Főoldal Blog Oldal: 436

Az idő luxusával ajándékozza az ügyfeleket a Volvo Concept 26 tanulmány

A Volvo Cars autonóm mobilitás területén végzett folyamatos kutatásai megerősítették azt, amit mindannyian tapasztalatból tudunk: a mindennapos fárasztó ingázás kiöli a vezetés örömét az autózásból. Az emberek a munkába járás során és a hosszas autópálya-szakaszokon különösen nagy örömmel ruháznák át a vezetés feladatát autójukra.

volvo-concept-26-autoaddikt-1

A Volvo ennek fényében fejlesztette ki a Concept 26 koncepcióautót. A koncepciómodell elnevezése arra utal, hogy naponta átlagosan 26 percet  (az ingázás átlagos időtartamára vonatkozó, Egyesült Államokban végzett kutatások alapján)  töltünk az otthonunk és munkahelyünk közötti ingázással – és ezt a majdnem fél órát bizony jóval tartalmasabban is eltölthetnénk, mint a lassan cammogó dugóban ücsörögve. A Volvo úgy döntött, hogy visszaadja a választás szabadságát a vezetőnek: hadd élvezhesse a vezetést, ha ahhoz van kedve, ám ha éppen mással foglalkozna, vállalja át tőle az autó a vezetés feladatát.

Vezetés, alkotás, pihenés

„Minden az emberekről szól. Kutatásaink egyértelműen rávilágítottak arra, hogy amint megvalósul a teljesen autonóm mobilitás, egyesek szeretnék kreatívan hasznosítani az ingázás idejét, míg mások inkább csak hátradőlnének és pihennének – zenét hallgatnának, filmet néznének. Az autonóm mobilitás mindezt lehetővé fogja tenni. Pontosan ezt tükrözi a Concept 26, amely alapjaiban alkotja újra az autózás fogalmát” – mondta Robin Page, a Volvo Cars belső formatervezésért felelős alelnöke.

A Concept 26 egy vadonatúj, szabadalmaztatott üléskialakításra épül, amely a három üzemmód – Vezetés, Alkotás és Pihenés – közötti átállások során aktívan támogatja a vezetőt. A három üzemmód révén a tanulmányautó az autonóm mobilitási innováció olyan új platformját hozza létre, amely a későbbiekben is képes lesz alkalmazkodni az időközben kialakult új igényekhez, új technológiákhoz.

Amennyiben a vezető szeretné átadni a vezetés feladatát az autónak, a kormánykerék eltávolodik tőle, az ülés hátrabillen, és a műszerfalból kiemelkedik egy nagyméretű monitor, így a vezető kedve szerint töltheti az utazás perceit. A Concept 26 felismeri, hogy elengedhetetlen az utastér kialakításának a radikális megváltoztatása, és olyan életteret biztosít, amelyet saját igényei szerint használhat ki a vezető, illetve utasa.

A Concept 26 a lehetőségek új tárházát nyitja meg az autóban, a szórakoztatástól kezdve a szolgáltatások igénybe vételéig, és azon is túl, mégpedig a mindennapi életünk természetes részévé vált technológiákat felhasználva. Mindez egyben az autonóm mobilitással együtt járó, hatalmas potenciálra – új üzleti lehetőségekre, modern technológiai együttműködésekre – is rávilágít. „Komoly erőfeszítéseket tettünk annak érdekében, hogy feltárjuk mindazokat a kihívásokat és lehetőségeket, amiket az autonóm gépkocsik megjelenése néhány éven belül el fog hozni az emberek életébe. A Volvo Cars új, átméretezhető SPA padlólemeze kiemelkedő rugalmasságot tesz lehetővé a fejlesztés és a tervezés terén, így semmi akadálya annak, hogy a most koncepcióként létező megoldásokat közvetlenül valóra váltsuk” – mondta Dr. Peter Mertens, a Volvo Car Group kutatási és fejlesztési tevékenységekért felelős alelnöke.

Magabiztosság

A Volvo Cars Drive Me kutatási projektje, amelynek keretében 2017-től hétköznapi emberek a teljesen autonóm gépkocsik kibővített flottájával közlekednek majd a svédországi Göteborg utcáin, szintén azt támasztja alá, hogy a Volvo biztonságtechnikai téren elért vívmányaira alapozva iparági vezető szerepet tölt be az autonóm mobilitás terén.

volvo-concept-26-autoaddikt-2

„A Volvo Cars az elsők között kezdett foglalkozni az önjáró gépkocsik és a felelősségvállalás kérdésével. Meggyőződésünk szerint az autógyártók teljes körű felelősséggel tartoznak teljesen autonóm üzemmódban közlekedő járműveik minden megnyilvánulásáért. Amennyiben egy autógyártó erre a felelősségvállalásra nem hajlandó, az nem másra enged következtetni, mint hogy nem bíznak eléggé saját autonóm mobilitási technológiájukban” – mondta Dr. Peter Mertens.

Schmitz Cargobull pótkocsikhoz is ideális a Goodyear ULTRA GRIP MAX T téli gumiabroncs

A Schmitz Cargobull, Európa egyik vezető pótkocsigyártója jóváhagyta, hogy a gyárukban ULTRA GRIP MAX T abroncsokat helyezzenek fel eredeti felszerelésként azokra a pótkocsikra, amelyek szélsőséges téli útviszonyok között működtetett pótkocsik üzemeltetőihez kerülnek.

goodyear-ultragrip-max-t-teherauto-autoaddikt

A Goodyear nemrég bevezetett tehergépkocsi-abroncsa 385/65R22.5 és 385/55R22.5 méretben lesz kapható azokhoz a pótkocsikhoz, amelyek rendeltetésük szerint az Alpokban, a skandináv országokban és Oroszországban fognak közlekedni.

Örömünkre szolgál, hogy a Schmitz Cargobull az ULTRA GRIP MAX T téli abroncsunkat kívánja használni eredeti felszerelésként az általa gyártott pótkocsikon” – mondta Peter Platje, a Goodyear Dunlop gyári felszerelésű tehergépkocsi-abroncsainak EMEA-régióért felelős értékesítési igazgatója. „Ezek az abroncsok pontosan megfelelnek azoknak az elvárásoknak, amelyeket a flottaüzemeltetők a szélsőséges téli időjárási viszonyok között használt, téli tehergépkocsi-abroncsokkal szemben támasztanak, nevezetesen azt, hogy kiváló vonóerőt és tapadást nyújtsanak.

A félig kopott abroncs 40%-kal jobb tapadásának és az abroncs 15%-kal jobb futásteljesítményének köszönhetően az új ULTRA GRIP MAX tehergépkocsi-abroncsok valóban jól működnek. A termékválasztékban megtalálható az ULTRA GRIP MAX S kormányzott abroncs, az ULTRA GRIP MAX D húzó abroncs és az ULTRA GRIP MAX T pótkocsi-abroncs. Ezek kifejezetten tehergépkocsikhoz készült téli abroncsok, amelyeken megtalálható a hivatalos három hegycsúcs és hópehely (3PMSF) jelzés, valamint az M+S (Mud and Snow = Sár és hó) szimbólum. Az abroncsok még 50%-os kopottság esetén is megfelelnek a 3PMSF jelölésre vonatkozó követelményeknek. Ezzel a kimagasló teljesítménnyel a Goodyear új tehergépkocsi-abroncs termékválasztéka mozgásban tartja a teherautókat, ugyanakkor lelki nyugalmat ad a járművezetőknek és a flottaüzemeltetőknek egyaránt.

A Schmitz Cargobull által felszerelt abroncsok a következő specifikációkkal rendelkeznek: 385/65R22.5 160K 158L TL és 385/55R22.5 160K 158L TL.

 

A Goodyearről

A Goodyear a világ egyik legnagyobb gumiabroncsgyártója. A Goodyear mintegy 66 000 ezer embert foglalkoztat a világon, termékeit pedig 22 ország 49 létesítményében állítja elő. Az ohiói Akronban és a luxemburgi Colmar-Bergben található két Innovációs Központjának célja: a legmodernebb termékek és szolgáltatások kifejlesztése, melyek meghatározzák az iparág technológiai és teljesítményi színvonalát.

A Goodyear Dunlop Europe haszongépjárművekre, helyi és távolsági autóbuszokra gyártott gumiabroncs-típuscsaládja több mint 400 különböző terméket tartalmaz, több mint 55 méretben. A világ számos vezető haszongépjármű-gyártója, köztük a DAF, az Iveco, a MAN, a Mercedes-Benz, a Renault Trucks, a Scania és a Volvo is Goodyear gumiabroncsokat szerel alapfelszerelésként járműveire. A Goodyear az összes nagy pótkocsigyártónak is szállít gumiabroncsokat A TruckForce szervizhálózatot, a 24 órás ServiceLine országúti segélyszolgálatot, a Mobilityt és a FleetOnlineSolutions internetes menedzsment-rendszert, valamint a Goodyear Retread Technologiest magába foglaló Fleet First szolgáltatásával a Goodyear kínálja az iparág legátfogóbb, célorientált szolgáltatásait.

Második generációs 1.3 literes Multijet II motor az új Fiat 500-ban

Néhány napja a második generációs Multijet technológiával felvértezett, 1.3 literes turbódízel motorral is megrendelhető az új Fiat 500.

fiat-500-2016-autoaddikt

A friss modellváltozat élvezetes vezethetőséget, remek hatótávolságot és kedvező üzemben tartási költségeket ígér. A legmagasabb Lounge felszereltségi szinten kínált modell induló ára 4 720 000 HUF. A kategóriában egyetlen más modell sem kapható turbódízel erőforrással.

A Fiat összes magyarországi márkakereskedésében megrendelhető az új Fiat 500 második generációs Multijet technológiájú, 1,3 literes turbódízel motorral, valamint ahhoz társuló, ötfokozatú kézi sebességváltóval szerelt kivitele. A modell a legmagasabb Lounge felszereltségi szinten kapható, amelynek induló ára 4.720.000 HUF.

Az új Fiat 500 az egyetlen olyan típus a méretosztályban, amely turbódízel motorral is megvásárolható: a 95 lóerős 1.3 Multijet II igen kedvező ár/alapfelszereltség arányt és rendkívül alacsony üzemben tartási költségeket kínál. Az új motor az FCA motorfejlesztő kompetenciájának büszkesége: anélkül kínál alacsony üzemanyag-fogyasztást és kedvező üzemben tartási költségeket, hogy a legkisebb kompromisszumot követelné a kényelem vagy a vezetési élmény terén. Az erőforrás 3750/perc fordulatszámon adja le 95 LE maximális teljesítményét, a modell végsebessége 180 km/óra, álló helyzetből 10,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A változó geometriájú turbófeltöltőnek köszönhetően a motor már alacsony fordulatszámon tekintélyes forgatónyomatékot biztosít: mindössze 1250/percnél 170 Nm áll a vezető rendelkezésére, míg a maximális 200 Nm 1500/percnél jelentkezik, ami kiváló rugalmasságot és élvezetes vezethetőséget eredményez.

