Főoldal Blog Oldal: 492

Genfben mutatta be a Dunlop négy BTTC versenyabroncsát

A Dunlop kifejezetten elkötelezte magát, hogy változatosságot csempésszen a motorsportba, ezért a Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatja legújabb, minden specifikációnak megfelelő abroncsait, melyeket kifejezetten az MSA Brit Túraautó-bajnokság (BTCC) számára terveztek.

dunlop_blue_response_esogumi_autosport_autoaddikt

A BTCC a világ élvonalába tartozik a sorozatgyártású modellekből kialakított versenyautóknak rendezett bajnokságok között. Ezek a legújabb abroncsok biztosítják a pilóták számára a keverékek közötti választás lehetőségét, és így új stratégiai elemet hoznak a BTCC gyorsulási versenyeinek fej-fej melletti küzdelmeibe.

A Dunlopot – amely 2003 óta a BTCC gumiabroncs-beszállítója – felkérték, hogy 2013-ban vezessen be egy „opcionális” gumiabroncsot, amely stratégiai szempontból nagyobb változatosságot eredményez az eseményen, mivel egy lágyabb keverékből készült abroncs újabb dimenziókat nyithat meg a versenyben.

Mára a BTCC abroncscsalád három száraz pályás abroncsot ölel fel: a Dunlop Sport Maxx Softot, a Dunlop Sport Maxx Mediumot, és a Dunlop Sport Maxx Hardot – ez utóbbit kifejezetten az ultragyors Thruxton versenypályához tervezték. A kollekció magába foglalja a Dunlop Sport BluResponse gumiabroncsot is, melyet esős időjárási körülményekhez, illetve vizes pályás versenyzéshez fejlesztettek ki. Az abroncsokat úgy alakították ki, hogy a versenytávon kiváló teljesítményt nyújtsanak, ezenfelül mindegyikük sajátos pályahőmérséklet és versenyzési körülmények esetén is kiemelkedő eredményt biztosít.

„Igazán büszkék vagyunk a BTCC gumiabroncs-termékcsaládra, és örömmel mutatjuk be tagjait a nagyközönségnek Genfben. A BTCC felépítésének alapját a Dunlop sikeres GT termékcsaládjának kifejlesztése során leszűrt tanulságok képezték. A három száraz pályás abroncs esetében a más típusú versenyeknél – mint például az európai Le Mans Series bajnokság LMP2 kategóriáját megnyerő programunkban – sikerrel alkalmazott keverékeket és technológiákat vetettük be” – mondta James Bailey, a Goodyear Dunlop Motorsport EMEA-térségért felelős PR és kommunikációs igazgatója.

A Genfben bemutatott abroncsok már a legújabb fejlesztés eredményeként születtek, rugalmasabb felépítéssel rendelkeznek, ugyanakkor továbbra is megmaradt bennük a Dunlopra jellemző tartósság. Ezzel egy időben javuló vezetési érzetet biztosítanak a gépjárművezetőknek, különösen erős fékezés, illetve a kanyarodó szakaszok esetén, amelyek gyors irányváltásokat követelnek meg. A vezetőnek a pontosság érzetét adják, különösen a gyors kanyarokba való behajtás során.

Az MSA Brit Túraautó-bajnokság (BTCC) olyan eredeti felszerelésgyártókat (OEM) képviselő csapatokat vonz, mint a BMW, Honda, Mercedes-AMG, Ford, VW, Audi, MG, és a Toyota. 2015-ben a BTCC sorait tovább erősíti majd az Infiniti érkezése, amely ebben a bajnokságban való megjelenéssel támogatja saját prémium márkájának európai terjeszkedését.

„A BTCC-ben az egyik legnagyobb kihívást az jelenti, hogyan fejlesszünk ki olyan abroncsot, amelyet számtalan féle autóhoz fel lehet használni. Az, hogy a 2014-es bajnokság négy legjobb pilótája négy különböző modellt vezetett, szintén az erőegyensúly, a következetesség és az egyenlőség iránti elkötelezettségünket mutatja ebben az embert próbáló versenysorozatban” – tette hozzá Bailey.

