Főoldal Blog Oldal: 439

A Ford Drive Efficient alkalmazásé a SYNC AppLink fődíja

A Ford Motor Company tegnap jelentette be, hogy a Drive Efficient nevű alkalmazás nyerte meg a SYNC AppLink Fejlesztő Versenyt; a 24 órás megmérettetés célja alkalmazások kifejlesztése volt a SYNC hangvezérlésű fedélzeti csatlakozási rendszerhez.

ford-sync-applink-techaddikt

A világ legjelentősebb technológiai seregszemléjén, a dublini Web Summit konferencián megrendezett versenyre 17 fejlesztői csapat nevezett be Németországból, Oroszországból, Brazíliából, az USA-ból és Dél-Afrikából – ennek kapcsán készült beszámolónkat a Techaddikt.hu-n olvashatták.

A Ford technológiai részlegének és partnervállalatainak szakértőiből összeállított zsűri döntése alapján a Drive Efficient nevű alkalmazás lett a verseny győztese. A nyertes csapat nemcsak az 50.000 eurós fődíjat kapja meg, hanem arra is lehetőségük nyílik, hogy a Forddal közösen új alkalmazásokat fejlesszenek.

Az AppLink rendszerrel kiegészített SYNC segítségével az autós hangutasításokkal kezelhet alkalmazásokat, miközben nem kell elengednie a kormányt, és tekintetét végig a forgalmon tarthatja. A városi közlekedésre szakosodott német Unu cég szakembereiből álló csapat győztes alkalmazásának segítségével az emberek takarékosabban autózhatnak, mivel a rendszer nemcsak azt jelzi, hogy túl magas vagy túl alacsony a motor fordulatszáma, hanem azt is, hogy optimálisan használják-e ki a motor forgatónyomatékát. Az alkalmazás hang- és képüzenetekkel ösztönöz a helyes vezetési stílusra, és jelzi, ha sikerült kevesebb üzemanyagot elhasználni.

“A ma megtapasztalt kreativitás lenyűgöző élményt jelentett számomra. A vezetési élmény javítására jól bevált módszernek számít, ha az autóiparon kívüli újítókat vonunk be a munkába, s ez ma is bebizonyosodott, amikor megtekintettük a SYNC AppLink Fejlesztő Versenyre benevezett új alkalmazásokat,” mondta el Don Butler, a Ford Kapcsolódó Járművek és Szolgáltatások részlegének ügyvezető igazgatója. „A Ford Motor Company nagy hasznát látja az Unu-hoz hasonló tehetségeknek, akiknek hihetetlenül innovatív és újszerű ötletei a mindennapokban is megállják a helyüket.”

A dublini SYNC AppLink Fejlesztő Verseny résztvevői 75.000 euró összdíjazásért versengtek, s a győztesek emellett 25.000 euró értékű szolgáltatásra is számíthatnak a piacvezető WeiserMazars tanácsadó cégtől.

A SYNC AppLink Fejlesztői Program – az autóipar egyetlen alkalmazásfejlesztési programja – keretében a Ford szoftveres és műszaki segítséget nyújt az alkalmazásfejlesztők számára, hogy megkönnyítse az olyan megoldások kifejlesztését, amelyek új élményeket kínálhatnak a Ford-vásárlóknak.

Bill Ford a Web Summit konferencián

Bill Ford, a Ford világszintű ügyvezető elnöke mai beszédében arra szólította fel a világ autóiparát és a technológiai iparágak szereplőit, hogy közös munkával fejlesszék a jövő városi közlekedését. Bill Ford ugyanezt hangsúlyozta abban az élő adásban sugárzott interjúban is, amit Caroline Hyde-nak, a Bloomberg News munkatársának adott.

Ford véleménye szerint a start-up vállalkozások, a feltalálók és a technológiai vállalatok együttműködése hamarosan stratégiai fontosságúvá válik a közeljövő egyre komolyabb közlekedési gondjainak megoldásában.

“Eredetileg pusztán autók és teherautók gyártói voltunk, mára azonban mobilitási vállalatként működünk. Jövőképet alkotunk, vagyis nem csupán autókat, hanem közlekedési megoldásokat kell kínálnunk,” nyilatkozta Ford. “Olyan vállalatként kell működnünk, amelynek célja az emberek életének jobbá tétele – és ezt egy percig sem téveszthetjük szem elől. Ezt a célt szolgálja az is, hogy folyamatosan keressük az együttműködés lehetőségeit a nagy technológiai cégekkel és a start-up vállalkozásokkal.”

A mobilitás forradalma

A Ford Motor Company négy megatrenddel számol, amikor innovatív megoldásokkal akarja átalakítani a közlekedést: az urbanizációval, a globális középosztály gyors növekedésével, a légszennyezési, egészségügyi és klímaváltozási problémák súlyosbodásával, valamint a vásárlók szemléletének változásával. A többszintű, globális Ford Smart Mobility projektek és versenyek révén a vállalat arra törekszik, hogy a fejlett technológia segítségével adjon választ ezekre a kérdésekre, méghozzá két kulcsfontosságú területre összpontosítva: az egyik a járművek rugalmas használata és birtoklása, a másik pedig városi közlekedés sokféle módjának összehangolása.

A Ford lelkesen támogatja az iparágon belüli együttműködést és az innovatív megoldások kifejlesztését; ezt szolgálják a vállalat olyan projektjei is, mint az Innovatív Mobilitás Versenysorozat és a Techstars Mobility, Driven by Detroit.

Don Butler is a Web Summit konferencián tartja meg előadását “Konnektivitás: hogyan formálják át a szoftverek az autózást?” címmel. Az előadás november 4-én 14:50 órakor hangzik el a Machine színpadon.

Falugondnoki program: 365 Opel Vivaro kisbusz talált gazdára

Sikerrel szerepelt az Opel az idei Falugondnoki programban. Az Európai Unió Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapjából származó forrásokra lehetett a kistelepülések (5000 főnél kisebb lélekszámú) önkormányzatainak és non-profit szervezeteinek pályáznia egy olyan közbeszerzés keretében, amely meghatározta, milyen kisbuszok vásárlását lehet ily módon finanszírozni.

opel-vivaro-falugondoki-program-autoaddikt-1

Az Opel palettájáról a Vivaro Combi került be ebbe a körbe és a sikerrel pályázó kistelepülések közül mintegy négyszázan választották ezt a modellt.

