Főoldal Blog Oldal: 440

[TESZT] Toyota Prius+ 1.8 L Style Leather + Safety – környezettudatosan a családdal

Család- és környezetbarát megoldás? Természetesen létezik ilyen, még akkor is, ha nem a szó szoros értelmében vett alacsony emissziójú alternatívákat vetjük számításba. Ugyebár fontos az optimális fogyasztás is a megfelelő kényelem és praktikum mellett – amit ugye, mint tudjuk, sok autógyártó modellpalettáján megtalálhatunk a megfelelő szegmensben -, de az tény, hogy hibrid megoldások terén meglehetősen visszafogott a választék.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-001

Épp ezért nagyszerű irány lehet a Toyota Prius, valamint a tesztben is szereplő Toyota Prius+. Most alapvetően nem kezdjük kifejteni részletekbe menően, hogy mekkora presztízst tudhat magáénak a Toyota Prius, meg azt sem boncolgatjuk, hogy a technológia elsőszámú úttörője a Toyota – megtettük már elégszer hasonló hajtáslánccal bíró Toyota variációkat bemutató tesztjeinkben itt, az Autóaddikt.hu-n, illetve a Napimagazin.hu-n.

Megújult érezhetően és szemmel láthatóan

Most inkább koncentráljunk konkrétan a cikk főszereplőjére, konkrétan a Toyota Prius+ 1.8 L Style Leather + Safety csúcsfelszereltségű modellre, mely az együtt töltött teszthét után vegyes érzéseket keltett bennünk. Jöjjenek is a részletek.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-004

Ugyebár ha látható a „+” jelzés a Prius plakett után folytatólagosan, akkor azt azt jelenti, hogy nem a hagyományos öt üléssel bíró személyautóról, hanem annak az 5+2 utast befogadni bíró egyterű változatáról szól a fáma. Ez önmagában véve is remek, hiszen manapság kifejezetten divatos nagy, jó befogadóképességű családbarát megoldást vásárolni, még akkor is, ha az különösképp nem is indokolt (gyerekek). Jó, ha van férőhely, tágasak a terek, optimálisra hangolt a praktikum. No és persze nem árt, ha a külső is trendszerető, passzol a jelenlegi megítélési normákhoz, vagy netán még több pluszt ad esetleges formabontó(bb) megjelenésével.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-003Vélhetően a Toyota Prius+ hordozza is a fentieket, már első ránézésre is. A hűtőmaszk egyértelműen határozza meg autó karakterisztikáját, félreismerhetetlen Toyota-stíluselemekkel, mint a nyújtott V alakot formázó felső beömlőcsík, a szintén csík jellegű, vékonyra húzott vízszintes ködlámpafészkek, vagy a morcos tekintetet kölcsönző fényszóró-tokozások. Auris, Yaris – egyremegy, megvan a párhuzam annak rendje, s módja szerint. Ami persze manapság már szinte kötelező jellegű, hiszen ismerjük bármely autógyártó portfóliójának nemes képviselőit szegmenstől és kategóriától függetlenül.
Nyilván azért sokban különbözik a Toyota Prius+ kisebb, vagy hasonszőrű márkatársaitól, ez leginkább oldalnézetben látszik, alapvetően a hosszított tengelytávot, illetve emelt tetővonalat figyelembe véve.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-002Jól észrevehető tehát, hogy a Toyota Prius+ már-már kisbuszos jellege dominál, a méretes oldalajtók ellenére megőrizve személyautós rajzolatát (enyhén domborodó tetőív, csapott hátsó traktus a C oszlopig lezárva).
Toyota Prius+ tesztautónk a legmagasabb jelenleg elérhető felszereltséget kapta, ennek megfelelően egybe lett gyúrva az elegancia és a sportosság is: illusztris, arányaiban jól eltalált átlójú felnikkel, szolid tetőszpoilerrel a hátsó, ötödik ajtón, robosztus, sokat sejtető far-kialakítással egybeöntve. Mindezt úgy, hogy az ős-Prius stílusjegyei is felismerhetők legyenek, annak ellenére, hogy jelentős méretbeli és kialakításbeli különbségek azért akadnak.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-007

Így teljes tehát az összkép. Nem túlzás, hogy a Toyota Prius+ az egyik legizgalmasabb formatervet kapta a kategóriában, klasszisokkal emészthetőbbé és emberközelibbé vált az egész tálalás. Előny, ha szeretjük a japán letisztult körítéseket, az egyáltalán nem túlzó és túlzásokba eső formaiságot.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-012

Hogy puritán lenne-e? Egyáltalán nem helyénvaló az állítás. Sokkal inkább lényegre törő, egységes, igazán céleszközként lehetne jellemezni a Toyota Prius+ összes részletében kifinomult projektjét.

Beltér: minőségre és nem utolsó sorban praktikumra hegyezték ki

Minőségi anyaghasználattal, jól illeszkedő pontokkal és egyben barátságos beltérrel találkozunk az első ülésekbe huppanva, s nem utolsó sorban a szemnek kellemes látvány fogadja az érdeklődő tekinteteket.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-014

Leginkább a kormánykerék kialakítása, az enyhén döntött középkonzol aszimmetriája, valamint a CVT váltó aprócska karja vonja magára a figyelmet. Kifejezetten jó, hogy rendhagyó megoldások születtek az enteriőr tervezésénél, hiszen a Toyota Prius+ mégiscsak egy korszakalkotó, meghatározó dolog, aminek muszáj valamennyire különböznie a párhuzamoktól. Sikerül is, megfelelő módon.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-015A központi kijelzőegység középre került, a konzol felső részére, de megmarad bőven a vezető látómezejében a kijelző. Így minden olyan lényeges, vagy kevésbé lényeges információ jól leolvasható, ami szükséges a biztonságos és kényelmes utazás lefolytatásához.

Elegendő helykínálat bőven akad; az első székek ülőfelülete és hátlapja az átlagos testalkattal rendelkezőknek megadja az elvárt komfortszintet, s bár a cockpit középső nyúlványa szélesnek mondható, nem tapasztaltuk, hogy redukált láb- illetve térdtér állna rendelkezésre.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-016

Egyébként a jó üléspozícióknak és állíthatóságnak köszönhetően a kitekintés is remek a Toyota Prius+ utasfülkéjéből, a hatalmas panorámaszélvédő, illetve a csökkentett vastagságú A, B és C oszlopok is sokat nyomnak a latba nyilvánvalóan (meg az eleve magas üléshelyzet).