A gumiabroncs megválasztásának lehetősége a legfrissebb azon újítások sorában, amelyeket a Dunlop a BTCC-n keresztül indított útjára. 2009-ben a Dunlop rádiófrekvenciás azonosító címkéket (RFID) helyezett el a versenyeken használt abroncsokban, hogy így segítse a szervezőket a sorozatban a versenyzők által elhasznált abroncsok számának nyomon követésében. Ezt a technológiát a Goodyear Dunlop csoport flottaalkalmazásaiban is használják, különösen a teherautó-abroncsok kezelése terén.

Genfben a megújult Ford EcoSport

A Ford figyelemreméltó mértékben továbbfejlesztette az EcoSport SUV stíluselemeit, menetdinamikáját és felszereltségét: az EcoSport ezentúl a hátsó ajtóra szerelt pótkerék nélkül is megrendelhető; az utastérben is történtek apró stílusmódosítások, például más lett a műszeregység kialakítása.

ford_ecosport_2015_1_autoaddikt

A szabad magasság csökkentésével, a futómű áthangolásával és a torziós rugó áttervezésével javult az autó gördülési kényelme és irányíthatósága; az Elektronikus Stabilitásvezérlését és a kormánymű rásegítését az európai utakhoz hangolták. A kifinomultabb EcoSport komfortját fűthető szélvédő, fűthető külső tükrök és fűthető első ülések, valamint vastagabb hangelnyelő anyagok fokozzák. A Ford az idei, sorban 85. Genfi Autószalonon kiállítja a sportos EcoSport S változatot, amiben az EcoSport összes újdonsága megtalálható, s aminek forgalmazása júniusban kezdődik.

A Genfben látható EcoSport S változat Deep Impact Blue fényezéssel jelenik meg a standon, s a látványt feketére fényezett tető, fekete külső tükörházak és egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsák egészítik ki; az új modell a Kuga és a hamarosan érkező Edge mellett jelenik majd meg a Ford SUV-kínálatában.

A Genfi Autószalonon a Ford bejelentette, hogy jelentős mértékben tökéletesítette a praktikus és elérhető áron kínált EcoSport SUV stíluselemeit, menetdinamikáját és felszereltségét.

A kompakt SUV ezentúl a hátsó ajtóra szerelt pótkerék nélkül is megrendelhető. A kabin finom, stílusos változásai közt érdemes megemlíteni a krómkerettel és fényerő-csökkentő funkcióval kiegészített új műszeregységet, valamint az ablakemelő kapcsolók krómdíszítését.

Az EcoSport menetdinamikáját érezhetően javítja a hátsó felfüggesztés torziós rugójának áttervezése, valamint a rugók és lengéscsillapítók feszességének áthangolása, nem beszélve az autó szabad magasságának 10 mm-es csökkentéséről. Az Elektronikus Stabilitásvezérlését és a kormánymű rásegítését az európai utakhoz hangolták. A komfortot Téli Csomag fokozza, ami fűthető szélvédőt, fűthető külső tükröket és ugyancsak fűthető első üléseket tartalmaz.

A Ford európai SUV-kínálatában már most is megtalálható a közepes méretű Kuga, hamarosan pedig az Edge SUV is megjelenik; ez európai piacra szánt változat gyártása 2015 végén kezdődik. Európában a Fordhoz eddig több mint 38.000 megrendelés érkezett az EcoSport modellre, amelyek közül 18 ezret már ki is szállítottak. Az új megoldásokkal tökéletesített változat júniustól lesz elérhető a régióban.

ford_ecosport_2015_2_autoaddikt

“A Ford EcoSport már eddig is igen népszerű volt mindazok közt, akik egy sokoldalúan használható, stílusos és gazdaságos SUV-t kerestek” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztésért felelő alelnöke. “A mostani változásoknak köszönhetően (például hogy az autó ezentúl a hátsó ajtóra szerelt pótkerék nélkül is kapható) az EcoSport a Ford egyre gyarapodó SUV-kínálatának még vonzóbb tagjává válik.”

A pótkerék nélkül szerelt, oldalra nyíló hátsó ajtót áttervezték, hogy az autós a szűk helyeken is kinyithassa annyira, hogy hozzáférjen a csomagtér tartalmához, és az ajtón ezentúl az EcoSport embléma is látható lesz. Az utastérben praktikusabb helyre került a kézifékkar, hogy a vezető könnyebben elérhesse. Az ajtók és a műszerfal vastagabb hangszigetelésének, valamint a pedálok körül használt szorosabb szigetelésnek köszönhetően csökkent a zaj, a vibráció és a nyersesség.

