Főoldal Blog Oldal: 433

Továbbra is élen járó Ford-eladások Magyarországon

A magyar autópiac novemberben folytatta az idei évben tapasztalt pozitív trendet, és az elmúlt hónapok rekord darabszámainak köszönhetően év végére megközelítheti a régen látott 100 ezer darabos álomhatárt. A Ford ebben a fokozott versenyben is meg tudta őrizni, sőt növelni tudta idei elsőségét, több mint 1500 autóval előzi meg a második helyezettet – áll a gyártó magyarországi képviseletének sajtóközleményében.

ford_mondeo_2_0_scti_teszt_autoaddikt_015

A piac élénkülésének, a megújult termékpalettánknak, és az idén bevezetett új Focus-nak, Mondeo-nak, de leginkább a megújult haszonjármű palettának és a Növekedési Hitel Programnak köszönhetően a Fordnak ismét sikerült megőriznie piacvezető pozícióját. Az autógyártó az év első 11 hónapjában 10792 db új autót értékesített hazánkban, ami 1192 darabbal múlja felül a tavalyi év hasonló időszakát, és 12 százalékos piaci részesedést jelent.

„Novemberben ismét – idén immár ötödször sikerült meghaladnunk a havi 1000 db-os álomhatárt, és főleg a rendkívül kedvező hitelprogramnak és a jól tervezett raktárkészletnek köszönhetően 1057 db új Ford-ot regisztráltunk Magyarországon” – mutat rá Szamosi Viktor, a Ford magyarországi ügyvezető igazgatója.

„Kiemelendő a haszonjármű palettánk, és ezen belül is a Ranger sikere, melyből idén a legtöbbet – 164 darabot – novemberben értékesítettünk. Márkakereskedői hálózatunk rendkívül sikeresen vett részt a falubusz programban is, melynek keretében 219 Transit Custom, és 83 darab M1es Transit talált gazdára, tehát 302 kistelepülési önkormányzat és non-profit szervezet élvezi majd a jövőben a Ford személyszállító haszongépjárműveinek technológiai újdonságait” – avat be Dalos Attila, a Ford magyarországi kereskedelmi igazgatója.

BMW Concept Compact Sedan: új szegmenst álmodott meg a bajor gyártó

„A BMW Concept Compact Sedan tanulmánnyal egy modellbe sűrítettük a kompakt méretű limuzinokban rejlő lehetőségeket. Azon túl, hogy kompakt méretei ellenére vezetőjének és utasainak egyaránt tágas helykínálatot biztosít, eme tanulmány a BMW márkára jellemző sportos képességeket és a nagyobb BMW modellsorozatok eleganciáját örökölte. Páratlan minőségével és megannyi egyedülálló értékével a BMW Concept Compact Sedan egy ízig-vérig prémium autó” – mondta Adrian van Hooydonk, a BMW Group dizájn-részlegének vezető tervezője.

bmw-compact-sedan-koncepcio-autoaddikt

A következő generáció autója

A prémium kompakt járművek kínai piacán tapasztalható ugrásszerű érdeklődésre adott válaszként a BMW mélyreható elemzéseket és kutatásokat folytatott a kategóriát vezető irányvonalak és célcsoportok körében. A BMW Concept Compact Sedan a Kínában felnövő következő generáció széleskörű világszemléletének négykerekű tükörképe: a modell potenciális vásárlói tisztában vannak képességeikkel, dinamikus életet élnek, kivételesen magas igényeket támasztanak a minőséggel szemben, miközben jó érzékkel közelítenek az esztétikai szépséghez. „A BMW Concept Compact Sedan karakteres dizájnnyelvezete a minimalizált külső méretek mögött rejlő sportos vezetési élményt testesíti meg. A modell épp annyira jellegzetes, mint amennyire lényegre törő – és mint ilyen, új dimenziót varázsol a kompakt szegmensbe. Eme négyajtós limuzin minden tekintetben megfelel a BMW modelljeivel szemben támasztott elvárásoknak” – fogalmazott Karim Habib, a BMW modellek tervezéséért felelős részleg vezetője.

Hamisítatlanul BMW, minden szögből: a külső kialakítás

A BMW Concept Compact Sedan kompakt méretekkel dolgozó, agilis külső kialakítása a jól ismert limuzin sziluettben ölt testet, amely három főbb részre osztható. A tanulmányt a BMW által fémjelzett karosszéria-arányok elegáns dinamizmusa járja át, amely egyedülálló a kompakt szegmensben. Az ívelt motorháztető és a hosszú tengelytávolság vizuálisan megnyújtja a karosszériát, miközben az enyhén hátratolt utastér a modell sportos énjét hangsúlyozza. A tradicionális BMW-elemek okos alkalmazása, így a hosszan elnyújtott, emelkedő övvonal, a dinamikus karosszéria-vonalvezetés és a letisztult felületek együttese oldalnézetből az autó atletikus karakterét és a hamisítatlan BMW-örökséget tükrözi. A négy ajtót a modell arányaival harmonizálva alakították ki a tervezők, a vezetőnek és az utasoknak egyaránt könnyű be- és kiszállást kínálva. Az övvonal alatt található diszkrét kilincsek már érintésre kinyitják az ajtókat.

Az elegáns felületek erőteljes összhangja

A BMW Concept Compact Sedan precízen meghúzott élei és kontrasztos formái dinamikusan kidolgozott felületeket alkotnak, amelyeknek egyszerre elegáns és lendületes fény-árnyék játéka művészi alkotásokat idéz, miközben egy erőtől duzzadó karakter képét varázsolja az utakra. Az erőteljes kerékjárati ívek kifelé domborodnak a karosszéria síkjából, tovább nyomatékosítva a tanulmány sportos benyomását. A Liquid Metal Bronze névre keresztelt, folyékony bronzmetál színű külső fényezés valósággal áthatja a karosszéria minden egyes pontját, különleges pigmentjei pedig aszerint játszanak az árnyakkal, hogy miként találkoznak a fénnyel. A modell látványos fényezése tökéletesen kihangsúlyozza a páratlan dizájnnyelvezet figyelemfelkeltő elemeit. Az ablakkeretek és a karcsú visszapillantó-házak szárainak polírozott alumínium felülete klasszikus BMW-örökség, miközben a 20 coll méretű, kéttónusú, összetett küllő-kialakítású könnyűfém keréktárcsák a karakteres jármű-sziluett ékei.

Ugrásra kész dinamizmus elöl- és hátulnézetből egyaránt

A tanulmány frontrészének megrajzolásakor a tervezők a lapos orr-kialakítás szélességét kívánták hangsúlyozni, amely a jármű sportos sziluettjének kiindulópontja. Az összetéveszthetetlen, vese alakú hűtőrács és az első fényszóró-pár szemkápráztató ikergyűrű-motívumai azonnal felismerhetővé teszik a BMW Concept Compact Sedan tanulmányt. A hűtőrács ismerős kialakítása és mérete a modell jellegzetes karakterét hirdeti: az agilitás, a sportosság és az elegancia páratlanul egyedülálló összhangját. A LED-optikás első fényszórók hatszög alakú, dinamikusan „levágott” ikergyűrű-motívumai a hűtőrácsra terelik a tekinteteket, vizuális kapcsolatot teremtve ezzel a fényszórók és a hűtőrács között, megalapozva a tanulmány szigorú tekintetét. A „V” alakú központi légbeömlő vonalvezetése a karosszéria egészét átjárja, miközben három részre tagolja a frontrészt, szélesebb megjelenést láttatva. A karosszéria letisztult elemei egy elegáns műalkotássá állnak össze, a látványosan rajzolt vonalvezetés pedig sportos dinamizmussal ruházza fel a különleges modellt.