Mindeközben az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 LE a környezettel is kíméletes: teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát, a szabványos tesztciklus szerint mért, vegyes üzemű átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,4 liter/100 km, a CO2-kibocsátás pedig mindössze 89 g/km.

Az új, 95 lóerős 1.3 Multijet II erőforrással teljessé vált az ikonikus Fiat modell motorkínálata, amely hazánkban eddig a 85 lóerős 0.9 TwinAir és az 1,2 literes, 69 lóerős benzinmotorokból állt.

Az új turbódízel erőforrás a legújabb opció ahhoz az új 500-ashoz, amely mindössze néhány hónapja esett át egy külső és belső megújuláson, és ezáltal még vonzóbbá vált. Az autó nem lett nagyobb, ám technológiai tartalma gyarapodott, motorkínálata gazdagabb lett, és mostantól még sokszínűbb lehetőségek állnak az ügyfelek rendelkezésére a modell testre szabására.

A 95 lóerős 1.3 MultiJet II motorról részletesen

Az új Fiat 500 1,3 literes Multijet II dízelmotorjának a lelke az a harmadik generációs, közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendező rendszer, amely a jelenleg elérhető legfejlettebb megoldást kínálja a nagy üzemi nyomású (1600 bar) befecskendezés szabályozására, függetlenül a motorfordulatszámtól és a befecskendezett üzemanyag mennyiségétől.

A motor képes minimális mennyiségű üzemanyag külön befecskendezése (előbefecskendezés) révén csökkenteni a zaj- és emissziós szintet, majd a fő befecskendezés során optimalizált mennyiségű üzemanyagot juttatni az utastérbe, és ezzel a vezető által megkövetelt teljesítményt mindenkori finom, harmonikus működés mellett biztosítani.

Az innovatív injektoroknak köszönhetően egyetlen ütem során akár nyolc, különálló befecskendezésre is sor kerülhet. A motor egyre fejlettebb üzemmel optimalizálja az égést. Ilyen például az égési rátát szabályozó IRS technológia, amely a két főbefecskendezést olyan csekély szünettel hajtja végre, hogy azok egyetlen folytonos, modulált ütemben biztosítják a hengerek üzemanyag-ellátását. Az ehhez hasonló módszerekkel tökéletesített égési folyamat csendes üzemet, valamint kedvező részecske- és nitrogén-oxid (NOx) kibocsátást eredményez. Mindemellett az injektorok maguk kevésbé bonyolult szerkezetűek, így a befecskendezési rendszer egyszerűbbé és megbízhatóbbá vált.

A 95 lóerős 1.3 MultiJet II erőforrás több párhuzamos módszerrel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Ezek között említést érdemel az intelligens vezérlésű generátor, amely a pillanatnyi, valós igény függvényében szabályozza az energiatermelést, illetve az akkumulátor töltését; a motor hűtőkörének optimalizálása, ami az üzemi hőmérséklet gyorsabb elérését teszi lehetővé; vagy a változó szállítású olajszivattyú, amely az olaj áramlásának a szükség szerinti módosításával mérsékli a szivattyú energiafogyasztását.

Emellett megtalálható természetesen az autóban a Start&Stop rendszer, míg a motor és a sebességváltó belső súrlódását kis viszkozitású olaj felhasználásával csökkentették a tervezők.

A kipufogógáz utókezelő rendszer közvetlenül a leömlő után beépített részecskeszűrőt (DPF) alkalmaz, ami az oxidációs katalizátor és a részecskeszűrő kiváló hatásfokú integrációját eredményezi. Az alkatrész kis méretéből adódóan csökken a kipufogórendszerben jelentkező fojtás, ami az üzemanyag-fogyasztásra és a CO2-kibocsátására egyaránt kedvező hatással van. Mivel a részecskeszűrő közel került a turbófeltöltő kivezetéséhez, az előbbibe magasabb hőmérsékleten lépnek be a kipufogógázok, ami csökkenti a szűrő regenerálása során felhasználandó üzemanyag mennyiségét, ezzel további fogyasztáscsökkentést téve lehetővé.

Az oxidációs katalizátort szintén integrálták az új nitrogén-oxid tároló katalizátor (NSC) technológiával, ami az egyedülálló kémiai összetételnek és a befecskendezést vezérlő, kifinomult szoftvereknek köszönhetően akár 60 százalékkal képes csökkenteni a NOx-kibocsátást, és ezzel nagy mértékben hozzájárulni az Euro6-os emissziós norma teljesítéséhez. Ezen két komponens integrálása a kipufogórendszer tömegét is csökkentette, és javította a rendszer általános üzemi hatásfokát.

Megújul a KIA Optima modellcsalád, főszerepben a hibrid hajtáslánc

A KIA új középkategóriás szedánjának kínálatában kulcsszerepet játszanak az innovatív hibrid hajtásláncok, amelyek a következő 12 hónap alatt a hagyományos hibrid mellett hálózatról tölthető (plug-in) hibrid kivitelben is megjelennek.

kia-optima-hybrid-2016-autoaddikt-3

A KIA modellkínálatának újdonsága, az Optima Plug-in Hybrid (PHEV) a KIA legelső, globális piacokra szánt, hálózatról tölthető hibridjeként kerül forgalomba 2016 második felében, megnövelt akkumulátor kapacitással és ebből adódóan a korábbinál hosszabb elektromos hatótávolsággal. Eközben az új Optima Hybrid (HEV) típus számottevően többet is nyújt a vásárlóknak a jelenlegi hibrid Optimánál, hiszen nagyobb akkumulátorcsomaggal, erősebb villanymotorral és módosított erőátviteli rendszerrel kerül forgalomba. Mindezen változások a várakozások szerint 10 százalékkal csökkentik a fogyasztását a korábbi Optima hibridhez képest.

Az Optima hibrid a tervek szerint a KIA legtöbb nemzetközi piacán 2016 első félévében kerül forgalomba.

Kiemelkedő elektromos hatótávolságot ígér az Optima PHEV

Az új generációs Optima PHEV modellt 9,8 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor-csomaggal szereltük fel; ez nagyjából hatszorosa a jelenlegi Optima hibridben használt akkumulátor kapacitásának. Az 50 kW teljesítményű (a jelenlegi Optima hibridénél 42%-kal erősebb) villanymotorral párosítva ez a korábbinál nagyobb sebességtartományban teszi lehetővé a tisztán elektromos üzemet. A KIA Optima PHEV fejlesztőmérnökei úgy számolják, hogy a sorozatgyártású modell akár 43 kilométert is lépes lesz megtenni tisztán elektromos üzemmódban, ami a D-szegmens abszolút élvonalába emeli a típust.

Az innovatív hajtásláncban a KIA takarékos, 2,0 literes ‘Nu’-sorozatú négyhengeres, közvetlen befecskendezéses (GDI) benzinmotorja dolgozik, teljesítménye és forgatónyomatéka 156 LE, illetve 189 Nm. A benzinmotor és a hozzá csatlakozó villanymotor révén az autó a jelenlegi Optima hibrid modellhez hasonlóan képes az akkumulátorokat töltés alatt tartva üzemelni. A hajtáslánc kombinált rendszerteljesítménye 205 LE a benzinmotor 6000/perces fordulatszámánál, miközben a villanymotor közvetlen és azonnali gázreakciót szavatol.

kia-optima-hybrid-2016-autoaddikt-2

A hajtáslánc teljesítménye finoman kapcsoló, hatfokozatú automata sebességváltón, illetve az arra illesztett, 50 kW teljesítményű villanymotoron keresztül jut el a hajtott első kerekekhez. A villanymotor kiváltja a nem hibrid Optima modellek automataváltójában megtalálható hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltót.

A gyári tesztek tanúsága szerint az Optima PHEV átlagos üzemanyag-fogyasztása várhatóan nem haladja meg a 2,38 l/100km-t (USA norma szerint), míg a hálózatból felvett töltés felhasználása után, hagyományos hibrid üzemben az átlagfogyasztás célértéke 5,9 l/100km. A PHEV akkumulátorai 240 voltos töltőállomásra csatlakoztatva nem egészen három óra alatt teljesen feltölthetők, míg az Egyesült Államokban szabványos, 120 voltos háztartási hálózatról kilenc órát vesz igénybe a töltés.

Hogy a PHEV megjelenésében is kiemelkedjen az Optima modellcsaládon belül, a tervezők egy sor optikai módosítást is végrehajtottak. Ilyen azonosító jegy a vezetőoldali első kerékdobon elhelyezett töltőcsatlakozó, a krómozott oldalsó küszöbdíszítések, az új rajzolatú keréktárcsák, valamint az ‘EcoPlug-In’ embléma. A PHEV utasterében egyedi műszeregység tájékoztat az autó funkcióiról és a hajtáslánc pillanatnyi üzemállapotáról, míg a műszerfal tetején elhelyezett töltöttségi-szint kijelző lehetővé teszi, hogy a tulajdonos kívülről (például az autót otthona előtt töltve) is egyetlen pillantással felmérje a töltési szintet.

Kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással, jobb helykihasználással érkezik az új Optima Hybrid

A második generációs Optima hibridben a hajtáslánc módosított kivitele 10 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál, előnyösebb helykihasználás mellett.

kia-optima-hybrid-2016-autoaddikt-1

Az új Optima Hybrid szíve a 156 lóerős, 2,0 literes ‘Nu’ GDI benzinmotor, hatfokozatú automata sebességváltóval. A módosított sebességváltóban egy 38 kW teljesítményű villanymotor és egy tengelykapcsoló helyettesíti a hagyományos hidrodinamikus nyomatékváltót. A rendszer ugyanazt a közvetlen, kezes, élvezetes vezetési élményt kínálja, mint amit az Optima Hybrid tulajdonosok már megszoktak. Az Optima Hybrid módosított hajtásláncának kombinált rendszerteljesítménye 195 LE a benzinmotor 6000/perc fordulatszámánál. A sebességváltó új, elektromos olajszivattyúja tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

A motor, a sebességváltó és a villanymotor mellett a hajtásrendszer fontos része a továbbfejlesztett lítium-polimer akkumulátorcsomag, amely az eddiginél 13 százalékkal nagyobb, 1,62 kWh kapacitással bír. Az akkumulátorcsomag, amely eddig a csomagtartóból foglalt el helyet, immár elfér annak padlója alatt. Ez praktikusabb helykihasználást, valamint a hátsó ülések 60:40 arányú, osztott dönthetőségét is lehetővé teszi.

