Főoldal Blog Oldal: 437

Marc Marquez garázsa egy 560 lóerős BMW M6 Cabrio modellel gazdagodott

2013 és 2014 után idén is Marc Marquez nyerte a MotoGP legeredményesebb szezonbéli abszolút kvalifikációját méltató BMW M Különdíjat, egy BMW M6 Cabrio modellt. Az 560 lóerős sportautó egy BMW M6 Coupé és egy BMW M4 Coupé mellett kap helyet a világbajnok garázsában.

marc-marquez-bmw-m6-cabrio-autoaddikt

A 2015-ös BMW M Különdíj nyertese: Marc Marquez. A spanyol versenyző idén ismételten a kétkerekű versenysport királykategóriájának számító MotoGP™ legeredményesebb indulójának bizonyult a futamok időmérőin, amellyel sorozatban harmadik alkalommal biztosította be magának a hőn áhított elismerést. A MotoGP™ hivatalos partnereként a BMW M divízió 2003 óta minden idény végén egy exkluzív, egyedi BMW M modellel jutalmazza az év legjobb kvalifikációját elérő versenyzőjét, 2015-ben pedig eme nagyteljesítményű trófea nem más, mint egy egyedi BMW M6 Cabrio modell.

A különleges sportautó a BMW M divízió több mint négy évtizednyi versenysport-szakértelmét örökölte meg: az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor 560 lóerős maximális teljesítményével a BMW M6 Cabrio mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsulja le a 0-100 km/órás sprintet, végsebességét pedig 250 km/óránál limitálja az elektronika (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 10,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 gramm / km). A BMW M modelleket jellemző csúcstechnológia a BMW M6 Cabrio modellben a többi között Drivelogic-kal ellátott duplakuplungos automataváltóban (M DCT), M karbon-kerámia fékrendszerben, Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzásban (DDC – Dynamic Damper Control) és Aktív M Differenciálműben ölt testet, amelyek együttesen kivételesen sportos és precíz vezethetőséget garantálnak, minden vezetési szituációban. Az idei BMW M Különdíj ugyanakkor látványra is lélegzetelállító: a BMW Individual exkluzív, „Frozen Blue Metallic” királykék-metál fényezése egyszerre dinamikus és elegáns megjelenést kölcsönöz a kabriónak, miközben a modell impozáns kiállását a 343 M kódjelű, eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt duplaküllős, 20 collos BMW M könnyűfém keréktárcsák erősítik tovább. Sőt mi több, az idei BMW M Különdíjnak megválasztott modell számos BMW M Performance alkatrészt is kapott. Utasterében a BMW Individual „Merino Opal White” finomszemcsés opál fehér bőrözése alkot tökéletes összhangot a BMW Individual „Piano Black” lakkfekete betétekkel.

A 2015-ös BMW M Különdíj elhódításával Marc Marquez utolérte az eddigi rekordtartókat, Valentino Rossi-t és Casey Stonert, miközben a spanyol pilóta a MotoGP™ történetének első versenyzője, aki háromszor egymás után képes volt elnyerni eme exkluzív kitüntetést. 2013-ban Marquez a versenysorozat első különdíjnyertes újoncaként vehette át a fekete BMW M6 Coupé modellt, amelyet 2014-ben egy vörös metál BMW M4 Coupé követett. A spanyol versenyző a MotoGP™ idei futamain összesen nyolc alkalommal rajtolt pole pozícióból, így a szezon végére összegyűjtött 365 pontjával ismét a BMW M Különdíj egyértelmű győztese lett. A hivatalos díjátadó ünnepséget a kétkerekű versenysport királykategóriájának idei utolsó megmérettetésén, Valenciában tartották meg szombaton. A hőn áhított BMW M6 Cabrio modellt Carmelo Ezpeleta, a versenyszériát szervező Dorna Sports vezérigazgatója és Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke adták át a fiatal világbajnoknak.

„Rendkívül boldog vagyok, amiért sorozatban harmadik alkalommal is elnyertem a BMW M különdíját” – nyilatkozta Marc Marquez a díjátadó ünnepségen. „Számunkra, akik fej-fej mellett versenyzünk fordulóról fordulóra, a BMW M Különdíj egészen különleges erővel bír. A két évvel ezelőtt elnyert BMW M6 nagyon a szívemhez nőtt, elképesztő a gyorsulása és bámulatos a vezethetősége. Az pedig, hogy a különdíj idén egy BMW M6 Cabrio, még különlegesebbé emeli számomra ezt a kitüntetést. Ez az első kabrió, amit megnyertem, és tekintve, hogy Spanyolországban élek, ez egyszerűen tökéletes számomra. Már alig várom, hogy végre kipróbálhassam!” – újságolta a MotoGP™ világbajnoka.

„A BMW M Különdíj a BMW M divízióval megkötött hosszútávú és kiváltképp sikeres együttműködésünk egyik fontos eleme” – vette át a szót Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója. „Fantasztikus, hogy a BMW M divízió ilyen különleges módon méltányolja a MotoGP™ versenyzőinek teljesítményét. A BMW M Különdíj a versenyszéria egyik legkiemelkedőbb fénypontja, immáron tizenhárom éve, és a BMW M divízió évről évre túlteljesíti önmagát e téren. Marc Marquez a BMW M6 Cabrio modellel ismét egy lélegzetelállító sportautót nyert el. Gratulálunk neki! Semmi kétségem afelől, hogy az együtt töltött vezetés minden egyes méterét ki fogja élvezni” – tette hozzá Carmelo Ezpeleta.

„Marc Marquez két évvel ezelőtt motorsport-történelmet írt, amikor a MotoGP™ akkori újoncaként elsőre megnyerte a BMW M különdíját. Most pedig ő lett az első versenyző, akinek ez sorozatban háromszor is sikerült. Szívből gratulálunk neki ehhez a lenyűgöző teljesítményhez!” – mondta Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke. „A BMW M Különdíj a BMW sorozatbéli átfogó szerepvállalásának egyik legfőbb pillére, a díj kiválasztásakor pedig mindig nagyon odafigyelünk arra, hogy az idény legjobb indulóját egy igazi különlegességgel jutalmazzuk meg. Úgy hiszem, a BMW M6 Cabrio modellel idén ez ismét sikerült. Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a MotoGP™ versenyzői, akik a legfejlettebb technológiai innovációk, az elképesztő sebesség és a folyamatos versenyzés mindennapjaiban élnek, valósággal vágynak a BMW M Különdíjra. Ez is azt igazolja, hogy ezek a tulajdonságok mélyen a termékeinkbe vannak kódolva, és ennek köszönhető, hogy még a világ leggyorsabb kétkerekű versenyzőinek körében is kivételes népszerűségnek örvendenek. Reméljük, hogy Marc Marquez örömét leli majd a BMW M6 Cabrio modellben, és már nagyon várja a 2016-os BMW M Különdíjat” – fogalmazott a BMW M divízió első embere.