Ahogyan a frontrész, úgy a vízszintesen elrendezett hátsó kialakítás is a sportosság jegyében készült. Az elnyújtott vonalak és a mélyre húzott felületek élénk fény-árnyék játéka egyszerre vizuálisan szélesített és alacsonyabb jármű-kialakítást sugall. Az „L” alakú hátsó lámpák keskeny, elnyújtott fénycsíkjai is ezt a hatást erősítik tovább. A LED-optikás hátsó lámpatestek kontrasztos fényjátéka nem csupán éjjel, de nappal is tökéletesen látható. A hátsó lökhárítót úgy rajzolták meg a tervezők, hogy ránézésre csökkentse az út és a jármű közötti távolságot, miközben a klasszikus króm betétek a külső élek felé terelik a tekinteteket, ezzel is tovább szélesítve a kompakt tanulmány kiállását.

Sportos könnyedség és modern exkluzivitás: az utastér

A BMW Concept Compact Sedan utasterébe pillantva azonnal egyértelművé válik, hogy a tanulmány a bajor gyártó széleskörű modellcsaládjának tagja. A műszerfal kialakítása teljes mértékben a vezetőre összpontosít: a vonalvezetés motívumai, a formák és a vezérlőpanelek egytől egyig a volán mögött helyet foglaló felé fordulnak, s mindezt az utastéri betétek kormányoszlopnál összefutó ívei hangsúlyozzák még tovább. A műszerfal efféle „kúpos elrendezése” megadja a kormány mögötti hangulat méltó alapját. A vízszintesen megrajzolt légbefúvók és kialakításuk eme rendhagyó műszerfal-elrendezést erősítik tovább. A „kúpos elrendezés” csúcsa a sokrétű Head-Up kijelző, amely a vezetéssel kapcsolatos összes lényeges információt közvetlenül a vezető látómezejébe vetíti.

A műszerfal vízszintesen elnyújtott vonalvezetése és felület-kialakítása nagymértékben fokozza az utastér bőséges helykínálatát, miközben ellensúlyozza a műszerfal vezetőre összpontosító elrendezését. Az első utasülés előtti műszerfal-kialakítás például elegáns, vízszintes vonalakkal áramlik át az ajtókárpitra, amely otthonos környezetet teremt. A műszerfal egészét a Nappa bőrözés, a nyitott pórusú fabetétek és a szálcsiszolt alumínium elemek exkluzív hármasa járja át, a kontrasztos varrású, bőrborítású felső rész pedig ugyancsak a felsőkategóriás luxuslimuzinok sajátja. A műszerfalat polírozott alumínium keret foglalja elegáns keretbe, amelynek narancssárga kontrasztos háttérvilágítása a tanulmány éjszakai énjének egyik legfőbb utastéri jellegzetessége.

Az ajtókárpitok a műszerfal vonalvezetésének motívumait és exkluzív felületkezelési eljárásait örökölték meg, tovább erősítve a modell egyszerre elegáns és dinamikus megjelenését. Az első ajtókárpitok például folyamatosan szélesednek a B-oszlopok felé, amelyek még tovább növelik az utastér tágasságát, és mint ilyen, a BMW Concept Compact Sedan kategóriájában egyedülálló helykínálattal és utastéri hangulattal büszkélkedhet. A sportos kialakítású ülések – amelyek természetesen puha, elefántcsont, szürkésbarna és melegbarna árnyalatú Nappa bőrözésükkel a hátsó üléssorban is két ember számára biztosítanak kényelmet – még tovább erősítik ezt a benyomást. A halvány narancssárga betétek vonalvezetése a kagylóülésekből kifejlesztett üléskialakítás sportosságát hangsúlyozza, miközben az ülések egy vérbeli prémium modell kényelmét kínálják. A hatalmas panoráma üvegtető napközben mindezek mellett természetes fényárba öltözteti az utasteret, tovább növelve az utasok fejterét és nyomatékosítva a tanulmány tágasságát.

Műszaki kifinomultság

A BMW Concept Compact Sedan utasterében fellelhető technológiai arzenál minden egyes elemét fényesre polírozott formában, végletekig finomított módszerekkel építették be a tervezők. A mechanikusan működtethető funkciókat a tökéletes ergonómia jegyében alkották meg – így a légkondicionáló vezérlőit, a váltókart és az iDrive rendszer kezelőpaneljét is –, természetesen lágy érintőfelületeket alkalmazva. A kormányon, a műszerfalon, a középkonzolon és az ajtókárpitokon található többi funkció kivétel nélkül elegáns háttérvilágítású, érintésérzékeny felületet kapott, amelyek kikapcsolva magasfényű fekete színben ragyognak. A sokrétű Head-Up kijelző és a 8,8 inch méretű központi kijelző mindeközben gyönyörű színekkel operálva jeleníti meg a vezetéshez szükséges és a kikapcsolódáshoz kívánt információkat.

Tágas hátsó utastér-kialakítás

A tanulmány utasterének hátsó részét a magasfokú utazási komfort jegyében alakították ki a tervezők. Kompakt méretei ellenére a BMW Concept Compact Sedan hátsó utastere – amely egyszerre két embernek biztosít szokatlanul nagy kényelmet – fényes és tágas helyet kínál utasainak. Az exkluzív anyaghasználat, a prémium minőségű kialakítás, valamint a halvány narancssárga betétekkel megrajzolt, elefántcsont, szürkésbarna és melegbarna árnyalatú Nappa bőrülések a hátsó sorban is otthonos környezetet teremtenek. A hátsó üléssor – két emberre kialakított – ülésformái az első ülések vonalvezetését örökölték meg. A hatalmas panoráma üvegtetőnek és az elefántcsont színű tetőkárpitnak köszönhetően a hátsó üléssorban ülőket is természetes fényár fogadja, amely tágas atmoszférát teremt. Éjszaka az érintésérzékeny kezelőfelületek narancssárga háttérvilágítása nyomatékosítja az egyes funkciókat, így a kilincsek, az ablakvezérlők és a hangszórók helyét is eme kontrasztos színek jelzik. A hátsó utastér-kialakítás színvonalát a középkonzol hátrafelé néző, különálló légkondicionáló-vezérlőpanelje zárja, amely ugyancsak magasfényű fekete színben, narancssárga háttérvilágítással hangsúlyozza a BMW Concept Compact Sedan páratlan eleganciáját a kompakt méretű prémium limuzinok szegmensében

A Hungaroring pályacsíkjának közel fele új aszfaltozást kapott

A Hungaroring megújul – legalábbis az aszfaltcsík mindenképpen: senki számára sem titok, hogy Formula–1-es pályán az utóbbi hetekben, hónapokban építkezés folyik, ám eddig a kevésbé látványos munkák zajlottak (úgy, mint csatornázás, szegélycsere, a rázókövek lerakása), most azonban a felújítás elérkezett talán a legizgalmasabb részhez, a kopóréteg cseréjéhez, vagyis az aszfaltozáshoz.

hungaroring-aszfaltozas-felujitas-autoaddikt

A munkálatokat végzõ Swietelsky Magyarország Kft. munkatársai az elmúlt hetek évszakhoz képest kedvezõ időjárását kihasználva a 12-es kanyar bejárati egyenesétõl kezdve a 2-es kanyar bejáratáig felmarták a régi kopóréteget (ez azt jelenti, hogy négy centimétert felmartak a régi aszfaltból), és a pálya teljes szélességében meg is építették az új aszfaltot ezen a szakaszon, illetve a boxutcában is.

