyorsulást és elektronikusan leszabályozott 305 km/órás végsebességet tesz lehetővé (100 kilométerenkénti 8,5 literes átlagos üzemanyag-fogyasztás és kilométerenkénti 199 grammos kombinált károsanyag-kibocsátás mellett*).

A BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány, mint a koncepcióautók kategóriájának győztese

Frissen elnyert aranyérmével a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány megkérdőjelezhetetlen koncepciótörténelmet írt: a vállalatcsoport eme ikonikus töltetű, különleges tanulmánya egyértelmű győzelmet aratott a koncepcióautók kategóriájában, amelyet az Auto Bild Sportscars magazin olvasói idén díjaztak először. A tanulmányt, amellyel a bajor gyártó tervezőrészlege az 1970-es évek időtlen kupéklasszikusa, a legendás BMW 3.0 CSL előtt tiszteleg, az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este hétvégéjén mutatta be a BMW Group.

A BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány az ikonikus versenyautó járműkarakterét új, izgalmas stílusban eleveníti fel, a legmodernebb technológiai innovációk széleskörű alkalmazásával. A különleges négykerekű megalkotásakor a mérnökök számos csúcstechnológiás anyagot felhasználtak, így a szénszál-erősítésű műanyagot is, amellyel korszerű köntösben értelmezik újra a legendás elődmodell könnyűszerkezetes járműépítési alapelveit. Akárcsak a négy évtizeddel korábbi sportkupét, a vadonatúj tanulmányt is dinamikus vonalakkal rajzolták meg a tervezők: a látványos légbeömlők, az erőtől duzzadó kerékjárati ívek, a lapos tetővonal és a hátsó légterelő szárny együttese hosszan elnyújtott jármű-sziluettet alkot, amely a BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány lendületes karakterét és lélegzetelállító menetteljesítményét tükrözi. Az első légbeömlők a motortér hűtését, míg a karosszérián elhelyezett légterelő elemek a jármű körüli optimális légáramlat kialakítását szolgálják. Miközben az oldalsó visszapillantók szerepét betöltő apró kamerák még tovább csökkentik a koncepcióautó légellenállását, a széles hátsó légterelő szárny növeli a hajtott hátsó tengelyre ható leszorítóerőt, ezáltal javítja az erőátvitelt. A kerékjárati ívek optimális hűtéséről az Air Curtain légbevezető és Air Breather légkivezető elemek gondoskodnak. A 21 coll méretű, matt és magasfényű fekete könnyűfém keréktárcsák az eleganciát és a sportosságot hangsúlyozzák, míg a küllők közötti légterelő betétek a légellenállást optimalizálják.

A BMW modelljeinek további dobogós helyezései

A kategóriagyőztes BMW M4 GTS modell és BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány mellett további három BMW modell gurulhatott fel az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin idei olvasói szavazásának dobogóira: a sorozatgyártású limuzinok versenyében a BMW M5 „30 Years of the M5” kiadást, a sorozatgyártású SUV modellek között pedig a BMW X6 M-et választották meg a második helyezettnek, mialatt a BMW M135i modell a sorozatgyártású kompakt járművek bronzérmét nyerte el.

Az „Év Sportautója” elnevezésű olvasói szavazását idén tizennegyedik alkalommal rendezte meg az Auto Bild Sportscars német autós szakmagazin, akinek díjait Németországban a legjelentősebb autóipari szakmai elismerések között tartják számon, és amelyek hőn áhítottak az autógyártók körében. 2015-ben 142 modell versenyzett az olvasók szavazataiért, az elmúlt 12 hónap tesztjei és közúti tapasztalatai alapján összesen 18 csoportban: nyolc sorozatgyártású, nyolc tuning, illetve egy limitált széria és egy koncepcióautó kategóriában. A díjakat november 27-én, péntek este adták át az Esseni Autószalon „Race Night” fantázianevű nyitóestjén.