A BMW M Különdíjat idén immáron tizenharmadik alkalommal adta át a MotoGP™ legeredményesebb indulójának a bajor gyártó. Akárcsak a világbajnoki címért folyó küzdelem esetében, úgy a BMW M Különdíjért is pontokat gyűjtenek a versenyzők, minden egyes versenyhétvégén. A BMW a pole pozícióból induló pilótát 25 ponttal, a második rajtkockát elnyerő indulót 20 ponttal, míg a harmadikat 16 ponttal jutalmazza – és így tovább lefelé, egészen az 1 pontot érő tizenötödik rajtpozícióig. A BMW M Különdíjat eszerint minden évben az a versenyző nyeri el, aki az egyes futamok kvalifikációin a legtöbb abszolút pontot gyűjti össze. A jelenlegi rekordtartó Marc Marquez, Valentino Rossi és Casey Stoner, egyaránt három-három eddig elnyert BMW M Különdíjjal – közülük Marc Marquez az egyetlen, akinek ez három egymás utáni alkalommal sikerült. Honfitársa, a spanyol Jorge Lorenzo eddig két alkalommal hódította el a BMW M különdíját. Sete Gibernau és Nicky Hayden versenyzők nevéhez egy-egy BMW M Különdíj fűződik.

A BMW M divízió

A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG teljes körű leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, illetve BMW Group Driving Experience), valamint biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és speciális célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek különleges igényeinek kielégítésére törekszik, akik nem kötnek kompromisszumokat sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem pedig az egyénre szabhatóság terén. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű azóta világszerte a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.

2015-ben ismét az Év Haszonjárműve lett a Ford Transit

A Ford Transit modellcsalád 2015-ben a DEKRA minősítő intézet által a kategória legalacsonyabb üzemeltetési költségű modelljeinek járó minősítése után most a Camion&Truck Magazin közönségszavazásán a haszongépjármű piac legjobbnak ítélt járművei közül 2 kategóriában első helyen végzett.

ford_transit_l4h3_jumbo_001

Ez a díj az egyik legfontosabb elismerés, hiszen a szakmai közönség választása bizonyította, hogy a szavazók a Ford Transit modellcsalád kiváló terméktulajdonságai mellett a gazdaságos üzemeltetést is nagyra értékelik.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a nagy múltú haszongépjármű szaklap által meghirdetett jubileumi, 20. Év Haszonjárműve szavazáson 2 kategóriában is az idén 50 éves jubileumát ünneplő Transit család 1-1 tagja lett a díj büszke birtokosa” – mondta el Györke Orsolya a Ford PR és Közkapcsolatok igazgatója a díjak átvételekor.

2.5 tonna alatti kategóriában a Transit Customot választották az olvasók az év Haszonjárművévé, mely etalonnak számít a hatékonyság és a rakodótér méretét illetően, hiszen nemcsak produktív, hanem a külseje is figyelemre méltó. Nem véletlen, hogy megkapta az elismerő „Év Haszongépjárműve 2013″ díjat. Az olyan ECOnetic technológiai megoldásoknak köszönhetően, mint az Auto-Start-Stop rendszer a DEKRA 2015-ös tanúsítványa szerint a Ford Transit Custom a kategóriájának legalacsonyabb üzemeltetési költségű modellje.

„A 2.5 – 3.5 tonnás kategóriában újabb bizonyíték az 50 éves születésnapját ünneplő Transit kiforrott technológiai megoldásaira, hogy a Transit most ezen nagy hagyományokkal bíró szavazáson is bizonyította, hogy a szavazók a Ford Transit modellcsalád széles modell, felépítmény és motor választéka mellett a gazdaságos üzemeltetést is értékelik. A Transit a tavalyi évi elsőséget megőrizve nyerte el ismét a díjat, mely külön öröm számunkra” – tette hozzá Papp Zoltán, a Ford Haszongépjármű igazgatója.

A szakmai közönség elismerése mellett a piac visszajelzései is egyértelműen pozitív tendenciát mutatnak:

Az év első tíz hónapjának eredményei alapján a Ford áll a haszongépjármű szegmens élén. A vállalat haszongépjármű-értékesítési eredménye októberben 11, az év első tíz hónapjában pedig 24 százalékkal nőtt. A piac bővülésével vásárlók egyre élénkebben érdeklődnek a teljes egészében megújult és kibővített Transit család (amelynek tagjai a Transit, a Transit Custom, a Transit Connect és Transit Courier), valamint a Ranger pick-up iránt.

Hazai MINI Clubman premier: az új MINI-generáció legfrissebb tagja

Bemutatkozott Magyarországon is a MINI új generációjának legújabb tagja, a MINI Clubman, mellyel a brit márka a prémium kompakt járműkategória meghódítását tűzte ki célul.

mini-clubman-magyarorszag-autoaddikt

Az új MINI Clubman négy ajtajával és jellegzetes kétszárnyú csomagtérajtajával, öt teljes értékű ülésével és bőséges helyet kínáló, ötletes megoldásokban bővelkedő utasterével minden szempontból kielégíti a kompakt szegmens funkcionalitással szemben támasztott igényeit, mindezt ráadásul egyedülálló, sajátos stílusban. Az összetéveszthetetlen kialakítás, a kiemelkedő vezetési élmény és a prémium minőség egysége kivételes jelenséggé emeli a legújabb brit kisautót, amely újabb célcsoportokkal ismerteti meg a MINI modellek nyújtotta életérzést.