A hibrid modellek megjelenésükben és aerodinamikai adottságaikban is kiemelkednek a családból

Az Optima PHEV és HEV modelleket egyedi formajegyeik különböztetik meg a vadonatúj Optima család többi tagjától. Az új Hybrid modellek ugyanazt a modern formanyelvet alkalmazzák, és mindkét típust aktív hűtőzsaluval szerelték fel, amely egyensúlyt teremt a tökéletesebb aerodinamikai teljesítmény és az optimalizált hűtési teljesítmény iránti igények között. Számos karosszériaelem – így a hátsó lökhárító, a hűtőrács kerete vagy a kerékívek – ezüst fémhatású díszítést és letisztult, metálkék kivitelt kapott, az egyedi ‘EcoHybrid’ vagy ‘EcoPlugin’ emblémák mellett.

Első osztályú utastér, még tökéletesebb kidolgozás, új technológiák a vadonatúj Optimában

A külső és belső kivitelt érintő módosításokon túl a vadonatúj Optima PHEV és Optima HEV modellek elődeikhez hasonlóan modern megjelenéssel, valamint merész belső KIAlakítással nyújtanak minden utas számára még nagyobb kényelmet.

kia-optima-hybrid-2016-autoaddikt-5

A vadonatúj Optima új technológiai tartalmat is kínál, emellett megőrizte azt a sportos arculatot, amely világszerte a KIA egyik legkeresettebb típusává tette, így elődjénél kifinomultabb, kényelmesebb, pontosabban vezethető, jobb minőségű autóként lép piacra.

A KIA 2020-ra 25 százalékkal csökkenteni szeretné flotta-fogyasztását

A nemzetközileg is igen kedvelt, új generációs KIA Optima is hozzájárul a márka azon célkitűzéséhez, hogy 2020-ra a csekély károsanyag-kibocsátású gépkocsik piacának egyik vezető szereplőjévé váljon. A következő öt évben a KIA a jelenlegi négyről tizenegyre bővíti környezetbarát típusainak számát, hogy ezzel a 2014-es értékekhez képest 25 százalékkal csökkentse a márka gyártmányainak átlagos üzemanyag-fogyasztását.

A csekély károsanyag-kibocsátású típusok kibővített kínálata fejlett hajtásláncok sokszínű választékát alkalmazza majd, a hibridektől és hálózatról tölthető hibridektől kezdve az akkumulátorral működő, tisztán elektromos autókon át a hidrogénüzemű üzemanyagcellás gépkocsikig. The KIA Optima PHEV nagykapacitású lítium-polimer akkumulátorcsomagja és sebességváltóba integrált villanymotorja a szükséges módosításokkal egy sor további KIA modellben is megjelenik a jövőben: a márka már 2016-ben bemutatja vadonatúj, hálózatról tölthető hibrid modelljét is.

kia-optima-hybrid-2016-autoaddikt-4

A modern hajtáslánc-technológiák fejlesztése mellett a KIA jelenlegi motorkínálatának tíz tagjából hetet új generációs benzin- és dízelmotorokra cserél, miközben növeli a turbómotorok részarányát. Tervbe vettük jobb hatásfokú, többfokozatú sebességváltók kifejlesztését is, míg a KIA mérnökei az ultranagy szakítószilárdságú acélok szélesebb körű alkalmazásával átlagosan 5 százalékkal csökkenteni kívánják új modelljeink karosszériájának tömegét.

Megnyílt a Ford első három FordStore kiemelt márkakereskedése

A Ford Közép és Kelet Európai Kft. új vásárlói élményt honosít meg Magyarországon: a vállalat viszonteladói hálózata idén 3 kiemelt FordStore márkakereskedéssel bővül, 2016 végéig pedig összesen még 5 ilyen értékesítési pont nyílik.

ford-hovany-ford-store-szentendre-autoaddikt

A FordStore kereskedések új, közvetlenebb módon ismertetik meg a Ford igényes és kifinomult ügyfeleit a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak teljes kínálatával – többek közt a vadonatúj Ford Mustanggal, vagy a márka olyan nagy teljesítményű modelljeivel, mint a Focus ST és hamarosan érkező 350 lóerős Ford Focus RS, valamint a Ford teljes európai SUV kínálatával.

Az M3 és az M7 kivezetőjénél, valamint Szentendrén található új FordStore márkakereskedésekben kapnak helyet az új Vignale Szalonok is, amelyekben a vásárlók felfedezhetik a Ford új, prémium filozófiáját megtestesítő Vignale modelleket

“Arra törekszünk, hogy a FordStore kereskedések a kategória legmagasabb szintű vásárlói élményét kínálják – a helyszínen és online egyaránt. A FordStore a Ford legjavát testesíti meg, és méltóképpen képviseli a márkát Magyarországon” – magyarázta el Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója. “Manapság az autóvásárlás online kezdődik. Sokan már alaposan tájékozódnak a különböző digitális csatornáink segítségével, mielőtt betérnek a Ford autókereskedésbe; ezek az ügyfeleink tisztában vannak azzal, hogy mit akarnak, egyre inkább arra vágynak, hogy a fizikai vásárlás élménye pontosan az legyen, aminek most neveztem: nagybetűs Élmény.”

Újfajta vásárlói élmény

Az új FordStore kereskedések elsődleges célja ezen vásárlók igényeinek kiszolgálása, ezért ezeket az értékesítési pontokat kifejezetten barátságos, hívogató környezetté formálta a Ford: a terek könnyen átláthatók, s itt mindenki könnyen eligazodhat – akár most tér be először az épületbe, akár az interneten tájékozódik.

Minden FordStore márkakereskedés jól elkülönített zónákra tagolódik, amelyek könnyen érthető neveket kapnak. Az elsődleges fogadótér a “hello” zóna, a szerviz szolgáltatásokkal kapcsolatos igényeket a “gondoskodás” zóna munkatársai intézik, a hívogató “felfedezés” zónában pedig a kihelyezett táblagépek, katalógusok, mintadarabok és 3D-hatású videók segítségével a látogató akadálytalanul hozzájuthat bármilyen információhoz, s igényei szerint konfigurálhatja, majd életnagyságban is megtekintheti autóját. A Transit-vásárlók és az üzleti vásárlók kiszolgálására külön e célra kialakított terület szolgál.

A szalonban a Ford-modelleket csoportosítva helyezik el, hogy könnyű legyen őket megtalálni és összehasonlítani. Jó példa erre, hogy a Ford SUV-termék családjának tagjai, a Kuga, és a hamarosan érkező EcoSport és a vadonatúj Edge egymás mellett állnak a szalonban, akárcsak a nagy teljesítményű autók, például a vadonatúj Ford Focus RS, a Focus ST és a Mustang.

Vignale Lounge

A FordStore márkakereskedés szerves részét képezi a Vignale Szalon, ahol egy külön erre kijelölt Ford Vignale értékesítési tanácsadó szervezi a vásárlók személyre szabott szolgáltatásait, és mutatja be az érdeklődőknek a Vignale-modelleket, amelyek elegánsan ötvözik az egyedi autóépítés legszebb hagyományait a modern dizájnnal és az élvonalbeli technológiákkal.

A Ford Vignale értékesítési tanácsadók az autók konfigurálásában is segítséget nyújtanak a kifejezetten erre tervezett érintőképernyős felületeken vagy táblagépeken. A személyre szabott szolgáltatások közé tartozik a szervizelt autók be- és hazaszállítása – akár otthoni, akár irodai címükre –, és a szervizelés időpontjának az ügyfelek számára legkedvezőbb módon történő ütemezése. A kereskedés munkatársai a Vignale autókat mindig kiemelt figyelemmel kezelik, és teljesen kitakarítva adják vissza tulajdonosaiknak.

“A FordStore kereskedések ideális helyszínnek ígérkeznek a Ford Vignale élmény átadására. A Ford Vignale programot azok számára alkottuk meg, akiknek drága az idejük, és akik minőségi élményekre vágynak” – mondta el Szamosi Viktor. „A Vignale személyre szabott szolgáltatásai a legmagasabb igényeket is kielégítik, és gondoskodnak arról, hogy ügyfeleink már az első pillanattól kezdve kellemesen érezzék magukat, amikor belépnek az ajtón.”

Exkluzív Vignale szolgáltatások

A Vignale tulajdonosok számára elérhető új Vignale Service okostelefonos alkalmazás GPS-alapú Vignale Park Me szolgáltatása segítségével a Vignale tulajdonos rögzítheti a parkolás pontos helyét, és ellenőrizheti a parkolás kezdete óta eltelt időt. Az online térképadatok alapján az alkalmazás a közeli benzinkutak pozícióját is jelzi, emellett pedig egyetlen érintésre kapcsolatot teremt a vészhelyzeti segélyhívó szolgálattal vagy a Vignale One Call munkatársaival.

A Ford Vignale-tulajdonosok a nap 24 órájában hívhatják a Vignale One Call felkészült munkatársait, ha valamilyen segítségre van szükségük. Az ügyfélkezelés magas szintű prioritást élvez, legyen szó akár a műszaki kérdések megválaszolásáról, a FordStore kereskedésben tett látogatás időpontjának egyeztetéséről, az ügyfél problémáinak kezeléséről vagy a szervizelés megszervezéséről.

Az év későbbi szakaszában a teljes európai piacon elérhetővé válik az Apple és Android operációs rendszerekre kifejlesztett ingyenes Vignale Service alkalmazás, aminek segítségével az ügyfelek közvetlenül beléphetnek a Ford Vignale honlapra, videókat nézhetnek meg, vagy akár egy baleseti kárbejelentőt is kitölthetnek. Az alkalmazás szolgáltatásai között természetesen vezetési tippek és egyéb információk is szerepelnek (többek közt az Európai Unió tagállamainak közlekedési szabályai), valamint egy márkakereskedés-kereső is rendelkezésre áll.

“A mai vásárlók már nem csupán egy terméket várnak a kiválasztott márkától, hanem az egyéni igényeik kielégítésére fordított figyelmet is,” tette hozzá Dalos Attila a Ford Magyarország értékesítési igazgatója. “A Ford Vignale program értékes lehetőséget kínál számunkra, hogy felkeltsük az ilyen vásárlók figyelmét, és megerősítsük szemükben a Ford vonzerejét. A Vignale termék- és vásárlói élmény új szintre emeli a vezetés élvezete, a minőség és kézműves kidolgozás fogalmát.”

Saját kollekció

A Vignale Termekben és a kifejezetten e célra létrehozott online vásárlási felületen  a Vignale modellcsaládot megalkotó Ford Design csapata által tervezett Vignale Kollekció is megtekinthető. A 2015-ös Vignale Kollekció egyik jellegzetes darabja a Vignale Weekender; ez a luxuskivitelű utazótáska elnyerte a nagy presztízsű iF Design díjat, s dizájnja – a kínálat többi darabjához hasonlóan – hűen tükrözi a Vignale trapéz alakú hűtőrácsának formavilágát, a kézzel készült üléskárpitok jellegzetes mintázatát és a karakteres motorháztető íveit.

