Főoldal Blog Oldal: 435

A Ford kábítószeres vezetést szimuláló öltözettel oktat

A Ford új öltönye drámai módon szembesíti a fiatalokat az illegális kábítószerek hatása alatti vezetés veszélyeivel.

A Ford a német Meyer-Hentschel Intézet tudósaival közösen fejlesztette ki azt az öltözetet, amely többek között a cannabis, a kokain, a heroin vagy az MDMA (ismertebb nevén ecstasy) különböző hatásait szimulálja, beleértve a lassabb reakcióidőt, a látászavart, a kézremegést és a rossz koordinációt.

Az új Kábítószeres Vezetést Szimuláló Öltözetet a Ford beépíti a fiatalok számára szervezett Driving Skills for Life díjnyertes programba, amely több mint 500.000 kezdő autós számára nyújtott ingyenes képzést világszerte, online és élőben egyaránt. A 11 éve indult program keretében a fiatal autósok oktatása egy zárt tanulópályán folyik, és ugyanitt próbálhatják ki az öltözéket is.

”Az illegális kábítószerek hatása alatti vezetés könnyen jelent halálos veszélyt az autóban ülők és a környezetük számára is” – nyilatkozta Jim Graham, a Ford Driving Skills for Life programjának menedzsere. ”Az Ittas Vezetést Szimuláló Öltözet meghökkentő élményét már sokan megtapasztalhatták, akik beültek vele a volán mögé. Meggyőződésünk, hogy a Kábítószeres Vezetést Szimuláló Öltözetnek is hasonló hatása lesz.”

Egy európai felmérés szerint harmincszor nagyobb eséllyel szenvednek súlyos balesetet azok, akik kábítószer hatása alatt vezetnek. A kockázatok ellenére minden tizedik ember beismerte, hogy ült már be olyan ember mellé az autóba, aki megítélésük szerint kábítószerek hatása alatt állt.

A Driving Skills for Life programba bekerült Ittas Vezetést Szimuláló Öltözethez hasonlóan az új Kábítószeres Vezetést Szimuláló Öltözet is bokasúlyokkal, speciális szemüvegekkel és fejhallgatókkal szimulálja majd a korlátozott mozgást, látást és koordinációt. A fejlesztői csapat olyan új tulajdonságokkal is kiegészítette az öltözetet, amelyek kifejezetten az illegális kábítószerek hatásait hivatottak szimulálni.

”Tudjuk, hogy bizonyos kábítószerek hatására a kezek remegnek, ezért az öltözetbe beépítettünk egy hasonló hatást előidéző szerkezetet” – mondta el Gundolf Meyer-Hentschel, a Meyer-Hentschel Intézet vezérigazgatója. ”Drogok hatása alatt előfordul, hogy a perifériás látómezőn villogó fények jelentkeznek. Ezt a hatást a szemüveg segítségével érjük el, amely látászavart is okoz majd, és színes vizuális élményt produkál – ez az LSD egyik mellékhatása. A fejhallgatók emellett valótlan hanghatásokkal nehezítik a vezetést.”

A Kábítószer és Kábítószer-függőség Európai Megfigyelőközpontjának becslése szerint tavaly Európában 8,8 millió 15-24 év közötti fiatal használt cannabist, és 2,3 millióan használtak kokaint ebben a korcsoportban. Az Egyesült Királyságban havonta átlagosan 400 embert tartóztatnak le kábítószeres vezetés miatt, az illegális kábítószerek pedig évente mintegy 200 halálesetben játszhatnak főszerepet. A Francia Közlekedésbiztonsági Delegáció szerint tavaly a halálos közúti balesetek 23 százalékában volt szerepe kábítószereknek, és 44 százalékkal emelkedett a drogteszteken megbukó vezetők száma.

A Ford 2008-ban terjesztette ki a Driving Skills for Life programot az ázsiai és csendes-óceáni térségre is, beleértve Kínát, Indiát, Indonéziát, a Fülöp-szigeteket, Dél-Afrikát, Tajvant és Vietnamot is. 2013-ban zajlott le az első Driving Skills for Life képzés a Közel-Keleten, az Egyesült Arab Emírségekben, és a programot hivatalosan is útjára indították Európában. A Driving Skills for Life azóta több mint 9.000, 18-24 év közötti vezetőnek nyújtott tréninget Európában, bemutatva a fiatalkorúak közúti baleseteinek legfőbb okait. Az oktatások során kiemelten fontos a veszélyfelismerés, a járműkezelés, a sebesség- és térérzékelés, valamint a zavaró tényezők kezelése.

A vállalat a belga National Road Safety Association, a francia Association Prévention Routière, a német Deutscher Verkehrssicherheitsra, az olasz ACI, az orosz Road Safety Russia, a spanyol Dirección General de Tràfico és a brit Royal Society for the Prevention of Accidents és az AA Driving School vezetésbiztonsági szakértőivel közösen dolgozta ki a programot. A Romániában is futó projekt idén már 11 országra bővül Európában, miután csatlakozik Dánia, Hollandia és Törökország is.

Tavaly az Ittas Vezetést Szimuláló Öltözet mellett a Ford olyan képzést is bemutatott, amely a közösségi média zavaró hatásait emelte ki, köztük a vezetés közbeni szelfizést.

A Ford Driving Skills for Life programjáról, valamint a képzések helyszínéről, időpontjáról, és az online képzésekre való jelentkezésről online olvasható bővebb információ.

Mazda CX-9: 2.5 literes SKYACTIV-G motorral, viszont Európában nem vezetik be

A Mazda egy új modellt és egy új motort mutatott be nemrégiben a Los Angeles-i Autókiállításon. A SKYACTIV-G 2.5T, az első turbófeltöltéses SKYACTIV-G benzinmotor az új Mazda CX-9-ben jelent meg, mely egy közepes méretű szabadidő-autó, ami Észak-Amerika piacára lép jövő tavasszal.

mazda-cx-9-skyactiv-autoaddikt-1

A SKYACTIV-G 2.5T a Mazda aktuálisan legerősebb motorja, 169kW-os és 420Nm-es teljesítménnyel (észak-amerikai verzió). A 2.5 literes benzinmotor turbó feltöltés nélküli változatát a nagyközönség már ismerheti a most futó Mazda6 és CX-5 modellekből. Az új, közvetlen befecskendezésű, turbós erőforrás még lineárisabb gyorsítást tesz lehetővé, különösen az alacsony és a közepes fordulatszám-tartományokban, reakciói gyorsak. Mérete inkább megfelelő, mint kisebbre vett, és olyan tipikus hibákat is sikerült kiküszöbölni benne, mint a turbólyuk, vagy a kiábrándítóan magas valós fogyasztás.