A BMW dobogós helyezéseinek összefoglalója:

Sorozatgyártású kupék, győztes: BMW M4 GTS modell

Koncepcióautók, győztes: BMW 3.0 CSL Hommage tanulmány

Sorozatgyártású limuzinok, 2. hely: BMW M5 „30 Years of the M5” kiadás

Sorozatgyártású SUV modellek, 2. hely: BMW X6 M

Sorozatgyártású kompakt járművek, 3. hely: BMW M135i

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos széndioxidkibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)

* Az üzemanyag-fogyasztási adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusok függvényében változhatnak.

[TESZT] Volkswagen Passat 2.0 TDI 4Motion DSG Highline – masszívan és magabiztosan

Jól emlékszünk, még a tavalyi, 2014-es Volkswagen-találkozó keretein belül találkozhatott a hazai publikum az akkor debütáló vadonatúj Volkswagen Passat modellel. Első blikkre is számottevő változásokat lehet, lehetett tapasztalni a korábbi szériához képest, s akkor még nem ejtettünk szót az enteriőrről, a motorizáltságról, s a továbbra is szépen muzsikáló duplakuplungos DSG automataváltóról.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-001

Igaz, mostanában megosztó hírek kapnak szárnyra a VW konszernt illetően, azonban felesleges általánosítani, vagy sztereotip nézeteket gyártani. A Volkswagen őrzi azt a kvalitás-érzetet, amelyet már igen hosszú ideje alkalmaz modelljeinél, s megbízhatóság terén sincs hiány, továbbra sem. Elegendő bármelyik modellt megvizsgálni, de az viszont tény, hogy a prémiumszegmens felé kacsintgató alternatíváknál tömörebben érezhető.

Elegáns és visszafogott. A jól bevált recept ugyanis pont ez

Az új Volkswagen Passat tehát szolid eleganciájával, visszafogott felső-középkategóriás besorolásával igyekszik hódítani a vásárlók közt egyebek mellett.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-002Ahhoz, hogy a prémiumérzés valóban tapintható kegyen, már a küllem kigondolásánál számos olyan részletet sikerült alkalmazásba venniük a tervezőmérnököknek, melyek révén ténylegesen előremutató a koncepció: a vékonyra húzott front részek, a mutatós, összesen négy króm keresztcsíkot kapott hűtőmaszk rácsozata, valamint a döntött rajzolatú, ugyanakkor markáns vonalvezetéssel operáló lámpatestek is alátámasztják a fent emlegetett téziseket.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-003Természetesen a fényszórók LED alapokra épülnek, az intelligens világítás lehetősége remek, igen jól kihasználható így, a kezdeti téli korszakban – még ködös időjárás esetén is rendkívül jó szolgálatot tesz gyakorlatban. Hagyományosan a nappali LED menetfény csíkja maga az irányjelző is, kifejezetten illusztris, amikor a visszapillantóban látjuk kanyarodás közben a Volkswagen Passat-ot.

Klasszikus szedán

Konzervatív viszonyok uralkodnak a kocsiszekrény oldalnézetét tekintve is, hiszen a Volkswagen Passat a hagyománytisztelő, klasszikus szedán fazont megtartotta jelen modell esetében is, ügyelve arra azért, hogy a nagyon élces formavilág, a mai szemmel már kevésbé emészthető kockaformák eltűnjenek.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-005

Van persze gömbölyített felület is, ilyen a tetővonal például, amellyel jól ötvözhető az imént már szóba került konzervatívizmus. Nem véletlen, hogy a Volkswagen Passat előszeretettel kerül rangsorolásra üzleti területen, hiszen egy viszonylag olcsó árazással kiváltható rengeteg olyan privilégium, amely a 15 millió forintos árkategóriától érhető el.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-007

Látható oldalról is nagyszerűen a gigászi tengelytáv, valamint az első és hátsó fények tokozása, illetve azok benyúlása az A és a C oszlopok irányába. Finoman, tagoltan adagolja a Volkswagen Passat formaterve a vizuális behatásokat, s mindezt ügyesen úgy, hogy ne érezzük a túlzások mikéntjét. Amik persze nincsenek is, hiszen az összkép – nem győzzük hangsúlyozni – igencsak visszafogott, de mégis meggyőző kategóriájában.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-006Elmaradhatatlan Volkswagen embléma, a hengerűrtartalomra és magára a hajtásláncra, valamint a típusra emlékeztető plakettek – ennyi, nem több. A far jellegzetesen VW-s kialakítást kapott, azon belül is magával hozza a Volkswagen Passat-érzetet, a tesztautó le sem tagadhatta volna, hogy ő egy igazi Passat. A zárófények is LED-es kialakítással bírnak, egyszerűek, formai párhuzamot képeznek a két alsó sarokpontra helyezett dupla, krómozott kipufogóvégekkel.