Öt plusz kettő néha öt marad. A Toyota Prius+ esetében kifejezetten kellemes a helyzet

Mivel három sor ülés állhat rendelkezésre a Toyota Prius+ belterében, ezért folytassuk értelemszerűen a középső sorral. Itt a három ülés egyenként állítható, dönthető, mozgatható vízszintesen, természetesen mindegyik rendelkezik ISOFIX pontokkal, az ergonómia teljesen rendben van, jó tartással rendelkeznek oldal- és hosszirányban egyaránt. Kitűnően szabható testre mindhárom ülés tehát, testalkattól és magasságtól függően, beállítás kérdése, hogy mekkora lesz a láb- illetve térdtér.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-017

A fejtér hatalmas, ahogyan annak lenni illik egy családi egyterűben, így igazán szellős lehet az utazás.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-018

Mindaddig, amíg fel nem nyitjuk a csomagtartóba integrált hátsó plusz két ülőpadot. Ahhoz, hogy a harmadik sorban is relatíve kényelmesen elférhessen két közepes, vagy inkább apró testalkattal bíró felnőtt (de leginkább két gyerek), jelentős kompromisszumot kell kötnünk már a középső üléssor pozícionálásánál is, ugyanis a síneken jócskán előbbre kell tologatni a székeket. Kvázi a láb- és térdterek drasztikusan csökkennek, főként annak érdekében, hogy a hátsó, utolsó sor emészthető maradjon.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-019

Viszont még akkor is jócskán kell kompromisszumkötés, ha a tűréshatárig bezárólag szökkentjük előbbre a középső sort. Természetesen a hátsó két pótülésre értve, mivel még a maximumot kihozva sem garantálható a teljes értékű kényelem itt. Ami nem is meglepő, hiszen jelenleg a piacon tulajdonképp nincs is olyan 5+2 személyes MPV, amellyel a 7 főt – 7 felnőttet – teljes értékűen lehetne utaztatni.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-020

Lehet vészmegoldásnak is jellemezni tehát a plusz két főre szóló helykínálatot, de ez túlzás lenne, inkább amolyan „jó, ha van, mert növeli a praktikumot és kihasználhatóságot” megközelítésben kell látnunk a helyzetet. Főként, ahogyan az lenni szokott: 7 fővel a csomagtér méretei is korlátozottá válnak (öt személlyel viszont gigantikus a méretezés), úgyhogy kisebb vagy nagyobb utazásoknál is jól át kell gondolnunk, hogy miből mennyit vigyünk magunkkal.

136 lóerős rendszerteljesítmény – elegendő?

A tesztben szereplő Toyota Prius+ hajtásláncát egy 136 lóerős, 1.8 literes Atkinson ciklusú VVT-i benzinmotor (142 Newtonméter csúcsnyomaték 4200 percenkénti fordulatszámon), illetve egy váltóáramú állandó mágneses szinkronmotor jelenti, 81.6 lóerővel és 207 Newtonméteres nyomatékcsúccsal – a rendszerteljesítmény 136 lóerő.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-025

Mint mindegyik hibridhajtás esetében a Toyota-nál, a Toyota Prius+ modellnél is a hagyományos módszerek szerint vezetünk: indulás után (ha megfelelőek az üzemeltetés körülményei) a villanymotor kezd, majd kisebb-nagyobb időintervallumok után éled a benzines. Puszta elektromos hajtásra is van lehetőség, ilyenkor az EV (Electric Vehicle) üzemmódválasztóval adjuk a hajtás tudtára, mit is óhajtunk.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-023A nagyfeszültségű, 201.6 Voltos, 5Ah-s lítium-ion akkumulátor kellően jól biztosítja az energiahátteret, igaz, a fékerő-visszatáplálásból érkező többlet rövidke időkre bírja csak életre kelteni a tisztán károsanyag-kibocsájtás nélküli elektromos módot. Olyan esetekben, ha városi környezetben araszolunk lámpától lámpáig, vagy egyéb, hozzávetőlegesen 40 kilométer/óra alatti tartományban, visszafogottan autózunk, úgy jelentősen kitolható a környezet- és pénztárcabarát üzemmód, akár több személlyel is, közepes plusz terheléssel (mi 5 felnőtt utassal méricskéltünk).

Ami miatt hibrid a hibrid

Apropó, fogyasztás: a hibrid hajtású járművek, ez esetben a Toyota Prius+ egyik sarkalatos pontja is ez. Mondhatni, átlagos, vagy inkább attól feljebbi értékeket sikerült rögzítenünk, alaphangon igen finom gázpedál-kezelésekkel, sok lejtővel, és több tekintélyes dugóval megspékelve.

toyota-prius+-teszt-autoaddikt-009

Hozzátennénk, hogy mindehhez társítottuk azt az 5 személyt, akikről már szót ejtettünk feljebb – városi haladással tehát az átlag felülmúlta a gyárit, 6.9 litert sikerült regisztrálnunk átlagosan 100 kilométerre lebontva, 67.7 kilométer megtétele után (város, előváros). Országúti viszonyok közt annak ellenére javult a helyzet, hogy az átlag nagyjából meg szokott egyezni a hibrideknél városi helyszínek, illetve 90 kilométer/órás sebességek közt – itt 5.6 liter jött ki 100 kilométeren.

A tesztben szereplő Toyota Prius+ tesztautó a legmagasabb, Style Leather + Safety felszereltséget kapta. Ilyen formában az autó bruttó listaára 12 690 000 forint, míg a belépő szintet képviselő Power csomagos Toyota Prius+ 10 290 000 forintos árcédulával vihető haza.

2015 Toyota Prius+ specifikációk

Motor

Motortípus: teljes hibrid hajtás lítium-ion akkumulátorral

Lökettérfogat: 1798 cm³

Maximális teljesítmény: 99 LE + 82 LE (rendszerteljesítmény: 136 LE)

Maximális forgatónyomaték: 142 Nm + 207 Nm

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, fokozatmentes E-CVT automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4645 mm

Szélesség: 1775 mm

Magasság: 1575 mm

Tengelytáv: 2780 mm

Első gumik mérete: 215/50 R17

Hátsó gumik mérete: 215/50 R17

Tömeg, üresen: 1565 kg

Megengedett össztömeg: 2065 kg

Csomagtartó mérete: 200 liter, 1750 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 45 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 165 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.3 s (gyári), 12.7 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 6.9 l/100 km

Országúti: 5.6 l/100 km

Vegyes: 5.2 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 4.3 l/100km

Országúti: 4.3 l/100km

Vegyes: 4.3 l/100km

CO2 kibocsátás: 101 g/km

Bővebb információ a Toyota hazai honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony,  Canon, Camera Kft.
Utómunka hardver: Acer, ASUS

Biztonságos téli megoldás a Goodyear Ultra-Grip Performance gumiabroncs

A Goodyear új nagy teljesítményű abroncs, az Ultra-Grip Performance piaci megjelenését jelentette be. Az elsőrangú tapadást és kormányozhatóságot biztosító új abronccsal a legkülönbözőbb téli útviszonyok között, havas, saras és jeges útfelületen is helyt állhatnak a járművezetők.

goodyear-ultragrip-performance-autoaddikt

Az UltraGrip Performance abroncs képességei 44 évnyi fejlesztési tapasztalatra és 60 millió eladott UltraGrip abroncs eredményeként kialakult szakértelemre támaszkodnak. Továbbfejlesztett – a blokkok összekapcsolódását elősegítő rendszerrel[1] kiegészített – lamellákkal, minőségi futófelületi mintázattal és számos blokk-aktivátorral büszkélkedhet, hogy tökéletes tapadást és kiemelkedő kezelhetőséget biztosítson a legkülönfélébb téli útviszonyok között.

A hidrodinamikus mintaárkok javítják az abroncs vízen felúszással szembeni és sárkiszorítási képességét nedves és latyakos utakon, a szögletesebb érintkezési felület és egyenletes nyomáseloszlás pedig jobb teljesítményt biztosít száraz és jeges utakon az abroncs teljes élettartama alatt. A futófelület elhasználódásról tájékoztató kopásjelzők segítik a járművezetőt, hogy megfelelő időszakonként végezhesse el az abroncsok cseréjét, és így az abroncsok teljesítőképessége téli útviszonyok között is folyamatosan magas szinten maradhat.