Mindez számszerûsítve azt jelenti, hogy a pálya 45 százalékán, vagyis mintegy két kilométeren készen van az új aszfalt.

„Hatalmas szakmai kihívást jelent számunkra, hogy hazánk Formula–1-es pályáján dolgozunk, ilyen feladattal nem minden nap találja szembe magát az ember” – nyilatkozta Szabó Martin, a Swietelsky Magyarország projektvezetõje, majd arra a kérdésre is válaszolt, vajon mennyi idõt vett igénybe az aszfaltozás: “Kollégáink három nap alatt marták fel az aszfalt négy centis rétegét, és további három nap alatt rá is került a pályacsíkra az új kopóréteg. Két, esetenként három aszfaltbedolgozó géplánc dolgozott a pályán, összesen pedig körülbelül ötven ember tevékenykedett az aszfaltozás során. A hagyományos útépítésen felüli követelményeknek és elvárásoknak kellett megfelelnünk – így azután lézer-szkennelést használtunk az építkezés megkezdése elõtt. Idõarányosan jól állunk a munkálatokkal, hiszen nem csupán az aszfaltozási munka felét végeztük el, hanem például a szegélyek is majdnem a teljes szakaszon elkészültek. ”

A mûszaki paraméterek egy versenypálya építésénél ugyanolyanok, mint például az autópálya építésnél – prémium alapanyagokból dolgoznak. A különbséget az jelenti, hogy itt egyedi szegélyeket használnak (ilyenek a hagyományos útépítésnél nincsenek), illetve más a vonalvezetés. A rázókövek is megnehezítik a munkát némiképp, hiszen ezek darabja 400 kilogramm súlyú – nehezen kezelhetõek és a lerakásuk is nagy figyelmet igényel, hiszen fontos a pontos illeszkedés az íveken. Eddig azonban egyik extra feladat megoldása sem ütközött különösebb nehézségbe.

„Az aszfaltozás már igazán látványos változást eredményezett a pályacsíkon, s bár az építkezés folyamatosan zajlik, én már most látom, mennyire más lesz a Hungaroring az új pályacsíkkal. A kivitelezõ vállalkozótól úgy tudom, a ködös, esõs idõ nem kedvez a további aszfaltozásnak, így az elkövetkezõ körülbelül két hónapban a tereprendezési munkák zajlanak majd, és idõjárástól függõen február közepén-végén tudják majd folytatni a kopóréteg cseréjét. Idõben vagyunk a munkákkal, hiszen az elsõ nemzetközi verseny április 24-én, a túraautó-világbajnokság magyar futama lesz a Hungaroringen” – mondta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója.

Néhány szóban a vadonatúj luxusszínvonalú Ford Edge-ről

A stílusos és kifinomult Ford Edge nagyméretű SUV kétféle motorral jelenik meg az európai márkakereskedésekben: az egyik a hatfokozatú manuális sebességváltóval párosított 180 lóerős, 2 literes TDCi blokk, a másik pedig a hatfokozatú PowerShift automata sebességváltóval összekapcsolt 210 lóerős, 2 literes TDCi biturbó dízel.

ford-edge-2015-autoaddikt

Az Auto-Start-Stop technológia alkalmazásának köszönhetően mindkét erőforrás üzemanyag-fogyasztása 5,8 l/100 km, CO₂-kibocsátásuk pedig 149 g/km.*

Az Edge alapfelszereltségének az Intelligens Összkerékhajtás is része lesz, ami észrevétlenül vált a két- és négykerékhajtás közt, biztonságosabb tapadást nyújtva, különösen a csúszós útfelületeken.

A vadonatúj Ford Edge számos új Ford-technológát kínál, többek közt az Adaptív Kormányzást, a Széles Látószögű Első Kamerát, és a szegmensben elsőként ebben az autóban jelenik meg a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer.

Kiváló minőségű anyagaival, a műszerfal és a középkonzol lágy tapintású burkolatával, a kapcsolópanelek zongoralakk fényezésű kereteivel, valamint a belső kilincsek, a légbefúvó nyílások, a kesztyűtartó és a kormánykerék selyemfényű dekorációs betéteivel az Edge kabinja luxusszintű komfortot kínál. Az autó tágas belső terében fűthető/hűthető első ülések és fűthető hátsó ülések várják az utasokat.

A BMW Motorsport teljes erőbedobással készül 2016-ra

A BMW motorsport-részlege (BMW Motorsport) a következő szezonban felejthetetlen győzelemszériával hajtana fejet a bajor gyártó százéves jubileuma előtt: a négy kontinens legrangosabb futamait magába foglaló programsorozat középpontjában a Német Túraautó Bajnokság, számos hosszú távú megmérettetés és a BMW M6 GT3 versenyautó világpremierje áll.

bmw-motorsport-2016-autoaddikt

A BMW Motorsport idén is a BMW Múzeumban megrendezett, hagyományos évértékelő ünnepségén jelentette be következő évi versenysport-programját: a Német Túraautó Bajnokság (DTM) változatlan BMW-felállása mellett a 2016-os idény nagy durranása a BMW M6 GT3 és a BMW M6 GTLM versenyautók debütálása lesz. A bajor gyártó legkeményebb pályagépe a világ legerősebb GT versenyautóival néz majd farkasszemet Európa, Észak-Amerika, Ázsia és Ausztrália aszfaltcsíkjain, a több futamból álló szériákon és a hosszú távú megmérettetéseken egyaránt.

Miközben a BMW Sports Trophy pilótái és csapatai jövőre ismét versenybe szállnak a futamgyőzelmekért, címekért és pontokért a világ minden táján, a korszerűsített BMW Motorsport Junior program immáron harmadik szezonjába lép. A BMW legendás márkanagykövete, Alessandro Zanardi 2016-ra egyetlen fő célt tűzött ki maga elé: hogy megvédje aranyérmét a Rio de Janeiro-ban megrendezendő nyári paralimpiai játékokon.

„2016-ban minden kétséget kizáróan izgalmas motorsport-szezon elé nézünk” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója a divízió idei évértékelő ünnepségén. „A BMW egyfelől fennállása százéves jubileumához érkezik, ami egészen különleges ösztönzőként hat arra, hogy annyi versenygyőzelemmel tegyük emlékezetessé ezt az évfordulót, amennyivel csak lehetséges. Másfelől, megannyi, intenzív teszteléssel töltött hónap után a BMW M6 GT3 és a BMW M6 GTLM végre világpremierjéhez érkezik, és biztos vagyok benne, hogy ügyfeleinket és rajongóinkat lebilincselő élménnyel ajándékozza majd meg, szerte a világon. Nagy örömömre szolgál, hogy a BMW népes családjának új tagjaként köszönthetem a ROWE Racing csapatát, aki jövőre ugyancsak a BMW M6 GT3 versenyautóval áll majd rajthoz a hosszú távú megmérettetéseken. A visszatérésünket követő ötödik DTM-szezont pedig a folytonosság jegyében hozzuk lendületbe. „Győztes csapaton ne változtass” – ez a mottónk 2016-ra, amikor is változatlan istállóinkkal és jól bevált pilótáinkkal szállunk majd versenybe a győzelmekért és a címekért” – fogalmazott a bajor gyártó motorsport-részlegének első embere.