A kilencszemélyes Vivarók közül többet a vásárló igényeinek megfelelően alakítottak át: volt, amelyiknél csak egy vonóhorog szerepelt az extra kívánság listán, de volt olyan Vivaro, amelyet teljesen átalakíttatott az Opel Magyarország, hogy mozgássérültek szállítására, kerekes székek rögzítésére alkalmas legyen.

opel-vivaro-falugondoki-program-koncz-gabor-autoaddikt-2

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója az átadáskor a következőket mondta: „Fontosnak tartjuk, hogy valamilyen formában mi is hozzájáruljunk a vidéken, kistelepülésen élők életminőségének a javításához, támogatjuk a Falugondnoki Program célkitűzéseit. Nagy büszkeséggel tölt el, hogy közel 400 pályázó választotta a Vivaro Combit és azt az Opel által biztosított ötéves szolgáltatás csomagot, amely kiterjesztett garanciát és biztosítást is tartalmaz.”

opel-vivaro-falugondoki-program-autoaddikt-3

A magyar személyautó piacon az Opel továbbra is őrzi első helyét 11,58 %-os piaci részesedéssel. A cég november 20-án nyitott márkakereskedői hétvége keretében mutatja be a nagyközönségnek az új Opel Astrát, amelytől azt várja, hogy további lendületet ad az értékesítésnek.

5 csillagos Euro NCAP minősítés a Honda Jazz és Honda HR-V modelleknek

Ötcsillagos, azaz a lehető legjobb minősítést szerezte meg az új Honda HR-V és Jazz a független, töréstesztekre szakosodott szervezet, az Euro NCAP vizsgálatán.

honda_civic_tourer_1_8_i_vtec_teszt_autoaddikt_009

Tekintve, hogy a próbákra már a 2015-ös, szigorított szabályok keretein belül került sor, kijelenthető, hogy a Honda minden idők legbiztonságosabb autóit dobta piacra.

Ezt bizonyítja, hogy az alsó-középkategóriás négykerekűek közül idén csupán kettőnek sikerült öt csillagot kiharcolnia, s ezek közül az egyik az új Jazz. A Jazz és a HR-V nyújtotta kiemelkedő menetbiztonságban jelentős szerepe van a fejlett kiegészítőknek, így a szériafelszereltségként kínált Aktív Városi Fékrendszernek is. A lézertechnikára épülő Aktív Városi Fékrendszer radarokkal figyeli a jármű előtti területet, és automatikusan működésbe hozza a fékeket, ha úgy érzékeli, hogy kis sebességű ütközés veszélye áll fenn.

A közepesen és magasan felszerelt modellváltozatoknál a Fejlett Vezetéstámogató Rendszer benne foglaltatik a vételárban, s az alábbi menetbiztonsági eszközökkel óvja a bent ülőket: Frontális Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer, Intelligens Sebességhatároló, Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, Automatikus Távolsági Fényszóró.

A vadonatúj Jazz és HR-V igencsak nívós társasághoz csatlakozott, tekintve, hogy a Honda jelenleg forgalmazott modelljei mind ötcsillagos Euro NCAP minősítést kaptak, beleértve a Swindonban készülő Civic-et és CR-V-t is.

Az Euro NCAP minden szempontból megvizsgálja a járművek nyújtotta menetbiztonságot, és egyetlen pontértékelésben összegzi az adott modell képességeit, hogy megkönnyítse a vásárlók döntését. A labor szakemberei az utas-, gyermek- és gyalogosvédelmet éppúgy ellenőrzik, mint a menetbiztonsági eszközök meglétét és hatékonyságát.

BMW jelenlét a Las Vegas-i SEMA Show-n

A Las Vegas-i SEMA Show (Speciality Equipment Market Association) a világ legnagyobb háttéripari kiállítása és tuningshow-ja, amelynek újításai, megoldásai és ötletei a teljes autóátépítési szegmensre hatással vannak.

bmw-m4-coupe-m4-autoaddikt

A november 3-6. között nyitva tartó 2015-ös felvonásra a BMW egy sor speciális BMW M Performance alkatrésszel készült: a déli csarnok alsó szintjén található 40247-es standon a bajor gyártó a BMW M Performance kiegészítőkkel felszerelt BMW M4 Coupé sportmodell mellett a vadonatúj BMW M2 Coupé BMW M Performance alkatrészeit is a nagyközönség elé tárja.

Sőt mi több, a Las Vegas-i SEMA Show-n ünnepli világpremierjét a BMW M Performance csomag új, minden korábbinál erőteljesebb „M Performance“ megjelölése. A vadonatúj felirat a BMW M Performance alkatrészekben rejlő felfokozott dinamikát, és mint ilyen, az egyes kiegészítők alapvető funkcionalitását hangsúlyozza. A SEMA Show-n kiállított sportmodellek már az új csomagmegjelölést viselik. A vadonatúj felirat eleinte csak a BMW M2 Coupé és a BMW M4 Coupé modellekhez kifejlesztett alkatrészeken tűnik fel, a közeljövőben azonban a teljes BMW M Performance portfólióra átkerül.

A BMW M4 Coupé külső BMW M Performance alkatrészei

A BMW M4 Coupé a vezetés abszolút élményének megtestesítője, amely a sportos menetdinamika terén kategóriaelső mércét állít fel szegmensében. A sportmodell kivételes pozícióját a versenysportból merített karosszéria-kialakítás is nyomatékosítja, amelyet a BMW M Performance alkatrészek még tovább fokoznak. A szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült első koptató és a magasfényű feketére fényezett BMW M Performance hűtőrács kettőse gondoskodik a BMW M4 Coupé rendkívül feltűnő megjelenéséről, miközben a poliuretánból készült, már az új „M Performance” feliratot viselő oldalsó küszöbtoldatok a sportmodell lendületes eleganciáját erősítik. A BMW M4 Coupé dinamikus vonalvezetését oldalnézetből tökéletesen kiegészítik a szénszálas visszapillantó-házak, a magasfényű feketére fényezett BMW M Performance kopoltyúk és a BMW M Performance versenycsíkok.

Hátulról a három függőleges lamellával osztott, versenysportból származó BMW M Performance diffúzor és a vadonatúj kialakítású BMW M Performance hátsó légterelő szárny szénszálból készült kettőse hangsúlyozza a BMW M4 Coupé erőteljes énjét. A hátsó légterelő szárny függőleges zárólapjain az új „M Performance” felirat, míg a tartókonzolokon a karakteres BMW M Performance versenycsíkok erősítik a sportmodell egyediségét.

A BMW M4 Coupé – nem egy esetben kézzel készített – BMW M Performance karosszéria-kiegészítői nem csupán a modell erőteljes kiállását, de dinamikus, kifejező kialakítását is nyomatékosítják. Sőt mi több, a BMW M Performance karosszéria-kiegészítők kivétel nélkül csökkentik a sportmodell légellenállását, így még tovább emelik a sportos vezetés élményét. A lendületes menetteljesítményt az állítható BMW M Performance sportfutómű fokozza, amely a legmélyebb beállítással jellegzetesen sportos megjelenést és páratlanul feszes úttartást biztosít.