Az új MINI Clubman felnőtt karaktere külső méreteiben is visszaköszön: a modell jelentősen nagyobb elődjénél, jellegzetes karosszéria-felépítéssel, kiemelkedő minőségű anyaghasználattal és fényezéssel, valamint új megoldásokkal a hajtáslánc, a futómű-hangolás, a biztonság, a vezérlőegységek és a legújabb MINI modellgeneráció alapjaira építkező állandó járműkapcsolat terén. Az új családtag az új MINI-generáció legnagyobb képviselője, ami az ötajtós MINI-hez viszonyítva is tetten érhető: az új MINI Clubman hossza 27, tengelytávolsága 10, míg szélessége 9 centiméterrel haladja meg ötajtós testvérmodellje hasonló értékeit. Csomagterének térfogata alapesetben 360 liter, amely a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1250 literig bővíthető.

Piaci bevezetésekor az új MINI Clubman négy különféle, MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó motorváltozattal érhető el (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 4,1 – 6,3 liter / 100 kilométer; kombinált károsanyag-kibocsátás: 109 – 147 gramm / kilométer). Miközben az új MINI Cooper Clubman meghajtásáról egy háromhengeres benzinmotor gondoskodik 100 kW / 136 lóerő maximális teljesítménnyel, az új MINI Cooper S Clubman motorházteteje alatt egy 141 kW / 192 lóerő maximális teljesítményű négyhengeres benzinmotor dolgozik. Mi több, két négyhengeres dízelmotor-változat is bemutatkozik az új MINI Clubman erőforrás-palettáján: a MINI Cooper D Clubman 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményt, míg a MINI Cooper SD Clubman 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményt produkál. Márkatörténete újdonságaként mutatkozik be az új MINI Clubman modellben a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó, amely most először válik elérhetővé MINI modellhez, opcionális extrafelszereltségként a MINI Cooper S Clubman, a MINI Cooper SD Clubman és a MINI Cooper D Clubman modellekhez.

Az új MINI Clubman palettáján számtalan funkció és opció jelenik meg a MINI modelltörténetében most először, amelyek a vezetés élményét, a menetkomfortot és a biztonságot hivatottak még tovább fokozni. Ilyen többek között az elektromos rögzítőfék, a fékező funkcióval ellátott aktív sebességtartó automatika, valamint a MINI Yours Interior Styles opció háttérvilágítású ajtókárpitjai. A típusspecifikus MINI Excitement Package LED-es belső- és hangulatvilágítást, illetve exkluzív MINI embléma-kivetítést tartogat. Ez utóbbi az autó kinyitásakor a vezetőoldali külső visszapillantó-házból a MINI logóját vetíti ki az aszfaltra.

Az autó külső antennáján található visszajelző-fény, pedig egy zsúfolt parkolóházban is könnyen megtalálhatóvá teszi az autót. További egyedülálló funkció a prémium kompakt járműkategóriában a Comfort Access kulcsnélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás, a hátsó csomagtérajtó érintés nélküli nyithatóságával kiegészítve. Itt is megjelenik a Head-Up kijelző, amely a navigáció funkcióit és a táblafelismerő rendszer adatait is a vezető látóterébe helyezi – ezzel is a biztonságos vezetést támogatva.

„A MINI globális értékesítése 2015 első 9 hónapjában 20%-kal bővült a tavalyi hasonló időszakkal összehasonlítva. A magyarországi növekedés is követi a világpiaci trendet, így bízunk benne, hogy a márka értékesítése új magasságokba emelkedik idén. A 3 és 5-ajtós MINI, valamint a MINI Countryman mellett a most érkező Clubman modellel a márka számára új vásárlói célcsoportokat is el fogunk érni” – mondta el Jávor Dániel MINI márkamenedzser a hazai bemutató kapcsán.

Elkészült a másfél milliomodik Fiat 500

Legördült az FCA Poland üzemének gyártósoráról az 1 500 000-es alvázszámú Fiat 500. A jubileumi modell egy Gelato fehér Pop felszereltségű 1,2 literes benzinmotoros változat, amely francia vásárlóhoz kerül.

fiat-500-1-5-masfel-millio-autoaddikt

A világ több mint 100 országában, Lengyelországtól Olaszországig, Brazíliától Dél-Afrikáig, Japántól az Egyesült Államokig forgalmazott Fiat 500 bevezetése után 8 évvel és 4 hónappal történelmi fordulóponthoz érkezett.

A Fiat globális autója, amelynek 75 százalékát Olaszországon kívül adják el, egy valódi olasz innováció, amely mind közönséget, mind a nemzetközi szakembereket egyaránt lenyűgözte. Erről tanúskodik a világszerte elért több mint negyven rangos kitüntetése, beleértve a nagy presztízsű „2008. Év Autója” díjat is. A  Fiat 500 nevéhez fűződik számos kategóriarekord is: az első városi modell, amely alapfelszerelésként hét légzsákot kínált, az első, amelynek minden kivitelébe a legújabb generációs ESP-t szerelték be, valamint az első olyan FCA típus, amely a kéthengeres TwinAir motorcsaláddal lépett piacra.

Júliusban az 500-as legújabb változata vette át a stafétabotot, amellyel a Fiat egyszerre kíván hű maradni történelmi gyökreihez és megfelelni az új piaci kihívásoknak. A Fiat formatervezési központja, a Centro Stile által tervezett autó frissebb külső és belső kialakítása összetéveszthetetlenül 500-as, ám az eddigieknél is vonzóbb. Az autó méretei nem változtak, ám technológiai tartalma, motorkínálata és testre szabási lehetőségei gazdagabbak lettek; az ikonikus kisautó számára ez az egyetlen evolúciós út, amely még tovább tökéletesíti eddig is mesteri jellemzőit.

A modell globális sikerének kulcsa, hogy a Fiat képes volt többször is újraértelmezni az ikonikus modellt, az 500 Abarth-tól (2008) kezdve az új 500-asig (2015. július) és nem félt feltérképezni ismeretlen területeket. Ezáltal jött létre az innovatív, széles kínálatot felvonultató 500-as modellcsalád –  az 500L (2012), az 500L Trekking, 500L Living (2013), valamint az 500X (2014) -amelyek a legkülönfélébb feladatokat és szerepeket töltik be, ugyanakkor összeköti őket egy közös jellemzőjük: mindannyijuk ihletadója az ikonikus 500-as.