Az EcoSport modellhez év végétől megrendelhető új felszereltségi tételek közt megtalálható a műholdas technológia és a Tolatókamera is.

EcoSport S

A Genfi Autószalonon bemutatkozó EcoSport S rövid bepillantást enged az év későbbi szakaszában megjelenő frissítésekbe és új felszereltségi tételekbe.

Az új modell a látványos Deep Impact Blue fényezéssel látható a Ford standján, s a látványt tetősínek nélküli, feketére fényezett tető, fekete külső tükörházak és egyedi 17 colos könnyűfém keréktárcsák egészítik ki. Az autó külső frissítésének további látványos elemei a sportos hátsó diffúzor és a sötétített üvegek.

Az EcoSport frissítéseinek teljes listája:

  • A pótkerék opció; az alapfelszereltség része ezentúl a pótkerék helyén található defektjavító készlet
  • A SYNC rendszerrel felszerelt változatokban 4 colos, színes képernyő látható
  • Faszén-fekete burkolat a műszerfal alsó részén, a középkonzolon és az ajtókon
  • A Titanium változatok alapfelszereltségének része a részleges bőr üléskárpit
  • Kedvezőbb zaj, vibráció és nyersesség (NVH) értékek a jobb zajszigetelés révén
  • A rugók, a lengéscsillapítók, a kormányáttétel, a hátsó torziós rugó, az Elektronikus Stabilitásvezérlés és a kormányrásegítés áthangolásával jelentős mértékben javult a menetdinamika
  • A sebességváltó kis fordulatszám melletti nyomatékvesztésének mérséklésével mind az EcoBoost, mind a TDCi változatok nyomatékosabbá váltak
  • A műszerek elsötétíthetők, a műszeregységet és az ablakemelő gombokat fémbetétek díszítik
  • A kombinált “Téli Csomag” fűthető szélvédőt, fűthető külső tükröket és fűthető első üléseket tartalmaz, emellett pedig a hátsó üléssorhoz is jár meleglevegő-befúvás, hogy a hátul ülők télen kényelmesebben utazhassanak
  • Opcionális sötétített üvegezés
  • A kézifék könnyebben elérhető helyre került
  • A hajtáslánc immár megfelel az EU6.1 károsanyag-kibocsátási előírásoknak, és a dízelmotor teljesítménye 5 lóerővel nőtt

 

Megkezdték az új Mazda MX-5 gyártását

A tegnapi nap folyamán megindult Japánban az új Mazda MX-5 gyártása. Az első új modellek – melyeket a japán piacra szánnak – az ujinai 1. számú telephely gyártósoráról gurultak le.

mazda_mx5_2015_gyartas_japan_autoaddikt

A negyedig generációs roadster értékesítése júniusban kezdődik a szigetországban, és utána folyamatosan vezetik be a világ több pontján, köztük Európában is, ősszel.

Az új Mazda MX-5 tökéletesen megtestesíti a Mazda autóépítési filozófiáját: a törekvést, hogy minél élvezetesebben vezethető autókat gyártson. „Innováció a megőrzés jegyében” volt a fejlesztési munka mottója, mellyel a Mazda továbbra is a Jinba Ittai (ló és lovas egysége) érzést tartja szem előtt, ami mindig is meghatározta az MX-5 vezetését. Mindemellett nagy hangsúlyt helyeztek az egyre magasabb biztonsági elvárások teljesítésére is.

A vadonatúj MX-5 a legkönnyebb generáció a megjelenés óta, és az első, amelyben a SKYACTIV technológia elemei dolgoznak. A modell két, 131 és 160 lóerős, szuperhatékony, de könnyű benzinmotorral érkezik Európába. Vonalait a sportos KODO formanyelv határozza meg. További jellemzők még az alacsony tömegközéppont és a vezetőközpontú belső tér, mely összeköti a vezetőt a külvilággal. Az új MX-5-ben is megtalálható a MZD Connect, a Mazda intelligens kapcsolódási rendszere, és az i-ACTIVSENSE, mely a vezetést segítő, illetve aktív és passzív biztonsági rendszerek összességét jelenti.