Az új motor része a Mazda dinamikus nyomású turbója, mely a világon az első, amely a turbina teljesítményét a kipufogó gázok pulzálási szintjének változtatásával maximalizálja, a motor fordulatszámának függvényében. A lehűtött kipufogógáz keringtető (EGR) rendszer eközben lehetővé teszi, hogy a motorban ideális maradjon a keverékarány, mindig a megfelelő oxigén-mennyiség álljon rendelkezésre az égéshez – mindezt a motor teljesítményének széles tartományában.

mazda-cx-9-skyactiv-autoaddikt-2

A motort elsősorban az új CX-9-be, az észak-amerikai piacra szánták. A családbarát szabadidő-autó nagyot lépett előre tágasságával és kényelmes, szép belső terével, amely 7 személy szállítására elegendő, 3 üléssorban. Külsejét ugyanúgy a díjnyertes „KODO – A mozgás lelke” formanyelv jellemzi, mint a korábban bemutatott modellekét. Hozzájuk hasonlóan az új autó műszaki hátterét is a SKYACTIV technológia biztosítja, amely a lendületes teljesítmény és a márkaikon MX-5 által inspirált Jinba Ittai élmény kompromisszummentes kombinációja. Az új CX-9-et a gyár négykerék-hajtással és az i-ACTIVSENSE vezetésasszisztens és biztonsági rendszerekkel kínálja. Az évi 50.000 darabos gyártás 80%-át előreláthatólag Észak-Amerikában fogják értékesíteni. A modellt Európában nem vezetik be.

Elismerés az Audi A1, A3, Q7 és R8 modelleknek

„Négy modellünk is az élen végzett, kezdve a kompakt Audi A1 modellel, az A3 modellen keresztül az Audi Q7 luxusterepjáróig és a szupersportautó Audi R8 modellig. Elégedettséggel tölt el bennünket az olvasók döntése, amely igazolja, hogy minden szegmensben egyedülálló formatervű, vonzó modelleket kínálunk. Így biztosak lehetünk benne, hogy ezekre az alapokra építkezve a jövő Audi modelljei is hasonló sikereket érnek majd el” – nyilatkozta Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a Hamburg Cruise Center Altona épületében tartott délutáni díjátadón.

audi-trophy-2015-autoaddikt

Rupert Stadler vette át az Audi Q7 modellnek járó díjat, míg az Audi A3 modellnek járó elismerést Dr. Dietmar Voggenreiternek, az igazgatótanácsának az értékesítés és marketing területéért felelős tagjának nyújtották át. Prof. Dr. Hubert Waltl, az igazgatótanács termelésért felelős tagja az Audi A1 modellnek járó díjat, az Audi R8 modellnek járó kitüntetést pedig Heinz Hollerweger, a quattro GmbH ügyvezető igazgatója vehette át. A Világ Legjobb Formatervének („Best Design Worldwide”) járó elismerést Marc Lichte, az Audi AG formatervezési igazgatója kapta meg.

Idén 28. alkalommal szavaztak kedvenc autóikra a magazin olvasói és az online felhasználók. Az „Auto Trophy nemzetközivé válik” mottó alatt futó szavazást kiterjesztették a Bauer Media Group-hoz köthető összesen 26 autós magazinra és online portálra világszerte. Az Audi sikeresen megvédte 2014-es első helyét és 2015-ben sem akadt olyan márka, amely több elismerést zsebelt volna be nála.

Európában több, mint 500 Nissan elektromos taxi rója az utakat

Az európai városokban eddig forgalomba helyezett több mint 550 elektromos taxijával a Nissan úttörő szerepet tölt be a közlekedés elektromos forradalmában. A taxisofőrök a legigényesebb, kiemelkedő futásteljesítményt elváró autóvásárlók közé tartoznak, így ez egyben a Nissan elektromos autóinak megbízhatóságát és sokoldalúságát is igazolja.

nissan-leaf-taxi-magyarorszag-autoaddikt

A Nissan csak az idei év során több mint 100 elektromos autót adott át európai taxitársaságoknak, amivel vezető pozíciót foglal el a 100%-ban elektromos taxik piacán. Az elektromos taxik piaca a várakozások szerint tovább bővül, ahogy Kelet-Európában is egyre népszerűbbé válnak ezek a járművek. A budapesti Green Lite Taxi Kft. Magyarország legnagyobb zéró-emissziós taxiparkjának felállítását célozta meg 65 darab Nissan LEAF beszerzésével. Az úttörő vállalkozás energiaigényeinek kiszolgálásához  Lévay Örs, a cég ügyvezetője hét gyorstöltőállomás kialakításáról is gondoskodott a városban.

Lévay Örs, a Green Lite Taxi Kft. ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Nagy örömmel tölt el, hogy a magyarországi taxitársaságok közül elsőként mi működtethetünk ekkora volumenű 100%-ban elektromos autóflottát. Az autók 199 km-es hatótávolságának köszönhetően műszakonként csak egy feltöltéssel kellett számolnunk. Az üzemanyag- és karbantartási költségek terén elért hatalmas megtakarítások mellett a Nissan LEAF kitűnő menettulajdonságai és a szinte tökéletes csend az utasok számára is örömtelibbé teszi az utazást, sőt a sofőrök is arról számoltak be, hogy a megszokottnál kevésbé kimerítőek így a tízórás műszakok.”

Az Észtországban működő Elektritakso társaság egyik Nissan LEAF-je a beszámolók szerint már több mint 218 ezer kilométert futott eredeti akkumulátorcsomagjával, ami jól szemlélteti a Nissan elektromos modelljeinek minőségi színvonalát és megbízhatóságát. Észtországban jelenleg 80 elektromos taxi áll szolgálatban, és ez a szám folyamatosan növekszik, míg Litvániában a vilniusi Smart taxitársaság várhatóan még az év vége előtt átveheti a Nissantól teljesen elektromos flottájának első nyolc autóját.