BMW M Performance sport kipufogórendszer: még erőteljesebb hangzás, még alacsonyabb önsúly

A könnyűszerkezetes BMW M Performance sport kipufogórendszer rozsdamentes acél csövezésből és titán dobból áll, a szénszálból készült dupla ikervégződések pedig a jellegzetes „M” logó mellett „M Performance” feliratot is viselnek. A rendszer a motor teljesítményével összhangban kétféle hangzási karakterisztika szerint állítható be, amelyek egyetlen gombnyomással aktiválhatók. Még a visszafogottabb, hétköznapi használathoz igazított kipufogórendszer-beállítás is lenyűgözően sportos hangzással ruházza fel a BMW M4 Coupé-t.

Az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres erőforrás maximális teljesítménye eközben változatlanul 317 kW / 431 lóerő, amely kategóriájában egyedülálló, páratlanul lenyűgöző menetteljesítményhez juttatja a sportmodellt, rendkívüli hatékonyság mellett (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8,3 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátás: 194 gramm / km)*. A SEMA Show-n kiállított BMW M4 Coupé az M duplakuplungos automataváltóval mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, miközben végsebességét az elektronika 250 km/óránál maximálja.

A BMW M4 Coupé utastéri BMW M Performance alkatrészei

Az ajtók mögött antracit színű Alcantara borítással húzott BMW M Performance sportkormány fogadja a különleges BMW M4 Coupé utasait. A sportkormány egyfajta versenysportos örökségként „M Performance” felirattal ellátott, szénszálból készült betétet, a felső karima középső részén pedig kék színű „12 órás” jelzést kapott.

Az M duplakuplungos automataváltó (M DKG) BMW M Performance előválasztó karja tökéletes összhangot alkot a BMW M Performance középkonzol-betétjével. A szénszál ráadásul nem csupán itt, de a kilincseken és az Alcantara-borítású kézifékkaron is visszaköszön. A sofőr rozsdamentes acélból készült BMW M Performance pedálokkal vezényelheti az autót, a SEMA Show-n kiállított modell pedig már LED-optikás embléma-kivetítéssel is kedveskedik a látogatóknak az ajtókból. 2016 januárjától a vadonatúj BMW M Performance alkatrészek első kiegészítői a BMW M4 Coupé modellhez lesznek rendelhetők, majd 2016 júniusáig a teljes felszereltség-paletta elérhetővé válik a többi modellhez is.

A vadonatúj BMW M2 Coupé BMW M Performance alkatrészei

A vadonatúj BMW M2 Coupé debütálása után nem sokkal a BMW a 2015-ös SEMA Show-n már a nagyteljesítményű kompakt sportolóhoz kifejlesztett BMW M Performance alkatrészek palettáját is bemutatja a nagyközönségnek. A csomag olyan különleges kiegészítőket tartogat, mint a feketére fényezett BMW M hűtőrács-keret és a hűtőrács ikerlamellái, az ugyancsak feketére fényezett oldalsó kopoltyúk, a szénszálas BMW M Performance visszapillantó-házak és a hátsó légterelő szárny, a vadonatúj fejlesztésű BMW M Performance sport futómű és a szénszálas dupla ikervégződéssel ellátott, állítható karakterisztikájú sport kipufogórendszer, kifejezetten a BMW M2 Coupé modellhez hangolva. A Las Vegas-i SEMA Show-n első ízben kiállított sportautó Alcantara-borítású, szénszálas betéttel kiegészített BMW M Performance sportkormányt, az M duplakuplungos automataváltóhoz szénszálas előválasztó kart, Alcantara- és szénszál-borítású BMW M Performance középkonzolt, valamint rozsdamentes acélból készült pedálsort kapott. A vadonatúj BMW M2 Coupé modellhez rendelhető BMW M Performance alkatrészek további részleteit 2016 tavaszán teszi közzé a gyártó.

A Mazda MX-5 Spyder és Speedster koncepció a SEMA Show-n mutatkozott be Las Vegas-ban

A Mazda amerikai divíziója  Mazda MX-5 dizájn koncepciót mutatott be a 2015-ös SEMA kiállításon Las Vegasban. A Mazda MX-5 Spyder és az MX-5 Speedster tanulmányautók még magasabb szintre emelik a könnyű építésű MX-5 „grammstratégiáját”, tovább csökkentve tömegét, fokozva a kabrió érzést.

mazda-mx-5-koncepcio-spyder-speedster-techaddikt-02

 

A tervezők inspirációjaként a veterán autók szolgáltak. A Mazda MX-5 Spyder esetében a tetőt még áramvonalasabbá tették, higany ezüst külsőt, szénszálas aero-csomagot, légbeömlőt kapott, 17 colos kerekeken, Yokohama ADVAN Racing RS II versenygumikon gurul és Spinneybeck PRIMA természetes, teljes bőr belsőt alakítottak ki benne. A Mazda MX-5 Speedster pedig visszaviszi a modellt gyökereihez – a szélvédő helyére csak légterelőket szereltek – a régmúlt teljesen nyitott autós élményeihez, mikor a szél belekap az ember hajába. Az extrém súlycsökkentés eszközei a szénszálas ajtók és ülések, valamint a 16 colos RAYS 57 Extreme Gram Lights kerekek. A Speedster csak 943 kg-t nyom a mérlegen, és alacsonyabb is a sorozatgyártású MX-5-nél 30 mm-rel, az ültetett felfüggesztésnek köszönhetően.

mazda-mx-5-koncepcio-spyder-speedster-techaddikt-03

„Mindkét dizájn koncepció a Mazda MX-5 erősségeire hívja fel a figyelmet” – mondta Ken Saward, a Mazda Észak-Amerikai leányvállalatának (MNAO) dizájn menedzsere. Kollégáival több, különböző beszállító és teljesítmény-javító céggel is együttműködtek, hogy megalkossák a két tanulmányautót. „A 4. generációs MX-5-tel tiszta lapot kaptunk, hogy megmutassuk, hova lehet még márkaikonunk erősségeit fokozni, amellett, hogy hűek maradunk eredeti mondanivalójához.”

mazda-mx-5-koncepcio-spyder-speedster-techaddikt-01

A Mazda MX-5 Spyder és az MX-5 Speedster a Mazda standján (#11647), a las vegas-i konferenciaközpont északi pavilonjában került kiállításra. A kiállítást minden évben megrendezi a Speciality Equipment Market Association (SEMA), a 2015-ös szalon november 6-ig látogatható.