A kollekcióban ezen kívül egy exkluzív kivitelű, kézműves kidolgozású bőr válltáska is található, valamint egy célszerű pénzcsipesz, egy iPhone-tok, egy névjegykártyatartó, és nem utolsó sorban egy milánói művészek által készített, kézzel kidolgozott selyemsál és selyem nyakkendő.

“A Vignale Kollekció a dizájn iránti rajongásunkat testesíti meg; azt a szenvedélyt, amely megkülönböztet minket a többi márkától, ám minden ízében tökéletesen őrzi a Ford különleges génjeit” – vélekedett Erika Tsubaki, a Vignale Kollekció alkotója és a Ford Európa dizájn-főmunkatársa. „A legújabb Vignale Kollekciót a Vignale-modellek sajátságos dizájnelemeivel formáltuk meg, kiemelt figyelmet fordítva a legjobb minőségű bőr használatára és a tökéletes részletkidolgozásra, hogy e tárgyak ugyanolyan gyönyörűek legyenek, mint az autók, amelyek formavilágukat ihlették.”

Kompakt formában tálalt csúcsteljesítmény: bemutatkozik a SEAT Ibiza CUPRA

Az új SEAT Ibiza CUPRA a lehető legtisztább formában testesíti meg a SEAT márka lényegét – érzelmekben gazdag formavilág, kiemelkedő menetteljesítmények és a legkorszerűbb technika együttese alkotja a kategória egyik legdinamikusabb modelljét. Kompakt külsejével és magas színvonalú funkcionalitásával az Ibiza CUPRA a mindennapok tökéletes sportautója.

seat-ibiza-cupra-2016-autoaddikt-2

Az 1.8 literes TSI motor kínálta menetteljesítmények – 0-100 km/h mindössze 6,7 másodperc alatt, 235 kilométer/óra végsebesség – valóban mély benyomást keltőek, s kiemelkedő gazdaságossággal párosulnak. Új tervezésű utasterét színvonalas minőségérzet jellemzi, miközben a SEAT Full Link, a SEAT DriveApp és a SEAT ConnectApp optimális connectivity-szolgáltatásokról gondoskodik. Egy területen azonban már nem maradt sok lehetőség a további fejlesztésre – az Ibiza érzelmekben gazdag és dinamikus formavilága már igen kedvező fogadtatásra lelt az ügyfelek körében, egyenesen a legfőbb indokként szolgálva e modell mellett meghozott döntésükben.

„Az Ibiza CUPRA új generációja a SEAT márka erőteljes karakterét képviseli. Egyéni dizájnjával és kiemelkedő menetteljesítményeivel az új Ibiza CUPRA a vezetés színtiszta élvezetének megtestesítője” – foglalta össze Luca de Meo, a SEAT S.A. elnöke. „A SEAT márkát a folyamatos mozgás jellemzi, az Ibiza CUPRA pedig a SEAT egyik meghatározó ikonja. Az innovatív connectivity-megoldások, a jelentősen továbbfejlesztett utastér és a még színvonalasabb minőség csupán néhány kulcsfontosságú terület, ahol egyaránt jól érzékelhető, milyen gyorsan fejlődik márkánk.”

Új fejezet nyílik a sikertörténetben – Az Ibiza CUPRA első nemzedéke 1996-ban jelent meg az utakon, s azóta a különösen dinamikus CUPRA modellek a SEAT kínálatának meghatározó elemévé léptek elő. A történet legújabb fejezetét pedig az új Ibiza CUPRA írja, 192 lóerejével (141 kW), elektronikus differenciálzár-hatású funkciójával (XDS), nagyteljesítményű fékeivel, állítható csillapítással működő CUPRA Drive Profile szabályzórendszerével. Magas színvonalú műszaki megoldásai éppúgy az új Ibiza CUPRA alapvető jellemzői, mint innovatív részletmegoldásokkal kialakított, igényes felszereltsége. Kiváló példái ennek a SEAT infotainment-rendszerei, amelyek a Full Link és a SEAT DriveApp formájában igényes megoldásokkal szolgálják az okostelefon optimális integrálását.

„Érzékeny gázadási reakciók, erőteljes gyorsítások, rendkívül pontos irányíthatóság, hatékony vonóerő-átadás és a fading jelenségére alig hajlamos fékek garantálják a vezetés azon élményét, amelyet a CUPRA név fémjelez” – hangsúlyozta Dr. Matthias Rabe, a SEAT S.A. kutatás-fejlesztési alelnöke. „Az új Ibiza CUPRA kiváló példája annak, hogyan ötvözzük a SEAT modelljeiben a Volkswagen Csoport legfejlettebb technikáit mindenkor egyedülálló és abszolút egyéni együttest alkotva.”

Kivételes menetteljesítmények, a legkorszerűbb technika

Az új 1.8 TSI motor turbófeltöltőjével és kombinált közvetlen/szívócsatorna-befecskendezésével kompakt high-tech aggregát, amelynek 192 lóereje (141 kW) különösen színvonalas menettulajdonságokat biztosít. Teljesítménye 12 lóerővel alakul magasabban elődjéhez képest, míg forgatónyomatéka még nagyobb mértékben, 250-ről 320 newtonméterre emelkedett, mégpedig rendkívül széles, az 1450 és 4200 percenkénti fordulatszám közötti tartományon. E paraméterek minden menethelyzetben intenzív vonóerőről gondoskodnak, az új Ibiza CUPRA így álló helyzetből mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 235 kilométer/óra.

Különös figyelmet szenteltek a tervezők e motor fejlesztése során az égésfolyamatnak. Az FSI közvetlen benzinbefecskendezés mellett az 1.8 TSI indirekt módon a szívócsatornába, közvetlenül az állítható perdületkeltő élek elé is fecskendezhet üzemanyagot, ahol intenzív áramlásban keveredhet a beszívott levegővel. A szívócsatorna-befecskendezés a részleges terhelési tartományokon jut fontos szerephez, egyaránt hatékonyan mérsékelve az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

High-tech részletek

Az FSI rendszer közös nyomócsövének nyomásszintje 150-ről 200 barra nőtt. A közvetlen benzinbefecskendezés indításkor és a magasabb terhelési tartományokon aktív és munkaütemenként két vagy akár három adagban juttathatja a benzint az égésterekbe. A szívási ütem további optimalizálása érdekében a szelepvezérlés még szélesebb körű állíthatósággal működik. A szelepemelést két fokozatban szabályozó rendszer immár a szívó- és kipufogóoldalon egyaránt megtalálható, s mindkét vezérműtengely 30 vagy 60 fokos szögtartományon állítható.

A négyhengeres erőforrás olyan további fejlett megoldásokat is tartalmaz, mint például a legkorszerűbb hőmenedzsment-rendszer. A hűtőfolyadék térfogatáramát itt közös modulba épített, két gyorsműködésű forgótárcsás szelep szabályozza, amelyeket csigakerék-hajtáson keresztül elektromos léptetőmotor mozgat. E technika a hidegindításokat követően fontos szerepet játszik a kenőolaj mielőbbi üzemi hőmérsékletre hevítésében. A forgattyúházban ekkor viszonylag sokáig szünetel a hűtőfolyadék keringtetése, az utastér fűtéséről a hengerfej önálló hűtőköre gondoskodik. Ennek megfelelően a hőenergiát ekkor feleslegesen a környezetébe disszipáló főhűtőben amíg csak lehet, nem indul meg az áramlás.

Egyaránt ideális a gazdaságosság és a teljesítmény terén

A forgótárcsás szelepekből álló új modul a terhelés és a motorfordulatszám függvényében 85 és 107 Celsius fok közötti tartományon szabályozza a hűtőfolyadék hőmérsékletét, mindenkor a legelőnyösebb kompromisszumot nyújtva az alacsony belső súrlódások és a magas termikus hatásfok között. A motor, a sebességváltó hőcserélője és az utastér közötti hőáramlást a teljes hűtőrendszerre kiterjedő, állítható szelepek irányítják. A hengerfejbe és annak hűtőkörébe integrált kipufogó-leömlő nagyban segíti e koncepciót, miközben hatékonyan mérsékli a kipufogógázok hőmérsékletét. Az 1.8 TSI ennek eredményeképpen már teljes terheléskor sem igényli a légviszony emelését, vagyis a benzin-levegő keverék dúsítását, így kimondottan sportos közlekedés mellett is kedvező üzemanyag-fogyasztás jellemzi.

seat-ibiza-cupra-2016-autoaddikt-1

Az 1.8 TSI turbófeltöltője szintén teljes egészében új fejlesztés. Legfőbb különlegességei az akár 980 Celsius foknak is ellenálló turbinakerék, az eléje telepített lambda-szonda, a gázlengés-csillapító, az egy darabból kimunkált kompresszorkerék és az elektromos wastegate-szelep aktuátora. Utóbbi a töltőnyomás rendkívül gyors és pontos szabályzásával járul hozzá az üzemanyag-fogyasztás mérsékléséhez.

Következetes könnyűszerkezetes építés a dinamika és a fogyasztáscsökkentés szolgálatában

A motor tömege különösen kicsire, mindössze 133,4 kilogrammra adódott, ami az új Ibiza CUPRA kiemelkedő menetteljesítményeiben és irányíthatósági tulajdonságaiban is jól érzékelhető. Az erőforrás műszaki különlegességei között az új tervezésű turbófeltöltő és kipufogó-leömlő alkotta modul mellett a mintegy három milliméter falvastagságú, öntöttvas forgattyúház új öntési eljárása, valamint a korábbi nyolc helyett csupán négy ellensúllyal és kisebb főcsapágy-átmérővel készülő főtengely említhető. A dugattyúk anyaga egy új fejlesztésű, nagyobb szilárdságú ötvözet, az olajteknőé pedig könnyű műanyag, s számos alumíniumcsavart is alkalmaztak a tervezők.

Drasztikusan csökkentek a motor belső súrlódásai is, elsősorban a dugattyúpalástok új bevonatolása, illetve a másodrendű tömegerők kiegyensúlyozásáért felelős két kiegyenlítő tengely mérsékelt súrlódású csapágyazásának köszönhetően. Az igény szerinti szállítású olajszivattyú igen csekély energiaigényű, az olajszórásos hűtést pedig nagypontosságú elektromos rendszer működteti. Mindezen megoldásokkal az új SEAT Ibiza CUPRA a mindennapok kompakt és high-tech atlétájaként jelenhet meg az utakon.

A CUPRA Drive Profile

Az Ibiza CUPRA már alapkivitelében 17 col peremátmérőjű kerekekkel és a lehető legagilisabb és legpontosabb irányíthatósági tulajdonságok jegyében hangolt futóművel érkezik. Új technika a CUPRA Drive Profile, amellyel egyszerű gombnyomásra a vezető pillanatnyi kívánsága szerint alakítható a kompakt sportautó alapvető karaktere. A rendszer segítségével igény szerint hangsúlyosan kényelmes vagy kifejezetten sportos is lehet a felfüggesztések hangolása és a kormánymű karakterisztikája is ennek szellemében változik. Az elektronikus differenciálzár-hatású funkció (XDS) még kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságokat kölcsönöz az új Ibiza CUPRA számára, különösen a tempós kanyarvételek során.

Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) az emelkedő-asszisztens (Hill Start Assist) funkcióját is tartalmazza, a széles körű biztonsági csomagnak pedig a másodlagos ütközésvédelem, a gumiabroncs-nyomásellenőrző és a fáradtságérzékelő rendszer is része. A járművezetők fáradtsága napjainkban is balesetek sokaságának okozója. A SEAT Ibiza új fáradtságérzékelő rendszere kormánymozdulataiból következtet a vezető figyelmének lankadására, amire erőteljes hangjelzéssel hívja fel a figyelmét. Szintén új biztonsági berendezés a másodlagos ütközésvédelem, amely súlyos ütközést követően a maradék mozgási energiát mielőbb felemésztve, önműködően lassítja le az autót. Amennyiben az első ütközés során a légzsák is kiold, elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) fékezi le a járművet, miközben működésbe lép a vészvillogó. Az Ibiza a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerezte meg az Euro NCAP töréstesztjén.

Kifejező dizájn, erőteljes vonalak

Kifejező formavilága már az első pillantásra egyértelművé teszi az új Ibiza CUPRA alapvető karakterét – e dinamikus kompakt modellt erőteljes és izmos kiállás jellemzi. A külső dizájn kimondottan modern, és rendkívül kedvező fogadtatásra lelt az ügyfelek és az érdeklődők körében. Az alapkivitelt bővítő, határozott élekkel kiformált bi-xenon fényszórók a SEAT formai nyelvezetének jellegzetes elemei, amelyek harmonikusan illeszkednek az Ibiza már-már szoborszerűen plasztikus formáiba. A LED-technikájú nappali menetfény csíkja a fényszóró kontúrjait követve alkot egyedi világítási képet, akárcsak a szintén fénykibocsátó diódákkal (LED) működő hátsó lámpák.

A háromajtós kupé oldalnézetét határozott vonalak és élek határozzák meg. A hangsúlyos hátsó vállöv és a 17 col peremátmérőjű kerekek kiemelkedő menetteljesítményeit hangsúlyozzák. A fényes fekete házba épített külső visszapillantó tükrök igényes kontrasztot alkotnak az Ibiza CUPRA külső színével. Erőteljes fara szintén az új Ibiza CUPRA különleges pozícióját emeli ki, amellyel mércéül szolgál a kompakt sportautók körében. A széles hátsó lökhárító masszív, matt fekete diffúzorelemet foglal magában, amelyben a kipufogó trapéz alakú végcsöve is megjelenik.

Széles körűen átdolgozott utastér

Az átdogozott utastér fejlesztései szintén szembetűnőek. Az új dizájnkoncepció harmonikus egyensúlyt képez az autó egyéni karaktere és magas fokú funkcionalitása, illetve precizitása között, ami az új belső minden vonalában és felületében megmutatkozik. A vezetőtér vízszintes orientáltságú arányai és a vezetőre összpontosító kialakítása a kezelőelemek optimális elrendezésével és az igényes tapintású felületekkel alkot meggyőző együttest. A részletek iránti figyelmesség a Leon családból átvett új kormánykeréken, a légbefúvó nyílásokon, az új műszerfalon és az infotainment-rendszereken is jól érzékelhető. Ez az újszerű kialakítás intenzív kapcsolatot biztosít a vezető és a technika között, mégpedig letisztult funkcionalitás és egyszerű kezelhetőség mentén. A belső dizájnt maga Barcelona, a SEAT otthona inspirálta, ami a SEAT márka karakteresen egyszerű stílusába sűrítve is jól érzékelhető.

A CUPRA sportülései – a fekete szövet és a világosszürke betétek sportos és elegáns kombinációja jellemezte – új kárpittal készülnek, extrafelszerelésként pedig Alcantara bevonat is rendelhető. A bőrbevonatú kormánykerék az alapfelszereltség része, akárcsak az alumíniumoptikájú pedálok.

Színvonalas connectivity-megoldások a Full Link rendszerrel

A MirrorLinkTM mellett a SEAT Full Link connectivity-megoldása az Apple Car PlayTM és az Android AutoTM funkciókat is tartalmazza. A felhasználók teljes mértékben az útra és a forgalomra összpontosítva vehetik igénybe az internetes szolgáltatásokat, az új Ibiza érintőképernyőjén kényelmesen és biztonságosan használva a különböző rendelkezésre álló funkciókat. Az Apple CarPlay esetében ezek a telefonra, az üzenetekre, a zenékre és a térképekre egyaránt kiterjednek, s e kör a jövőben tovább is bővül majd. A MirrorLink további kiváló technika, amely az okostelefonok, illetve számos funkciójuk és alkalmazásuk biztonságos használatát teszi lehetővé az Ibiza CUPRA infotainment-rendszerén keresztül. E megoldás a készülékek kijelzőjének tartalmát „tükrözi” az Ibiza megújult műszerfalának érintőképernyőjére, mind több és több MirrorLink kompatibilis, Android operációs rendszerű okostelefonnal működve együtt. Az Android Auto a navigáció, a kommunikáció és a zenei alkalmazások, illetve szolgáltatások gyors és egyszerű elérhetőségét kínálja, mégpedig jóval biztonságosabban annál, mintha a vezető menet közben mobilkészülékéről venné igénybe ezen alkalmazásokat.

Az új SEAT DriveApp

Az új SEAT DriveApp kifejezetten a SEAT Full Link és MirrorLink felhasználói számára készült, s innovatív funkciók sokaságával szolgál, amelyek az Ibiza CUPRA utasterében, illetve azon kívül is igénybe vehetők. Az autó érintőképernyőjének tartalma például helyi időjárás-jelentéssel és egyéni kapcsolati adatokkal szabható személyre. A SEAT DriveApp kívánságra akár fel is olvassa a legfrissebb Facebook vagy Twitter posztokat („text to speech”), míg a „Challenger” érdekes kihívásokkal fejleszti az autóvezetői képességeket a minél gazdaságosabb közlekedés szolgálatában. Az autó elhagyásakor külön funkció tárolhatja az Ibiza pozícióját („where is my car”), s szükség esetén segít újra megtalálni.

Széles körű felszereltség

Az új Ibiza CUPRA bőséges alapfelszereltsége biztonsági és kényelmi berendezések széles körű összeállítását tartalmazza. Ebben a 17 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsák éppúgy megtalálhatók, mint a kanyarodófénnyel és LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített bi-xenon fényszórók, a szintén fénykibocsátó diódákkal (LED) működő hátsó lámpák, a Climatronic légkondicionáló berendezés, a sebességszabályozó rendszer, valamint a sötétített hátsó oldalablakok és hátsó szélvédő.

A modell már rendelhető, melynek induló ára 6.270.370 Ft.

A MINI a 2015-ös Los Angeles-i Autószalonon

Modellpalettája átfogó generációváltásának kettős tengerentúli premierjével érkezik meg a MINI a 2015-ös Los Angeles-i Autószalonra: a brit prémiumkisautó-gyártó a legnagyobb kaliforniai kiállításon mutatja be először az amerikai közönségnek a vadonatúj MINI Clubman és MINI Cabrio modelleket, amelyek tökéletes alapot biztosítanak ahhoz, hogy a márka ügyfelei minden korábbinál magasabb színvonalon éljék át a vezetés MINI modellekre jellemző élményét.

mini-convertible-2015-autoaddikt

Los Angelesben mindemellett egy különleges jubileumot is reflektorfénybe gurít a gyártó: bemutatkozik a világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő MINI Countryman 500 000. képviselője, egy újdonsággal a tarsolyában.

A MINI tengerentúli modellpalettájának bővítésével a hagyományokkal átitatott brit gyártó értékesítési növekedése az amerikai kontinensen is újabb lendületet vesz. A MINI legjelentősebb tengerentúli önálló piaca minden kétséget kizáróan az Egyesült Államok, ahol a háromajtós és az ötajtós MINI modellek iránti kereslet a generációváltás óta folyamatosan nő, a márka globális értékesítési stratégiájával párhuzamosan. A vadonatúj MINI Clubman és MINI Cabrio modellek amerikai premierje mellett a brit gyártó a 2015-ös Los Angeles-i Autószalonon a háromajtós és az ötajtós MINI-t is kiállítja majd, ahogyan a paletta nagyteljesítményű élsportolóját, a vadonatúj MINI John Cooper Works modellt is.

A sokoldalú egyéniség globális mérföldköve: már 500   000 darab MINI Countryman gurul a világ útjain

A MINI tengerentúli sikertörténetének egyik fontos pillére a világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő MINI Countryman – a márka első négyajtós modellje, nagy csomagtérrel, öt teljes értékű üléssel és opcionális összkerékhajtással. Piaci debütálása óta a sokoldalú egyéniségből nem kevesebb, mint félmillió példány készült el, amely a MINI hamisítatlan vezetési élményének záloga – a nagyvárosokon túl is. A MINI a 2015-ös Los Angeles-i Autószalonon a jubileumi példányt is kiállítja a nagyközönség elé, amely a modell történetében először viseli a 2016 tavaszától elérhető Kite Blue égkék metál fényezést.

A Los Angeles-i Autószalont első ízben 1907-ben rendezték meg. A kaliforniai show rendre az év autóipari eseménynaptárának utolsó jelentős, világméretű felvonása, amely már a következő szezon újításaiba és innovációiba is betekintést nyújt. Idén a világ legnagyobb autógyártói és beszállítói november 20-29. között mutatják be aktuális modelljeiket és jövőbe mutató tanulmányaikat a Los Angeles-i Convention Centerben.

A vadonatúj MINI Clubman: egyedülálló karosszéria-felépítés, hamisítatlan stílusban

A vadonatúj MINI Clubman Los Angeles-i bemutatkozásával kezdetét veszi a MINI legújabb modellgenerációjának tengerentúli küldetése, hogy új célcsoportokat hódítson meg az észak-amerikai piacon. A vadonatúj MINI Clubman a hétköznapi használhatóság, a hosszú távú fenntarthatóság, a sokoldalúság és a menetkomfort MINI modellben tapasztalt eddigi legkifinomultabb egységét kínálja, miközben az egyedülálló karosszéria-felépítés, a márka által fémjelzett kialakítás, a prémium minőség és a lenyűgöző agilitás együttese tovább hangsúlyozza, hogy a MINI hamisítatlanul egyedi stílusa immáron a prémium kompakt szegmensbe is megérkezett.