Az új, 30 kWh-s Nissan LEAF további 26 százalékkal növelte az elérhető hatótávolságot, így még jobb választást jelent a taxicégek számára.

A Nissan elektromos autói – mint a Nissan LEAF és a személy- és kishaszonjármű változatban is kapható e-NV200 – egyre népszerűbbek az európai taxitársaságok körében. A Nissan e-taxi eladásainak toplistáját jelenleg Hollandia és az Egyesült Királyság vezetik.

A legtöbb e-taxival rendelkező országok ötös listája a forgalomba helyezési adatok alapján:

 

Ország

Nissan LEAF

Nissan

e-NV200

Összes Nissan e-taxi

1.

Hollandia

27

167

194

2.

Egyesült Királyság

124

10

134

3.

Észtország

74

0

74

4.

Magyarország

68

0

68

5.

Németország

24

6

30

A magántársaságok közül elsőként az amszterdami Taxi Electric állított szolgálatba teljesen elektromos taxiflottát 2011 novemberében. Ez a forradalom azóta sok követőre talált Európa-szerte, és a Nissan LEAF, illetve e-NV200 taxikkal ma már Stockholmban, Prágában, Barcelonában és Rómában is találkozhatunk.

Az akár 3 eurócentig leszorítható kilométerköltségeknek köszönhetően az Anglia délnyugati, vidékies jellegű részén működő C&C Taxis nevű cég átlagosan 79 ezer eurós éves költségmegtakarításról számolt be. A tevékenységeiket Nissan elektromos járművekre alapozó cégek egyre bővülő sorába tartozó C&C Taxis példája is bizonyítja: a Nissan elektromos modelljei taxiként használva is megbízhatóan, számottevő költségmegtakarítást biztosítva, minimális környezetterheléssel működnek.

Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője ennek kapcsán elmondta: „Büszkék vagyunk rá, hogy átléptük ezt a felbecsülhetetlen jelentőségű határt az eladásokban. A Nissan már az év eddigi részében is 30 százalékkal több e-taxit adott át, mint a teljes 2014-es pénzügyi évben, és az értékesítések folyamatosan nőnek, ahogy egyre több taxitársaság ébred rá, milyen előnyökkel jár egy 100 százalékban elektromos taxipark.”

A 100%-ban elektromos Nissan LEAF eladásai 2014-ben 33 százalékos növekedést mutattak az előző évhez képest. A kevesebb forgó kopó alkatrésznek köszönhetően a Nissan elektromos modelljeinek becsült karbantartási költségei akár 40 százalékkal alacsonyabbak lehetnek a hasonló benzin- vagy dízelmotoros típusokhoz képest. Az európai vásárlók emellett a zéró-emissziós járművek számára biztosított adó- és díjfizetési kedvezményekkel is számolhatnak.

A Nissan öt évvel a világ első zéró-emissziós, tömeggyártású modelljeként bemutatkozó Nissan LEAF, és mindössze egy évvel a szintén 100%-ban elektromos e-NV200 furgon bevezetését követően jutott el eddig a rendkívül fontos mérföldkőig. A Nissan LEAF továbbra is minden idők legnagyobb darabszámban értékesített elektromos járműve, amiből ezidáig több mint 195 ezret adtak el világszerte.

Elkészült a 43 milliomodik Volkswagen Wolfsburgban

A Volkswagen wolfsburgi gyára egy újabb mérföldkőhöz érkezett: a Rajna-Elba csatorna parti üzem gyártósoráról kedden gördült le a 43 milliomodik autó.

volkswagen-wolfsburg-43-millio-autoaddikt

A jubileumi jármű egy 110 kW (150 LE)* teljesítményű Hófehér színű Volkswagen Touran. Az első Touran a wolfsburgi gyárban 2003-ban készült. Az utódmodellből pedig már több, mint 28 000 darab gördült le az üzem gyártósoráról.

„Munkatársnőink és munkatársaink óriási elhivatottsággal dolgoznak minden területen, hogy ilyen kiemelkedő minőségű termékeket hozzanak létre. Hosszú évek tapasztalata és csapatunk szakmai tudása teszi mindezt lehetővé” – nyilatkozta Jens Herrmann, az üzem vezetője.

„A wolfsburgi gyár számára ez a jubileum egy igazán különleges esemény. Az itt legyártott járművek figyelemre méltóan magas, 43 milliót elérő száma nagyszerűen érzékelteti a kolleganők és kollégák elkötelezettségét és szakértelmét az autógyártás területén. A wolfsburgi üzem dolgozói teljes joggal lehetnek büszkék minderre.” – tette hozzá Matthias Koch az üzemi tanács képviseletében. Pillanatnyilag a Golf modellcsalád tagjai illetve a Touran és a Tiguan gyártása folyik Wolfsburgban, az üzem termelési kapacitása a napi 3.800 autót is meghaladja. Jelenleg is folyik az új Tiguan gyártásának előkészítése, az új modell sorozatgyártása jövő év elején indul.

 

Történelem:

Tízesztendőnyi sorozatgyártást követően 1955-ben már az egymilliomodik Bogár elkészültét ünnepelhették Wolfsburgban, ahol 1974-ig pontosan 11.916.519 darab készült ebből a típusból. Röviddel ezután vette kezdetét a Golf gyártása, amely új korszakot nyitott, és a későbbiekben az egész kategóriája névadójául is szolgált. Az egymilliomodik Golf modell gyártására mindössze 1976-ig kellett várni, 1988-ban pedig elkészült a 10 milliomodik Golf is.

 

A kilencvenes évek során többek között a Polo és a Lupo bővítette a gyártási palettát. A 25 milliomodik Golf 2007-ben hagyta el a gyárat, a 30 milliomodik pedig 2013-ban követte. Wolfsburgban az idők során összesen több, mint 20 különböző Volkswagen modell készült, többek között a Passat, az Audi 50, az Audi 80, az Audi 100, a Jetta, a Bora, a Golf Variant és a SEAT Arosa.