mazda-mx-5-koncepcio-spyder-speedster-techaddikt-04

Mazda MX-5 Spyder Mazda MX-5 Speedster
Motor: SKYACTIV-G 2.0 DOHC 4 hengeres, 16 szelepes VVT-vel SKYACTIV-G 2.0 DOHC 4 hengeres, 16 szelepes VVT-vel
Kerekek: Yokohama ADVAN Racing RS II 17×8 (42mm-es eltartással) RAYS 57 Extreme Gram Lights 16×8 (45mm-es eltartással)
Fékek: elöl Brembo négydugattyús féknyereg, hűtéssel elöl Brembo négydugattyús féknyereg, hűtéssel
Gumik: Yokohama ADVAN A048 225/45/17 Kumho Ecsta V710 225/50/16
Tömeg: 1.034kg 943kg
Csillapítók: Állítható lengéscsillapítók K&W állítható lengéscsillapítók, felfüggesztés
Szín Higany ezüst Kék ether
Ülések: Az ajtók és az ülések természetes, teljes Spinneyback PRIMA bőrből könnyű szénszálas Mu-Len Delta ülés, külön az MX-5-re készítve, Alcantarával bevonva

Az ADAC ügyfél-elégedettségi felmérésén az új MINI nyert

A brit prémiumautó-gyártó, a MINI ikonikus modelljének legújabb generációja a kisautók szegmensében hódította el a Német Autóklub legfrissebb ügyfél-elégedettségi felmérésének aranyérmét.

mini_cooper_d_205_teszt_autoaddikt_002

Az új MINI erőteljes lendülettel, óriási visszhanggal érkezett meg az utakra, egy csapásra rabul ejtve a márka rajongóinak és ügyfeleinek szívét. A prémium kisautó kategória megteremtője és legendás éllovasa most a Német Autóklub (ADAC – Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) legfrissebb ügyfél-elégedettségi felmérésén is diadalmaskodott: az új MINI a kisautó kategória dobogójának legfelső fokára gurulhatott fel.

Az ADAC átfogó ügyfél-elégedettségi vizsgálatának alapját adó reprezentatív online felmérésen több mint húszezer gépkocsi-tulajdonos vett részt, akiknek autóját 2011 októbere és 2014 decembere között helyezték először forgalomba. A felmérés kérdései a jármű menetteljesítményére, kényelmére, biztonságára és használhatóságára éppúgy kitértek, mint az adott modell felszereltségére, árára és a tulajdonos szerviztapasztalataira. Az új MINI gyakorlatilag mindegyik aspektusban felülmúlta eddigi eredményeit, a tavalyi teljesítményt is túlszárnyalva, abszolút 79,8 százalékos értékelésével pedig elfoglalta első helyét a kisautók szegmensében.

Az új MINI tulajdonosai a kedvencük által nyújtott vezetési élményre adták a legmagasabb pontokat. A BMW Group vadonatúj motorcsaládjának képviselőivel, legapróbb részleteiben is finomhangolt futómű-technológiájával és széles nyomtávjával a kisautó kategória etalonja tökéletes műszaki alapot kínál a rendkívül élénk dinamizmus és a jellegzetes agilitás azon kettőséhez, amelyet a klasszikus gokart-érzésként ismerünk. Mi több, a MINI ügyfelei minden korábbinál jobban értékelik a kisautó modern felszereltségét, egyedi stílusát és prémium minőségét. Az optimalizált menetkomfort, a vadonatúj kijelző- és vezérlőkoncepció, valamint a vezetést támogató rendszerek jelentősen kibővített tárháza ugyancsak nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy az új MINI az eddigi legjobb eredményt érje el a „működtetés/kényelem” értékelési kategóriában. Felnőtt karakterének köszönhetően – amelyet a modell optimalizált funkcionalitása, illetve magas szintű anyag- és kiváló összeszerelési minősége is tükröz – az új MINI az értékállóság terén is minden korábbinál kiválóbb teljesítményt ért el.

mini_cooper_d_205_teszt_autoaddikt_001

A Német Autóklub legfrissebb ügyfél-elégedettségi felmérésének végeredménye a MINI egyéniségének, vérpezsdítő vezetési élményének és funkcionalitásának újabb ékes bizonyítéka. A márka ügyfeleinek tartós megelégedését az új MINI hosszú távú értékállósága garantálja: azon túl, hogy piaci debütálását követően a modell öt kategóriában is elhódította a Focus Online „Resale Value Giant” elnevezésű értékállósági felmérésének aranyérmét, az új ötajtós MINI-t az Auto Bild német autós szakmagazin „Value Master” elnevezésű értékállósági felmérésén a 2015-ös év összes járműkategórián átívelő, abszolút győztesének hirdették ki.

Melyek lesznek a Volkswagen Csoport következő lépései?

Matthias Müller, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke bejelentette a csoport átalakításának öt legfontosabb lépését.

volkswagen_logo_autoaddikt

„A jelenlegi helyzetnél messzebbre kell tekintenünk és meg kell teremtenünk az előfeltételeket ahhoz, hogy a Volkswagen sikeresen fejlődhessen tovább” – mondta Müller szerdán Wolfsburgban.  Ötpontos tervet mutatott be. Ennek segítségével kíván arról gondoskodni, hogy a Volkswagen a jövőben is a világ legjobb autógyártói közé tartozzon. Müller derülátónak mutatkozott: „A Volkswagen minden eddiginél erősebben jön majd ki a jelenlegi helyzetből.”  Bejelentette, hogy a következő évben bemutatja a 2025-ig terjedő stratégia pilléreit.

Az igazgatótanács elnöke a dízel tematika által érintett ügyfeleknek nyújtott segítséget minősítette legfontosabb prioritásnak. „Ügyfeleink jelentik a szívét mindannak, amit 600.000 munkatársunk világszerte teljesít” – mondta. Elmondta még, hogy a Volkswagen intenzíven dolgozik hatékony műszaki megoldásokon, s ezek megvalósítása a Szövetségi Gépjárműhivatallal egyeztetve 2016 januárjában kezdődik.

Müller szerint a következő prioritás az események tisztázásának folytatása és lezárása, annak minden következményével együtt. „Ki kell derítenünk az igazságot és tanulnunk kell belőle”- jelentette ki Müller. Ennek során a Volkswagen nagyon gondos elemzést végez. Ezért a már ismert lépéseken túl, támogatásképpen a Deloitte könyvvizsgáló céget szerződtették. Müller szerint a folyamatok felelőseinek kemény következményekkel kell számolniuk.