A BMW Motorsport 2016-os programsorozatának részletei

DTM: „Győztes csapaton ne változtass”

2015-ben a BMW egy rendkívül nehéz szezonkezdés után végül a gyártók közötti pontverseny győzteseként zárta a Német Túraautó Bajnokságot, az idény során tanúsított rendkívüli csapatszellemnek és az egyre sikeresebb teljesítménynek köszönhetően. A tavalyi szezon kilenc versenyhétvégéjének tizennyolc futama során a DTM mindegyik BMW-csapata legalább egyszer futamgyőzelmet ünnepelt, a nyolc pilótából öten pedig a dobogó legfelső fokára is felálltak. Mint ilyen, a BMW Motorsport sikeresen teljesítette a Német Túraautó Bajnokság 2015-ös idényére kitűzött azon célját, hogy a BMW M4 DTM versenyautóval a 2014-esnél összességében sikeresebb szezont zárjon. Miután 2012-es visszatérése óta a tizenkét elnyerhető DTM-címből hetet bezsebelt, a sikertörténet folytatása érdekében a BMW Motorsport jövőre is a 2015-ös istállókkal és pilótákkal gurul fel a sorozat rajtrácsaira. A BMW RMG csapat színeiben Marco Wittmann (német) és Maxime Martin (belga), a BMW Schnitzer csapattal pedig Martin Tomczyk (német) és António Félix da Costa (portugál) versenyez majd. A BMW RBM csapat overállját ezúttal is Augusto Farfus (brazil) és Tom Blomqvist (brit) ölti magára, a BMW MTEK csapat versenyautóinak volánjánál pedig újfent Bruno Spengler (kanadai) és Timo Glock (német) foglalnak majd helyet.

WTSCC: jól bevált csapatok és pilóták a világpremierjét ünneplő versenyautóval

Az Észak-Amerikai IMSA WeatherTech Sportscar Championship (WTSCC) 2016-ban megrendezendő tizenkét futamán a BMW M6 Coupé versenysport-kiadásának két változata is debütál majd. A GTLM osztályban ezúttal a BMW M6 GTLM versenyautóval áll majd rajthoz a BMW RLL csapat, aki jövőre sorozatban nyolcadik szezonjában élvezi a BMW Motorsport támogatását. A vadonatúj versenyautó volánjánál a 2015-ös kvartett foglal majd helyet: Bill Auberlen (amerikai), Dirk Werner (német), John Edwards (amerikai) és Lucas Luhr (német). A Daytona-i 24-órás megmérettetésen Augusto Farfus és Bruno Spengler DTM-pilóták egy futam erejéig a BMW RLL csapat színeiben szállnak majd versenybe, az amerikai Graham Rahallal és a kanadai Kuno Wittmerrel kiegészülve, aki 2014-ben megnyerte a GTLM kategória pilóták közötti pontversenyét, 2016-ban pedig Daytona után Sebring és a Georgia-i Road Atlanta aszfaltcsíkján is volán mögé ül. Az amerikai Will Turner csapata, a Turner Motorsport ezúttal két BMW M6 GT3 versenyautóval áll rajthoz a WTSCC GTD osztályában. A BMW német pilótáját, a tizenkét futam során a csapat színeiben induló Jens Klingmann-t a hosszú távú megmérettetéseken a BMW Motorsport Junior program finn felfedezettje, Jesse Krohn fogja erősíteni. A duóhoz a Daytona-i 24-órás futamra Marco Wittmann és Maxime Martin DTM-pilóták csatlakoznak majd.

24-órás megmérettetések: új csapat és tapasztalt pilóták

2016-ban ismét a Nürburgringen és a Spa-Francorchamps versenypályán megrendezett 24-órás futamok állnak majd az európai megbízhatósági versenyek középpontjában. A BMW Z4 GT3 Zöld Pokolban megszerzett második helyezése és belgiumi aranyérme 2015-ben a BMW M6 GT3 versenypályás debütálása iránti felfokozott várakozást vetítette előre. Akárcsak az előző években, a BMW Schubert csapat 2016-ban ismét a BMW Motorsport támogatásával áll rajthoz a nürburgringi hosszú távú versenyen. A két ikonikus megmérettetésen a ROWE Racing a BMW családjának új tagjaként versenyez majd. A németországi St. Ingbert városában székelő csapat jelentős versenytapasztalatot halmozott fel az elmúlt évek GT- és megbízhatósági futamain, a BMW M6 GT3 versenyautóval így kiemelkedő teljesítményre készülnek 2016-ban. A ROWE Racing csapat a nürburgringi és a Spa-Francorchamps-i 24-órás megmérettetések mellett a Blancpain GT Sprint széria futamain is elindul. Ahogy az lenni szokott, a BMW Motorsport jövőre is volán mögé ülteti elsőszámú pilótáit a 24-órás megbízhatósági versenyeken: 2016-ban Bruno Spengler, Augusto Farfus, Marco Wittmann és Maxime Martin DTM-pilóták, Dirk Werner, Lucas Luhr és Jens Klingmann WTSCC-pilóták, valamint Jörg Müller (német), Alexander Sims (brit), Richard Westbrook (brit), Nick Catsburg (holland) és az újonc Philipp Eng (osztrák) segítik majd a hosszú távú megmérettetéseken rajthoz álló gyári csapatokat.

Privát csapatok BMW versenyautói, négy kontinensen

A vadonatúj BMW M6 GT3 versenyautó a 24-órás megbízhatósági megmérettetések mellett a világ számos versenysorozatában győzelemre tör majd 2016-ban. Ilyen többek között az ADAC GT Masters széria, a tengerentúli WTSCC (IMSA WeatherTech Sportscar Championship), a VLN Endurance Championship hosszú távú versenysorozat, a Blancpain GT Sprint széria, az Ázsiai Le Mans Sorozat, az International GT Open, valamint az Ausztráliai GT és a Japán Super GT Bajnokság. Mint ilyen, a vadonatúj BMW M6 GT3 jövőre négy kontinensen is versenybe száll, az eddig BMW Z4 GT3 versenyautóval versenyző, illetve az újoncként debütáló privát csapatok színeiben. 2016-ban mindeközben a BMW M235i Racing Cup versenysorozat immáron harmadik idénye is elrajtol, a versenyautókat érintő átfogó finomhangolásoknak köszönhetően pedig a BMW M235i Racing modellek a korábbinál jóval kiszámíthatóbb viselkedésűek lesznek: a hátsó légterelő szárny felszerelése és a gömbcsuklósra változtatott kerékfelfüggesztés mellett a versenyautó tartósabb fékrendszert is kapott, amely jelentősen csökkenti a modell üzemeltetési költségeit. A bajor gyártó BMW Sports Trophy néven futó versenyprogramjának középpontjában ezúttal is a BMW M235i Racing Cup áll majd.