 Legfontosabb tényezőként megemlítendő, hogy az abroncs a vezető versenytársak abroncsaihoz képest 3%-kal rövidebb fékutat biztosít.

 Örömünkre szolgál, hogy a Goodyear UltraGrip termékcsalád hagyományait egy újabb, biztonságra összpontosító abronccsal öregbíthetjük. Elkötelezettek vagyunk, hogy különlegesen jó tapadást biztosítsunk nedves, jeges és havas úton, párosítva ezt a biztonságos vezetéssel és fékezéssel, függetlenül attól, hogy milyen útviszonyokat teremt a téli időjárás. Különösképpen büszkék vagyunk rá, hogy ez az abroncs biztosítja a legrövidebb fékutat, mivel tudjuk, hogy a vevőink kiemelten fontosnak tartják ezt a tulajdonságot” – mondta Hans Vrijsen, a Goodyear EMEA régió lakossági gumiabroncs üzletágának marketing igazgatója.

Az UltraGrip Performance Gen-1 méretválasztékában 38 személygépkocsi-abroncs található, közepes és nagyméretű járműveket megcélozva a következő mérettartományban: SD/195 – 255; AR/40 – 65 és RD/15’’ – 19’’.

Környezettudatos Nissan-jelenlét a COP21 konferencián

A Renault-Nissan Alliance vállalatszövetség a valaha látott legnagyobb, elektromos járművekből álló flottát biztosítja a nemzetközi konferencia számára.

nissan-renault-alliance-ev-cop21-autoaddikt

Az ENSZ párizsi COP 21 klímakonferenciájának hivatalos autóipari partnereként a vállalatszövetség 200 tisztán elektromos járművet biztosít a november 30. és december 11. között megrendezésre kerülő éves csúcstalálkozó résztvevőinek.

A járművek együtt várhatóan több mint 400.000 zéró-emissziós km-t tesznek majd meg a 21. Részes Felek konferenciája (ismertebb nevén a COP21) küldötteinek szállítása során. A COP21-re 195 országból több mint 20 000 ENSZ-résztvevőt várnak.

 „Az elektromos járművek praktikus és olcsó közlekedési eszközök,  ugyanakkor megoldást kínálnak a kipufogó gázokból származó CO2-kibocsátás drasztikus csökkentésére is. Emellett csökkentik a kipufogógázokkal a levegőbe kerülő egyéb szennyezőanyagok jelenlétét is, aminek köszönhetően javíthatjuk a levegő minőségét városainkban. A hivatalos és magánszektorok összefogása felgyorsíthatja a zéró-emissziós társadalomra való átállást” – mondta Carlos Ghosn, a Renault-Nissan vállalatszövetség elnök-vezérigazgatója.

A COP21 résztvevőit szállító flottában megtalálható a Renault ZOE kisautó, a Nissan LEAF kompakt autó, valamint a hétszemélyes Nissan e-NV200 Evalia. A járművek a tömegközlekedést kiegészítve a hét minden napján 24 órában a küldöttek rendelkezésre állnak, ha a Le Bourget konferenciaközponthoz illetve onnan el szeretnének utazni.

Ez lesz az első olyan alkalom, amikor egy klímakonferencián az ENSZ a résztvevők szállítását teljes egészében elektromos vagy zéró-emissziós járműflottával oldja meg.

Az autók vezetésére a Renault illetve a Nissan 200 alkalmazottja jelentkezett önkéntesnek

A 100%-ban elektromos autókat egy 200 professzionális sofőrből és a Renault és Nissan vállalatok 200 önkénteséből álló csapat vezeti majd. Júniusban a Renault-Nissan Vállalatcsoport felhívást tett közzé, amelyben lehetőséget kínált a Párizsban illetve a Párizs környékén dolgozó munkatársainak, hogy önkéntes sofőrként részt vehessenek a COP21-en. A felhívás elsöprő sikert aratott: több mint 450 dolgozó jelentkezett a toborzás ideje alatt. A kiválasztott Renault és Nissan dolgozók 200 fős csoportját, a professzionális sofőrökkel együtt szigorú tréningen készítik fel a rendezvényen való részvételre.

„A Renault és Nissan dolgozók alkotják az elektromos járművek forradalmának élvonalát. Sokan közülük már most is elektromos járművet vezetnek. Ők tudják a legjobban bemutatni ezeknek az autóknak az előnyeit és a zéró-emissziós mobilitás mibenlétét” – mondta Ghosn.

A Renault-Nissan Vállalatcsoport, a francia EDF elektromos közművállalattal együttműködve üzembe helyez egy 90 gyors- illetve normál töltőből álló hálózatot, amely a legfontosabb pontokon alacsony szén-dioxid kibocsátással előállított energiával biztosítja az elektromos járművek töltését. A járulékos kibocsátás ellentételezése az ENSZ által akkreditált szén-dioxid kibocsátást ellentételező programmal történik. A gyorstöltők körülbelül 30 perc alatt képesek 80%-osan feltölteni az elektromos autók akkumulátorait.

A vállalatszövetség több mint 274 000 elektromos járművet értékesített világszerte azóta, hogy első elektromos járműve, a Nissan LEAF 2010 végén megjelent a piacon. Ez az utakon futó összes elektromos jármű felét teszi ki.

A tavalyihoz képest lényegesen nagyobb árbevétel a Volkswagen-csoportnál

A Volkswagen Csoport az idei év első kilenc hónapjában 10,2 (9,4) milliárd euró rendkívüli tételek előtti üzemi eredményt ért el. Az értékesítési árbevétel 8,5 százalékkal 160,3 milliárd euróra nőtt.

volkswagen-csoport-autoaddikt

A rendkívüli tételek előtti üzemi értékesítési nyereségesség 6,4 százalékot tett ki. A harmadik negyedévben a csoport pénzügyi eredményét 6,7 milliárd euróval csökkentették a dízelüggyel kapcsolatosan hamarosan szükségessé váló intézkedések. Ezáltal a rendkívüli tételek utáni üzemi eredmény 3,3 (9,4) milliárd eurót ért el. Az adózás utáni eredmény 4,0 (8,7) milliárd euró. Ennek megfelelően már közzétették az egész évre vonatkozó módosított eredmény-előrejelzést.

„A számok egyrészt a Volkswagen Csoport alapvető pénzügyi erejét tükrözik, másrészt azt mutatják, hogy a jelenlegi helyzet első hatásai már tisztán látszanak. Minden tőlünk telhetőt elkövetünk annak érdekében, hogy megerősítsük vásárlóink bizalmát” – jelentette ki Matthias Müller, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke szerdán Wolfsburgban.

A kínai vegyesvállalatok tevékenységét nem foglalja magában a csoport üzemi eredménye és értékesítési árbevétele, ezt ugyanis tőkemódszerrel számolják el a pénzügyi eredményekben. A kínai vegyesvállalatok részesedése az üzemi eredményben szeptember végéig továbbra is stabil volt, 3,8 (3,9) milliárd euró.

„A Volkswagen Csoport nagyon stabil és masszív likviditási forrásokkal rendelkezik. Ez segítségünkre lesz a dízelügy pénzügyi hatásai okozta, nagy kihívást jelentő helyzet rendezésében.” – mondta Frank Witter pénzügyi igazgató.