Az 1989-ben piacra lépett MX-5 újraélesztette a könnyű építésű, kétüléses sportautók kategóriáját. 26 évvel és 200 díjjal később a legenda még mindig él – a Mazda a legnagyobb darabszámban (950 000) eladott kétüléses roadsterével továbbra is Guinness Rekord marad.

Legyártották a kétmilliomodik 1-es BMW-t

E hó végén, azaz 2015. március 28-án kezdetét veszi az új BMW 1-es sorozat nemzetközi értékesítése, a vezetés élményének rajongói a kompakt kategóriában is még vonzóbb dizájnra, tovább finomított, prémium hangulatú utastérre, kirobbanóan erőteljes, ugyanakkor minden eddiginél hatékonyabb erőforrásokból álló motorpalettára és innovatív felszereltségi opciók széles kínálatára számíthatnak.
bmw_1_ketmillio_gyartas_autoaddikt
Néhány nappal a kompakt járműkategória éllovasának piaci debütálása előtt azonban újabb mérföldkő ad okot az ünneplésre, a bajor gyártó regensburgi gyárában ugyanis elkészült a kétmilliomodik 1-es BMW. A jubileumi modell mindössze néhány nappal az új 1-es sorozat gyártásának beindítása után született meg a németországi létesítményben, egyúttal egyike azon modelleknek, amelyeket ázsiai exportra készítettek elő. Az ötajtós, Estoril kék metál fényezésű, M Sport csomagos BMW 120i egy Japánban élő ügyfélhez kerül.

A regensburgi gyártósor jubileumával újabb fejezetéhez érkezett a BMW 1-es sorozat nemzetközi sikertörténete: a modell 2014 nyarának végén ünnepelte fennállásának tízedik évfordulóját, most pedig azzal, hogy elérte a kétmilliós gyártási darabszámot, ismét bizonyítja a BMW legendás vezetési élményének vonzerejét a kompakt szegmensben. 2004-es premierjével az 1-es BMW a márka első olyan képviselőjévé vált, amely a sportos és elegáns dizájnt ötvözve dinamikus vezethetőségi jellemzőket és prémium minőséget kínált a bajor gyártó ügyfeleinek, egy kompakt ötajtós modell funkcionalitásával karöltve. A kompakt szegmensben mind a mai napig egyedülálló, hátsókerék-meghajtásra épülő kiváló hajtásláncával és futóművével a BMW 1-es sorozat felülmúlhatatlan mércét állított fel kategóriájában a sportosság terén. A modellsorozat eközben rendre az innovatív BMW EfficientDynamics technológia éllovasaként büszkélkedhetett, a vezetési élmény és az üzemanyag-fogyasztás lenyűgöző egyensúlyát kínálva a márka ügyfeleinek.

A nóvum ötajtós és háromajtós változatban is kapható lesz a nemzetközi piacon. A háromajtós kivitel kizárólag a BMW regensburgi üzemében készül, míg az ötajtóst emellett Lipcsében is gyártják majd. Mindkét karosszériaváltozathoz erőteljes és kiemelkedően hatékony benzines, illetve dízelüzemű erőforrásokból álló motorpalettát kínál a gyártó, köztük a BMW Group legújabb motorcsaládjának a BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt, három- és négyhengeres egységeit, valamint az M Performance TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres erőforrást is, amelyekkel az új BMW 1-es sorozat (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8,0 – 3,4 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátás: 188 – 89 gramm / km) lefedi a 80 kW / 109 lóerő és a 240 kW / 326 lóerő közötti teljesítmény-tartományt.

A BMW M135i M Performance modell a kiemelkedően extrém vezetési élmény záloga, miközben a 85 kW / 116 lóerő teljesítményű BMW 116d EfficientDynamics Edition az EU-ciklus tesztkörén mutatott 100 kilométerenkénti 3,8 – 3,4 literes üzemanyag-fogyasztásával és 101 – 89 grammos kilométerenkénti emissziójával a leghatékonyabb verzió a palettán. A BMW M135i, a BMW 118d és a BMW 120d modellek opcionálisan a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is felszerelhetők.