BMW Motorsport Junior program: tovább a megkezdett úton

A széles körben korszerűsített BMW Motorsport Junior program az elmúlt két évben kiugró sikerekkel bizonyította létjogosultságát. Két ígéretes tehetségét, a finn Jesse Krohn-t és a svájci Louis Delétraz-t a BMW Motorsport idén még tovább támogatja pályafutásuk következő lépésében. 2016-ban eközben újabb tehetséges fiatalok kapnak lehetőséget arra, hogy átfogó motorsport-tréningen vegyenek részt, versenyautós, erőnléti, pszichés és szimulátoros képzések formájában.

Alessandro Zanardi: felkészülés a 2016-os nyári paralimpiai játékokra

A BMW olasz márkanagykövete, Alessandro Zanardi jövőre minden erejével a Rio de Janeiro-ban megrendezendő 2016-os nyári paralimpiai játékokra készül majd, hogy megvédje aranyérmét: a legendás sportoló eltökélt szándéka, hogy Brazíliában megismétli a 2012-es londoni paralimpián kézihajtású kerékpárjával elért sikerét. Paralimpiai felkészülése miatt Alex Zanardi az elkövetkező hónapokban semmiféle motorsport-projektben nem vesz részt.

Döntős lett az új Hyundai Tucson a 2016. Év Zöld Szabadidőjárműve versenyben

A vadonatúj, 2016-os Hyundai Tucson bejutott a Green Car Journal által szervezett 2016. Év Zöld Szabadidőjárműve díj döntőjébe.

hyundai_tucson_menetproba_driving_camp_2015_autoaddikt_014

Évről évre öt modell vív meg azért a nagy becsben tartott címért, amely a piac legtakarékosabb szabadidőjáművét illeti meg, elismerve annak környezetvédelmi vezető szerepét az autóiparon belül. A 2016. Év Zöld Szabadidőjárműve verseny győztesét jövő év január 21-én, a Washingtoni-i Autószalonon hirdetik ki.

A Green Car Journal az elbírálási folyamat során számos szabadidőjárművet megvizsgál, kielemezve azok környezetvédelmi teljesítményét és technológiai újdonságait, majd öt modellre szűkíti le a mezőnyt. A díj legvégső célja, hogy megtalálják azokat a járműveket, amelyek a személyes közlekedést környezeti szempontból kedvezőbb irányba mozdítják el, anélkül, hogy megfosztanák tulajdonosukat a vezetés élményétől vagy a szabadidőjárművekre jellemző funkcionalitástól. A folyamat során olyan jellemzőket vesznek figyelembe, mint az üzemanyag-fogyasztás, a tömegcsökkentés, a fejlett hajtáslánc-technológiák, az alternatív vagy tiszta üzemanyagok használata, és így tovább. Csak olyan modell juthat be a döntőbe, amely a díj évének legelső napján (2016. január 1.) már megvásárolható.

„A Hyundai Tucson bebizonyította, hogy az új generációs szabadidőjárművek képesek kívánatos teljesítményt és rendkívül sokoldalúságot kínálni, lenyűgözően kedvező üzemanyag-fogyasztás mellett” – mondta Ron Cogan, a Green Car Journal és a CarsOfChange.com szerkesztője és kiadója. „A szabadidőjárművek vezetői jellemzően szeretnének mindent egyszerre megkapni: stílus, funkcionalitás, fejlett szolgáltatások, takarékos üzem. Az új Tucson egyik téren sem okoz csalódást.” A vadonatúj Tucson kétféle motorral és váltóval rendelhető. Az alapmodelleket a Hyundai Motor 2,0 literes, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, négyhengeres erőforrása hajtja, 164 lóerővel és 205 Nm forgatónyomatékkal; a motorhoz hatfokozatú automata sebességváltó csatlakozik. Az Eco, Sport és Limited kivitelekben a Hyundai Motor új, 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, négyhengeres turbómotorja található Az új erőforrás a kategóriában elsőként hétfokozatú EcoShift® duplakuplungos sebességváltót (DCT) kapott, amely gyors és takarékos váltásokat, valamint még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál. A Tucson első- és összkerékhajtással egyaránt megvásárolható.

„Az, hogy bekerültünk az Év Zöld Szabadidőjárműve verseny döntőjébe, elismerése a Hyundai Motor azon célkitűzésének, hogy áldozatok nélküli fogyasztáscsökkentést érjünk el” – mondta Mike O’Brien, a Hyundai Motor America vállalati és terméktervezésért felelős alelnöke. „Ebben a viszonylag nagy étvágyú járművekkel teli szegmensben büszkén kínálunk ügyfeleinknek egy olyan lehetőséget, amely a méret, a funkcionalitás és az üzemanyag-fogyasztás terén egyaránt mentes a kompromisszumoktól.”

Elkészült az ötmilliomodik Volkswagen Zwickauban

Az ötmilliomodik Szászországban készült Volkswagen pár nappal ezelőtti bemutatóján az összes szászországi Volkswagen telephely dolgozója részt vett.

volkswagen-5-millio-zwickau-autoaddikt

A jubileumi jármű egy 1,8 literes, 132 kW (180LE) teljesítményű TSI motorral, hat fokozatú manuális sebességváltóval és 4MOTION összkerékhajtással szerelt tornádópiros színű Golf Alltrack. Az első Szászországban készült Volkswagen egy Polo volt, amely 1990. május 21-én gördült le a gyártósorról. Ma Golf, Golf Variant, Passat Variant és Phaeton modellek, TSI motorok és a Bentley Continental karosszériája készül a szászországi üzemben.

Prof. Dr. Siegfried Fiebig, a Volkswagen AG teljes jogú főmegbízottja és a Volkswagen Sachsen GmbH vezetőségének szóvivője megköszönte a munkatársaknak és partnereknek a személyes elkötelezettségüket. Méltatta a termelési jubileumot, mint egy fontos mérföldkövet a vállalat történetében, amely ráadásul egybeesett a vállalat megalapításának 25 éves jubileumával is. A menedzsment és az összes munkatárs látja azonban a kihívást. Fiebig még egyszer egyértelművé tette, hogy nem engednek kitűzött céljukból, hogy még ebben az évben elérjék a mágikus határt a 300 000 legyártott járművet.

„A huszonöt év alatt legyártott ötmillió Volkswagen új rekordot jelent az autóországnak nevezett Szászországban (Autoland Sachsén)” – nyilatkozta Jens Rothe, a Volkswagen Sachsen üzemi tanácsának vezetője és a felügyelőbizottság elnökhelyettese. A jubileum nagy jelentőségű a szászországi autógyártás és a Volkswagen munkatársai számára: „A Volkswagen az első autógyártó, amely a szászországi autógyártás 110 éves történelme során az ötmilliós darabszámot elérte.”

 

 

Szalay Balázs és Bunkoczi László Opel Mokkával tér vissza a sportág bölcsőjéhez

Afrika mellett mindig Afrika szól. Az, hogy Dakar csak egy van a világon, Szenegálban, Afrikában. Csak ott annyira lenyűgözõ a táj, ott annyira gyönyörűek a hegyek, a sziklák, ott olyan hatalmas a sivatag és végeláthatatlanok a dűnék. Mindezt az Opel márkával karöltve.

szalay-bunkoczi-dakar-opel-mokka-autoaddikt

Szalay Balázs húsz évvel ezelõtt kezdett versenyezni – s mi lehetne jobb helyszín a jubileum megünneplésére, mint a klasszikus Dakarok útvonalán haladó – Marokkót, Mauritániát és Szenegált átszelõ – Africa Race?! Szalay Balázs és Bunkoczi László az Opel Mokkával visszatér a sportág bölcsőjéhez.