Növekvő nettó likviditás az autóipari üzletágban

A csoport masszív üzleti modelljének köszönhetően az autóipari üzletág nettó készpénzáramlása jelentősen, 11,8 (5,5) milliárd euróra nőtt az előző évi szintjéhez képest. Az autóipari üzletág nettó likviditása szeptember végén elérte a 27,8 milliárd eurót (2014. december végén: 17,6). Az autóipari üzletág ingatlanokba, üzemekbe és termelési eszközökbe, befektetési célú ingatlanokba, valamint immateriális javakba való beruházásainak értéke a tőkeberuházások nélkül elérte a 7,3 (6,5) milliárd eurót. A tőkeberuházások és az értékesítési árbevétel aránya az autóipari üzletágban 5,3 (5,0) százalékot tett ki.

Márkák és üzleti területek

A Volkswagen márka dízel üggyel összefüggő rendkívüli tételek előtti üzemi eredménye 2,2  (1,7) milliárd euróra nőtt. A kedvezőbb valutaárfolyamok, az értékesítési árbevétel és a költségek optimalizálása, valamint a hatékonyságnövelő program pozitív hatásai több mint kiegyenlítették a dél-amerikai és az orosz piacok negatív hatásait.

Az Audi a bővülő értékesítés és a modellmix, illetve a valutaárfolyamok pozitív változásai révén 4,0 (3,8) milliárd euróra növelte üzemi eredményét. Az eredményt csökkentették a jelentős mértékű előre teljesített beruházások új termékekbe és technológiákba, valamint a nemzetközi termelési hálózat kiterjesztése.

A ŠKODA üzemi eredménye 734 (651) millió euróra nőtt, főként a modellmix hatásának, az anyagköltségek optimalizálásának és a kedvezőbb valutaárfolyamoknak köszönhetően.

A SEAT márka 12 (-82) millió euróra növelte üzemi eredményét. Ehhez leginkább a nagyobb értékesítési mennyiség, a valutaárfolyamok alakulásának kedvező hatásai, valamint a költségek optimalizálása járult hozzá.

A Bentley a csökkenő járműeladások és a megnövekedett előre teljesített kiadások következtében 57 (125) millió euró üzemi eredményt ért el. A valutaárfolyamok alakulásának hatásai és a költségcsökkentés sem tudta ellensúlyozni ezt a trendet.

A Porsche az értékesítési mennyiség és a valutaárfolyamok kedvező alakulása révén 2,5 (1,9) milliárd euróra javította üzemi eredményét. A világ kulcsfontosságú piacain egyöntetűen növekszik a Porsche. Az eredményt a modellkínálat változásai, a növekvő szerkezeti költségek és a nagyobb fejlesztési költségek csökkentették.

A Volkswagen Haszonjárművek folytatta termékkínálatának megújítását, és 313 (378) millió euró üzemi eredményt ért el.

A Scania 748 (700) millió euró üzemi eredményt könyvelhetett el, és ez a növekedés elsősorban a szolgáltatások üzletágának, valamint a valutaárfolyamok pozitív hatásainak köszönhető.

Az MAN átszervezési kiadások előtti üzemi eredménye 271 (304) millió eurót tett ki. Az eredmény csökkenése a dél-amerikai haszonjármű piac negatív trendjeinek tudható be. Az átszervezési intézkedések okozta rendkívüli tételek értéke elérte a -170 millió eurót.

A Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások üzemi eredménye 1,4 (1,2) milliárd eurót tett ki.  Az eredményre pozitív hatással volt az értékesítési mennyiségek és a valutaárfolyamok kedvező alakulása.

Módosult eredmény-előrejelzés

A Volkswagen Csoport várakozásai szerint a továbbra is kihívást jelentő piaci környezetben az ügyfeleknek átadott járművek mennyisége 2015-ben egy szinten lesz a tavalyi év eredményével.

A gazdasági körülményektől függően a Volkswagen Csoport és üzleti területeinek értékesítési árbevétele 2015-ben várhatóan négy százalékkal túlszárnyalja majd a tavalyi értéket. A Haszonjárművek/Power Engineering üzletág területén folyamatosan figyelemmel kell majd kísérni a latin-amerikai és a kelet-európai gazdasági trendeket.

A bizonyos dízelmotorokhoz használt vezérlőszoftverek rendellenességeivel kapcsolatos kiadások miatt arra számítunk, hogy a csoport és a személyautó-üzletágak üzemi eredménye 2015-ben jelentősen elmarad majd a tavalyi eredménytől. Várakozásaink szerint a rendkívüli tételek előtti üzemi értékesítési nyereségesség az üzemi eredményhez viszonyítva a csoport szintjén 5,5 és 6,5 százalék között, míg a személyautó-üzletágak terén 6,0 és 7,0 százalék között alakul majd.

  2015 2014 % 2015 2014 %
  harmadik negyedév harmadik negyedév   9 hónap 9 hónap  
Mennyiségi adatok            
Kiszállítások ügyfeleknek            
(ezer jármű) 2392 2476 – 3,4 7431 7542 – 1,5
Értékesítés (ezer jármű) 2350 2439 – 3,7 7440 7646 – 2,7
Termelés (ezer jármű) 2125 2404 – 11,6 7438 7638 – 2,6
Alkalmazottak száma            
(ezer, 09.30-án/12. 31-én)       613,9 592,6 + 3,6
             
Pénzügyi adatok            
IFRS szerint millió euróban            
Értékesítési árbevétel 51 487 48 910 + 5,3 160 263 147 718 + 8,5
Rendkívüli tételek előtti            
üzemi eredmény 3206 3230 – 0,7 10 197 9416 + 8,3
Rendkívüli tételek – 6685 X – 6855 X
Üzemi eredmény – 3479 3230 X 3342 9416 – 64,5
az árbevétel százalékában – 6,8 6,6   2,1 6,4  
Adózás előtti eredmény – 2522 3713 X 5142 11 490 – 55,2
az árbevétel százalékában – 4,9 7,6   3,2 7,8  
Adózás utáni eredmény – 1673 2971 X 3990 8687 – 54,1
             
Autóipari üzletág            
Üzemi tevékenységből származó            
készpénzáramlás 7420 6556 + 13,2 18 973 14 942 + 27,0
Befektetési tevékenységből származó készpénzáramlás            
üzemi tevékenységhez kapcsolódóan*) 459 3929 – 88,3 7220 9398 – 23,2
ebből: tőkeberuházások 2688 2904 – 7,4 7340 6482 + 13,2
           az árbevétel százalékában 6,1 6,8   5,3 5,0  
Nettó készpénzáramlás 6962 2627 X 11 753 5544 X
Nettó likviditás            
09. 30-án       27 755 16 785 + 65,4
Nettó likviditás            
09. 30-án/12. 31-én       27 755 17 639 + 57,4

*) Részesedések vásárlása/eladása nélkül: 3. negyedév: 3573 (3845) millió euró, január-szeptember: 10 246  (9694) millió euró.