A harmadik tennivaló új struktúrák bevezetése a Volkswagen Csoportnál. „A központi teendő az, hogy csoportunk irányítását a jövőben decentralizáljuk”- mondta Müller. A márkák és a régiók nagyobb önállóságot kapnak. Az igazgatótanács többek között az egyes márkák határain átívelő stratégiákkal, a szinergiák erősítésével és a csoport forrásainak hatékony felhasználásával foglalkozik majd.  „Alaposabban át fogjuk tekinteni a jelenleg több, mint 300 modellből álló portfóliót. És pontosan meg fogjuk vizsgálni azt, hogy milyen mértékben járul hozzá eredményünkhöz minden egyes modell.”

Matthias Müller negyedik prioritásként a vállalati kultúra és a vezetői magatartás átalakítását szorgalmazza.  Meg kell, hogy maradjon a Volkswagen Csoportban a tökéletességre való törekvés, a munkatársak elkötelezettsége és a társadalmi felelősségvállalás.

Változásokra van azonban szükség a kommunikációban és a hibák kezelésében. „A nyitottság és együttműködés kultúrájára van szükségünk.” Müller azt követelte továbbá, hogy a kollegiális együttműködésben nyilvánuljon meg több bátorság, kreativitás és vállalkozó szellem.

matthias_muller_volkswagen_autoaddikt

Ötödik feladatként Müller a 2018-ig terjedő stratégia 2025-ig tartó továbbfejlesztését jelentette be. „A Volkswagen Csoporton kívül, részben azonban nálunk is, sokan nem értették meg igazán, hogy a 2018-as stratégia esetében sokkal többről van szó puszta darabszámoknál. Sok mindent alárendeltek annak, hogy magasabbra, gyorsabban, messzebbre, mindenekelőtt a forgalomarányos hozamot.” A kérdés azonban nem az, hogy 100.000 járművel többet vagy kevesebbet sikerül-e eladni egy nagy versenytársnál. Müller szerint sokkal inkább minőségi növekedés a cél. Az eljövendő hónapokban a 2025-ig terjedő stratégia pillérein fognak dolgozni, amelyet a csoport azután jövő év közepén mutat be.

Természeti elemek utánzásával keres hatékony megoldásokat a Ford

A Ford teljesen új területre lép azzal, hogy a ragasztóanyagok fejlesztéséhez a gekkót tanulmányozza.

ford-gekko-ragasztoanyag-autoaddikt

A cég együttműködik a Procter & Gamble vállalattal is, amely szintén a biomimikri segítségével szeretne üzleti megoldásokat találni, ezért folyamatosan megosztják majd egymással a kutatási eredményeket.

A Ford kutatói a gekkó tapadós talpának tanulmányozásával szeretnének javítani a ragasztóanyagok minőségén és növelni az autóalkatrészek újrafelhasználhatóságát.

A biomimikri egy olyan innovatív megközelítés, mely a modernkori kihívásokra a természetben keres fenntartható megoldásokat; a biomimetikai újításokkal teljesen átalakulhat a Ford modellek belső kialakítása.

A Ford nemrég a dearborni egyetemvárosban rendezett egy biomimikri fórumot, melyen a Procter & Gamble és a The Biomimicry Institute is részt vett.

”Az ökológiai lábnyomunk csökkentése érdekében megéri holisztikus, biomimetikus megközelítést alkalmazni, mert a természet rendkívül hatékony formákat tervezett minimális erőforrásokkal”, vélekedett Carol Kordich, a Ford globális anyagfejlesztője. ”A természet a legjobb útmutató.”

A Ford formatervezői tovább mélyítenék ezt az elkötelezettséget, és a természet segítségével javítanának az autógyártásnál használt fenntartható alapanyagokon. A gekkó olyan alapanyag-technológiát inspirált, amely a kutatók szerint teljesen átformálhatja a Ford modellek belső kialakítását.

A Ford az egyetlen autógyár, amely az Unifi nagy teljesítményű REPREVE fonalát használja, amelyet teljes mértékben újrahasznosított alapanyagokból, köztük műanyag palackokból készítenek. A Ford öt modell gyártásánál használ REPREVE szálakat: az új F-150, az Explorer, az Edge, a Focus Electric és a Fusion modelleknél. A REPREVE globális alkalmazása hűen tükrözi a Ford elköteleződését az újrahasznosítás és a környezetvédelem mellett. A Ford globális fenntarthatósági stratégiájának része az ökológiai lábnyom csökkentése, amit többek között a felhasznált alapanyagok csökkentésével és az újrahasznosítás növelésével szeretne elérni.

Az újrahasznosításon túl a Ford formatervezői csapata már lassan tíz éve kutat természet ihlette technológiák után, s nemrég az üléshuzatoknál és tetőkárpitoknál használt fonalak gyártásában értek el sikereket.

”A Ford és a P&G az első olyan vállalatok, melyek részt vesznek az új, vállalati-munkavállalói versenyekben,” mondta el Hooker.

A 2006-ban alapított nonprofit szervezet olyan kutatásokat támogat, amelyek a biomimikri segítségével hoznak létre fenntartható termékeket és szolgáltatásokat. Amellett, hogy a Biomimicry Global Network globális hálózatában mozgósítják a téma oktatóit és regionális szakértőit, a szervezet egy platformot is kínál arra, hogy a biomimikrit formatervezési kihívásokon keresztül lehessen megtanulni és gyakorolni. Ezek között találhatók a nyílt innovációs versenyek, az akadémiai-vállalati partneri kapcsolatok és az olyan vállalati-munkavállalói versenyek, ahol az alkalmazottak interaktív képzéseken vehetnek részt, miközben új megoldásokat fejlesztenek ki a vállalati kihívásokra. A szervezet biológiai megoldásokkal foglalkozó online adatbázisa, az AskNature.org ihletet nyújt mindazok számára, akik a biomimikrivel behatóbban szeretnének foglalkozni.

A biomimetikai megközelítés nem új. A japán sinkanszen gyorsvonatot a jégmadár ihlette, a tépőzárat a bogáncsos növények. Az orvostudományban használt tűket a szúnyogok révén fejlesztették tovább. A biomimikri iránt az elmúlt évtizedben megnőtt az érdeklődés, mivel egyre többen veszik komolyan a klímaváltozást és a környezetvédelmi kihívásokat is, mondta Gretchen Hooker, a The Biomimicry Institute formatervezési kihívásokkal foglalkozó projektmenedzsere.

”Nagyon örülünk a lehetőségnek, hogy a Forddal együtt részt vehetünk a The Biomimicry Institute szakmai rendezvényén,” mondta Lee Ellen Dreschler, a Procter & Gamble kutatás-fejlesztési vezetője. ”Régóta érdekel minket a biomimikri, mellyel a kutatási tevékenységben felmerülő kemény kihívásokra találhatunk alternatív megoldásokat.”