Stig szerint az új Ford Mustang a legjobb kaszkadőrautó

A vadonatúj Ford Mustang érdemelte ki a legjobb kaszkadőrautó titulust Ben Collins, Hollywood egyik legmenőbb autóversenyző-kaszkadőre szerint, aki nem más, mint a BBC Top Gear sorozatának híres Stigje. A Mustang a Stig legújabb mozijában tűnik fel, amelynek címe: Ben Collins: Stunt Driver (az autóról korábban megjelent tesztünk a http://www.autoaddikt.hu/teszt-ford-mustang-gt-5-0-fastback-a-legenda-ujraeled/ linken érhető el).

ford_mustang_gt_5_0_fastback_teszt_autoaddikt_002

A Lionsgate U.K. filmjében a Ford Mustang Fastback – amit egy 5.0 literes, V8-as motor hajt – több nagy teljesítményű versenyautót is faképnél hagyott a 48 órás, számos kihívást rejtő versenyen, amelyen repülőgépeket, harci helikoptereket és katonai járműveket is felvonultattak.

”A kaland célja az volt, hogy megtaláljuk a tökéletes autót egy féktelen, benzingőzös, Hollywoodi stílusú autós üldözéshez. A befutó pedig a kultikus Ford Mustang lett” – mesélte Collins. ”A Mustang számtalan autós üldözésben kapott már főszerepet az elmúlt 50 évben, és ma is az autós kaszkadőrök kedvencének számít, amikor a rosszfiúkat gumifüsttel kell elborítani.”

Collins olyan filmekben szerepelt autós kaszkadőrként, mint a James Bond-sorozat részeként forgatott A kvantum csendje, a Skyfall és a Spectre – A Fantom visszatér; valamint a Sötét Lovag – Felemelkedés és a Mission Impossible – Titkos nemzet. Collins nyolc éven át vezette a BBC Top Gear című műsorát Stig néven, és olyan autóverseny-sorozatokban vett részt, mint a Le Mans-i 24 órás, a GT és a NASCAR futamok.

ford_mustang_gt_5_0_fastback_teszt_autoaddikt_001

”Az autós szórakoztatóipar most különösen izgalmas időszakát éli, ezért nagyon örülünk, hogy éppen a Forddal dolgozhattunk együtt ezen a projekten” – mondta el Nicola Pearcey, a Lionsgate U.K. gyártásvezetője. ”Ben elképesztői kaszkadőri tehetsége és szoros autóipari kapcsolatai segítségével minden lehetőséget kihasználtunk annak érdekében, hogy ez egy valóban felejthetetlen alkotás legyen.”

A vadonatúj Ford Mustang 50 év után most először kapható egész Európában, Fastback és Convertible változatban is; az autót a Ford 5,0 literes, V8-as motorja, vagy az üzemanyag-takarékos 2,3 literes, 313 lóerős EcoBoost motorja hajtja.

Legújabb filmjében Collins a Mustang segítségével hagyja le a rosszfiúkat. Az autóban vadonatúj első futómű és innovatív integral link rendszerű hátsó felfüggesztés működik, s a 19 colos keréktárcsák mögött nagy teljesítményű fékrendszer lapul. A kis tömegű, jól kiegyensúlyozott és gyorsan reagáló futóműre a húzós kanyarokban akár 0,97-es oldalgyorsulási erő is nehezedhet, az erőátvitelről pedig hatfokozatú manuális sebességváltó vagy hatfokozatú automata sebességváltó gondoskodik; ez utóbbi a kormány mögött elhelyezett váltófülekkel is kapcsolható.

Az üldözési jeleneteknél a Mustang már csak azért is nagyszerű társ, mert vezetője a forgalmi viszonyoktól függően több üzemmód közül is választhat (Normal, Sport+, Versenypálya és Havas/Vizes). A Startvezérlés segítségével az 5,0 literes, V8-as blokk 4,8 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre a Mustangot.

ford_mustang_gt_5_0_fastback_teszt_autoaddikt_003

A modell forgalmazása januárban kezdődött Európában, s azóta több mint 10.000 Mustang talált gazdára a kontinensen. Egyedül Németországban közel 4.000, az Egyesült Királyságban pedig több mint 2.100 vásárló rendelte meg a modellt, s Magyarországon is 15 Mustang talált gazdára az augusztusi bevezetés óta.

Az IHS Automotive globális regisztrációs adatbázisa szerint világszinten is a Mustang volt a legkelendőbb sportautó 2015 első felében, amikor összesen 76.124 ilyen modell állt forgalomba.

”A Mustang több mint 3700 alkalommal szerepelt már filmekben, a moziba járók pedig jólesően izgulhattak az olyan legendás jeleneteknél, mint az 1968-as Bullitt autós üldözése, vagy a 2014-es ‘Need for Speed’ lenyűgöző képsorain, ahol először volt látható a vadonatúj Mustang” – mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. ”A tény, hogy a ’Ben Collins: Stunt Driver’ című filmben a legjobb kaszkadőrautónak nevezték a Mustangot, tovább erősítette e legendás modell pozícióját – méghozzá az autóiparban és a filmiparban egyaránt.”

ben-collins-the-stig-stunt-driver-bluray-autoaddikt

A ”Ben Collins: Stunt Driver című filmet a Lionsgate U.K. készítette a Wise Old Fox Productions közreműködésével. November 9-től DVD és Blu-ray formában is kapható.

Olcsón, jót, minőségit: a Zöld Autószerviz számos megoldást kínál

Nem egyszer vázoltuk olvasóinknak a Zöld Autószerviz ténykedését. Sőt, folyamatos jelenlétet is kap a szerviz mind a négy online felületünkön – nézzék csak meg, ott fenn a fejlécben. Látják?

zold_autoszerviz_autoaddikt_2015_003

 

Nos, nem véletlen, pontosan úgy, ahogyan mi sem bízunk semmit a véletlenre. A Zöld Autószervizzel való ismeretségünk több, mint egy évtizedes, s ezalatt az időszak alatt egyszer sem vallott kudarcot a cég által felvállalt szellemiség.