 

 

 

Adatok márkák szerint 01. 01. és 09. 30. között Értékesítési   Üzemi   Üzemi  
  árbevétel   eredmény   eredmény  
  millió euró   millió euró   százalékban  
             
  2015 2014 2015 2014 2015 2014
             
Volkswagen Személyautók 79 972 73 390 2229 1696 2,8 2,3
Audi 43 695 39 300 4024 3831 9,2 9,7
ŠKODA 9280 8784 734 651 7,9 7,4
SEAT 6388 5622 12 – 82 0,2 – 1,5
Bentley 1364 1259 57 125 4,2 9,9
Porsche *) 16 471 12 241 2546 1927 15,5 15,7
Volkswagen Haszonjárművek 7537 6976 313 378 4,2 5,4
Scania *) 7686 7511 748 700 9,7 9,3
MAN 9981 10 214 271 304 2,7 3,0
Volkswagen            
Pénzügyi Szolgáltatások 19 403 16 058 1381 1215 7,1 7,6

Lezajlott az Arany-Pedál díj második megmérettetés

Tarthatja magát valaki bármilyen rutinos sofőrnek, vehet be bármennyi kanyart a tökéletes íven fordulva, és lovagolhat meg számtalan zöldhullámot, egyénileg jól vezetni és tudatosan, a többi emberre odafigyelve közlekedni két teljesen különböző dolog – ez a 2015-ös Arany Pedál közlekedésbiztonsági verseny legfőbb tanulsága. A kezdeményezés hat hete alatt még a rutinos autóversenyzők is sokat tanulhattak magukról és a közlekedésben betöltött szerepükről.

arany-pedal-dij-autoaddikt

Véget ért az Arany Pedál-díjért folyó második közlekedésbiztonsági megméretés, amelyet a járműflotta követéssel és kezeléssel foglalkozó i-Cell a Groupama Tanpályával közösen, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság szakmai támogatásával, a Groupama Biztosítóval és az Opel Magyarországgal együttműködésben szervezett.

A 2015. szeptember 17. és október 28. között zajló esemény során a résztvevők számára biztosított járműbe szerelt flottakövető fedélzeti egység és kamerás passzív közlekedésbiztonsági eszköz egyfajta „harmadik szemként” folyamatosan figyelte és analizálta a jármű előtt zajló történéseket, közlekedési helyzeteket; hang- és fényjelzéssel pedig azonnal a sofőr tudtára adta, ha hibázott. A „Nagy Testvér” visszajelzései alapján reflektorfénybe kerültek azok az apróságok, amelyekre a városi közlekedés felgyorsult tempója miatt szinte már oda sem figyelünk. A zsúfolt metropoliszban egy helyesen megválasztott követési távolsággal, vagy egy gondosan betartott sebességhatárral a közúti ökoszisztéma szabálykövető és a városi közösségre nézve hasznos tagjai lehetünk.

A 2015-ös Arany Pedál-díj végeredménye:

  • Hoffer Zsolt (rendőr őrnagy, a Hungarian Police Rallye Team pilótája) – 875 pont
  • Vitányi Judit (a TV2 Tények műsorvezetője) – 870 pont
  • Répa Kata (sportújságíró, autóversenyző) – 719 pont
  • Big Daddy Laca (rapper, Ganxsta Zolee és a Kartel) 646 pont
  • Laklóth Aladár (színművész, tereprali navigátor) – 602 pont
  • Böde Dániel (magyar válogatott labdarúgó, a Ferencváros csatára)

Farkas Károly, a főszervező i-Cell operatív igazgatója az 5. Autó+Motor+Sport Expón tartott záró sajtóeseményen elmondta:

„Izgalmas volt figyelni, hogy az integrált közlekedésbiztonsági eszköz napról napra jobb teljesítményre ösztökélte a versenyzőinket. A rendszer visszajelzéseinek köszönhetően, csupán egy hét alatt mindannyian tudatosabb és figyelmesebb sofőrökké váltak, és ez a pontszámok alakulásán is megmutatkozott. Mindez azt támasztja alá, hogy egy kis odafigyeléssel megelőzhetőek lennének kisebb, és olykor nagyobb közúti konfliktusok is. Az Arany Pedál-díjnak épp ezért a tudatos közlekedésre való figyelemfelhívás az elsődleges célja.”

Hogyan zajlott a pontozás? A járműbe épített integrált rendszer az első ütközésveszély, az irányjelzés nélküli sávelhagyás, a követési távolság, a gyalogos, kerékpáros és motorkerékpáros veszélyhelyzet, valamint a sebességkorlátozások túllépésének felismerésére képes. Heti 1000 pontot kaphatott az a versenyző, aki egyetlen ilyen közlekedési konfliktusba sem került.

Fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a heti 1000 pontot a legfigyelmesebb és legprofibb vezető is csak zárt úton, tesztkörülmények között érhetné el. Idén, technikai újításként a járműbe helyezett kameráknak köszönhetően azonnal láthattuk és elemezhettük az adott közúti konfliktust, a pontozás során kiküszöbölve a városi közlekedésben óhatatlanul előforduló, a sofőr önhibáján kívül eső történéseket” – emelte ki Kovács Attila, a Groupama Tanpálya instruktora, aki kollégájával a résztvevők napi és heti összesített értékelését végzi.

A való életben nem pontlevonás jár egy elrontott sávelhagyásért, és a gyalogos vagy biciklis veszélyeztetés sem pusztán ikonként jelenik meg egy kijelzőn. A sietség és a kapkodás valós kockázatokat rejt, különösen a városi közlekedés során. Reméljük, hogy sokan levonják az Arany Pedál-díjért zajló verseny tanulságait” – fogalmazott Kiss Csaba rendőr alezredes, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságának főtitkára.

Egyre több BMW i partner Magyarországon

Közel egy éve, 2014 novemberében indult el a BMW i almárka értékesítése Magyarországon.

budapest-motors-bmw-i-autoaddikt

A világszerte is kiemelkedően sikeres BMW i modellek hamar népszerűek lettek a magyar piacon is. Az elmúlt 11 hónapban közel 50 db BMW i modellt adtak át magyar ügyfeleknek is, mely kiválóan jelzi, hogy a hosszú távú fenntarthatóság a hazai vásárlók számára is egyre fontosabb érv az autóvásárlás során.

A BMW i modellek iránti vásárlói érdeklődés és igény még hatékonyabb kiszolgálása érdekében 2015. október végén a Budapest Motors Kft. is csatlakozik a hivatalos BMW i partnerek sorába, így immár a főváros két pontján válik elérhetővé a BMW i almárka.

„A magyar piacon is egyre magasabb igény mutatkozik az elektromos és plug-in-hibrid autók iránt. Az elmúlt 1 év igazolta az elvárásainkat, a BMW i hazai sikerei összhangban állnak a globális térnyeréssel, így számunkra hamar egyértelművé vált, hogy a BMW i értékesítési pontjainak számát bővíteni szeretnénk. A Budapest Motors Kft. régóta partnerünk. A márkakereskedés teljes körű megújítása elhivatottságot, valamint a csapatuk hozzáállását is kiválóan mutatja. Úgy gondoljuk, hogy a megújult bemutatóterem az ügyfelek számára vonzó és értékes környezetet ad, ahol megismerhetik a BMW teljes palettáját, a BMW M modellektől egészen a BMW i jövőbemutató kínálatáig. Ma Magyarországon az első autó, amely zöld rendszámot visel, egy BMW i3-as. Számunkra ez az egyik első látható jele a környezettudatosságnak és a vállalat számára oly fontos, hosszú távú fenntarthatóságnak. A BMW Group Magyarország aktív szerepet kíván betölteni az elektromos mobilitás magyarországi elterjedésében” – mondta el Baudouin Denis, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.

A BMW i almárka így már két értékesítési partnert számlál Magyarországon, a tavaly indult Wallis Motor Duna Kft. Pesten, a Budapest Motors Kft. Budán kínálja a márka innovatív modellgenerációját. A fenti egységek mellett Budaörsön, Győrött, Pécsett, Szegeden és Debrecenben is találhatóak hivatalos BMW i szervizpartnerek, az ügyfelek lehető leghatékonyabb kiszolgálása érdekében.