Az új BMW 1-es sorozat felszereltségi listájának középpontjában a szériában kínált iDrive vezérlőrendszer és a modellsorozathoz most először elérhető, opcionális full-LED fényszórók, valamint a BMW ConnectedDrive legfrissebb opciói állnak, miközben egyaránt elérhető a modellhez a Stop & Go funkcióval felszerelt, radar-alapú tempomat (Active Cruise Control), a parkolást segítő rendszer (Parking Assistant) legújabb generációja és a kamera-alapú vezetést támogató (Driving Assistant) opció. Az újdonság progresszív karakterét a modellhez alapfelszereltségként kínált Intelligens Segélyhívó (Intelligent Emergency Call) funkció és a BMW TeleServices szolgáltatásai még tovább hangsúlyozzák. Az extraként elérhető Professional navigációs rendszer automatikus térképfrissítést is biztosít (a beépített SIM kártyának és mobiltelefon-hálózatnak köszönhetően), amely az autó regisztrálását követő első három évben minden BMW-ügyfél számára díjmentes.

Ford Fiesta R2, 1.2 literes EcoBoost motorral

A Ford a 85. Genfi Autószalonon mutatja be, illetve teszi megtekinthetővé az innovatív, vadonatúj Fiesta R2 rallyautót, amit a vállalat díjnyertes 1,0 literes EcoBoost motorja hajt: az M-Sport és a Ford által kifejlesztett Fiesta R2 az első közvetlen üzemanyag-befecskendezéses, 1,0 literes, háromhengeres autó, amit a FIA ebben a kategóriában homologizált.

ford_fiesta_r2_autoaddikt

A sorozatgyártású Fiestára épülő R2 versenyautó rally-fejlesztésű sebességváltót, fékrendszert és felfüggesztést kapott; az autó májusban lép először pályára a Portugál Rallyn.

A 2015-ös Genfi Autószalonon a Ford ma bemutatta a vadonatúj Fiesta R2 rallyautót. A Fiesta R2-t az M-Sport fejlesztette ki a Ford támogatásával, s a versenygépet az az 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost motor hajtja, ami eddig példátlan módon zsinórban már háromszor is elnyerte az Év Motorja díjat. A Fiesta R2 a legelső autó, amit a FIA új, az 1,0 literes turbótöltésű motorral hajtott R2 rallyautóira vonatkozó előírásainak megfelelően homologizáltak. A rally-fejlesztésű váltóművel, fékrendszerrel és felfüggesztéssel megalkotott Fiesta R2 az első 1,0 literes, közvetlen üzemanyag-becskendezéses jármű, ami megkapta a motorsport-testület homologizációját, új távlatokat nyitva ezzel e népszerű géposztályban.

“Rally-partnerünkkel, az M-Sporttal együtt örömmel veszünk részt ebben az innovatív és újszerű projektben,” nyilatkozta Gerald Quinn, a Ford Performance európai versenyigazgatója. „Az 1,0 literes Ford Fiesta R2 megjelenésével a fiatal versenyzők immár a pályán is megtapasztalhatják EcoBoost technológiánk előnyeit.”

“Az 1,0 literes erőforrás és a dinamikus futómű kombinációja révén a Fiesta R2 továbbra is a FIA R2 kategóriájának élvonalában áll majd,” tette hozzá Quinn. “Ráadásul az autó hangja is káprázatos: a kipufogó hangja a B-csoportos rally legszebb éveinek izomautóit idézi.”

A 2010-ben bemutatott első generációs Fiesta R2 volt a legelső globális rallyautó abban a fiatal versenyzők számára indított programban, aminek célja a tehetséges pilóták nemzetközi rally-karrierének beindítása volt. Remek technológiájával az R2 számos rally-világversenyen – egyebek közt a Rally Világbajnokságon (WRC) is – bizonyította megbízhatóságát. Az R2 kategóriában kiemelkedően szereplő versenyzők idővel átülhetnek a Fiesta R5, majd pedig a Fiesta RS WRC volánja mögé. A feltörekvő pilóták tehát egy egész sor versenyautó segítségével fejleszthetik tudásukat; olyan autókkal, amelyeket az M-Sport tervezett a Ford támogatásával, s amelyekkel a kezdetektől egészen a csúcsig juthatnak. A világ versenypályáin jelenleg több mint 250 Fiesta R2 száguld, értékes segítséget nyújtva a fiatal tehetségek számára, hogy ismertté váljanak a rally világában. A vadonatúj Fiesta R2 májusban áll először rajthoz a Portugál Rallyn, utána pedig Finnországban, Németországban, Lengyelországban és Spanyolországban folytatja a versenysorozatot a Drive DMACK Fiesta Kupa keretében. A fiatal versenyzők így kis költséggel is felfedezhetik a FIA WRC világát, s a sorozat győztese a következő szezonban már egy Ford Fiesta R5 géppel állhat rajthoz a WRC 2 hét futamán.