 

* Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 6,6 (városon belül) / 4,9 (városon kívül) / 5,5 (kombinált), CO2-kibocsátás g/km: 127 (kombinált), Energiahatékonysági osztály: B

Opel Corsa: hatalmas infotainment-kínálat

Kapcsolódás és szórakoztatás a legmodernebb IntelliLink-rendszerekkel – amit a márka zászlóshajója, az Insignia, és a vadonatúj Astra kínál, azt most a kiskategóriában is bevezeti az Opel, méghozzá a Corsa modelleknél.

opel-corsa-r4-0-intellilink-autoaddikt

Az újabb, friss színekben kapható Corsa a legutóbbi IntelliLink infotainment-nemzedékkel jelenik meg, amely alig pár hete mutatkozott be az új Astrában. Az R4.0 IntelliLink rádió hozza be az Android Auto és az Apple CarPlay alkalmazásokon keresztül az okostelefonok világát. Ehhez csupán legalább Android 5.0 Lollipop vagy Apple iOS 7.1 (iPhone 5-től) verziójú készülék szükséges. Stabil és erős internet-kapcsolatról az Opel OnStar gondoskodik. E személyes online- és szolgáltatási asszisztens, illetve speciális antennája 4G/LTE-WLAN-hotspottá teszi a Corsát. Annak pedig, aki pedig további navigációs opciókat szeretne az Apple Maps és a Google Maps mellett, rövidesen rendelkezésére bocsátja az Opel a hordozható, és a Corsába integrálható TomTom GO 40-et.

„Nálunk nemcsak a közép- vagy kompakt kategóriájú modellek vásárlói örvendhetnek modern kapcsolódásnak és szórakoztatásnak, ezeket egész portfóliónkban elérhetővé tesszük – mégpedig rendkívül megfizethető árért“, mondta az Opel értékesítési vezetője, Peter Christian Küspert. „A legjobb példa a Corsa új R4.0 IntelliLink-rendszere és okostelefon-integrációja! Ez és az Opel OnStar gyorsan, stabilan hozza be az autóba az internet sokféle funkcióját.“

Individuális, gyors és egyszerű: R4.0 IntelliLink rádió, okostelefon integrálással

Az R4.0 IntelliLink rádió nem csupán a megszokott, áttekinthető, hétcolos, színes érintőképernyőt, valamint a zenelejátszásra, képek, videók és filmek nézésére, illetve kihangosított telefonálásra alkalmas USB- és Bluetooth®-csatlakozást kínálja – a Corsa legújabb generációs infotainment-rendszere már kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerrel is. A Corsa valamennyi utasának személyes okostelefon-szolgáltatásait elérhetővé teszi az autóban, ráadásul nagyon gyorsan. Ha az iPhone vagy az Android okostelefon USB-vel csatlakozik az R4.0 IntelliLinkhez, akkor ezeket azonnal felismeri. Amint létrejött a kapcsolat, a telefon képernyője jelenik meg a hétcolos IntelliLink-monitoron, és közben fel is töltődik a telefon akkuja.

Lehet például az érintőképernyőről vagy a Siri hangvezérléssel hívást kezdeményezni, üzeneteket küldeni és fogadni, vagy zeneszámokat meghallgatni. Az Apple CarPlay által támogatott appok teljes listája megtekinthető az apple.com/ios/carplay címen. Az Android Auto esetén a Google Maps, a Google Now és a párbeszéd lehetősége a Google-lal éppúgy rendelkezésre áll, mint az audio- és üzenő alkalmazások növekvő választéka.  Az android.com/auto mutatja meg, hogy milyen appok használhatók.

opel-corsa-1-4-turbo-teszt-sonnepark-sonnentherme-autoaddikt-004

A Google Maps illetve az Apple Maps navigációs alkalmazások használatának nagy előnye a mindig aktuális térkép, a frissítések ugyanis automatikusan töltődnek le a telefonra. Ráadásul valósidőben látható a pillanatnyi forgalmi helyzet, illetve például a POI-k, azok nyitva tartási ideje, távolsága és megközelítésének módja. A térképrészletet ugyanúgy lehet kinagyítani, mint az okostelefonon. Ha olyan szolgáltatótól vesz üzenetet az Android-okostelefon, mint például a WhatsApp vagy a Skype, akkor nem jelenik meg a szöveg az IntelliLink képernyőjén, hanem felolvassa a készülék.

További navigációs lehetőségként kínálják az Opel kereskedők a hordozható TomTom GO 40-et. A 4,3 colos, színes érintőképernyőt a FlexDock®-tartó rögzíti a műszerfalon. A TomTom 45 európai ország autótérképét tartalmazza, háromdimenziós ábrázolásra képes, megmutat különleges célokat, és – okostelefon csatlakoztatásával – valós idejű útinformációt ad. Ezáltal különösen cég- és flottaautókban számít praktikus alternatívának.

Stabil, ingyenes internetkapcsolat Opel OnStarral

Különösen stabil mobil internetkapcsolatot biztosít az autóban és közvetlen közelében az Opel OnStar (magyarországi bevezetés 2016-ban). Az integrált 4G/LTE nagy teljesítményű WLAN-hotspottá teszi a Corsát. Különleges külső antennája akár egyszerre hét mobilkészüléket képes a lehető legjobban csatlakoztatni – külföldön is, így nincsenek járulékos roaming költségek. A WLAN-hotspot használata az autó első forgalomba állításától 12 hónapig ingyenes – mindössze az Opel OnStar hardverért kell egy egyszeri összeget fizetni.

Mindezeken túlmenően sokféle szolgáltatási funkciót tesz gombnyomásra elérhetővé a személyes online- és szolgáltatási asszisztens, az éjjel-nappali automatikus baleseti segélyhívástól az autómentésen és az autólopási segítségen át a járműdiagnosztikáig. Aztán ott van a myOpel okostelefon-alkalmazás: az Opel OnStar használója az autón kívülről is kérhet segítséget, a kocsit távvezérléssel zárhatja be vagy nyithatja ki, illetve lekérdezheti annak legfontosabb adatait.