Aki netán nem tudná, hogyan is néz ki a Zöld Autószerviz tevékenysége pontosan, annak gyorsan összefoglaljuk a lényeget: idehaza, Magyarországon alapvetően a Szerdai Gábor által vezetett szerelde az első, és egyetlen, amely kifejezetten környezettudatos megoldások révén definiálja tevékenységét.

Kiemelt szerepet kap a társadalmi felelősségvállalás is a munkavégzés és szolgáltatások nyújtása során, hiszen a Zöld Autószerviz szellemiségére alaphangon jellemző a tétel, miszerint a tisztább, és még élhetőbb környezethez mindenkinek alanyi joga kell, hogy legyen.

zold_autoszerviz_autoaddikt_2015_001

Mindezt tulajdonképp sikerült úgy kivitelezni hosszas évek nem sajnált befektetett munkájával, hogy mára igen példa- és iránymutató szerepet töltsön be a Zöld Autószerviz egyébként igen zsúfolt felhozatalban. Nem meglepő módon az ügyfélkör is növekedett Szerdai Gábornak köszönhetően, ugyanis a páciensek jelentős része a korábbi felhozatalból tér vissza – nem utolsó sorban a bizalomra alapozva.

Itt ismét hangsúlyozzuk: jelenleg a műhely teljesen egyedi koncepciókat követ, és a vezetés azon fáradozik folyamatosan, hogy még komplexebb összképet nyújthassanak ügyfeleik számára.

Persze mindehhez nagyban hozzájárul a családias hangulat és a célkitűzések együttese, no és persze a korrekt, saját tapasztalatinkra is építkező gyors és hathatós munkavégzés. A Zöld Autószerviz szolgáltatásai igen szerteágazóak a szegmensben, nézzük a leginkább alapvetőeket ezek közül.

Globális autószerelés

Mindent lefedő gépjárműjavítást és teljesítménynövelést vállal a Zöld Autószerviz szinte az összes hazánkban futó autótípusra. Nagyjavítás esetén ingyenes hozom-viszem szolgálattal, esetenként csereautót is biztosításával állnak ügyfeleik rendelkezésére. Összegezve: motor, váltó, fék, autóvillamossági problémák javítása, azok kiküszöbölése, műszaki vizsgára felkészítés ügyintézése az arculatban. Az autók javítása egyébként teljesen lefedett ügyintézéssel történik, így kényelmesen és egyben gyorsan zajlanak az események. Diagnosztikától a javításig akár egy napos határidővel mindent egyben, egy helyen kerül intézésre. Flotta jellegű javítás esetén (3 autó felett) jelentős kedvezményeket adnak.

zold_autoszerviz_autoaddikt_2015_004

Karosszériás munkák, teljes körű ügyintézés mellé

A Zöld Autószerviz egyik szellemes mottója a sok közül: ha összetörik, összetörte,  bízza rájuk, ők megoldják. Törések, korrodálások javítását, kisebb horpadások szakszerű eltüntetését vállalják, mindezek mellé teljes körű biztosítási ügyintézést is kínálnak ügyfeleiknek, kárfelvételtől a kárrendezésig.

Időhatékony gumi- és futóműjavítás

Mint tudjuk, a magyar utak minősége sajnos elengedhetetlenné teszi hőn dédelgetett autónk futóművének és gumijainak folyamatos rutinszerű ellenőrzését. Ha már megtörtént a baj, vagy csak megelőzni szeretnénk a későbbi kellemetlenségeket, csak fel kell keresni a Zöld Autószervizt, és garantálják a gyors segítséget.

A Zöld Autószerviz Zuglóban, pár percre az Örs vezér terétől található, könnyedén megközelíthető akár autóval, akár tömegközlekedéssel (1144 Budapest, Egyenes utca 4.)

zold_autoszerviz_autoaddikt_2015_002

Bővebb információt, több részletet a Zöld Autószerviz honlapján találhat: http://www.zoldautoszerviz.hu

[TESZT] Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Executive – ésszerű választást jelent?

Valahol a harmadik és negyedik generáció közt lavíroz éppen a japán gyártó középkategóriás modellje, a Toyota Avensis. Alapvetően a 2009-es újragondolás kifejezetten jót tett a modellnek, a már számottevően elkélő frissítés viszont hosszabb ideig váratott magára, mint ahogyan azt megszokhattuk. Igaz, a Toyota Avensis már jócskán túlszaladt modellciklusa felén, mégis találkozhatunk nem elhanyagolható újdonságokkal.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-001

Tehát érezhetően kitett magáért a Toyota dizájner részlege, amikor újraértelmezték a 2015-ös Toyota Avensis faceliftjét, hiszen máris a front részleteit vizsgálva szembetűnik a változtatások teljes sora.

Újítások széles tárháza

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-004Laikus megközelítéssel még akár azt is pedzegethetnénk, hogy némi új rajzolat a lámpatesteknél így, meg átformázott hűtőmaszk úgy; viszont tévedés azt gondolni, hogy mindössze ennyiről lenne szó egyebek mellett: az új, 2015-ös Toyota Avensis Touring Sports orr-részének szinte minden egyes alkotórésze nóvum, viszont sikerült úgy megvalósítani a változtatásokat, hogy teljesen újdonság-szerűen hasson az összhatás. Jó is ez így, hiszen a jelenleg érvényes Toyota márkaarculatba remekbeszabottan illeszkedik az irányvonal, a robosztus, markáns stílusjegyek jól hangsúlyozzák a Toyota Avensis-szellemiséget.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-003Számottevő pluszra a far kivitelezése esetében sem kell számítani, viszont a lámpatesteket már más jelleggel láthatjuk viszont – hasonlóan az Auris Touring Sports-nál alkalmazott vonalvezetésekhez, a tesztelt Toyota Avensis Touring Sports-nál is élces, húzott hátsó szempárral csalogatja a tekintetet az autó. Igen, csalogatja, annak ellenére, hogy Touring Sports révén a klasszikusan értelmezett kombi fazonnal kell szembesülnünk, ami már önmagában is kellemes látványt nyújt. Persze van, aki idegenkedik a nagyobbra nyújtott, puttonyos fazontól, mi bátran vállaljuk e téren is jelenlévő elhívatottságunkat. Ha már lúd, legyen kövér, nemdebár? Egy viszonylag nagy autó szóljon a praktikumról és a jó használhatóságról.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-005

Fentiek fényében a Toyota Avensis Touring Sports igazán ésszerű választást jelent, legalábbis, ha az alapvető tényeket egymás mellé állítjuk (a teszt végén, konklúzióként). Mivel a formavilág meggyőzte szerkesztőségünket, már „csak” az enteriőr, valamint a végére pedig a hajtáslánc maradt.