“A Fiesta R2 első tesztjei igen biztatóan alakultak, s a következő hónapok során folytatjuk az autó fejlesztését,” mondta el Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. “A Ford Fiesta R2 egyike volt legsikeresebb modelljeinknek, és úgy tűnik, hogy az új változat szinte minden tekintetben még jobban sikerült. Köszönjük a Ford folyamatos támogatását, és már alig várom, hogy az új és innovatív 1,0 literes EcoBoost motor a versenypályán is megmutathassa kiemelkedő képességeit.”

Újdonságok a Nissan standján a 85. Genfi Autószalonon

A SWAY világpremierje mellett a Nissan a merész formatervezést, innovációit
és sikereit ünnepli Genfben.

nissan_genf_2015_autoaddikt

A SWAY jól mutatja a Nissan formatervezési innovációit és B-szegmensbeli célkitűzéseit

  • A lenyűgöző négyajtós tanulmányautó a Nissan formatervének továbbfejlesztését mutatja be
  • A Nissan a SWAY-jel azt a formanyelvet mutatja be, amely meghatározhatja új generációs kompakt modelljeit
  • Az autógyártó a hangsúlyt a strukturális formatervre és a tiszta funkcionalitásra helyezte

A Nissan megerősíti vezető szerepét a crossoverek és az elektromos járművek piacán

  • A Qashqai, a Juke és az X-Trail jól szemléltetik a Nissan vezető szerepét a crossover kategóriában
  • Az új hétüléses e-NV200 Evalia egy még szélesebb közönségnek biztosítja az elektromos járművek előnyeit
  • A többszörös díjnyertes új Qashqai egyéves piaci jelenlétének kiemelkedően sikeres eladási eredményeit ünnepli

A Nissan merész célkitűzéseket fogalmaz meg az európai piacon

  • 12 modell bemutatása 12 hónap alatt – a 2014-es naptári évben több, mint 724 000 járművet értékesítettek
  • A jelenlegi a Nissan történetének legmodernebb, legegységesebb és legerősebb modellkínálata
  • A crossoverek és az elektromos járművek iránti kereslet magas és állandó

A Nissan versenysport terén megfogalmazott ambíciói jelentik a fejlődés motorját az autógyártó számára

  • A merész, orrmotoros, elsőkerék-meghajtású GT-R LM NISMO a Genfi Autószalon sztárja
  • A fejlett hajtáslánc és kialakítás ismételten újraírja a szabályokat
  • A három modellből álló NISMO közútiautó-kínálat most először látható egyben

A Nissan innovációra való folyamatos törekvése és a hagyományos megoldásokon túlmutató elképzelések melletti elköteleződése határozza meg a márkát a 2015-ös Genfi Autószalonon. A Nissan 2015-ös kínálata jól hangsúlyozza a márka sokszínűségét és törekvését az autóipar minden területén való megmérettetésre. A Genfi Autószalonon szereplő modellek között megtalálhatók új, merész tanulmányautók, az elismert elektromosautó-kínálat továbbfejlesztett változatai és a Nissan legújabb versenyautója is, amely kész történelmet írni.

Az idei Genfi Autószalonon a Nissan a Sway kisautó tanulmányt állítja a középpontba. A Sway ötletének megszületésekor és annak kifejlesztésekor a Nissan tervezői a Qashqai és Juke megalkotásához használt jól bevált folyamatot alkalmazták. A Sway-t azzal a céllal alkották, hogy felrázza a hagyományosan konzervatív kisautók kategóriáját. A Nissan egyedi formanyelvének továbbfejlesztett változatát használó Sway révén betekintést nyerhetünk abba, hogyan festenek majd a Nissan új generációs kompakt modelljei. A megragadó új formákat kifinomult részletekkel ötvöző Sway-ben komoly hangsúlyt fektettek a szerkezetre és a formákra, ezzel kiemelve a funkcionalitás fontosságát és a Nissan intelligens, felhasználóbarát formaterv melletti elkötelezettségét.