Honda Civic Type R Gyurta Dánielnek és Michelisz Norbertnek

Magyarország két nagyon kedvelt és különösen sikeres sportolója mostantól a mindennapokban is versenytempóra képes autóval közlekedhet. Gyurta Dániel úszó olimpiai- és világbajnok, illetve Michelisz Norbert túraautó privát világbajnok ugyanis átvehette új, 310 lóerős Honda Civic Type R-jét.

michelisz-norbert-gyurta-daniel-honda-civic-type-r-autoaddikt-1

A Honda régóta elkötelezett híve a versenyzésnek, a megmérettetésnek, és ennek szellemisége nem csak a termékeiben köszön vissza, hanem a márka által támogatott sportolók személyiségében is. Mind Gyurta Dániel, mind Michelisz Norbert olyan sportember, akik nem csak a medencében és a versenypályán nyújtanak kiemelkedő teljesítményt, hanem az élet útjain is. Eredményeik – olimpiai- és világbajnoki győzelmek, világcsúcsok és futamgyőzelmek – önmagukért beszélnek. De ezen eredmények eléréséhez a tehetségen túl rengeteg munkára, minden részletre kiterjedő figyelemre,  türelemre és kitartásra is szükség volt. Ez utóbbiak jellemezték a Honda Civic Type R megalkotását is, mely autót a Honda egyértelműen kategóriája legjobbjának szánt.

A hosszas és alapos tervezésnek köszönhetően már a prototípus is bizonyította rendkívüli képességeit, hiszen a Nürburgring legendás Nordschleife szakaszán futott 7:50,63-as ideje minden idők legjobbja az elsőkerék-hajtású utcai autók körében. A Civic Type R történetében öt év szünet után 2015-ben újra megkezdett sorozatgyártás során a világon elsőként került alkalmazásra Honda VTEC TURBO motor. A kiváló műszaki alapokat övező külső messziről sugallja az autóban rejlő lehetőségeket. Ez a potenciál felelős és szakavatott kezek között valódi élményt nyújt mindazoknak, akik akár a nagy oldaltartású ülésekben foglalnak helyet, akár kívülről látják, hallják az autót.

michelisz-norbert-gyurta-daniel-honda-civic-type-r-autoaddikt-2

A két világklasszis sportember számára nem lesz idegen a Honda Civic Type R ereje és az általa kínált élmény, hiszen mindketten – egyikőjük „hivatalból”, másik kedvtelésből – megtapasztalták már, milyen egy versenypályán szárnyalni vele. Persze azzal is tisztában vannak, hogy a közutak nem versenypályák!

A Honda Civic Type R ugyan öt színben készül, a modell legprominensebb hazai használói a fekete mellett döntöttek, mely a feltűnősége mellett az autó eleganciáját is kiemeli. Természetesen mindkettejük közlekedését segítik a Honda fejlett vezetőtámogató rendszerei, mert a sportikonok biztonsága és kényelme elsődleges a Honda számára.

“A nyári, nemzetközi sajtóbemutató alkalmával vezettem először az új Civic Type-R-t, és ugyanettől a pillanattól kezdve alig vártam, hogy használatba vehessem a saját, utcai modellemet” – mesélte Michelisz Norbert. “A Honda magyarországi képviseletének köszönhetően aztán eljött ez a pillanat is, amit ezúton nagyon köszönök. Remélem, hogy a feleségemnek, Johannának is hasonlóan tetszik majd az autó, ugyanis ha időt szeretne tölteni velem a következő hetekben, akkor azt valószínűleg csak az utasoldali ülésben tudja majd megtenni” – tette hozzá mosolyogva.

“A Honda a legrégebbi támogatóm, 2008 óta töretlenül segítik felkészülésemet. Ezidő alatt nagy rajongója lettem a márkának, így nagyon vártam már a Type R érkezését” – mondta Gyurta Dániel. “Nyáron volt alkalmam kipróbálni a modellt, így egyértelműen állíthatom, ez az autó mind teljesítményben, mind megjelenésében olyat nyújt, ami minden nap örömteli mosolyt csal majd az arcomra. Az autó annyira különleges, hogy már az első próba alkalmával jöttek az elismerő visszajelzések: integetések, dudálások és a felfelé tartott hüvelykujjak. Az átvétele is külön élményt jelentett, hiszen Norbival jól ismerjük egymást, régóta figyelemmel kísérem pályafutását, így az általában nehézkes fotózás most könnyedebben ment és még jobb hangulatban telt. Örülök, hogy a Honda családhoz tartozhatok én is!” – fejezte be.

michelisz-norbert-gyurta-daniel-honda-civic-type-r-autoaddikt-3

“Megtisztelő számunkra, hogy két ilyen nagyszerű emberrel dolgozhatunk együtt, akik ráadásul világklasszisok” – fogalmazott Szabó Gábor, a Honda magyarországi képviseletének PR igazgatója. “Mindkét sportolóval évek óta tart a jó kapcsolat, így több esetben került már sor autóátadásra, de elmondhatom, hogy ennyire még egyik modellünket sem várták. Úgy gondolom, mindkettejük karakteréhez kifejezetten passzol a Civic Type R, így tényleg ideális párosok álltak össze. A Hondánál reméljük, hogy az autó biztosította plusz adrenalin és élmény a sportban is tovább fokozza Dani és Norbi motivációját, feltéve, ha a hajtóerő egyáltalán még növelhető bennük ennél nagyobbra…”

Szállíttassa Volvo-ja csomagtartójába a karácsonyi bevásárlást!

Alig néhány nap van hátra a Fekete Péntekig és a Kiber Hétfőig, a karácsonyi időszak két legforgalmasabb bevásárló napjáig, ezért a svéd Volvo Cars vadonatúj módszert dolgozott ki, amivel enyhíthető a bevásárlással járó hercehurca.

volvo-csomagtarto-szallitas-autoaddikt

A prémium autógyártó útjára indította a Volvo tulajdonosok számára szabadon elérhető autóhoz szállítási szolgáltatását. A PostNorddal, a skandináv térség legnagyobb kommunikációs és logisztikai szolgáltatójával; a Lekmer.com vezető skandináv online játék- és babacikk-áruházzal; valamint a Mat.se svéd online élelmiszer-kereskedővel együttműködésben kínált szolgáltatás keretében Göteborgban a Volvo tulajdonosok közvetlenül autójuk csomagtartójába szállíttathatják a megvásárolt karácsonyi játékokat, ajándékokat, ételeket és italokat.

A Volvo autóhoz szállítási szolgáltatása ismét örömünneppé kívánja tenni a karácsonyt azáltal, hogy kiküszöböli az ünnepi bevásárlás legkellemetlenebb mozzanatait, a belvárosi parkolás kilátástalanságától az ideges vásárlók végeláthatatlan tömegén át a rosszkor kézbesített küldemények okozta csalódottságig.