A biomimetikai módszereket elkötelezetten kutató Ford nemrég fórumot rendezett a dearborni egyetemvárosban, melyen a Procter & Gamble és a The Biomimicry Institute nonprofit szervezet is részt vett; utóbbi elkötelezetten támogatja azokat a kutatásokat, amelyek a természet segítségével keresnek fenntartható megoldásokat a modernkori kihívásokra. Közel 200 kutató és formatervező csatlakozott az egész napos rendezvényhez, ahol többet is megtudhattak a biomimikri tudományáról és a munkában való alkalmazhatóságáról.

”A probléma megoldásával költségeket takarítanánk meg, és a környezetet is jobban kímélnénk,” mondta Mielewski. ”Egyre több habot és műanyagot hasznosíthatnánk újra, és ezáltal csökkenthetnénk az ökológiai lábnyomunkat.”

A Ford műanyagokkal és fenntarthatósági kutatással foglalkozó technológiai vezetője, Debbie Mielewski szerint a gekkó több olyan innovációt is ihlethet a ragasztási technológia terén, amelyeket világszerte alkalmazhatnak a Ford gyáraiban.

Egy olyan gyíkféléről van szó, amely a talpa kialakításának köszönhetően szinte bármilyen sima felületre képes rátapadni, amin nincsen folyadék vagy felületi feszültség. A hüllő könnyedén leválik ezekről a felületekről, és még csak nyomot sem hagy. Nem szabad figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy az átlagosan 70 gramm tömegű felnőtt gekkó akár 132 kilót is képes megtartani.

Itt jön képbe a gekkó.

A Ford kutatói éveken keresztül vizsgálták az autógyártás fenntarthatóbbá tételének lehetőségeit. Az egyik legnagyobb kihívást az jelenti, hogy a műanyagokat és a fémeket olyan hab alapú anyaggal ragasztjákegymáshoz, ami miatt az autóalkatrészeket szinte lehetetlen újrahasznosítás céljából szétszedni.

Önjáró autók, még több elektromos megoldás: Nissan IDS tanulmány, a jövőkép

A 2015-ös Tokiói Autószalonon a Nissan Motor Co., Ltd. egy olyan tanulmányautót mutatott be, amely a Nissan jövőképét testesíti meg az önjáró autók és a zéró-emissziós elektromos járművek terén: ez a Nissan IDS tanulmányautó.

nissan-ids-koncepcio-tokio-autoaddikt

A Nissan elnök-vezérigazgatója, Carlos Ghosn a következőket nyilatkozta a rendezvényen tartott bemutatója során: „A Nissan hamarosan megjelenő technológiái forradalmasítják az autó és a vezető kapcsolatát, valamint a jövő mobilitását.”

Az elektromosjármű-technológia kifejlesztésében és széles körű elterjesztésében vezető szerepet játszó Nissan ismét az autóipar úttörőjének szerepét veszi magára. Az élvonalbeli mesterséges intelligenciával ellátott, fejlett járművezérlési és biztonsági technológiák integrációja révén a Nissan vezető szerepet tölt be az önjáró autózás valós bevezetésének terén.

2013 augusztusában Ghosn azt nyilatkozta, hogy 2020-ra a Nissan innovatív önjáró technológiával tervezi felszerelni számos járművét. A fejlesztések jó úton haladnak e cél eléréséhez.

A Nissan Intelligent Driving (Nissan IDS) a Nissan önjáró technológiákat felvonultató tanulmányautója, amely a Nissan újabb generációs járművekről alkotott jövőképét hivatott bemutatni. „A Nissan Intelligent Driving segíti a vezető észlelését, helyzetfelismerését és reakcióját. Ellensúlyozza az autóbalesetek több mint 90 százalékáért felelős emberi hibákat. Ennek eredményeként a kormány mögött töltött idő biztonságosabb, környezetkímélőbb, takarékosabb és élvezetesebb” – folytatta Ghosn.

A Nissan IDS élmény 

Egyesek szerint az önjáró autózás által kínált megoldás olyan, mintha az embereket futószalagok szállítanák A-ból B-be – a Nissan IDS tanulmányautója azonban egy teljesen más jövőképet kínál. Az autó teljesítménye – legyen szó gyorsulásról, fékezésről vagy kanyarodásról – a vezető saját stílusát és preferenciáit tükrözi akkor is, ha a vezető az Irányított vezetési módot választja, és átadja a kontrollt a járműnek.

A Manuális vezetési üzemmód esetén a vezető irányít. A lineáris gyorsulás és a kanyarodás valódi élményt nyújt. A színfalak mögött ugyanakkor a Nissan IDS továbbra is észrevétlenül segítséget nyújt. Az érzékelők folyamatosan figyelemmel kísérik a körülményeket, és a rendszer segítő funkciói akkor is elérhetők, amikor a vezető irányítja a járművet. Követlen veszély esetén a Nissan IDS segít a vezetőnek a kitérő manőverben.

A tanulás mellett a Nissan IDS tanulmányautó mesterséges intelligenciája figyelmes partnerként kommunikál. A közlekedési viszonyokkal kapcsolatos információk nyújtásától a vezető személyes időbeosztásával kapcsolatos figyelmeztetésekig a Nissan IDS AI rendzsere minden igényt kielégít, hogy kényelmes, élvezetes és biztonságos vezetési élményt nyújtson.

„Együtt utazunk” 

„A Nissan IDS tanulmányautó egyik kulcsfontosságú eleme a kommunikáció. Az önjáró autózás megvalósulásához közösségként nem csak az autó és vezető, hanem az autók és az emberek egymás közötti kommunikációját is figyelembe kell vennünk. A Nissan IDS kialakítása megtestesíti a Nissan önjáró autózásról alkotott jövőképét; ezt fejezi ki az „együtt utazunk” szlogen is – mondta Mitsunori Morita, tervezési vezető.

Az élvezetes autózás érdekében a vezető a belső tér két különböző elrendezése közül választhat 

Az „Együtt utazunk” szlogen által közvetített elv egyértelműen megjelenik a belső kialakításban. „A Nissan IDS tanulmányautó különböző belső térelrendezésekkel rendelkezik attól függően, hogy a vezető az Irányított Vezetés vagy a Manuális Vezetés üzemmódot választja. Ezt feltétlenül szükségesnek találtuk az önjáró autózással kapcsolatos elképzelés formába öltése során” – mondta Morita.

A csapotthátú kivitel ellenére a Nissan IDS nagy tengelytávja lehetővé teszi, hogy négy felnőtt kényelmesen elférjen. Az utastér azonban még tágasabbá válik, ha a vezető az Irányított Vezetést választja. Ebben az üzemmódban a kormánykerék visszahúzódik a műszerfal közepébe, és a helyén egy nagy síkképernyő jelenik meg. A különböző, vezetéssel kapcsolatos utasításokról ilyenkor a mesterséges intelligencia, valamint a vezető általi hang- és gesztusvezérlések gondoskodnak. A természetes anyagokból, például hálós bőrből készült belső teret lágy fény világítja meg.  Mind a négy ülés kissé befelé fordul, elősegítendő a kényelmesebb beszélgetést. Olyanná válik a környezet, mint egy kényelmes nappali szoba.