A Budapest Motors Kft. 2006 szeptemberében nyitotta meg kapuit és azóta is dinamikusan fejlődik. Az idei év során kb. 600 db jármű értékesítésével számolnak. A nemrég teljesen megújult, kurrens BMW arculati elemeket felvonultató beruházás meghaladta a 800 000,- eurót, így a korábbi 500 négyzetméterről 720-ra bővült a bemutató tér. A BMW i modellek egy külön az erre a célra kialakított 350 négyzetméteres területen kapnak majd helyet. A szalon két szintjén 15 db autót tudnak színvonalasan bemutatni, a galérián rendezik be a BMW i valamint a BMW M modellek különleges hangulatot árasztó egységeit. A beruházás alkalmával az ország egyik legnagyobb BMW kereskedése jött létre. A létesítmény további 250 négyzetméternyi belső iroda-blokkal bővült, mely lehetőséget biztosít speciális értékesítési igények maximális kiszolgálására is.

Az épületegyüttes teljes tároló kapacitása 400 db autó, mely 7 szinten rendezhető el.  A BMW, BMW i és BMW M modellek mellett, MINI bemutatóterem, Premium Selection használt autó részleg, mélygarázs és további 3 szinten gépkocsi-tároló területek találhatóak a lenyűgöző létesítményben.

250 négyzetméteres direkt munkafelvételi zónát alakítottak ki, a gyorsabb, átfogóbb és még színvonalasabb gépkocsi javítási folyamatok elvégzése érdekében.

Megújult a második emeleten, önálló bejárattal is rendelkező MINI bemutatóterem, ahol dedikált MINI értékesítői csapat kezdte meg működését. A MINI szalonban 5 db autó egyidejű kiállítására van lehetőség, ezzel a brit prémium márka legfrissebb újdonságait is kényelmes körülmények között lehet bemutatni.

A BMW i almárka kisebb, mindennapi közlekedésre kialakított városi prémium autója, a BMW i3 alapáron 11 830 000 forinttól érhető el.  Az i3 kétféle verzióban választható, amelyből a teljesen elektromos kiadás 130-160 kilométer hatótávra képes a használat intenzitásának függvényében, míg a hatótáv-növelő megoldással (Range Extender) bővített verzió már összességében 300 kilométer megtételére alkalmas. A márka hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású sportautója, az i8 alapáron 43 594 000 forinttól érhető el a hazai vásárlók számára.

Az új Volkswagen Touran öt csillagot kapott az Euro NCAP törésteszten

Az új Volkswagen Touran kiemelkedően teljesített az Euro NCAP független európai fogyasztóvédelmi szervezet töréstesztjén. A népszerű családi egyterű ezzel a teljesítménnyel elnyerte a legmagasabb, ötcsillagos minősítést, így ő is Európa legbiztonságosabb autói közé tartozik.

Der neue Volkswagen Touran

Az új Touran által elnyert átfogó ötcsillagos minősítés négy részterület – a felnőtt- és gyermek-utasvédelem, a gyalogosvédelem és a biztonságot támogató rendszerek – értékelésének eredménye.

Az új Touran kitűnő eredménnyel teljesítette az Euro NCAP mindenre kiterjedő tesztsorozatát, köszönhetően ez nem utolsósorban annak az egyedülálló biztonsági csomagnak, amelyet optimalizált karosszériaszerkezete, a biztonsági övek, ülések és légzsákok hatékonyan működő együttese, valamint innovatív vezetői segédrendszerei alkotnak.Az Európai Újautó-értékelési Program (New Car Assessment Program; Euro NCAP) már 1997 óta az autók biztonsága terén az egyik legfontosabb mércének számít. Ebben az évben pedig a korábbinál is szigorúbb követelményeknek kellett megfelelni.

A felnőtt-utasvédelem széles körű vizsgálata során az új Touran az elérhető összpontszám 88 százalékát gyűjtötte be. A teszt egy deformálódó akadálynak vezetett, 64 kilométer/órás, 40 százalék átfedésű frontális ütközés és egy falnak vezetett, 50 kilométer/órás, 100 százalék átfedésű frontális ütközés mellett egy oldalirányú ütközési (a vezetőoldali ajtónál, 50 kilométer/óra tempóval) és egy oldalirányú oszlopnak csapódási tesztet (32 kilométer/óra sebességgel) is magában foglal. Az új családi modell, amely 5 illetve 7 üléses változatban is teljesítette a tesztet, a gyermek-utasvédelem fontos területén is kiválóan teljesített. Köszönhetően a szériafelszereltség részeként elérhető ISOFIX gyerekülés-rögzítő pontoknak és a „Top Tether” tartóknak, az új Touran az elérhető pontok 89 százalékát szerezte meg.

A gyalogosvédelem területén az új Touran az elérhető pontok 71 százalékát szerezte meg. Itt elsősorban azokat a kiváló formatervezési megoldásokat értékelték, amelyek a járókelők sérülésveszélyét csökkentik. A új Touran, mely már a hazai Volkswagen márkakereskedésekben is megrendelhető a szériafelszereltség részeként számos biztonsági segédrendszert kínál. Ez a vezető és az első ülésen helyet foglaló utas védelmét szolgáló (utas oldalon deaktiválható, vezető oldali térdlégzsákkal együtt) légzsákok mellett az első és a hátsó sorban utazókat óvó fejlégzsákok és oldallégzsákok rendszerét is magában foglalja.

Ezen felül rendelkezésre állnak ütközésvédelemre optimalizált fejtámaszok, amelyek egy hátulról érkező ütközésnél a nyakcsigolya sérülésének valószínűségét minimalizálják illetve a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés is. Az új Touran számos további vezetői segédrendszerrel rendelkezik az alapfelszereltség részeként, ilyen például az ellenkormányzás-támogatással kiegészített elektronikus menetstabilizáló berendezés (ESP), a vészfékrásegítővel kombinált blokkolásgátló (ABS), a másodlagos ütközésvédelem rendszere (Automatic Post-Collision Braking System), a gumiabroncsnyomás-figyelő rendszer (Tyre Pressure Monitoring System) és a fáradtságérzékelő rendszer a Comfortline felszereltségtől.

Ford: vezetés közben is kapcsolatban családdal, barátokkal a Meople.Connector segítségével

A Ford egyre több közösségioldal-felhasználó számára könnyíti meg, hogy autóvezetés közben is kapcsolatban maradjanak barátaikkal, családjukkal és kövessék az eseményeket.

ford-meopleconnector-sync-applink-autoaddikt

Az iOS és Android eszközökhöz megrendelhető Meople.Connector a Ford SYNC AppLink rendszerhez készült; ez a megoldás lehetővé teszi majd az autóvezetőknek, hogy hangvezérléssel hallgassanak meg olyan közösségi oldalakról érkező üzeneteket, mint a  Twitter, LinkedIn, és az orosz VK.

A Reuters Institute Digital News Report 2015 szerint a 44 évnél fiatalabb felhasználók a leginkább hajlamosak online tájékozódni a hírekről, beleértve a közösségi oldalak használatát is, ami a jelentés szóhasználatával élve ‘a hírek kapuja’. Becslések szerint 2018-ra minden harmadik ember használni fog valamilyen közösségi oldalt.