A Volvo autóhoz szállítási szolgáltatása egy olyan digitális kulcs segítségével valósul meg, amellyel egyetlen alkalommal nyithatóvá válik az ügyfél Volvo gépkocsija. Az ügyfélnek nincs más dolga, mint online megrendelni az árukat. Ezt követően értesítést kap, amint a csomagokat leszállították autójába, és már indulhat is haza, csomagtartójában a megvásárolt ajándékokkal.

„A karácsony örömteli ünnep, de legyünk őszinték: a legtöbb család számára rendkívül hektikus időszak is egyben. Ez a szolgáltatás leegyszerűsíti a vásárlás folyamatát” – mondta Björn Annwall, a Volvo Car Group értékesítésért, marketingért és ügyfélkapcsolatokért felelős alelnöke. „A Volvo modellek csomagtartójába érkező szállítási szolgáltatás a tökéletes bizonyítéka annak, hogy a hálózatba kapcsolt gépkocsik technológiája révén idő takarítható meg, és könnyebbé válhat az életünk.”

A szolgáltatás jelen pillanatban kizárólag azon göteborgi Volvo-tulajdonosok számára elérhető, akik előfizetnek a Volvo On Call szolgáltatásra, a jövőben azonban további svéd városokban, illetve más országokban is be kívánjuk vezetni azt. Amint a későbbiekben a Volvo folyamatosan bővíti kereskedelmi partnereinek a körét, úgy válik majd elérhetővé a szezonális áruk egyre szélesebb választéka.

A szolgáltatás használata rendkívül egyszerű. A Volvo tulajdonosoknak nincs más dolga, mint az ajándékok, élelmiszerek, italok vagy egyéb áruk online megvásárlása során a megrendelés véglegesítésekor bejelölni az autóhoz szállítás opciót.

A szolgáltatás tökéletesen példázza, hogy a Volvo hogyan igyekszik nyílt szellemmel megközelíteni az új technológiák fedélzeti beépítésének és alkalmazásának a kérdését.A Volvo mindig nyitott az új technológiák feltérképezésére, legyen szó biztonsági, autonóm mobilitási vagy kapcsolódási megoldásokról, ugyanakkor rendíthetetlenül hisz a skandináv célszerűség elvében, azaz kizárólag akkor vezet be egy új technológiát, ha az valóban képes életeket menteni, időt megtakarítani, vagy más értékes módon hozzájárulni az ügyfelek életéhez.

„A Volvót hidegen hagyják azt öncélú technológiai megoldások” – mondta Klas Bendrik, a Volvo Cars alelnöke és információs vezérigazgatója. „Ha egy technológia nem teszi könnyebbé, jobbá, biztonságosabbá vagy élvezetesebbé ügyfeleink életét, nem fogjuk azt felhasználni.”

[TESZT] Ford C-MAX 2.0 TDCi Titanium X PowerShift – megszépülve, kiteljesedve

2003-ra döntött úgy a Ford, hogy megcélozzák az alsó-középkategóriát is némi egyterűsített megoldással. Bár ismeretes, hogy a kék ovál már-már presztízsként hozza fel az MPV szegmensbéli jelenlétet – ráadásul az USA-ban kifejezetten úttörőnek számít a kategóriában.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-001

Tehát  2003-tól létezik a Ford C-MAX, az akkori Ford Focus alapjaira építkezve kifejezetten népszerű alternatívát jelentett beszerzése, s jelent mai napig is a korosabb használtautókat előnyben részesítők körében. 2009-ben érkezett a generációváltás, követvén az éra épp aktuális arculatát, majd 2014-ben, azaz tavaly meglépték a komolyabb ráncfelvarrást.

 Jól illik a portfólióba

A Ford C-MAX aktuális verziója nem meglepően felzárkózott a jelen trend modellpalettájához a márkánál, tehát ez a verzió is megkapta az egyik angol presztízsmárka stíluselemeit a trapézforma hűtőmaszk tekintetében, ami különösképp hangsúlyos, s némileg prémiumjelleggel is felruházza a Ford C-MAX-ot jelentős mértékben alkalmazott krómozott felületeivel. A mellső lámpatestek viszonylag kevés átalakítást kaptak, míg a ködfényszórók fészkei jobban kiemeltek lettek, magukra vonják a figyelemet.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-005

Hagyományos oldalvezetésének köszönhetően egyáltalán nem feltűnő jelenség a Ford C-MAX, ami egyfelől jó, hiszen nem érkeznek folyton öncélú, irigy megjegyzések úton-útfélen, de azért kitűnik a sorból: ennek alapvető kritériuma a megfelelően konfigurált szín, illetve nem utolsó sorban csomagválasztás.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-002Tesztautónk a legmagasabb, Titanium X opció szerint lett felszerelve, ez már a küllem szemlélésénél is remekbeszabottan ad hangot magáról. Az Y-küllős, ám feláras felnik, valamint a választott színárnyalat tetszetős igencsak, szinte biztos, hogy azok, akik az egekig konfigurálják újonnan kiválasztott Ford C-MAX autójukat, hasonló módozatot választanak.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-003Ahogyan a front, úgy a far is frissült nyomokban, az vizuális összhatás komplexebb lett, a zárófények burái szorosabban vették át az új Ford C-MAX által sugallt szellemiséget. Az egész tulajdonképp olyan, mint egy kicsit újraértelmezett Ford Focus SW – s tulajdonképp nem is túlzunk nagyon.