Két részre osztott csomagtérajtajával a vadonatúj MINI Clubman hat teljes értékű ajtóval büszkélkedhet. Hosszú tengelytávolságával, elnyújtott jármű-sziluettjével és csapott hátsó kialakításával a modell a klasszikus kombi koncepciók modernkori újraértelmezésének megtestesítője. Öt teljes értékű ülése, ötletes megoldásokban bővelkedő utastere és jellegzetes műszerfal-kialakítása ugyancsak az új modellgeneráció felnőtt karakterét hirdeti, miközben az új MINI Clubman a helykínálat és a funkcionalitás terén is jelentős mértékben fejlődött elődjéhez képest. Az aktuális MINI modellpaletta legnagyobb tagja az ötajtós MINI-hez viszonyított méreteiben is tetten érhető: az új MINI Clubman 27 centiméterrel hosszabb, 9 centiméterrel szélesebb és 10 centiméterrel hosszabb tengelytávolsággal rendelkezik, mint az ötajtós MINI. Alapesetben 360 literes csomagtér-kapacitása a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1250 literig bővíthető. A Comfort Access kulcs nélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás opciójával a modell jellegzetesen osztott csomagtérajtaja is érintés nélküli nyitható és zárható.

A vadonatúj MINI Clubman-t már szériafelszereltségként elektromos kézifékkel szereli fel a gyártó, az opcionális extrafelszereltségek listáját pedig elektromosan állítható első ülések színesítik. A brit prémium kisautóhoz rendelhető extrafelszereltségek közé most először került be az uszony alakú tetőantenna piros LED-fényű riasztó-állapotjelzője, a MINI Yours Interior Styles háttérvilágítású ajtókárpit-eleme és a MINI Excitement Package, amely nem csupán LED-es belső és hangulatvilágítást, de exkluzív MINI embléma-kivetítést is tartogat. Ez utóbbi az autó kinyitásakor és lezárásakor a vezetőoldali külső visszapillantó-házból a MINI logóját vetíti ki az aszfaltra.

MINI TwinPower Turbo technológiával felvértezett erőforrások, és a nyolcsebességes Steptronic automataváltó premierje

A motorháztető alá választható erőforrások mindegyike a sportos vezethetőség és a példaértékű hatékonyság kettősével ruházza fel a vadonatúj MINI Clubman modellt, a MINI TwinPower Turbo turbófeltöltési járműtechnológia innovációinak köszönhetően. A modell piaci bevezetésekor kétféle erőforrás közül választhatnak a MINI egyesült államokbeli ügyfelei. A vadonatúj MINI Cooper Clubman meghajtásáról egy 134 lóerő maximális teljesítményű, háromhengeres benzinmotor gondoskodik, amelynek erejét alapesetben egy hatsebességes manuális váltó, opcionális extrafelszereltségként pedig a hatsebességes Steptronic automataváltó továbbítja az első kerekekre. Bármelyik váltóról legyen is szó, a vadonatúj MINI Cooper Clubman 8,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 60 mérföld/órás tempóra, végsebessége pedig 127 mérföld/óra. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,1 – 5,3 liter 100 kilométerenként, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 118 – 123 gramm kilométerenként, váltótípustól függetlenül (az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az üzemanyag-fogyasztási értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

A MINI Cooper S Clubman orrában dolgozó kétliteres, négyhengeres benzinmotor 189 lóerő maximális teljesítményre képes, amelyet alapesetben hatsebességes manuális váltó, opcionális extrafelszereltségként azonban – a modell történetében most először – nyolcsebességes Steptronic automataváltó továbbít az első tengelyre. A vadonatúj MINI Cooper S Clubman 7,0 másodperc alatt sprintel fel 60 mérföld/órás sebességre (automataváltóval 6,9 másodperc alatt), miközben a modell végsebessége váltótól függetlenül 142 mérföld/óra. A tüzes kisautó átlagos üzemanyag-fogyasztása 6,2 – 6,3 liter 100 kilométerenként (automataváltóval 5,8 – 5,9 liter), kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 144 – 147 gramm kilométerenként (automataváltóval 134 – 137 gramm). Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az üzemanyag-fogyasztási értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

A vadonatúj MINI Cabrio: vezetési élmény az élet napos oldalán

A MINI modellekre jellemző vérpezsdítő vezetési élmény átélésének jelenlegi legexkluzívabb és legfrissítőbb módja a vadonatúj MINI Cabrio, amelynek legújabb modellgenerációját a 2015-ös Los Angeles-i Autószalonon mutatja be először a tengerentúlon a brit gyártó. A nyitott tetős négyüléses vadonatúj változatában az egyszerre sportos és elegáns karosszéria-kialakítás, valamint a prémium minőségű utastér tökéletes összhangot alkot a széleskörű hajtáslánc-technológiai, futómű-hangolási, felszereltségi és járműkapcsolati innovációkkal. Az új MINI Cabrio külső és belső kialakítása egyaránt a modell felnőtt karakterét tükrözi.

A vadonatúj MINI Cabrio automatikus működtetésű textil tetejét most először teljes mértékben elektronika mozgatja, amely így jelentősen csendesebb, mint elődmodellje esetében. A tető mindössze 18 másodperc alatt lenyitható és zárható, egészen 30 km/órás sebességig. A textil tető egy csúsztatható napfénytető-funkcióval is gazdagodott az első üléssor feletti részen, amely 40 centiméteres intervallumban nyitható, bármekkora sebességnél. A MINI Yours opció részeként a textil tető egyedülálló britzászló-motívummal is megrendelhető, elegánsra szőtt halszálkás mintázattal. A modellhez most először válik elérhetővé a váltakozó Caribbean Aqua metálfényezés, amely valósággal a kis kabrióra szegezi a tekinteteket.

A vadonatúj MINI Cabrio külső méretei jelentősen növekedtek elődmodellje hasonló értékeihez képest. Az új méretek ellenére a modell megőrizte jellegzetes arányait, miközben négy utasának kellően kényelmes utazást biztosít. Az új MINI Cabrio csomagtér-kapacitása ugyancsak jelentősen gyarapodott: a nyitott tetővel 160 literes térfogat zárt tetővel 215 literre bővül. Sőt mi több, a pakolást az Easy Load nevű funkció is segíti, amely zárt tetőszerkezet esetén megemeli a textil tető csomagtérben található vázszerkezetét, ezzel is megkönnyítve a hátsó üléstámla csomagtér-elérő nyílásán keresztüli pakolást.

Az erőteljes motorokból álló erőforrás-paletta, a márkára jellemző elsőkerék-meghajtás, a modellspecifikus futómű-hangolás, a széles nyomtáv, az alacsony súlypont és a kifejezetten a vadonatúj MINI Cabrio modellhez tervezett karosszéria-megerősítés együttese egyszerre agilis és biztonságos vezetést garantál. A hátsó ülések mögé integrált borulásvédelmi rendszer szükség esetén automatikusan aktiválódik, minden szituációban gondoskodva a kabriózás szerelmeseinek biztonságáról. A nyitott tetős vezetés élményét olyan kiegészítő különlegességek teszik teljessé, mint a nyitott tetővel megtett időt számláló Always Open Timer, az esőre is figyelmeztető MINI Connected applikáció, a kabrió üzemmóddal kiegészített duplazónás automata légkondicionáló, illetve a könnyebb, egyszerűbben felszerelhető szélterelő. 

Erőteljes motorok a sportos kabriózás élményéért

A prémium kisautó szegmens első és mindmáig egyetlen kabriójának vadonatúj modellgenerációja piaci bevezetésekor kétféle motorváltozattal lesz elérhető az Egyesült Államokban. Mindkét erőforrás esetében a MINI TwinPower Turbo turbófeltöltési járműtechnológia garantálja a még sportosabb vezetési élményt és az optimális hatékonyságot. A motorok teljesítményét alapesetben egy hatsebességes manuális váltó, míg opcionális extrafelszereltségként a hatsebességes Steptronic automataváltó továbbítja az első tengelyre. Az 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor 134 lóereje magával ragadó teljesítménnyel ruházza fel a vadonatúj MINI Cooper Cabrio modellt, amely így 8,3 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 60 mérföld/órás sprintet (automataváltóval 8,2 másodperc alatt), miközben végsebessége 128 mérföld/óra. A MINI Cooper Cabrio átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,9 – 5,1 liter 100 kilométerenként (automataváltóval 5,1 – 5,3 liter), kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 114 – 118 gramm kilométerenként (automataváltóval 119 – 123 gramm). Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az üzemanyag-fogyasztási értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

A MINI Cooper S Cabrio meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor gondoskodik, 189 lóerő maximális teljesítménnyel, amelynek köszönhetően a nyitott tetős méregzsák 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 60 mérföld/órás sebességre (automataváltóval 6,7 másodperc alatt) és 143 mérföld/órás végsebességre képes (automataváltóval 142 mérföld/óra). A sportos menetteljesítmény 100 kilométerre vetítve 6,0 – 6,1 literes átlagos üzemanyag-fogyasztással (automataváltóval 5,6 – 5,8 literes) és kilométerenkénti 139 – 142 grammos kombinált károsanyag-kibocsátással (automataváltóval 131 – 134 grammos) párosul. Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az üzemanyag-fogyasztási értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Íme, a KIA Niro hibrid szabadidőautó

A KIA egyre gazdagabb modellkínálatát egy vadonatúj, csekély károsanyag-kibocsátású típussal bővíti. A Niro egy hibrid szabadidőautó (Hybrid Utility Vehicle, HUV) amely a koreai márka legelső, kifejezetten környezetbarát felhasználásra kifejlesztett padlólemezét használja.

kia-niro-autoaddikt-2

A KIA Niro maradéktalanul kínálja a kompakt szabadidőautókra jellemző összes praktikus és emocionális előnyt, de kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett. Az első pillanattól fogva kifejezetten hibridnek fejlesztett modellt modern formavilága kiemeli a hagyományosan konzervatív értékrendű versenytársak közül.

A KIA Niro vadonatúj padlólemezét a jelenlegi KIA modellektől teljesen külön fejlesztették; a platformot kifejezetten környezetbarát technológiák alkalmazására, új generációs hajtásláncok befogadására készítették fel.

„Új modellünket úgy terveztük, hogy a praktikum és a dizájn terén mindent megadjon ügyfeleinknek, amit csak elvárhatnak, kiegészítve a hibrid hajtásláncokra jellemző, különösen kedvező üzemeltetési költségekkel” – mondta Hyoung-Keun Lee, a KIA Motors Corporation alelnök-vezérigazgatója. „Arra biztattuk mérnökeinket, hogy tiszta lappal vágjanak neki a projektnek. Ezáltal olyan autót igyekeztünk létrehozni, amely szélesebb ügyfélkört képes megszólítani” – tette hozzá Lee.

 „A kompakt szabadidőjárművek piaca továbbra is az egyik leggyorsabban növekvő szegmens világszerte. Tetszetős, modern megjelenésével, rendkívüli praktikumával és kiemelkedő takarékosságával az új KIA Niro hibrid kategóriájának legkívánatosabb, legvonzóbb képviselőjeként léphet színre.”