Népszerű a letisztult, ám kifejezetten igényes beltér

Ízlésesen kidolgozott belteret kapott a 2015-ös Toyota Avensis Touring Sports, érezhetően feljavított minőségi faktorral, kacsintgatva a prémium szegmens irányába. A férőhelyek kialakítása minden tekintetben nagy, igaz, a konkurencia egyes alternatívájában találkozhatunk tágasabb elgondolásokkal.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-010

Mindennel együtt a Toyota Avensis Touring Sports első foteljei kényelmesek, perfekt állíthatóságukban rejlik legfőbb erejük. Az ülő- és hátlapok jól pozícionálhatók, közepes testalkattól felfelé határ a csillagos ég. A kormány fogása masszív, a bőrözés itt puha, bársonyos tapintást nyújt, a multifunkciós panelek pedig mind korrekt elhelyezkedést kaptak.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-012

Mint általában a Toyota modellek esetében, a Toyota Avensis Touring Sports-nál is kiváló átláthatóságot kapott a műszerfal, maga a központi egység, illetve a középkonzoli infotainment is. Utóbbi kellően elegendő információval látja el a vezetőt és utasait, a lokalizáció el lett találva, nincsenek magyartalan pontok, minden klappol.

Tágas helykínálat az utazóknak. A csomagtér is rendben, lehet pakolni – szinte mindent

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-015Tekintélyes tengelytávjának köszöntően a Toyota Avensis Touring Sports több, mint elegendő lábteret biztosít a hátul helyet foglaló akár három átlagos magasságú felnőttnek, azzal együtt, hogy még itt is érződik azért a fránya kompromisszumok jelenléte. Igaz, a több jelen esetben kevesebb, mármint a nagyobb helykínálat kevesebb lemondást igényel, mint mondjuk az Auris esetében, de a térdterek, a váll- és fejterek tekintélyesek a kategóriában. A hátsó ülések is jó szolgálatot tesznek akár nagyobb távolságra tervezett utazásoknál is, pontosan a fentebb leírtaknak is köszönhetően.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-011Menetkomfort: a Toyota Avensis Touring Sports közepesen kemény felfüggesztései garantálják az arany középutat a kiruccanások során, tehát épp megtartják a kocsiszekrényt azon a bizonyos ponton, ami még mindkét esetben – lágyság, keménység – belefér az átmenetbe. Erős kanyarstabilitást kapunk annak ellenére, hogy a Toyota Avensis Touring Sports kocsiszekrénye nem kifejezetten az alacsonyabbak közé tartozik, erőteljesebb útibákat kevésbé simítja jól a futómű, ez elsősorban a hátul utazók számára lehet jelen észrevehetőbben.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-009

543 literes csomagtérrel rendelkezik a Toyota Avensis Touring Sports, ez mindössze 300 ezer forintos felárat jelent a szedánéhoz képest. Megéri ennyivel többet kifizetni a pénztárnál? Természetesen, ugyanis pakolásnál ténylegesen lehet mellőzni minden olyan gondolatot, miszerint jobb otthon hagyni néhány plusz bőröndöt, csomagot, táskát.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-006

A 40:60 arányban dönthető hátsó üléssorba sílécalagutat is integráltak, úgyhogy a sokoldalúság ténylegesen bizonyított, figyelembe véve a bal- és jobb oldali tárolórekeszeket, a sínes rögzítőrendszert is. Egyébként az előrehajtott hátsó üléssorral közel 2 méter hosszúságú, sík felületű rakfelületet nyerhetünk a Toyota Avensis Touring Sports-ban.

Az alapok nem itt keresendők, viszont a Toyota finomhangolt egy keveset. Jól tette

A tesztelt Toyota Avensis Touring Sports-ban a BMW-től áthozott 2 literes dízel blokk (20d) dolgozott, Toyota hengerfejjel. Utóbbi kapcsán a hajtáslánc továbbra is D4-D fémjelzéssel fut, a tesztautóban 143 lóerős aggregát dolgozott tehát; a motor maximális teljesítménye kerek 4000-es percenkénti fordulatszámon érkezett.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-014

320 Newtonméter csúcsnyomaték elegendő bőségesen ahhoz, hogy az 1490 kilogramm össztömegű kocsiszekrényt kellő dinamizmussal mozgassa, a lendület már 1750-nél elkezdődjön, s egészen 2250-ig tartson az ívelés. E tartomány felett is elemében van a hajtás, a Toyota Avensis Touring Sports jól hangolt hatgangos manuális kéziváltójának köszönhetően optimális tartományokban autózhatunk bármely sebességnél. Fájó pont viszont, hogy a D-4D dízelekhez nem rendelhető automataváltó jelenleg.

Mi sem bizonyítja jobban, hogy a Toyota Avensis Touring Sports nagyszerű autópályázós megoldás, az az, hogy 130 kilométer/órás fix tempónál domborzattól függően 2100-2350 közti percenkénti fordulatszámmal sikerült autóznunk, mindössze 5.3 literes átlagfogyasztást rögzítve 100 kilométerre.

toyota-avensis-touring-sports-2-0-d-4d-teszt-autoaddikt-016

Városban is takarékosnak bizonyult a tesztelt Toyota Avensis Touring Sports, szinte deciliterre pontosan ugyanazt az átlagot kaptuk, mint autópályán (5.3 liter/100 kilométer), országúti, 90 kilométer/órás tempónál csekély, mi több már-már irreálisnak ható 3.6 literes átlaggal szembesültünk.

…kell, nem kell? Kell.

Mindenképp érdemes elgondolkodnunk azon, hogy családi kombi vásárlása esetén számoljunk-e a Toyota Avensis Touring Sports-szal, annak ellenére, hogy az autó nem kifejezetten az olcsó(bb) kategória képviselője, ha a csúcsfelszereltséget választjuk – 10 120 000 forint az alap vételár bruttóban a tesztautó esetében. Racionálisabb lehetőséget a belépőszint is jelenthet, itt Live felszereltséggel, 1.6 literes, 132 lóerős benzinessel, 6 sebességes manuális kéziváltóval szerelt variáns már 6 860 000 forintos indulóárával kecsegtet.