Amikor a vezető Manuális Vezetésre vált, a tágas belső tér átalakul, hogy a vezető visszavehesse a jármű irányítását. Ilyenkor minden ülés előre néz. Ismét előkerül a kormánykerék, amely stílusjegyeit a lovagláshoz használt gyeplőtől kölcsönözte, megjelennek továbbá a vezetéskor használt műszerek és egy, az útvonalat és más vezetési információkat mutató képernyő is. A belső világítás kékre vált, amely segíti a koncentrálást. A Nissan üreges szerkezetű A-oszlopokat használ, amely a holtterek csökkentésével biztosít kiváló kilátást, valamint hozzájárul a nyitott térérzethez.

„Az a cél, hogy a vezető minden helyzetben több választási lehetőséget és nagyobb irányítást kapjon.  Továbbra is a vezető marad a technológiai fejlesztéseink középpontjában” – mondta Ghosn a rendezvényen.

A Manuális Vezetésre történő átváltás könnyen kivitelezhető egy, az első ülések között található kapcsolóval, amely a PD Commander névre hallgat. Ez az Irányított Vezetés üzemmódban a vezető által manuálisan működtethető egyetlen vezérlő: tehát amikor a vezető kész átvenni a jármű feletti irányítást, akkor ennek kezdeményezéséhez egy manuális beavatkozásra van szükség.

Külső kialakítás – magabiztosságot és harmóniát teremtő kommunikáció  

Ahhoz, hogy az önjáró autózás széles körben elfogadottá váljon, a technológia teljes mértékben el kell, hogy nyerje az emberek bizalmát. Innovatív kommunikációs funkcióinak köszönhetően a Nissan IDS tanulmányautó magabiztosságot és a harmónia érzését nyújtja az autón kívül tartózkodók számára is. Különféle külső fények és kijelzők adnak jelzéseket a gyalogosoknak és más autósoknak az IDS manőverezési szándékairól és arról, hogy az autó érzékeli saját környezetét. Az autó ezüst színű oldalvonala például valójában egy LED sor, amelyet a Nissan Szándékjelzőnek nevezett el. Amikor gyalogos vagy kerékpáros van az autó közelében, akkor a csík piros színnel világít, jelezve, hogy az autó érzékeli őt. Egy másik, a műszerfalról kifelé néző elektronikus kijelző pedig üzeneteket képes megjeleníteni a gyalogosok számára, mint például „Ön után”. A kommunikációs jelek e természetes és harmonikus rendszere egy új jövőt vetít előre az autózásban

Fejlett aerodinamika a nagyobb hatótávolságért 

Mitsunori Morita tervezési igazgató szerint: „Mire a Nissan Intelligent Driving technológia elérhetővé válik a sorozatgyártású autókban, az elektromos járművek igen nagy távolságok megtételére lesznek képesek egyetlen feltöltéssel. Természetesen ennek eléréséhez szükség van az akkumulátorok továbbfejlesztésére, de az aerodinamika is nagyon fontos. A Nissan IDS tanulmányautóba a legfejlettebb aerodinamikai technológiánkat építettük be.”

A teljes mértékben szénszálas karosszéria magasságát 1380 mm-re korlátoztuk, hogy minimalizáljuk a légellenállást. Azáltal, hogy a gumiabroncsokat a karosszéria sarokpontjaihoz közel helyeztük el, a lehető legnagyobb  belső teret alakítottuk ki, és egy körülölelő utastér-kialakítást tettünk lehetővé. A Nissan nagy átmérőjű keréktárcsákat választott a nagy teljesítmény és sportos megjelenés érdekében, ugyanakkor a lehető legkisebb gördülési és légellenállás eléréséhez vékony, 175-ös gumiabroncsokat használt. A kerekeken lévő réteges kialakítás apró lapátokra emlékeztet, amelyek kis légörvényeket hoznak létre a kerék felszínén. Ez is hozzájárul az egyenletes levegőáramláshoz.

A Nissan IDS tanulmányautó hűtőrácsának jégmintája az emissziómentes, tiszta működést szimbolizálja – tökéletesen illik egy elektromos autóhoz. A jégtömbök formavilágát imitáló minta áttetszőnek tűnik. Az autó matt kékesszürke karosszériája tovább fokozza a kényelmes és biztonságos utastér érzetét.

Magasan fejlett elektromosjármű-technológia a hosszú utakhoz 

A Nissan júniusban tartott éves közgyűlésén Hideyuki Sakamoto ügyvezető alelnök a következőket mondta: „Zéró-emisszió stratégiánk középpontjában az elektromos járművek állnak. Törekszünk az egyre jobb elektromos hajtáslánc-technológiák – motorok, akkumulátorok, inverterek – alkalmazására, lehetővé téve olyan elektromos autók tömeggyártását és piacra dobását, amelyek elérik, sőt akár meg is haladják a belső égésű motorral szerelt autók kényelmét.”

A Nissan IDS tanulmányautó a nagy, 60 kWh kapacitású akkumulátorának, a kiváló aerodinamikának, az alacsonyan ülő kialakításnak, az áramvonalas formának és a teljes mértékben szénszálas karosszéria kis súlyának köszönhetően a hosszú utazások iránti igényt is képes kielégíteni. A Nissan IDS tanulmányautó technológiáihoz tartozik az okostelefonról vagy táblagépről vezérelhető Irányított Parkolás, valamint a vezeték nélküli töltési technológiák. Így a vezető az autóra bízhatja a parkolást és feltöltést.

A Nissan célkitűzései – zéró balesetszám és zéró-emisszió 

Autókon alapuló társadalmunk fenntarthatósága érdekében olyan összetett kérdésekkel is foglalkoznunk kell, mint a fenntartható energiaellátás, az éghajlatváltozás, a levegőszennyezés és a közlekedésbiztonság. A Nissannál célként tűztük ki a halálos kimenetelű közlekedési balesetek számának nullára csökkentését, valamint a zéró-emisszió megvalósítását, mert ez illeszkedik küldetésünkhöz, a fenntartható autózáson alapuló társadalom kialakításához.

A közlekedési balesetek 90%-át emberi hiba okozza. A Nissan IDS tanulmányautó kiterjedt érzékelőrendszerrel és mesterséges intelligenciával rendelkezik, hogy az emberi vezetőkkel összehasonlítva jelentősebb, nagyobb biztonsági teljesítményt nyújtson. Ez a technológia egy lépéssel közelebb visz minket a halálos közlekedési balesetek számának nullára csökkentéséhez.