Merész formaterv

A KIA dizájn-vezérelt termékkínálatának legújabb tagja, a KIA Niro merőben újszerű formatervvel büszkélkedhet: modern megjelenését sportos, áramvonalas karosszériája, finoman domborított felületei és látványos stíluselemei teszik teljessé. A Niro közvetlen előzmények nélküli, vadonatúj modell, mégis azonnal felismerhetően KIA, mert a márka jellegzetes tigrisorr hűtőmaszkján kívül egy sor egyéb formai jellemzőt is megörökölt a KIA legújabb termékeitől. Az új Niro fejlesztési projekt dizájnjáért a KIA kaliforniai (USA) és namyangi (Korea) formatervezési központja felelt.

Tervezői a kortárs építészeti trendeket, valamint a modern szobrászatot és plasztikát nevezték meg a HUV modell formatervének ihletadóiként. Az autó finom, kecses arányokkal bír, ugyanakkor viszonylag széles kiállása stabilitást és alacsony tömegközéppontot hirdet. A hosszú tengelytáv mellett minimális az első és a hátsó túlnyúlás, az utasok a lehető legtágasabb belső térrel gazdálkodhatnak.

Kategóriaelső üzemanyag-fogyasztás, 90 g/km alatti CO2-kibocsátás

A fejlesztőcsapat mindenekelőtt arra törekedett, hogy az új modell a legtakarékosabb legyen a kompakt szabadidő szegmensben. A KIA Niro a divatos formát versenytársainál kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással párosítja, a fejlesztés során megcélzott CO2-kibocsátás 90 g/km alatt marad (az új európai ciklus szerint, vegyes üzemben).

A fejlesztés során mindvégig kifejezetten hibrid autónak szánták a Nirót, csekély károsanyag-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása a méretcsökkentett hibrid hajtásláncnak köszönhető: ez a KIA 1,6 literes ‘Kappa’ közvetlen befecskendezéses benzinmotorját 1,56 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor-csomaggal és 32 kW teljesítményű villanymotorral társítja. A hajtáslánc rendszerteljesítményét és –nyomatékát hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó viszi át az aszfaltra.

A Niro alapját adó padlólemezt kifejezetten úgy fejlesztettük, hogy alkalmas legyen az új generációs benzin-elektromos hibrid hajtáslánc befogadására. A későbbiekben hálózatról tölthető (plug-in) hajtáslánccal is bővül a modell kínálata.

Ultra erős acélból készült a Niro egyedi, új padlólemeze

Az egyedi, új fejlesztésű padlólemezre épülő KIA Niro karosszériája több mint 50 százalékban ultranagy szakítószilárdságú acélból készült, ami a kategóriaelső üzemanyag-fogyasztáshoz éppúgy hozzájárul, mint a fejlesztők által kitűzött, igen magas ütközésbiztonsági teljesítményhez. A KIA általános tömegcsökkentési programjának keretében az ultranagy szakítószilárdságú acélok alkalmazásával a márka 2020-ra 5 százalékkal csökkenti az új modellek vázszerkezetének tömegét (a 2014-es szintekhez képest.)

kia-niro-autoaddikt-1

A Niro igen szilárd, kistömegű karosszériájának fejlesztésekor felhasználták a KIA hagyományosan kiváló ütközésbiztonsági teljesítményt nyújtó típusaival szerzett tapasztalatokat. A vállalat mérnökei az összes független, nemzetközi törésteszten az elérhető maximális pontszámra törekszenek.

A nagyszilárdságú platform nem csupán kimagasló biztonságot szavatol, de a zajt és a rezgésszintet is mérsékli, ami a Niro fejlesztésének egyik sarkalatos pontja volt. Az ellenálló karosszéria révén a KIA futómű- és menetdinamikai szakemberei kifinomult, harmonikus rugózással és magával ragadó vezethetőséggel vértezték fel a modellt.

A nemzetközi piacokra szánt Niro gyártása 2016-ban indul

Az új KIA Niro hibrid jövőre mutatkozik be; az exportpiacokra 2016 vége felé kezdődik meg a modell gyártása. Az autót a KIA hwasungi üzemében, Koreában készítik majd.

A KIA 2020-ra 25 százalékkal csökkenti flotta-fogyasztását

A Niro számára kifejlesztett, vadonatúj padlólemez és egyedi hajtáslánc is szerephez jut a márka azon törekvésében, hogy 2020-ra a csekély károsanyag-kibocsátású piac vezető szereplőjévé váljon. A következő öt év során a KIA a jelenlegi négyről tizenegyre bővíti környezetbarát típusainak számát, hogy ezzel a 2014-es értékekhez képest 25 százalékkal csökkentse gyártmányainak átlagfogyasztását.

A csekély károsanyag-kibocsátású típusok kibővített kínálata fejlett hajtásláncok sokszínű választékát alkalmazza majd, a hibridektől és hálózatról tölthető hibridektől kezdve az akkumulátoros, tisztán elektromos autókon át a hidrogén üzemanyagcellás gépkocsikig. A Niro az egyik első olyan új KIA modell, amelyet ennek a célkitűzésnek a keretében terveztek, fejlesztettek és gyártanak.

A modern hajtáslánc-technológiák fejlesztése mellett a KIA 2020-ra jelenlegi motorkínálatának tíz tagjából hetet új generációs benzin- és dízelmotorokra cserél, miközben növeli a turbómotorok részarányát. Tervbe vettük jobb hatásfokú, több fokozatú sebességváltók kifejlesztését, míg mérnökeink az ultra nagy szakítószilárdságú acélok szélesebb körű alkalmazásával átlagosan 5 százalékkal csökkenteni kívánják az új karosszériák tömegét.

Visszatér az ikonikus Fiat 124 Spider

Az új Fiat 124 Spider révén visszatér a Fiat történelmi jelentőségű típusneve, hogy az új generáció számára is elérhetővé tegye a klasszikus olasz formatervezést és menetdinamikát.

fiat-124-spider-2015-autoaddikt-1

A közel ötven évvel ezelőtt bemutatott, eredeti 124 Spider előtt tisztelgő Fiat 124 Spider az olasz roadster-élmény legmagasabb szintjét kínálja, a vezetési élményt modern technológiával és biztonsággal, valamint ikonikus olasz dizájnnal kombinálva.

Az átgondolt fejlesztésből fakadó, magával ragadó menetdinamika

Az EMEA-térségben (Európa, Közel-Kelet, Afrika) a Fiat 124 Spider a bevált 1,4 literes, négyhengeres MultiAir Turbo benzinmotorral kerül forgalomba. Az erőforrást most először alkalmazták hátsókerék-hajtású hajtásláncban. A motor legnagyobb teljesítménye 140 LE, maximális forgatónyomatéka 240 Nm, a kerekeket hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtja.

A Fiat 124 Spider elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros felfüggesztést kapott, amelyeket kifejezetten úgy hangoltak, hogy fékezés és kanyarodás közben fokozott stabilitást biztosítsanak. A kettős meghajtást alkalmazó, elektromos szervokormány könnyed és közvetlen kormányérzetet biztosít.

A kormánymű és a felfüggesztés hangolása, kistömegű vázszerkezete, a kiegyensúlyozott tömegeloszlás, valamint a turbómotor együttesen dinamikus vezetési élményt nyújt. A zajok és rezgések csillapítására szolgáló megoldások, a hangelnyelő szélvédőtől kezdve a szigetelésekig ugyancsak hozzájárulnak a kifinomult, csendes utazási élményhez.

A Fiat 124 Spider tökéletes kabrió élményt kínál: lenyitható vászonteteje könnyedén, egyszerűen működtethető, minimális erővel mozgatható.

Biztonsági és vagyonvédelmi szolgáltatások, bőséges technológiai tartalom 

A vadonatúj roadster olyan biztonsági és vagyonvédelmi funkciókat kínál, mint a kanyarkövető fényszóró vagy a tolatókamera. A nagy szilárdságú vázszerkezet fokozott merevséget nyújt, minimális tömeg mellett.

fiat-124-spider-2015-autoaddikt-2

A Fiat 124 Spider emellett kényelmi és praktikus technológiák széles választékát biztosítja, a 7 colos érintőképernyőtől a digitális rádióvevővel felvértezett multimédiás egységen át a Bluetooth kihangosítóig, a fűthető ülésektől a kulcs nélküli nyitási és indítási rendszerig.

A külön megrendelhető Bose prémium audiorendszer kilenc hangszóróval, köztük a fejtámaszokba beépített dupla hangszórókkal még nyitott tető mellett is kiemelkedő minőségű hangzást kínál.

A múlt előtt tisztelgő, a stíluselemeket modern felfogásban újraértelmező dizájn

 Az olaszországi Torinóban, a Fiat formatervezési központjában megálmodott, új Fiat 124 Spider modern hangvételben dolgozza fel a minden idők egyik leggyönyörűbb Fiat modelljeként számon tartott eredeti, 1966-os Spider stíluselemeit. A 124 Spider időtlen, alacsony sziluettel, klasszikus szépségű oldalfallal, és kiegyensúlyozott arányokkal bír. Különösen sportos az utastér és a tető egymáshoz viszonyított aránya. Az olyan részletek, mint a hatszögletű felső légbeömlő, a hűtőrács mintázata, a motorházfedél erőt sugárzó domborulatai, vagy az erőteljes, vízszintes rajzolatú hátsó lámpatestek mind az eredeti Spider modellt idézik.

A belső teret az utasok köré tervezték és gyártották, mindenütt prémium, puha tapintású anyagokkal találkozunk. Az ergonomikus vezetői környezet egyrészt fokozott vezetési élményt kínál, másrészt a kormánykerék, a pedálok és a váltó ösztönös kezelését teszi lehetővé.

A Fiat 124 Spider kétféle felszereltségi szinten: 124 Spider és Lusso kivitelben lesz megvásárolható. Mindegyik nyolcféle karosszériaszínnel választható: ezek a Rosso Passione (alap piros), Bianco Gelato (fehér alap), Nero Vesuvio (metálfekete), Grigio Argento (metálszürke), Grigio Moda (sötétszürke metál) Bronzo Magnetico (bronz metál) és Azzurro Italia (azúrkék metál), valamint a háromrétegű Bianco Ghiaccio.

A limitált kiadás révén a rajongók a legelső Fiat 124 Spider modellek egyikét tudhatják magukénak

A legendás típusnév visszatérésének emlékére 124 darab gépkocsi limitált szériás ‘Anniversary’ kivitelben kerül piacra. Ezeket egyedi sorszámozású emlékplakettel szerelik fel, Rosso Passione fényezéssel és prémium fekete bőrülésekkel kínálják. Az új Fiat 124 Spider az EMEA térségben 2016 nyarán érkezik meg a Fiat márkakereskedésekbe.