„Afrikáról legelõször a sivatag jut eszembe. Az, amikor az elsõ Dakar-ralin megláttam azt a rengeteg dûnét, és nem hittem, hogy ott egyetlen autó is át tud menni. Aztán valahogy mi is átjutottunk. Az évek során pedig megszerettem a dûnéket, olyannyira, hogy mostanra jobban szeretek homokon autózni, mint mondjuk köves, sziklás talajon…” – mondta Szalay, aki ezúttal is az Opel Mokkát veti be a Szaharában. Három éve versenyez ezzel az kocsival, amelyet a bemutatása óta folyamatosan fejlesztenek, hiszen egy versenyautó soha nincs kész… Az évek során a Mokka hozzám nõtt, minden rezdülését, minden csörrenését, mozgását ismerem. Ha elkezd kerregni, nagyjából tudom, mi lehet a baja. Ráadásul a mûhelyben a fiúk, akik felkészítik, nagyon profik. Így amikor beleülök, bennem pillanatnyi kétség sincs azzal kapcsolatban, hogy kibírja azt a hatalmas terhelést, aminek kiteszem, s hogy a legnagyobb árkokon is átjutok vele” – mondta Szalay, aki azt is hozzátette, az elsõ afrikai szakaszon nyilván akaratlanul is eszükbe jut majd, hogy tavaly ugyanitt mindössze tizenhárom perc jutott nekik, aztán nagy sebességnél balesetet szenvedtek, amiben Bunkoczi László megsérült.

A navigátor két gerinccsigolyája eltört, túl van két mûtéten, és a rehabilitáción. Csak néhány hete ülhetett újra versenyautóba.

„Amikor a teszten elõször elugrottunk az autóval, vártam, hogy fájjon – nem fájt. Még úgy sem, hogy az egész testem megfeszült, megmerevedett. Aztán rámentünk egy nagy kõre, ami egy kicsit fájt, de ez egyébként is fájt volna… Azután ahogy telt az idõ, egyre kevésbé kapaszkodtam, egyre kevésbé feszítettem a testemet, amit biztató eredményként értékeltem. Megfogadtam, hogy én elvégzem azt a munkát, amelyet az orvosaim elõírnak számomra, s ezt meg is tettem. És azt mondtam magamnak, ha úgy gondolják a doktorok, hogy a visszatérés nem jár extrém kockázattal, akkor belevágok. És a legutóbbi vizsgálat után azt írták a papíromra: visszatérhet az eredeti életmódjához” – mondta Bunkoczi. Amikor az esélyekrõl kérdezik õket, Szalay és Bunkoczi sem tagadja, hogy nagy tervei vannak. „Szeretnék minden szakaszt megnyerni, és a végén a versenyt is. Nekem mindig ez a célom” – mondta Szalay. „Esélyesként állunk oda a rajthoz, de ahhoz, hogy ezt valóra is tudjuk váltani, hibátlan versenyt kell teljesítenünk” – tette hozzá Bunkoczi. S hogy mit gondol minderrõl a csapatfõnök, Németh Ottó? „A párosnak van esélye rá, hogy az élmezõnyben végezzen, s némi szerencsével a dobogóra is fel tud állni. A fiúk persze nyerni mennek, és én támogatom is õket minden törekvésünkben, fõleg, mert az én titkos álmom is valamelyik dobogós hely megszerezése” – árulta el Németh Ottó. Az Opel Dakar Team párosa és versenygépe december 27-én vesz részt az adminisztratív és technikai átvételen, méghozzá az autósport egy legendás helyszínén, Monacóban, majd behajózik a mezõnnyel együtt Nadorba, ahol december 29-én elkezdõdik a 6000 kilométeres száguldás Marokk ón és Mauritánián át. A céldobogót a szokásoknak megfelelõen a Szenegálban, a Rózsaszín-tó partján állítják fel, ahová megérkezve mindenki gyõztesnek érezheti magát.

AFRICA RACE 2016 – AZ ÚTVONAL

1. szakasz (december 29.): Nador–Jorf el Hamam (össztáv: 613 km, ebbõl szelektív szakasz: 101 km) 2. szakasz (december 30.): Jorf el Hamam–Tagunit (össztáv: 476 km, ebbõl szelektív szakasz: 330 km) 3. szakasz (december 31.): Tagunit–Assza (össztáv: 559 km, ebbõl szelektív szakasz 451 km) 4. szakasz (január 1.): Assza–Remz el Quebir (össztáv: 409 km, ebbõl szelektív szakasz 409 km) 5. szakasz (január 2.): Remz el Quebir–Dahla (össztáv: 695 km, ebbõl szelektív szakasz: 453 km) Pihenõnap (január 3.): Dahla 6. szakasz (január 4.): Dahla–Sami (össztáv: 617 km, ebbõl szelektív szakasz: 174 km) 7. szakasz (január 5.): Sami–Amodjar (össztáv: 444 km, ebbõl szelektív szakasz: 414 km) 8. szakasz (január 6.): Amodjar–Amodjar (össztáv: 498 km, ebbõl szelektív szakasz: 377 km)  9. szakasz (január 7.): Amodjar–Akzsuzst (össztáv: 493 km, ebbõl szelektív szakasz: 445 km) 10. szakasz (január 8.): Akzsuzst–Akzsuzst (össztáv: 403 km, ebbõl szelektív szakasz: 327 km) 11. szakasz (január 9.): Akzsuzst–Saint-Louis (össztáv: 548 km, ebbõl szelektív szakasz: 208 km)  12. szakasz (január 10.): Saint-Louis–Dakar, Rózsaszín-tó (szelektív szakasz: 25 km)

[TESZT] BMW 420d xDrive Gran Coupé – értéket képviselő megvalósítások

Amióta a BMW M3 kétajtós kupéként már az eggyel feljebb pozícionált 4-es vonal berkeiben létezik (M4), viszont négyajtósként még mindig M3 – nem meglepő, ha valamilyen szinten azért egybemosódik a méltán népszerű és magas presztízst befutott hármas sorozat modelljeivel.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-001

Ugyan méretezésben találhatunk némi eltérést a BMW 4 javára, főként a kupé fazon részleteiből adódóan – a kategória mikéntje szinte egyező. Mégis van némi pátosz a BMW 4-es szériájában, tökélyre csiszolt az átmenet a 3-as és az 5-ös variációk közt, s nem ritkán az utóbbi, 5-ös palettát – minőség, felszereltség, egyebek szintjén – jócskán meg is közelíti.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-006

Kiváltképp, ha a tesztben is szereplő BMW 420d xDrive Gran Coupé-ról esik szó, méghozzá a legkifinomultabb, Indivitual felszereltséggel, nyakon öntve egy kevés Luxury Line-nal. Sokak szerint egyébként simán kiválthatja az feljebbi kategóriát, megfelelően felvértezve, hasonló árazással.