“Napjainkban sok ember számára a közösségi oldalak alapvető hír- és információforrásként szolgálnak. A közösségi oldalak át- meg átszövik a modern élet mindennapjait: emlékeztetnek a barátok születésnapjára, értesítenek a kedvenc csapat góljáról, és itt érhetők el a legfrissebb hírek is. Mi pedig segítünk gondoskodni arról, hogy ügyfeleink megszakítás nélkül és biztonságos, stresszmentes módon kapcsolódhassanak egész nap ezekhez az oldalakhoz” – nyilatkozta Don Butler, a Ford Motor Company Kapcsolódó Járművek és Szolgáltatások részlegének ügyvezető igazgatója.

Miután a rendszer figyelmeztet egy új üzenetre, az autós a hangvezérléssel kiadott “Olvasás”, “Válasz” vagy “Átugrás” utasításokkal reagálhat.  Amennyiben úgy dönt, hogy válaszol a meghallgatott üzenetre, akkor ezt előre megfogalmazott sablonüzenetekkel teheti, melyeket minden felhasználó az egyéni igényeihez tud alakítani. Az autóvezetők azt is eldönthetik, hogy milyen gyakran kapjanak frissítéseket, illetve elküldhetik pillanatnyi helyzetüket barátaiknak, családjuknak és kollégáiknak.

Az Európában 2013-ban bevezetett Ford SYNC AppLink technológia lehetővé teszi az autóvezetők számára egy sor okostelefonos alkalmazás, köztük az ADAC, az Audioteka, az AUPEO!, a Cityseeker by Wcities, a Cyclops, a DetektorFM, a DIE WELT, az Eventseeker by Wcities, a Glympse, a Goal Live Scores, a Radioplayer, a Roald Dahl Audiobooks, a Soundtracker és a Spotify hangvezérléssel történő használatát. A Meople.Connector a vállalat első AppLink-en keresztül használható, közösségi oldalakhoz kifejlesztett alkalmazása a SYNC rendszerre.

“Szorosan együttműködtünk a Meople.Net vállalattal egy autóvezetés közben használható  megoldás kifejlesztése érdekében, ami lehetővé teszi az autósoknak, hogy kapcsolatot tartsanak, miközben garantáltan az útra figyelnek” – mondta el Butler.

A 2012-ben alapított Meople.Net egy kaliforniai cég, amely egyszerű és hatékony megoldásokat  kínál a felhasználók közösségi oldalainak és közösségi aktivitásainak egyetlen  adatfolyamban történő ötvözésére. A Meople.Connector a vállalat első, járművek számára kifejlesztett alkalmazása, ami angol, francia, német, olasz, spanyol és orosz nyelven használható.

“A közösségi oldalak hatására alapjaiban változott meg a kommunikáció, és egyre többen használják ezeket az oldalakat.  De az ember nem lehet jelen minden oldalon egyszerre, különösen nem autóvezetés közben. A Meople.Connector lehetővé teszi, hogy az autósok ugyanolyan könnyen hozzáférjenek a közösségi oldalakhoz és reagáljanak üzeneteikre, mintha telefonálnának, vagy sms-eket küldenének” – mondta Dzmitry Markovich, a Meople.Net alapítója.

A Ford november 3. és 5. között, a világ egyik legjelentősebb technológiai konferenciáján, a dublini Web Summit rendezvényen mutatja be autós alkalmazásainak működését. A vállalat emellett egy 24 órás, 75.000 euró összdíjazású alkalmazásfejlesztői versenyt is meghirdetett a SYNC AppLink rendszerhez. A Web Summittal közösen szervezett, november 2-án 9 órakor kezdődő SYNC AppLink Developer Challenge Dublin nevű megmérettetésen a győztesek a 75.000 euró díj mellett arra is lehetőséget kapnak, hogy a Forddal közösen fejlesszenek új alkalmazásokat. A csapatok október 31-ig jelentkezhetnek a versenyre a https://dublin.makeitdriveable.com/ weboldalon.

A Ford vezérigazgatója, Bill Ford beszédet tart a Web Summit nyitónapján, és találkozik majd a versenyben részvevő fejlesztőkkel, hogy megvitassák a mobilitás jövőjével, illetve a technológiának az emberek életét megkönnyítő szerepével kapcsolatos jövőképet

Előkelő helyen végzett a Hyundai Motorsport Spanyolországban

A Hyundai Motorsport csapat mindhárom pilótája remek időt futott, és miután az addig első helyen autózó Sébastien Ogier elbúcsúzni volt kénytelen a Power Stage-en, Dani Sordo megszerezte és meg is tartotta a harmadik helyet.

Dani Sordo mindvégig ütőképesen versenyzett Spanyolországban: rendszeresen az élmezőnyben autózva adott okot a hazai közönségnek a szurkolásra. Keményen megküzdött a dobogóért, és navigátorával, Marc Martíval együtt siker koronázta erőfeszítéseiket. Hayden Paddon és navigátora, John Kennard a hétvégi rali aszfaltos szakaszain szereztek értékes tapasztalatokat.

A páros a pénteki nyitószakaszon szakaszgyőzelmet aratott, és a végső elbírálásban a hatodik helyet szerezte meg.Thierry Neuville és navigátora, Nicolas Gilsoul összesített nyolcadik helyen zárták a ralit, a hétvége után összességében elégedettebben, magabiztosabban érezték magukat.

A Power Stage zárásakor az addigi kilencedik helyről előre léptek a nyolcadikra.   Idén Svédország és Szardínia után most immár harmadszor sikerült a Hyundai Motorsportnak az első háromban végeznie; az évben ez volt Dani Sordo első dobogós eredménye. A csapat jelenleg tartja harmadik helyét a bajnokságban, és az évad záró raliján minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy megkaparinthassák a második helyet. A 2015. évi FIA rali világbajnokság utolsó futamát, a walesi ralit Nagy-Britanniában rendezik meg, november 12-15. között.

„Nehezen indult a versenyünk, ám fokozatosan egyre inkább ráéreztünk az autóra, és ennek köszönhetően vasárnap javítani tudtunk” – mondta Thierry Neuville. „Szerencsére az autót jó állapotba tudtuk hozni, és a végén egy helyet javítva nyolcadikként zárni a versenyt. Még egyetlen forduló van hátra ebből az évadból, most arra törekszünk, hogy magabiztosan, jó eredményeket érhessünk el.”

„Összességében elégedett vagyok azzal, ahogy a hétvége alakult” – mondta Hayden Paddon. „Az első napon remekül kezdtünk a vegyes burkolaton, és a tavaly ilyenkori eredményünkhöz képest kézzel fogható javulást mutathattunk fel aszfalton. A vasárnapi teljesítményünk rendben volt, és az utolsó szakaszon bekövetkezett események után hatodikként zártuk a ralit. Mindent egybevéve nem volt rossz a hétvége, habár mindig volna min javítani. Most minden erőnkkel a walesi rali murvás szakaszaira készülünk, azzal a céllal, hogy a csapatot hozzásegítsük a konstruktőri bajnokság második helyezéséhez.”