2015 Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D specifikációk

Motor

Motortípus: négyhengeres dízelmotor, turbóval

Lökettérfogat: 1995 cm³

Maximális teljesítmény: 143 LE @ 4000 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 320 Nm @ 1750 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4820 mm

Szélesség: 1810 mm

Magasság: 1480 mm

Tengelytáv: 2700 mm

Első gumik mérete: 225/45 R17

Hátsó gumik mérete: 225/45 R17

Tömeg, üresen: 1280 kg

Megengedett össztömeg: 1860 kg

Csomagtartó mérete: 543 liter, 1575 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 9.5 s (gyári), 9.0 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 4.3 l/100 km

Országúti: 3.4 l/100 km

Vegyes: 4.5 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 5.7 l/100km

Országúti: 3.8 l/100km

Vegyes: 4.5 l/100km

CO2 kibocsátás: 119 g/km

Bővebb információ a Toyota hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Bús Edina, SEAT Leon Eurocup: “A versenypályán nem vagyok se férfi, se nő. Autóversenyző vagyok”

“Amikor a pályán versenyzem, nincs szó arról, hogy férfi vagyok-e vagy nő. Csupán egy vagyok a többi versenyző között” – vallja határozottan Bús Edina, aki egyike annak az öt női versenyzőnek, akik részt vesznek az idei SEAT Leon Eurocup versenyen abban a kategóriában, ahol a legnagyobb számban találhatjuk a női versenyzőket.

Edina egy férfiak uralta sportágban versenyez, ahol azonban a nők már egyre nagyobb számban vannak jelen. Bevallása szerint édesapja a mai napig még mindig felteszi neki a kérdést, hogy biztosan ezt az utat akarja-e járni? De Edinát nem ingatja meg semmi, jóllehet, még nagyon jól emlékszik, mennyire nehezek voltak a kezdetek, amikor ő volt az egyetlen nő a boxutcában, és arra koncentrált, hogy mindent jól csináljon. Ma már azt állítja, hogy semmi hátránya nincs annak, ha itt valaki nő.

Elkísértük Edinát a montmelói versenyt megelőző edzésére. Amikor megérkezünk a boxokhoz, mindenekelőtt üdvözli a csak férfiakból álló csapatát. “Minden mérnököm és szerelőm mögöttem áll, és ez a legfontosabb”. De nem hagyja figyelmen kívül azt sem, hogy “nagyon szigorúak velem, mert ez a sport nem játék, hanem nagyon kemény munka.” És ezt mi is meg tudjuk erősíteni, amikor látjuk, mennyire elégedetlen az egyik mérnöke az elért időeredményekkel. A mérnök ellenőrzi Edina pozícióját a monitoron, és elismeri, hogy „Edina egyre jobb, de még mindig végeznünk kell jó néhány tesztet”.

Versenyzői szerelésébe beöltözve Edina külsőleg semmiben nem különbözik riválisaitól. Elérkezett a várva várt pillanat: beül a kormány mögé, felpörgeti a motort, és az idő megáll. “A kormány mögött ülve erősnek, szabadnak és nagyon elszántnak érzem magam” – állítja. “Ha mi, női autóversenyzők lehetőséget kapunk, mi is képesek vagyunk hatékonyan versenyezni, és felállni a pódiumra” – teszi hozzá Bús Edina.

Huszonhatodik születésnapját ünnepelte idén a Toyota Classics rendezvénysorozat

A Toyota Classics rendezvénysorozat idén huszonhat éves, és a Budapesti Operettszínházat érte a megtiszteltetés, hogy művészei a nagyszabású délkelet-ázsiai turné sztárvendégeiként léphettek fel.

toyota-classics-autoaddikt

Ez az egyetlen európai társulat, akit már második alkalommal kér fel a Toyota a koncertsorozaton való részvételre, hiszen tíz évvel ezelőtt az Operettszínház művészei már adtak elő ugyanezen a turnén, kirobbanó sikerrel.

A Toyota Classics kettős céllal jött létre. Az elismert zenészek és gondosan összeállított műsor a klasszikus zenét hivatott népszerűsíteni Délkelet-Ázsiában.  Ugyanakkor a koncertsorozat jótékonysági eseményként is működik, hiszen mind a jegybevételek, mind a szponzorcégek donációi a vendéglátó ország valamely intézményének birtokába jutnak. Ilyen szervezet a maláj Borneo Conservation Trust, mely a szigetek természetes élővilágának megőrzéséért harcol, a vietnámi Toyota Scholarship for Young Music Talents’, mely fiatal zenészek képzését biztosítja, vagy akár egy svájci alapítvány által üzemeltetett kambodzsai gyermekkórház.

Az Operettszínház művészei olyan műsort állítottak össze, amely reprezentálja a magyar operettkultúrát és a színház egyéni karakterét, ugyanakkor a tágabb értelemben vett európai zenés színházi kultúrába való bevezetést is kínálja a közönségnek. Így a klasszikus Lehár- és Kálmán-dalok mellett Strauss- és Brahms-darabok is előadásra kerültek, valamint a zenés színház újabb alműfaja, a musical is megjelent, Bernstein és Webber művein keresztül.

Az operettszínház zenekarát, a mind az operett, mind a musical műfaj bemutatásában sok évtizedes tapasztalattal rendelkező Makláry László vezényelte. A számokat az Operettszínház legnagyobb kedvencei énekelték. A turné öt városában Fischl Mónika volt a primadonna, Boncsér Gergely bonvivánja mellett, míg két fellépésen Lukács Anita és Vadász Zsolt töltötte be ezt a szerepet. Szendy Szilvi és Szabó Dávid mind a hét országban felléptek, bemutatva az operett-szubrett és táncos komikus akrobatikus energiáját. Színpadon négy táncos tette fellépésüket még látványosabbá.