Majdnem 3-as, majdnem 5-ös

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-002Innentől persze ízlés dolga, ki mit választ. Az tény, hogy a tesztelt BMW 420d xDrive Gran Coupé ideális átmenetet rajzol a kupé-4 ajtós irányok közé. Ha Gran Coupé, akkor 4 ajtós, szedán, vagy ha jobban tetszik: limuzin jellegű forma, jelentős kupés letisztultsággal, kicsit túlnyúló orr-kialakítással, egyenként 11 lamellát hordozó BMW-vesékkel. Visszafogott, de megfelelő arányú krómozással, a hűtőmaszk hangsúlyos sziluettjeit és az oldalvezetés ablakvonalait beleértve, valamint a far lezárásaként megjelenő lökhárító alsó részén található viszonylag vastag csíkot.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-003Minden megvan tehát, hogy amolyan igazán BMW-s prémiumérzetet kapjunk, ha a BMW 420d xDrive Gran Coupé-t vuzslatjuk behatóbban. Talán a 18 col átlóval megspékelt kerekek lehettek volna egy számmal nagyobbak a sportosabb, kupésabb hatás kedvéért, de vigasztaljon a tény, hogy a magasabb járdaszegélyek, padkák által fenyegető felni-károsodások némileg jobban kiküszöbölhetők így, nem beszélve az utazási komfortról (úthibák elnyelése, menetzaj).

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-004

Pontosan azért, hogy a BMW 420d xDrive Gran Coupé kupé maradhasson, megfelelően lapos a kaszni kialakítása, egész pontosan 1404 milliméter. Nyilván a BMW masszív válasza a 4-es Coupé és Gran Coupé a konkurencia felhozatalára, de talán a hagyományos prémium márkatrióból a BMW 4 Coupé-ja és Gran Coupé-ja a leginkább praktikus (már ha lehet ilyesmit állítani száz százalékosan egy ilyen kategóriában helyet foglaló termékről).

Limuzin, vagy kupé jelleg? Ha lehet, mindkettő.

Némi kompromisszumot azért kell kötni. Már az elején is, amikor a BMW 420d xDrive Gran Coupé utaskabinjába ülünk be, az átlagosnál alacsonyabb üléspozíció, a visszafogott méretezésű ajtónyílás redukál a komfortfaktorból. Viszont a lágyan nyíló ajtók könnyedsége, a keret nélküli oldalablakok, valamint a BMW 420d xDrive Gran Coupé Individual felszereltsége mindent feledtet, csakúgy, mint a jellegzetes BMW bőr illata az enteriőrben.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-009

Mindez nem szentimentalizmus, csupán a tények. Lehet, felesleges is szót ejteni a már több ízben is taglalt-részletezett kvalitásról, amelyet a BMW modelljeiben mind, kivétel nélkül érezhetően fellelünk tesztről teszre; az illesztések, a varrott cockpit, valamint a bőrözés kialakítása minden alkalommal képes elkápráztatni. Tehát nincs szó elfogultságról, csak jó összehasonlítási alapról, amely tökéletesen helyt áll a szegmensben, magasra téve a lécet.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-012Még itt is, a 4-es sorozat esetében. Pedig ez „mindössze” egy 4-es BMW, mely bátran felveheti a versenyt, akár a kettővel feljebbi 6-os Gran Coupé szintjével. Az első ülőlapok átlagosak, legalábbis nagyságukat tekintve, jól tartanak, beleértve a háttámlákat is. Sajnos a bőrös ülésekhez az ülésfűtés nem jár szériatartozékként, bizonyos felszereltségi szinthez lehet csak konfigurálni valamivel több, mint 100 ezer forintos áron. Főként a téli időszakban nem is kérdés az ülésfűtés fontossága, a cikkben szereplő BMW 420d xDrive Gran Coupé is természetesen fel volt szerelve ilyen funkcióval.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-013Örömmel sikerült konstatálnunk, hogy reggeli hidegindítás után pár perccel már bőségesen átmelegítette az elöl helyet foglalókat, vastagabb ruházaton át is – szintúgy a hátsó traktus esetében. Ami ugyebár alaphangon 2 fő befogadását és utaztatását garantálja 100 százalékon, azzal együtt, hogy a 6-os Gran Coupé-val szemben itt nincs korlátozás a kardánalagút feletti felületeken. Bár a BMW 420d xDrive Gran Coupé megfelelő szélessége (1825 milliméter), illetve tengelytávolsága (2810 milliméter) is valamilyen szinten garancia arra, hogy a hosszabb távú, akár külföldre tervezett utak megfelelően kényelemes módon legyenek kivitelezve, a fejtér látszott szűkösnek hátul a tesztek során. Betudható mindez a csapott, kupé-szedán kialakításnak.

Remek külső és belső kialakítás, példás stabilitás

A BMW 420d xDrive Gran Coupé utastere rendkívül jó hangszigetelést kapott, ennek megfelelően a menetzaj még magasabb tartományokban is minimális, akár a szélzajt, akár a futóműzajt vesszük figyelembe. A kifinomult felfüggesztésnek és kormányozhatóságnak köszönhetően a sebességérzet is kifejezetten alacsony, a headup display-t ildomos figyelgetni folyamatosan, ellenőrizve, hogy ténylegesen mennyivel haladunk éppen.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-017

BMW xDrive: Magyarország legnépszerűbb összkerékhajtása – hirdeti úton-útfélen a reklám. Ez igaz is, bár egyelőre még nem futottunk bele olyan nem mesterséges szituációba, amely masszívan éreztette volna az xDrive jelenlétét. Viszont a magasabb sebességtartományokban is érezhető menetstabilitás, kanyarvételezés, s maga az észrevétlen suhanás kizárólagossága egyértelműen a BMW modelljeit illeti. Így nem meglepő, hogy a BMW 420d xDrive Gran Coupé esetében sem éreztünk kivételt ez alól.

A 20d-re most sem volt panasz

Négyhengeres, 1995 köbcentiméter hengerűrtartalmú gázolajos erőforrás került a BMW 420d xDrive Gran Coupé tesztautó orrába, az a motor, amely már sok esetben kitűnően bizonyított.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-018

Az egység maximális teljesítményét 190 lóerőben határozta meg a gyártó, mely kereken 4000-es percenkénti fordulatszámon érkezik, a nyomatékcsúcs 380 Newtonméter, s 1700 RPM-nél már rendelkezésre is áll. A nyolcfokozatú automata rezzenéstelenül teszi dolgát, a fel- és visszaváltások precízek, nincsenek felesleges, magas fordulatszám-tartományig húzatott fokozatok, vagy megtorpanó, visszarántó fokozat keresgélések.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-008

Az 1615 kilogramm saját tömeggel rendelkező BMW 420d xDrive Gran Coupé annak ellenére, hogy a külső méretekhez képest relatíve soknak tűnhet ez az érték – kellő dinamizmussal képes haladni a legkülönbözőbb szituációkban: legyen szó lépésben haladásról, intenzív gyorsításról, vagy akár erőtartalék-igényes autópályázásról.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-015

Meglehetősen kellemes fogyasztást produkált a BMW 420d xDrive Gran Coupé a tesztek során. Városi-elővárosi körülmények közt 6.1, konkrétan városban 6.6-7.2 litert rögzítettünk 100 kilométerre átlagolva, míg országúton, 80-90 kilométer/órás tempónál 3.7-4.2 literes átlag jött ki. Mindezt 4 személlyel kivitelezve – ugye, hogy jó végeredmény?

Kiknek ajánlott?