Az elektromos járművek CO2-kibocsátása nulla, akkumulátoraik pedig képesek a megújuló energiaforrások energiájának tárolására és villamos energiává alakítására akár a háztartások és épületek számára is. Az elektromos járművek számának növekedésével teljes közösségek lesznek képesek kiaknázni ezt az energiát egy fenntartható energiaterv részeként. Amikor majd az elektromos járművek központi szerepet játszanak az energiaellátásban, akkor már sokkal közelebb leszünk a zéró-emissziós társadalom megvalósításához.

A Nissan hisz abban, hogy a Nissan IDS tanulmányautó vezető innovációvá válik a következő generációs mobilitás elérése és a két „zéró célkitűzés” megvalósítása terén.

A Nissan legkorszerűbb, a mesterséges intelligencia által magasabb szintre emelt biztonsági, vezetésirányítási és elektromosjármű-technológiáját magába foglaló Nissan IDS tanulmányautó egy ígéretes jövő lebilincselő demonstrációja.

Gyalogosok veszélyben: a mobilozás első helyen a Ford felmérése szerint

Manapság, az okostelefonok bűvöletében élő gyalogosok korában már egy járda vagy folyosó sem biztonságos. Ennél is aggasztóbb azonban, hogy sokan még akkor is használják okostelefonjaikat és más hordozható eszközeiket, amikor forgalmas utakon kelnek át.

ford-mobilozas-gyalogos-felmeres-autoaddikt

A Ford 10 ezer európai megkérdezésével készíttetett egy felmérést arról, hogy mennyire figyelnek a gyalogosok a közúton való átkelés során – beleértve a nem kijelölt gyalogosátkelőhelyeket is.* A hivatalos adatok szerint 2003 és 2013 között több mint 85.000 gyalogos vesztette életét az európai utakon**, és a 18-24 évesek között az autóbaleset volt a vezető halálozási ok.***

A megkérdezett okostelefon-felhasználók legnagyobb része (57%) elismerte, hogy az utakon történő átkelés közben is használja a telefont – még akkor is, ha nem a kijelölt gyalogosátkelőnél sétál át az úttesten, és nagyjából a felük (47%) ilyenkor beszél a telefonon. A 18-24 évesek között fordul elő leggyakrabban, hogy mobileszközt vagy telefont használnak (86%), beszélnek rajta (68%), zenét hallgatnak (62%), üzenetet küldnek (34%), és volt már, vagy majdnem volt balesetük (22%), az úton való átkelés közben.

“Egy dolog az út mellett sétálni, miközben a fejhallgatón zenét hallgatunk, de üzenetírás, játék, vagy online keresés közben áthaladni az úton rendkívül veszélyes,” mondja Jim Graham, a Ford DSFL igazgatója.

Összességében a gyalogosok 32 százaléka ismerte el, hogy zenét hallgat, 14 százalék, hogy üzeneteket ír, 9 százalék, hogy keres a neten, 7 százalék, hogy közösségi oldalt néz, és 3 százalék, hogy videót néz vagy játszik, miközben átkel az úton. A legtöbb megkérdezett belátta, hogy viselkedésük veszélyes, és 60 százalék érezte magát nagyobb biztonságban abban a tudatban, hogy az önállóan közlekedő járművek, vagy a félautomata technológiával felszerelt járművek képesek beavatkozni egy baleset elkerülése – vagy súlyosságuk mérséklése – érdekében, ha az autóvezető nem reagálna időben a riasztásra.

A Ford a közelmúltban vezetett be egy új gyalogosérzékelő technológiát, ami segíthet az autóvezetőknek csökkenteni a balesetek súlyosságát, vagy elkerülni azokat. A Galaxy, Mondeo és S-MAX modellekhez már megrendelhető Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer bizonyos körülmények között képes érzékelni a gyalogosokat az úttesten (vagy amikor esetleg az autó útjába kerülhetnek) és automatikusan fékez, ha az autóvezető nem reagál a riasztásra.

A rendszer a szélvédőre szerelt kamera és a lökhárítóba épített radar segítségével gyűjt információkat, s ezeket összeveti az adatbázisában tárolt “gyalogos alakokkal”, hogy felismerje az embereket a tipikus forgalmi helyzetekben. Az új rendszer igen hasznos lehet a váratlan szituációkban, ám nem helyettesítheti az autóvezetőt, és vannak korlátai, például az éjszakai sötétség, a gyenge és kedvezőtlen fényviszonyok, bizonyos időjárási viszonyok, valamint a más irányban haladó járművek.

A felmérésben szereplő 10 ország lakói közül a románok kelnek át az úton legnagyobb eséllyel mobiltelefont, vagy más hordozható eszközt használva (83%), s utánuk következnek az olaszok (67%) és a spanyolok (65%). Szintén leginkább a románok hajlamosak ilyenkor is folytatni a telefonhívást (79%) és zenét hallgatni (46%). A dánok a leginkább hajlamosabbak üzenetet írni (21%); míg az olaszok keresnek leggyakrabban a neten (12%), játszanak (5%) és néznek TV-t/videót (4%). A törökök használják ilyenkor leggyakrabban a közösségi médiát (10%).

A legnagyobb brit független közlekedésbiztonsági szervezet, az Institute of Advanced Motorists (IAM) által beszerzett hivatalos adatok szerint 2013-ban az Egyesült Királyságban a gyalogosok sérülésével járó autóbalesetek 23 százalékát a gyalogos gondatlansága vagy sietsége okozta.

“Jelenleg a gyalogosok között emelkedik gyorsabban a halálozási arány, ezért létfontosságú, hogy az autóvezetők jobban odafigyeljenek rájuk, és több megértést mutassanak irántuk vezetés közben” – mondta Sarah Sillars, az IAM vezérigazgatója. “Egyik félre sem kell mutogatni, amikor arról beszélünk, hogyan csökkenthetjük az utakon megsérülő vagy elhalálozó emberek számát; minden közlekedőnek figyelnie kell a többire, és gondoskodni arról, hogy minimalizálja a kiszámíthatatlan magatartás veszélyét, akár a maga, akár mások részéről.”

LEGFRISSEBB

Ford Mustang Mach-E rendőrautók az NYPD kötelékében

0
New York City-ben nem ritka látvány egy-egy jól felszerelt Ford Mustang Mach-E rendőrautó. A teljes cikk a New York Online-on olvasható. https://www.newyorkonline.hu/az-nypd-ford-mustang-mach-e-rendorautokat-is-hasznal-a-hatekonysag-es-kornyezettudatossag-jegyeben/

TESZTJEINK