Agyonbonyolítani? Ugyan, felesleges

Minden a helyén van az új Volkswagen Passat belső terében is. Az első, valamint a hátsó ülések pozícionálása is jól eltalált, a vezetőállás remekbeszabott kilátást nyújt szinte az összes létező testalkathoz (elméletben, de gyakorlatban is próbáltunk legalább négy különböző megközelítést).

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-013

Elsőre érezhető egyébként, hogy a fotelek újratervezett kialakításának köszönhetően a komfortfaktor megnövekedett, az ülőlapok hosszabbak, a háttámlák pedig valamivel szélesebbek lettek. Az állíthatóság is jól skálázható, ezáltal optimálisan szabható személyre; a férőhely pazar – itt érezhető igazán, hogy az új Volkswagen Passat hatalmas autó. Azzal együtt, hogy a hossz nem haladja meg az 5 métert, de még el sem éri, mégis nagyautós a hangulat.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-014

Főként, ha a hátsó hármas traktust vizslatjuk: itt a megfelelően beirányzott szélesség miatt akár három felnőtt is utazhat, persze némi kompromisszum, mint minden esetben – itt is bele kell, hogy férjen. Viszont ez nem a fejtérre, nem a lábtérre, de nem is a térdtérre vonatkozik.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-015Nem fogjuk részletezni a minőségi anyaghasználatot, felesleges. Ugyanúgy az illesztések, kialakítások, jó ergonómia is alapvető, viszont a konzervatív, visszafogott érzet már-már túl komorrá teszi az új Volkswagen Passat enteriőrjét. Lehet, hogy a Volkswagen hitvallása szerint a túlbonyolított cockpit, az átláthatatlan gombrengeteg, vagy épp a bonyolultan kezelhető infotainment legyen más márkák védjegye, viszont némi változatosság, jobban feldobott kialakítások elkelnének a fedélzeten. Bár aki a lényegretörő, szimpla variációk híve, az pontosan ennek fog örülni leginkább, valahogy úgy, hogy azért a puritánság jelzőjét mellőzi.

Kapacitása akár egy kombié

565 literes csomagterével a Volkswagen Passat limuzinja megszégyenítően pirít oda a kombik felhozatalának, hiszen ez az érték egy puttonyosnál is igen figyelemreméltó.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-019

Mindezt ráadásul úgy, hogy a pakolhatóság egyszerű és egyben nagyszerű is, s bár a csomagtér padlószintje nincs egyvonalban a csomagtérfedő záróelemének alsó részével, mégsem kell sokat variálni akkor, amikor a bőröndök, táskák és egyéb úti alkalmatosságok előkerülnek a kiruccanás lebonyolítása előtt.

Nyomatékból előre: 500 Nm, alig 6 perces sprint nulláról százra

Volkswagen Passat tesztautónkba egy 2 literes, 239 lóerős TDI gázolajos erőforrás került, tekintélyes 500 Newtonméteres csúcsnyomatékkal, mely széles tartományban, 1750-2500 percenkénti fordulatszám mellett áll rendelkezésre. A maximális teljesítmény viazonylag magas, 4000-es percenkénti fordulatszámon érkezik, de nem érezzük azt, hogy a motor lelkét ki kell könyörögnünk ahhoz, hogy mondjuk közelítsünk a végsebesség felé, vagy akár nyomatékosan tudjunk közlekedni városi forgalomban.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-018