„Rendkívül elégedett vagyok a teljesítményünkkel és az eredménnyel” – mondta Dani Sordo. „Keményen megküzdöttünk a dobogós helyezésért, bár sokáig úgy tűnt, végül be kell érnünk a negyedik hellyel, ami azért még mindig nagyszerű eredmény lett volna. Persze soha nem jó érzés mások balszerencséje árán boldogulni, ám az, hogy a spanyol közönség előtt dobogóra állhattam, nagyszerű érzés! Tudtuk, hogy nehéz lesz bejutni az első három közé, de egy percig sem adtuk fel a küzdelmet, és a rali végeredménye is azt bizonyítja, hogy az utolsó percig nem lehetünk bizonyosak a végkifejletben. A bajnokság kimenetele szempontjából fontos pontokat szereztünk, és van mit ünnepelnünk a csapattal és a szurkolókkal. Öröm, hogy így készülhetünk a bajnokság utolsó futamára, amely döntő jelentőségű lesz, amint a Hyundai Motorsport megpróbálja megszerezni a második helyet a konstruktőri világbajnokságban.”

Ezzel az eredménnyel a Hyundai Motorsport továbbra is a harmadik helyen áll a konstruktőri világbajnokságban, mindössze négy ponttal lemaradva a második helytől, miközben az évadból már csak egy verseny: a november 12-15. között megrendezésre kerülő walesi rali van hátra.

A Hyundai Motorsport csapat megérdemelt dobogós helyezéssel zárta a Rally de Españát, miután a drámai Power Stage-en – a verseny utolsó szakaszán – a Hyundai Motorsport versenyzője, a spanyol Dani Sordo a harmadik helyre lépett előre.

Mazda RX-VISION: a márka bolygódugattyús koncepcióautója Tokióban

Leleplezte új tanulmányautóját a Mazda Motor Corporation a Tokiói Autószalonon, mely a Mazda RX-VISION nevet kapta.

mazda-rx-vision-tanulmanyauto-autoaddikt-1

A sportautó koncepció a következő generációs SKYACTIV-R bolygódugattyús motort és az új, konvenciókkal szembe menő SKYACTIV technológiát rejti, mely a japán gyártó kihívásokat kereső gondolkodásának talán legismertebb szimbóluma.

A nagyvonalú arányokkal rendelkező, orrmotoros, hátsókerék-hajtású modell olyan jövőbeli vízió, amely csak a Mazdánál születhetett meg, és számtalan rajongó várja világszerte, hogy végre valósággá váljon.

A bolygódugattyús motor abban egyedülálló, hogy a teljesítményét egy forgó/bolygó mozgást végző, háromszög alakú rotor generálja (szemben a hagyományos, alternáló dugattyús motorokkal). A Mazda mérnökeinek számos technikai nehézséget kellett megoldania addig, amíg sorozatgyártású bolygódugattyús modellel léphetett a nagyközönség elé. E technika első megjelenése a Mazda Cosmo Sport 110S-ben volt 1967-ben, melyet a Familia Rotary, a Luce Rotary Coupe, az RX-2 és az RX-3 követett. A legsikeresebb modell a Mazda RX-7, mely a legnagyobb darabszámban eladott bolygódugattyús autó, 800.000 darabot gyártottak belőle 1978 és 2002 között.

A Mazda folyamatosan arra törekszik, hogy javítsa a bolygódugattyús motor által elérhető teljesítményt, és optimalizálja eközben a fogyasztást, illetve tartósságot. A Mazda az egyetlen gyártó, aki ezzel a technikával szerelt versenyautóval, a Mazda 787B-vel – mindeddig egyetlen japán gyártóként – megnyerte a 24 órás Le Mans-i tartóssági versenyt 1991-ben.

mazda-rx-vision-tanulmanyauto-autoaddikt-2

Annak ellenére, hogy a Mazda kínálatában aktuálisan nem szerepel bolygódugattyús motorral szerelt modell, a Mazda nem hagyja veszni a motor kutatás-fejlesztésének eredményeit, és továbbra is dolgozik azon, hogy egyesítse azokat a SKYACTIV technológia előnyeivel, hogy még különlegesebb és kompromisszummentes élmény legyen az autózás.

„Alig várom, hogy többet is elárulhassak a Mazda standon most leleplezett vízióról” – mondta Masamichi Kogai, a Mazda Motor Corporation elnök-vezérigazgatója. „A Mazda továbbra is azért keres új kihívásokat, hogy különleges kapcsolatot hozzon létre vásárlóival, és elnyerje lojalitásukat.”

A Tokiói Autókiállítás október 30. és november 8. között látogatható a nagyközönség számára.

A Mazda bolygódugattyús motorfejlesztésének lépései

1961 NOV A Mazda első bolygódugattyús motor-prototípusának megjelenése
1967 MÁJUS Az első bolygódugattyús motor bejelentése és a Cosmo Sport bevezetése (a 10A jelzésű motorral
1968 JÚLIUS A Familia Rotary Coupe bevezetése
  AUG A Cosmo Sport less az első, bolygódugattyús motorral szerelt versenyautó, mely rajthoz áll a Marathon De La Route 84 órás tartóssági versenyén, és összetettben a 4. helyen végez.
1969 OKT A Luce Rotary Coupe bevezetése (a 13A jelzésű motorral)
1970 MÁJUS A Capella Rotary (RX-2) bevezetése (a 12A jelzésű motorral)
1971 SZEPT A Savanna (RX-3) bevezetése
1973 FEB A bolygódugattyús motor teljesíti az 1975-ös amerikai kibocsátási előírásokat
1975 OKT A Cosmo AP (RX-5) bevezetése „szennyezésmentes” bolygódugattyús motorral (13B jelzésű motor)
1978 MÁRC A Savanna RX-7 bevezetése
1979 FEB A Savanna RX-7 részt vesz az IMSA 24 órás daytonai tartóssági versenyen és egy első és egy második helyet szerez a GTU-osztályban (5. és 6. az összetettben)
1985 OKT A 2. generációs RX-7 bevezetése (turbós 13B motorral)
1990 SZEPT Az RX-7 részt vesz az IMSA san antonio-i 45 perces versenyén és első helyet sezrez a GTO osztályban, illetve összetettben is, valamint az első modell a verseny történetében, amely 100 győzelemig jut
1991 JÚN A Mazda 787B megnyeri a 24 órási Le Mans-i tartóssági versenyt
  OKT A hidrogén-hajtású HR-X koncepció világpremierje a Tokiói Autószalonon
  DEC A 3. generációs RX-7 bevezetése (255 lóerős 13B-REW motorral)
2003 ÁPR Az RX-8 bevezetése (RENESIS motorral)
2006 FEB A hidrogén-hajtású bolygódugattyús motor megjelenése és lízingbe adásának kezdete
2007 OKT A következő generációs RENESIS motor (16X) bemutatása a Tokiói Autószalonon

Mazda RX-VISION főbb jellemzők

Befogadóképesség 2 fő
Teljes hosszúság x szélesség x magasság 4,389 mm x 1,925 mm x 1,160 mm
Tengelytáv 2,700 mm
Motor SKYACTIV-R
Hajtáslánc orrmotor, hátsókerék-hajtás
Gumik Elöl: 245/40R20 / Hátul: 285/35R20
Abroncs szélesség Elöl: 9.5J / Hátul: 11J

LEGFRISSEBB

Ford Mustang Mach-E rendőrautók az NYPD kötelékében

0
New York City-ben nem ritka látvány egy-egy jól felszerelt Ford Mustang Mach-E rendőrautó. A teljes cikk a New York Online-on olvasható. https://www.newyorkonline.hu/az-nypd-ford-mustang-mach-e-rendorautokat-is-hasznal-a-hatekonysag-es-kornyezettudatossag-jegyeben/

TESZTJEINK