Ez a turné nem csak kulturális, de kultúrdiplomáciai kapcsolatok megteremtését is lehetővé tette. A műsort megtisztelte jelenlétével Káli Attila Kuala Lumpur-i nagykövet; a Vietnámmal és Laosszal tartott kapcsolatért felelős Őry Csaba, valamint Jakab Péter, Thaiföld magyar nagykövete. Laoszban megjelent Dr. Bognár Lajos is, a Földművelésügyi Minisztérium helyettes államtitkára, aki egy magyar-laoszi élelmiszerbiztonsági együttműködést előkészítő kutatócsoport élén volt jelen az országban. A turné október 10-én, Bruneiben kezdődött, ahol a kulturális miniszter fogadta az előadókat. A következő állomás Manila, majd Kuala Lumpur. Itt a tartományi szultánon kívül a Petronas olajcég elnöke is megtekintette az előadást, és gratulált létrehozójának, Lőrinczy György főigazgatónak.  22-én az előadók megtartották koncertjüket Hanoi-ban, majd továbbutaztak Bangkokba, ahol Sirindhorn királyi hercegnőé volt a díszvendég helye. Laoszban Sayasone asszony, a laoszi államelnök felesége rázta meg az előadók kezét, míg a legutolsó fellépésen, Kambodzsában, maga Norodom Monineath anyakirálynő tisztelte meg őket jelenlétével.

A fellépők hazatértek Budapestre, hogy újra a megszokott pesti színpadon adjanak elő. Majdnem egy hónapot voltak távol, és hét ország hét városában léptek fel – hét országban, ahol hirtelen számos új operettrajongót találhatunk, és a hátsó sorban ülő vendégektől a királyi hatalmasságokig mindenki megtapasztalhatta, milyen az európai zenés színház, hogyan is játszanak a magyarok operette

Sportos és komfortos az Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro

Álló helyzetből mindössze kereken 6 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, s csupán 1.7 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerre (a vonatkozó előírás szerint mérve) – az Audi Q7 e-tron quattro éppolyan sportos, mint kényelmes, emellett különösen gazdaságos.

audi-q7-e-tron-quattro-autoaddikt

Tisztán elektromos hatótávja akár 56 kilométer, amely során helyi szinten nulla károsanyag-kibocsátással közlekedik. A Q7 e-tron quattro a világ első olyan, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellje, amely V6-os TDI motorral és quattro összkerékhajtással készül.

A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell két külön világ erényeit ötvözi, a belsőégésű motor és az elektromos hajtásrendszerek előnyeit kombinálva. Az Audi Q7 e-tron quattro kategóriájában új csúcsértékkel érkezik.

Sportos erő és kedvező fogyasztás

Az Audi Q7 e-tron quattro hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtása minden helyzetben tekintélyes erőtartalékkal rendelkezik, a 3.0 TDI aggregát és az elektromos motor együttesen 275 kW (373 LE) rendszerteljesítménnyel és 700 Nm forgatónyomatékkal szolgál. A 0 – 100 kilométer/órás sprint mindössze 6,0 másodpercet igényel, a végsebesség 225 kilométer/óra, a 75 literes üzemanyagtartállyal pedig akár 1400 kilométer összesített hatótáv is rendelkezésre állhat. A hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás további előnye, hogy míg a hagyományos modellek fékezéskor elvesztegetik mozgási energiájukat, a Q7 e-tron quattro részben visszatáplálja azt (rekuperáció). A fékezési és motorfék-fázisok során felszabaduló mozgási energia egy része elektromos energiává alakítva tárolódik, s a későbbi gyorsítások során felhasználható.

A Q7 e-tron quattro feltölthető akkumulátorának előnye, hogy széles körben kielégítheti a napi mobilitási igényeket. Tisztán elektromos hajtással teljesítménye 94 kW, s akár 56 kilométert is megtehet e helyi szinten nulla károsanyag-kibocsátású üzemmódjában.

Az Audi Q7 e-tron quattro üzemanyag-fogyasztása terén is mércéül szolgálhat: a hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellekre vonatkozó ECE-szabvány szerint mérve mindössze 1,7 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.  A légkondicionáló berendezés szintén a legmagasabb fokú gazdaságosság jegyében működik.

A hőszivattyúval működő, különleges hőmenedzsment-rendszer a hajtásrendszer komponenseinek maradékhőjét hasznosítja és kifejezetten e SUV-modell számára fejlesztették ki. Az Audi a világ első autógyártójaként alkalmazza sorozatgyártásban hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellben e technikát.

Utazás luxusszínvonalon

Az Audi Q7 e-tron quattro piaci szegmense legtágasabb belterével szolgál, amely a luxuskategória számos kényelmi felszerelésével tehető még komfortosabbá és egyénibbé. A kezelés és kijelzők koncepciója szintén mércéül szolgálhat, a szériafelszereltséget bővítő Audi virtual cockpit és MMI-rendszer pedig egyaránt teljes egészében új fejlesztés. Kezelésük intelligens logikát követ és különösen egyszerű.

Az Audi connect internetes modult is magában foglaló, ugyancsak az alapfelszereltséghez tartozó MMI Navigációs rendszer „plusz” az Audi Q7 e-tron quattro esetében a hibrid-menedzsment rendszerrel is szorosan együttműködik. A navigációs adatbázis és a valós idejű közlekedési információk alapján már közvetlenül induláskor ideális hibrid-menetstratégiát készít.

Menet közben előrelátó rendszerként a gazdaságossági asszisztens segíti a vezetőt az üzemanyag-takarékos közlekedésben. Akár három kilométerrel előre is az út részletes képével rendelkezik, és vizuális jelzéseivel a megfelelő szituációkat megelőzően időben hívja fel a vezető figyelmét a gázelvételre, miközben talpán az aktív gázpedál jelez egyszeri impulzussal. Ez az új fejlesztésű vezetői segédrendszer szintén az Audi iránymutató technikája.

LEGFRISSEBB

Ford Mustang Mach-E rendőrautók az NYPD kötelékében

0
New York City-ben nem ritka látvány egy-egy jól felszerelt Ford Mustang Mach-E rendőrautó. A teljes cikk a New York Online-on olvasható. https://www.newyorkonline.hu/az-nypd-ford-mustang-mach-e-rendorautokat-is-hasznal-a-hatekonysag-es-kornyezettudatossag-jegyeben/

TESZTJEINK