Remekbeszabott választás mindazoknak a BMW 420d xDrive Gran Coupé, akik idegenkednek a nagyobb, 5-ös, vagy 6-os kategóriától, viszont egy exkluzív megjelenésű, reprezentálásra is igen alkalmas alternatívát keresnek. A tesztben szereplő modell megközelítőleg 20 millió forintos felextrázott vételára nem túl alacsony, mint ahogyan a felszereltségi szintje sem az; a 4-es széria belépőszintje 11.1 millió forinttól érhető el.

bmw-420d-gran-coupe-xdrive-teszt-autoaddikt-005

2015 BMW 420d Gran Coupé xDrive specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres turbótöltött dízelmotor

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 184 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 380 Nm @ 1750-2750 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4638 mm

Szélesség: 1825 mm

Magasság: 1404 mm

Tengelytáv: 2810 mm

Első gumik mérete: 225/45 R18

Hátsó gumik mérete: 225/45 R18

Tömeg, üresen: 1615 kg

Megengedett össztömeg: 2175 kg

Csomagtartó mérete: 480 liter

Üzemanyagtartály mérete: 57 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 229 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.5 s (gyári), 7.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.1 l/100 km

Országúti: 4.4 l/100 km

Vegyes: 5.3 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.2 l/100km

Országúti: 4.1 l/100km

Vegyes: 4.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 128 g/km

Bővebb információ a BMW hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSGigabyte, SonyEpson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike
Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte

Fiatal pilótákkal a pályán a BMW M4 DTM versenyautó

A BMW Motorsport által ezen a héten megrendezett DTM Young Driver Test során négy tehetséges ifjú kapott lehetőséget arra, hogy megszerezze első versenypályás tapasztalatát a BMW M4 DTM versenyautóval.

bmw-m4-dtm-palya-autoaddikt

A tréninget december 1-3. között rendezték meg a spanyolországi Jerez de la Frontera versenypályáján. A BMW M4 DTM versenyautó volánja mögött ezúttal a BMW Motorsport Junior program két pilótája, a finn Jesse Krohn és a svájci Louis Delétraz, valamint a BMW brit versenyzője, Alexander Sims és a szintén brit nemzetiségű tehetség, George Russell foglalhatott helyet.

Miután Jesse Krohn 2014-ben házon belül elnyerte a BMW Motorsport „Év fiatal pilótája” címét, 2015-ben a Nürburgring tíz futamból álló, hosszú távú versenysorozatában (VLN Endurance Championship Nürburgring) és az Európai Le Mans Sorozat (ELMS – European Le Mans Series) öt futamán is bizonyított egy BMW Z4 GT3, illetve egy BMW Z4 GTE versenyautóval. Louis Delétraz a BMW Motorsport Junior programjában vett részt idén. Alexander Sims 2015-ben a brit GT bajnokság (British GT Championship) hét futamán és a Blancpain GT Series öt megmérettetésén ült GT versenyautóba, a skóciai Ecurie Ecosse csapat pilótájaként. A mindössze tizenhét esztendős brit tehetség, George Russell idén debütált a Forma-3-ban, ahol a tizenegy futamból álló idény végén, a huszonhat pilóta összetett pontversenyében az abszolút hatodik helyen végzett.

A négy fiatal versenyzőt napsütés és kellemes őszi hőmérséklet fogadta a háromnapos spanyolországi DTM-teszten, ahol a tehetségek és a BMW M4 DTM versenyautó ismerkedését a Német Túraautó Bajnokság (DTM) idei BMW-újonca, Tom Blomqvist is segítette.

A BMW Motorsport az átfogó DTM-tréninget a BMW M6 GT3 versenyautó egyik utolsó versenypályás finomhangolásával folytatta: a spanyolországi aszfaltcsíkon a BMW német versenyzői, Dirk Werner és Jens Klingmann vezették a vadonatúj fejlesztésű versenyautót.

A BMW Motorsport négy fiatal pilótájának nyilatkozatai a spanyolországi DTM-tesztprogramról

Jesse Krohn (25 éves, finn):

„A BMW M4 DTM versenyautó átfogó tesztelésével egy régi álmom vált valóra. A Német Túraautó Bajnokság a klasszikus autóversenyek csúcsa: ez a legmagasabb szint, amit zárt tetejű négykerekűvel egy pilóta elérhet. Elképesztő volt – sokkalta jobb, mint vártam. A leszorítóerő bámulatos, ahogy pedig beérkezünk egy-egy kanyarba, az ívsebesség és a kigyorsítás egyszerűen hihetetlen. Eszméletlenül jó volt! Káprázatos élmény volt ez a háromnapos teszt, versenyzői pályafutásom eddigi legeredményesebb szezonjának méltó lezárása.”

Louis Delétraz (18 éves, svájci):

„Fantasztikus élmény volt a BMW M4 DTM versenyautót vezetni. Elmondhatatlanul élveztem: a hatalmas leszorítóerő, a bámulatos teljesítmény és a lenyűgöző fékerő együttese lélegzetelállító élményt nyújt! Őszintén szólva, magasan túlteljesítette az előzetes várakozásaimat. Meglepődve tapasztaltam, hogy mennyire gyorsan érkezünk meg egy-egy kanyarba, lenyűgöző volt. Boldog vagyok, amiért a BMW Motorsport felajánlotta nekünk ezt a lehetőséget. Nagyszerű évzárás volt ez.”

Alexander Sims (27 éves, brit):

„Csodálatos volt! Sok jó dolgot hallottam már a BMW M4 DTM versenyautóról, mindezt átélni azonban teljesen más dimenzió. Elképesztő leszorítóereje van ennek az autónak! Ez azt jelenti, hogy amikor kanyarba érkezve fékezel és megpróbálod megtalálni az ideális ívet, roppant precíznek kell lenned az optimális fékerővel és a kormánymozdulattal. Nagy különbség ez a GT versenyautókhoz képest, így jó időbe telt, mire hozzászoktam. A végére azonban már nagyon jó volt! A versenyautó teljesítménye és fékereje ugyancsak döbbenetes. A karbon fékrendszer lenyűgöző vehemenciával lassít. Mindent összevetve, fantasztikus teszten vagyunk túl.”

George Russell (17 éves, brit):

„Ez volt az első alkalom, hogy egy ilyen nagyteljesítményű versenyautót ilyen eszméletlen tempóval vezethettem. Nagyszerű élmény volt! A teszt során minden gördülékenyen ment, nagyon élveztem a BMW M4 DTM versenyautóval való ismerkedést. Hihetetlen élmény volt körözni vele Jerez-ben, és a saját határaimat feszegetni. Alaposan ki is élveztem. A leszorítóerőt külön élveztem, hiszen elképesztő, hogy egy ekkora, ilyen súlyú autó hogy meg tudja hazudtolni önmagát a kanyarokban. A Forma-3 és a DTM versenyautói sok mindenben hasonlítanak egymásra. Mindkettő hatalmas leszorítóerővel, elképesztő teljesítménnyel és bámulatos fékerővel bír, így Forma-3 versenyzőként nekem nem volt túl nehéz az összeszokás. A BMW M4 DTM vezetése egy életre szóló élmény!”

LEGFRISSEBB

Ford Mustang Mach-E rendőrautók az NYPD kötelékében

0
New York City-ben nem ritka látvány egy-egy jól felszerelt Ford Mustang Mach-E rendőrautó. A teljes cikk a New York Online-on olvasható. https://www.newyorkonline.hu/az-nypd-ford-mustang-mach-e-rendorautokat-is-hasznal-a-hatekonysag-es-kornyezettudatossag-jegyeben/

TESZTJEINK