Minden emészthetőbb, kifinomultabb lett

Jót tett a jelenlegi Ford portfóliónak a megfrissülés, és ez kiemelten érezhető a Ford C-MAX enteriőrjébe huppanva is. A kormánykerék kialakítása a hagyományos háromküllős séma szerinti, igaz, a kereszttartók vékonyabbak, ezáltal divatosabbak lettek.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-008

A középkonzol kettő fő analóg kijelzője jól olvasható, még erősebb ellenfényes napsütésben is, minden mellékműszer informatív, csakúgy, mint az újratervezett központi infotainment 8 hüvelykes LCD-je is, mely segítségével számos, a vezetést megkönnyítő, valamint a közlekedés biztonságos kivitelezésére hívatott funkció hívható életre.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-009

Külön kiemelendő, hogy az eddigi középpontba helyezett, néha túlzónak tűnő gombsor eltűnt, persze nem teljesen; az infotainment kijelzőjén át érhetőek el a további opciók. Mindez szintén jelentősen megkönnyíti a vezetést, valamint praktikusabb és kényelmesebb lett a felhasználási profil.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-010

Az anyaghasználat igényes, jó minőségű matériákból építkezik, akár a kormánykerék bőrözését, akár az ergonómiailag kifogástalan első- és hátsó ülések kárpitozását nézve.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-014Mi más az elsődleges célja egy családi MPV-nek, mint az utaztatás? Igen, a Ford C-MAX esetében is megvan minden együtt ahhoz, hogy akár hosszabb távokra kirándulva is megtaláljuk számításainkat. Ugyanis a beltér tágas, úgy elöl, mint hátul is, az üléspozíciók kellően magasak a vezetőállásnál, így a kitekintés optimális, még a hátsó holtterek tekintetében is, hiszen a jól beirányzott B- és C oszlopok vastagsága (vagy inkább vékonységa) mind nagyszerű támogatás e kérdésben.

Mi jelenti a praktikumot? Természetesen a pakolhatóság

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-011Hátul utazni is élvezetes a Ford C-MAX-ban, bár a relatíve rövid padlólemeznek köszönhetően jelentős mértékben csökken a helykínálat, ha az első foteleket kitoljuk hátra jelentősen. Persze a jelentős kifejezés is relatív, hiszen egy vaskosabb testalkattal érkező sofőrnek, vagy épp utasának csak a megszokott beállítási normát jelenti a hétköznapokban. Tény, hogy ésszerű beállítások mellett a Ford C-MAX kiválóan szabható testre, ehhez a hátsó, egymástól függetlenül állítható hármas üléssor is kellő mértékű hátteret biztosít.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-007

No és mi a helyzet a tárolókapacitással? Sok rekesz, fiók, zseb áll rendelkezésre a Ford C-MAX enteriőrjében, melyek szintén lehetővé teszik a kirándulások gondtalan élményét.

Akad ugyanakkor néhány visszafogó részlet, amely támaszthat ellenérzéseket az utazókban: a feljebb már említett ülések komfortrátája ugyan megfelelő, viszont az ülőpadok hossza kissé alul lett méretezve, így ennek megfelelően kell sakkozni a kívánt pozíció megválasztásánál.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-012

A kormányrudazat magasság-mélységállítása ugyan megfelelőnek definiálható, viszont nehéz összhangba hozni az épp rendben lévő első ülésmagassággal, így a kijelzők leolvasása nem mindig leányálom.

Némi teljesítménynövekedéssel büszkélkedhet az újragondolt gázolajos erőforrás

Átalakították a korábbiakhoz képest a Ford C-MAX-ba is applikált 2 literes TDCi blokkot, ennek megfelelően a teljesítmény 7 lóerővel megnövekedett, s a maximálisan elérhető, jelenleg kereken 400 Newtonméteres csúcsnyomaték is magáért beszél.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-013

A rendszer 170 lóerős összteljesítménye egyébként jó összhangban van az új Ford C-MAX egész karakterisztikájával, a hajtásláncba iktatott hatfokozatú duplakuplungos PowerShift automataváltó teszi is a dolgát rendesen. A sebességfokozatok kicsit elnyújtottnak tűntek, ez leginkább a hosszabb váltások közti reakcióidők végett róható fel, viszont ha hirtelen gázadást eszközölünk, a váltó megembereli magát, és észbekap: hopp, ténylegesen váltani kellene egyet-kettőt fölfelé, mert bizony itt egy előzéses szituáció áll fenn.

2015-ford-c-max-2-0-tdci-teszt-006Országúti és autópályás közlekedéshez kifejezetten javallott az új Ford C-MAX jelen tesztben is szereplő motorizáltsága, pontosan a hosszabb ötödik és hatodik végfokozatoknak. Folyamatos 90 kilométer/órás tempónál fixen 5.0, míg 130 kiométer/óránál autópályán 6.4 litert sikerült átlagolnunk 100 kilométerre lebontva. Városban bő 2.5 literes többlettel kell számolnunk az országútihoz képest, ugyanis 7.6 liter/100 kilométeres értéket rögzítettünk tesztünk végeztével.

Konklúzió

Végeredményben jól sikerült az új, jelentős ráncfelvarráson átesett Ford C-MAX, tetszetős külsővel, jól kialakított beltérrel jó választás lehet azoknak, akik kompakt kategóriás, alapvetően 4, vagy 5 személy kényelmes kirándultatására keresnek alternatívát. Mint minden autónak, a Ford C-MAX modellnek is vannak apróbb és kevésbé apróbb hiányosságai, ezek szokhatók, bár a 11 millió forintot is átlépő végösszeget szokni kell, annak ellenére, hogy a tesztautó Titanium X felszereltsége ténylegesen többet nyújt az átlagosan megszokottnál.

2015 Ford C-MAX 2.0 TDCi Titanium X PowerShift specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesít7ény: 170 LE @ 3500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 400 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú duplakuplungos PowerShift automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4379 mm

Szélesség: 1828 mm

Magasság: 1610 mm

Tengelytáv: 2648 mm

Első gumik mérete: 235/40 R18

Hátsó gumik mérete: 235/40 R18

Tömeg, üresen: 1400 kg

Megengedett össztömeg: 2050 kg

Csomagtartó mérete: 471 liter, 1723 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 212 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 8.5 s (gyári), 8.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.6 l/100 km

Országúti: 5.0 l/100 km

Vegyes: 6.1 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.5 l/100km

Országúti: 4.4 l/100km

Vegyes: 4.8 l/100km

CO2 kibocsátás: 124 g/km

Bővebb információ a Ford hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 6D fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Szentgotthárdig autóztunk az új Opel Astra K-val a hazai menetpróba keretein belül

Korábban már számot adtunk a nagyszerűen sikerült Opel Astra K nemzetközi menetpróbáján való részvételünkről. Akkor Pozsony és környéke volt a kiterjedt tesztútvonal, több motorvariációval is vizsgáltuk a friss, sikervárományos alsó-középkategóriás ferdehátút.

opel-astra-k-biturbo-motor-szentgotthard-autoaddikt

A héten – bizonyítandó, hogy nem fogy ki a szufla az Opel Astra K-ból, és az autót övező részletekből – magyarországi menetpróbára invitált minket a márka honi importőre. Ráadásként össze lett kötve a kellemes a hasznossal, hiszen az úti cél Szentgotthárd volt; meg sem álltunk a motorgyárig, ahol a legfrissebb részletekbe is betekintést nyerhettünk első kézből.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-005

Mivel korábbi, a vadonatúj Opel Astra K-t boncolgató cikkünkben már részletesen bemutattuk olvasóinknak részletesen az autót, most nézzük azt, ami a hazai menetpróba fókuszba helyezett apropóit szolgálta.