 50 évnyi hagyomány: a Fiat 124 Spider története

A Fiat 124 Spider 1966 novemberében, a Torinói Autószalonon mutatkozott be; fogadtatása rendkívül kedvező volt. Az azóta eltelt csaknem ötven év során a 124 Spider megőrizte ikonikus státuszát a gyűjtők és az autó iránt rajongó közönség körében egyaránt.

A Fiat 124 Spider először 1968-ban jelent meg az USA piacán. A roadstert ötfokozatú kézi sebességváltóval, 1438 cm3-es, két vezérműtengelyes motorral, négy tárcsafékkel szerelték fel, szériatartozék volt a szakaszos ablaktörlő és a kormányoszlopra illesztett lámpakapcsoló.

fiat-124-spider-2015-autoaddikt-3

A Fiat középkategóriás szedánjából, a 124-esből fejlesztett 124 Spider hamisítatlan sportautó volt, amely rendkívül széles vásárlói rétegeket szólított meg. A Fiat a Pininfarina stúdiót, a márka régi partnerét, az olasz karosszériaépítő ipar legnagyobb, legelismertebb szereplőjét kérte fel a 124 Spider megtervezésére és megépítésére.

Az amerikai közönség rajongott a Spider arányaiért és visszafogott olasz formavilágáért. A vízálló vászontetőt a vezetőülésből, gyorsan és könnyedén le lehetett nyitni, és üveg hátsó oldalablakaival kiváló kilátást biztosított.

A Fiat 124 Spider formaterve olyan népszerű volt, hogy a modell 19 éves pályafutása során egyszer sem szorult ráncfelvarrásra, és mindmáig a Pininfarina legnagyobb sikerei között tartják számon.

Nem egészen tíz évvel a modell észak-amerikai bevezetését követően a Fiat 124 Spider népszerűsége olyan magasra szárnyalt, hogy a Fiat 1975-től elkezdte kizárólag az USA piac számára gyártani a modellt, amit 1979-ben átkereszteltek Spider 2000-re; a név az új, 1995 cm3-es motorra utalt.

1981 vége felé a Pininfarina átvette a modell teljes gyártását, és újraindult az európai forgalmazás. A Fiat és a Pininfarina Spiderek gyártása 1982-ben összeért: a Fiat elkészítette a legutolsó Spider 2000-et, a Pininfarina pedig megkezdte saját változatának a gyártását. Ezt Észak-Amerikában Pininfarina Spider Azzurra néven mutatták be, Európában Pininfarina Spidereuropaként forgalmazták. A Pininfarina Spider Azzurra alapfelszerelésként kínálta a bőrkárpitot, a sztereó kazettás rádiót, valamint a motoros ablakemelőket.

Csaknem 200 000 darab Spider után, 1985-ben véget ért a modell gyártása. Rendkívül hosszú, 19 éves pályafutásával a Fiat 124 Spider csaknem minden kortársát túlélte a sportautó-szegmensben, kivéve az Alfa Romeo Spidert.

Az Egyesült Államokban több mint 170 000 darab 124 Spider talált gazdára 1968 és 1985 között. A mai napig közel 8000 darab fut még a forgalomban.

A Fiat 124 Spider a 2015. évi Los Angeles-i Autószalonon tartja világpremierjét, felidézve a történelmi jelentőségű típusnevet, és egy vadonatúj generáció számára is elérhetővé téve az ikonikus olasz formatervezést és menetdinamikát.

 Történelem

1966 november – A Fiat 124 Spider bemutatkozik a Torinói Autószalonon.

1968 – Megérkezik az első Spider az Egyesült Államokba.

1975 – Kizárólagos forgalmazás az USA piacán, köszönhetően a rendkívüli sikereknek.

1979 – Spider 2000 névre átkeresztelve.

1981 – A Pininfarina átveszi a teljes gyártási folyamatot. Újraindul a modell európai forgalmazása.

1982 – A Fiat és a Pininfarina Spiderek gyártása összeért: a Fiat elkészítette a legutolsó Spider 2000-et, a Pininfarina pedig megkezdte saját változatának a gyártását. Ezt Észak-Amerikában Pininfarina Spider Azzurra, Európában Pininfarina Spidereuropa néven forgalmazták.

1985 – Véget ért a modell gyártása. Csaknem 200 000 darab Spider készült el, amelyek háromnegyede az Egyesült Államokban talált gazdára.

2015 november – Csaknem ötven év után visszatér a legendás típusnév, a Fiat 124 Spider a Los Angeles-i Autószalonon tartja világpremierjét.

A Das Weltauto 15 éve értékesít használt autót Magyarországon

Idén október végén volt tizenöt éve a Porsche Hungaria használt gépkocsikat értékesítő márkája, a Das Weltauto megalakulásának.

das-weltauto-autoaddikt

A Weltauto 2000-ben kezdte meg tevékenységét Magyarországon, az azóta eltelt időszakban 103 087 autót adott el márkakereskedői hálózatán keresztül. Az elmúlt években feltámadó, majd hasonló lendülettel eltűnő használt autós hálózatok vagy a többi importőr sikertelen kezdeményezései kikoptak a rendszerből, így a cég mára igazi versenytárs nélkül kínál jó minőségű használt gépkocsikat az ügyfeleknek.

Ausztriában hozta létre elsőként használt autó üzletágát a kilencvenes évek elején a salzburgi Porsche Holding, amellyel elsődlegesen az új autók értékesítést kívánták támogatni. A Weltauto nevű program keretében a márkakereskedéseknek lehetőségük nyílt a használt gépkocsik beszámítására, ezáltal az ügyfelek kedvezőbb feltételek mellett juthattak új gépjárműhöz.  Az osztrák know-how igazi különlegeségét a szolgáltatások adták: a piacon egyedülálló módon garanciával vásárolhattak már akkor is az ügyfelek használt autót. Tíz év elteltével Magyarországra is bevezették ezt az üzletágat: 2000-ben tehát a Weltauto a Porsche Hungaria hetedik, önálló márkájaként kezdte meg tevékenységét.

Az első időszak a megfelelő együttműködő partnerek kiválasztásával telt, az importőr márkakereskedői hálózatából jelentkező cégeknek ugyanis számos feltételt kellett teljesíteniük ahhoz, hogy részt vehessenek a minőségi használt autók értékesítésében. Az első évben tizenkét kereskedő kapott jogot e tevékenységre, s már a kezdetekkor alapfeltételnek számított, hogy a kínálatban kizárólag több ponton átvizsgált, megfelelően szervizelt és jó műszaki állapotú autók szerepelhetnek. A piac rövid időn belül visszaigazolta a szolgáltatások létjogosultságát. Szűk hét év alatt a hálózat elérte partnerszámának eddigi maximumát: 2007-ben már ötvenegy márkakereskedés értékesített másodkézből származó négykerekűt. Az ezt követő, nehezebb pénzügyi-gazdasági időszak alatt a hálózat is átalakult, jelenleg a márka Das WeltAuto néven huszonnyolc helyen áll az ügyfelek rendelkezésére.

2013-ban új időszámítás kezdődött a márka életében azáltal, hogy a Volkswagen Csoport 2011-ben felvásárolta a salzburgi Porsche Holdingot. Két év alatt a német anyacég a teljes világhálózatára kiterjesztette a Weltauto programot, és ehhez minimális arculatbéli változásokra volt szükség.  A Weltauto márkanév Das WeltAuto lett, és a használt autós brand a Volkswagen Csoport teljes hálózatában elérhetővé vált: az Amerikai Egyesült Államoktól kezdve, Németországon át Ausztráliáig mindenhol ez a márkajelzés lett a védjegye a minőségi használt gépkocsiknak.

Az átállás Magyarországon jelentősen nem befolyásolta a hálózat működését, így az értékesítési számok sem változtak, tizenkét hónap alatt megközelítőleg hatezer gépkocsit értékesít a Das WeltAuto. Az új tulajdonosi háttérrel mindössze a feltételrendszer vált szigorúbbá: a márkakereskedéseknek évente hosszas auditon kell megfelelniük ahhoz, hogy a márkanevet viselhessék.

Jelenleg is erős az érdeklődés a használt autók iránt

Az elmúlt esztendőkben már hozzászokhattunk ahhoz, hogy évről-évre nő a gépjármű tulajdonosváltások száma, a 2010-es mélypont óta stabil növekedést mutat e terület. Így volt ez az idei év első kilenc hónapja során is: januártól szeptember végéig összesen 403.457 autó került új gazdához, ami 10,8 százalékos emelkedést mutat a tavalyi év hasonló időszakához képest. Változatlanul özönlenek az országba az idős, rossz állapotú, rendkívül környezetszennyező négykerekűek, mint arról korábban beszámoltunk már, kilenc hónap alatt összesen 90.391 gépkocsi érkezett külföldről, ami 28,4 százalékkal több a 2014-es év azonos adataihoz hasonlítva. “Alapvetően nem jelent problémát az unión belüli autómozgás, hiszen a piacnak a határon túlról érkező autókra is szüksége van. A gondot abban látjuk, hogy az import kocsik hatvan százaléka tíz évnél idősebb (53765 autó), s ezek nagyrészt EURO1-es vagy EURO2-es erőforrással üzemelnek, amik rendkívül környezetszennyezőek, ráadásul biztonságtechnikai szempontból is véleményesek” – mondta el Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. Hozzátette: “a külföldön vásárolt kocsik általában ismeretlen forrásból érkeznek Magyarországra, így az előéletüket homály fedi, és műszaki állapotuk is megkérdőjelezhető”.

A márkák sorrendjében a korábbi évekhez képest nem történt változás, még mindig az Opel (57.253 autó, 14,19 százalékos piaci részesedés), a Suzuki (41.603 autó, 10,31 %) és a Volkswagen (39.376 autó, 9,76 %) számított népszerűnek. A típusok listáját az Opel Astra (29.720 autó) vezeti kilenc hónap után a Suzuki Swift (27.405 autó) és a Volkswagen Golf előtt (11.738 autó)

Az import esetében élen állnak a prémium márkák és típusok: legtöbben Volkswagent (11.625 autó), Fordot (9.339 autó), Opelt (9.021 autó) vásároltak, ám közvetlenül utánuk BMW-t (8.022 autó) és Audit (6.486 autó) hoztak legtöbben. Típusbontásban a 3-as BMW (4.416 autó), a Volkswagen Golf (3.818 autó) és a Passat (3.186 autó) zárt élen.

LEGFRISSEBB

Ford Mustang Mach-E rendőrautók az NYPD kötelékében

0
New York City-ben nem ritka látvány egy-egy jól felszerelt Ford Mustang Mach-E rendőrautó. A teljes cikk a New York Online-on olvasható. https://www.newyorkonline.hu/az-nypd-ford-mustang-mach-e-rendorautokat-is-hasznal-a-hatekonysag-es-kornyezettudatossag-jegyeben/

TESZTJEINK