Ugyanakkor az összkerekes hajtásláncba iktatott hétsebességes, duplakuplungos DSG váltó korábbi összehasonlításokhoz képest lustának, vagy inkább bizonytalannak tűnt több ízben is. Intenzív gyorsításkor néhány pillanatig gondolkodóba esik, majd agresszívan reagálva ugrik meg, és lő ki, ugyanakkor a hosszúnak tűnő sebességfokozatokat úgy 80-85 százalékig kihasználja, aminek következtében néha-néha hangos, túlpörgetett viselkedést tapasztaltunk.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-011Nyilván a 340 Newtomnéter tekintélyes gyakorlati értelemben véve is, ennek megfelelően jó a gyorsulás érzete is, a gyárilag előirányzott 6.1 másodperces 0-ról 100-ra sprintet kereken 6 másodperc alatt sikerült produkálnunk az automatával (nem nyúltunk bele a folyamatba manuális módozatokkal. Ez alapvetően hirtelen döntéshozásból kivitelezett előzéseknél lényeges, valamint a városi közlekedés ritmusa jól felvehető így – de ne feledkezzünk meg a dinamikus autópályázásról sem, mondjuk Németországban, ahol egy belső sávos kielőzésnél bizony néha elkél, ha határozottan gyorsítunk 140-ről 190-ig. Feltételezzük, hogy itt ezzel sem lenn igazán probléma, a gyári végsebesség papíron ugyanis 240 kilométer/óra.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-008

Ha már gyári adatok, nézzük a fogyasztást. Az adatok közül csak az országútit sikerült reprodukálnunk, azaz alulmúlnunk, 4.3 literrel zártunk 100 kilométerre átlagolva. A városi környezetben történő autózás némileg többet jelentett, itt 6.9 literre jött ki az átlagunk, sok araszolgatás, lassú haladás közepette.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-009Úgy tűnik, a Volkswagen Passat továbbra is hozza azt az elvárt szintet, vagy ha jobban tetszik: presztízst, amelyet elvárnak tőle azok, akik elkötelezettek a márka irányába. Remek autó lett, nem utolsó sorban a Car of the Year 2015 választáson is tündökölt – nem véletlenül, de persze azért apróbb hiányosságok – mint minden esetben – adottak. Akár reprezentálni a céget, akár praktikus családi autóként: kiválóan helyt áll az új, 2015-ös Volkswagen Passat. A tesztben bemutatott hajtáslánc, így, a DSG váltóval egyetemben egy jó, elgondolkodtató választás lehet vásárlásnál.

A legújabb Volkswagen Passat árképzése, részben

A belépő szint 7 481 800 forintot jelent, ezért az összegért 1.4 literes TSI és hatfokozatú manuális kéziváltó jár. A csúcsfelszereltség alapára sem éri el a 13 millió forintot: 239 lóerős, 2 literes TDI motorral, 7 gangos DSG-vel szerelve 12 591 160 forintot kell a kasszánál hagynunk – a tesztben szereplő modell minden plusz extra felszereltségével együtt több, mint 17 millió forintot kóstál.

volkswagen-passat-2-0-tdi-4motion-teszt-autoaddikt-004

2015 Volkswagen Passat s2.0 TDi 4Motion DSG Highline specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1968 cm³

Maximális teljesítmény: 239 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 500 Nm @ 1750-2500 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, hétfokozatú duplakuplungos DSG automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4767 mm

Szélesség: 1832 mm

Magasság: 1456 mm

Tengelytáv: 2791 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1721 kg

Megengedett össztömeg: 2260 kg

Csomagtartó mérete: 586 liter, 1152 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 66 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 240 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 6.1 s (gyári), 6.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.9 l/100 km

Országúti: 4.3 l/100 km

Vegyes: 6.2 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.4 l/100km

Országúti: 4.6 l/100km

Vegyes: 5.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 139 g/km

Bővebb információ a Ford hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 6D fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

LEGFRISSEBB

Ford Mustang Mach-E rendőrautók az NYPD kötelékében

0
New York City-ben nem ritka látvány egy-egy jól felszerelt Ford Mustang Mach-E rendőrautó. A teljes cikk a New York Online-on olvasható. https://www.newyorkonline.hu/az-nypd-ford-mustang-mach-e-rendorautokat-is-hasznal-a-hatekonysag-es-kornyezettudatossag-jegyeben/

TESZTJEINK