Hosszabb távon is komfortos

Budaörsről Szentgotthárdra vezetett tehát az út. Korrekt módon az útvonal megválasztása úgy történt, hogy abban ténylegesen a lehető legváltozatosabb körülmények szerepeljenek, tehát autópálya, hagyományos országúti és mellékutas szakaszok váltogatták egymást.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-009

Egyértelműen az autópályázás jelentette a közel 300 kilométeres utazás nagyját – odafelé egy 1.6 literes dízellel szerelt változattal utaztunk, két fővel. A közös nyomócsöves gázolajos aggregát most sem hazudtolta meg magát, a jó hangolású, hatgangos manuális váltót hordozó hajtáslánc mindösszesen 5.1 literes átlaggal zárt 100 kilométerre, úgy, hogy folyamatosan tartottuk a körülményekhez alkalmazkodva a 130 kilométer/órás átlagot.

danos-andras-opel-marsal-ajka-autoaddikt

Rövid kitérőt tettünk Ajkára, az Opel Marsallhoz. Itt megtudtuk, hogy a szóban forgó Opel márkakereskedés egyike a legkorábban létesített ilyen irányú vállalkozásoknak itt, Magyarországon, de folyamatosan sikerült mindezidáig produkálni a kedvező értékesítési mutatókat.

IntelliLux: nem ismeri a lehetetlent

Szentgotthárdra érkezésünk után nem sokkal kezdődhetett az új Opel Astra K egyik legnagyobb újdonságának tesztelése. Az IntelliLux LED fényszóró-technológia már a nemzetközi menetpróbán is elnyerte tetszésünket és elismerésünket is, ugyanis a hozzávetőlegesen 10 kilométeres próba útszakaszon remekbeszabottan állta a sarat a rendszer számos forgalmi szituációban.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-008

Erdős, a várost körülvevő területeken autóztunk, vaksötétben, de ténylegesen olyan feketeségben, ami igazán alkalmasnak tűnt arra, hogy az új Opel Astra K IntelliLux LED rendszerét górcső alá vegyük. Utcai világítást, egyéb külső fényforrásokat nélkülözve vetettük bele magunkat a kacskaringós tesztútvonal legyűrésébe. Sajnos, vagy nem sajnos: viszonylag kicsi volt a szembeforgalom, ennek ellenére az adaptív működés szemet gyönyörködtetően (szó szerint) funkcionált, a kanyarkövetés, a célfelületek optimális bevilágítása mind tökélyre hangoltan működött.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-007

Mivel az erdei útszakaszok egyik legnagyobb problémáját a hirtelen feltűnő vadak jelenthetik, az Opel Astra K IntelliLux szisztémája kategóriájában utánozhatatlan módon variál a lámpatestbe integrált LED panelekkel. Ha kell, a kritikus útszakaszokat, vagy inkább részleteket fedi le, távolsági fény használata szinte a legakadálymentesebb, viszonylagosan jól belátható útszakaszokon sem szükséges.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-012

Itt tényleges intelligenciáról beszélhetünk, hűen az IntelliLux elnevezéshez. Ami pedig nagyon valószínű, hogy számos, látási, vagy láthatósági problémából fakadó baleset lesz kiküszöbölhető az Opel által fejlesztett új fényszórótechnikával.

Nem áll le a gép, folyik a termelés

Kettő napos hazai Opel Astra K menetpróbánk másnapján ellátogattunk a szentgotthárdi motorgyárba. Egyebek mellett megtudtuk, hogy a cég folyamatos munkafelvételt hirdet a régióban, illetve országszerte is akár, mivel folyamatosan bővíteni kell a kapacitást a gyártásra vonatkozó igényekkel párhuzamosan.

szentgotthard-opel-motorgyar-autoaddikt-2015-november-003

A bejárás során ismét tüzetesen megvizsgáltuk a benzines- és dízel gyártósorokat is, valamint elsőkézből tekinthettük meg a hamarosan gyártásba kerülő biturbó erőforrást is, amely természetesen belekerül majd az új Opel Astra K modellbe is.

opel-astra-k-szentgotthard-autoaddikt

Még kompaktabb méretben

Bár az új Opel Astra K szemmel láthatóan is kisebb lett a külsőt tekintve, az enteriőr alapvetően tágasabb érzetet nyújt.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-003

Bár a vezetőállás, és a hozzá tartozó utasülés térdterét korlátozottnak érezhetjük a vaskos, ám jól kialakított és letisztult középkonzol jelenléte miatt, a hosszabb távon kivitelezett utazás is kényelmes tud maradni. Úgy, hogy alig vesszük észre, mennyi kilométert tettünk már meg indulás óta.

danos-andras-kenyeres-gyula-opel-szentgotthard-autoaddikt

Hamarosan tesztre fogjuk az új Opel Astra K különböző variánsait, terveink szerint több ízben külföldi utazásaink főszereplője lesz majd. Minden esély megvan arra egyébként, hogy az év autója legyen, valamint több elismerést is bezsebeljen célirányosan: kiváltságos modellt tisztelhetünk az Opel Astra K személyében, olyat, amely jóval túlmutat kategóriáján. Egyelőre pedig úgy tűnik, kitűnően sikerül is neki.

opel-astra-k-magyarorszag-menetproba-autoaddikt-006

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 6D fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

LEGFRISSEBB

Ford Mustang Mach-E rendőrautók az NYPD kötelékében

0
New York City-ben nem ritka látvány egy-egy jól felszerelt Ford Mustang Mach-E rendőrautó. A teljes cikk a New York Online-on olvasható. https://www.newyorkonline.hu/az-nypd-ford-mustang-mach-e-rendorautokat-is-hasznal-a-hatekonysag-es-kornyezettudatossag-jegyeben/

TESZTJEINK