A Nissan 2015-ös Genfi Autószalonon való jelenléte a márka elektromos járművek és crossoverek piacán betöltött vezető szerepét hangsúlyozza. A Nissan a LEAF-nek köszönhetően úttörőnek tekinthető a 100%-ban elektromos autók piacán, a népszerű e-NV200 hétüléses változata, az új e-NV200 Evalia világpremierjének köszönhetően pedig tovább bővíti zéró-emissziós kínálatát. A hét utas szállítására is alkalmas e-NV200 Evaliát úgy tervezték és gyártották, hogy kielégítse a nagyobb elektromos járművek iránti növekvő keresletet. Az Evalia fejlett és rugalmasan alakítható üléssorrendszere lehetővé teszi, hogy az autótulajdonosok igényeiknek megfelelően alakítsák a jármű csomagterét. Az új modell CHAdeMO gyorstöltőrendszerrel is felszerelhető, amely a Európa legelterjedtebb, több mint 1500 hozzáférési ponttal rendelkező töltőrendszere.

Az új e-NV200 Evalia mellett a 2014-es évben rekordszámú értékesítést elérő Nissan LEAF limitált szériája is bemutatkozik, mely a modell páratlan piaci teljesítményének állít emléket: a LEAF immáron negyedik éve a legnagyobb példányszámban értékesített 100%-ban elektromos autó Európában és világszerte egyaránt.

A márka töretlen sikerét a crossoverek kategóriájában a piac legteljesebb crossoverkínálatának tagjai, az új Juke, Qashqai és X-Trail jelenléte jelzi a Genfi Autószalonon. Akár a NISMO RS csúcskategóriás változatával szereplő Juke-ot, akár a többszörös díjnyertes Qashqait említjük, a Nissan crossover-kínálata továbbra is az innovatív szellemiséget és az úttörő formatervi megoldásokat képviseli.

A Nissan elkötelezettsége az újítások iránt a márka autóversenyzési ambícióiban is megmutatkozik. A Nissan GT-R LM NISMO bemutatásával a Nissan visszatér az állóképességi versenyek LM P1 osztályába. A legfelső kategóriában való versenyzésre tervezett GT-R LM NISMO egy orrmotoros, elsőkerék-hajtású versenyautó, amelynek meghajtásáról 3 literes V6-os ikerturbó benzinmotor és mozgásienergia-visszanyerő rendszer gondoskodik. A lenyűgöző új modell, amely merészen értelmezi a sportág technikai szabályait, a 2015-ös World Endurance Championship teljes szezonján részt vesz majd. A versenysorozatban szerepel az ikonikus 24 órás Le Mans-i futam is, amely júniusban kerül megrendezésre.

A Nissan 2015-ös Genfi Autószalonon való jelenléte egy különleges, 12 hónapos időszakot zár a márka történetében. A Nissan az elmúlt 12 hónap során Európában 12 modellt mutatott be és 724 000 járművet értékesített, ezzel megdöntve éves európai eladási csúcsát is. Továbbra is nő a kereslet a Nissan crossover modelljei iránt, az autógyártó pedig elkötelezett a mobilitás jövőjének alakítása mellett: jelentős befektetéseket hajt végre olyan úttörő technológiák terén, amelyeknek köszönhetően 2020-ra megjelenhetnek a piacon a vezető nélküli autók.

A Nissan modelljei a Genfi Autószalonon a 4-es csarnok 4150-es standján találhatók meg.

1.2T motor az új Toyota Auris-ban

Az 1.2T, a Toyota vadonatúj, közvetlen befecskendezéses, benzines turbómotorja az új Auris-ban mutatkozik be. Ez a motor egyike annak a 14 új motornak, amelyet a Toyota 2014. áprilisa és 2015. vége között bevezet világszerte.

toyota_auris_genfi_autoszalon_2015

A Toyota még tavaly áprilisban jelentette be azon terveit, hogy új fejlesztésű, fokozottan takarékos motorokat vezet be, olyan hatásfoknövelő és veszteségcsökkentő technológiákat felhasználva, amelyekkel korábban csak hibrid erőforrásokban találkozhattunk. Az új négyhengeres, 1,2 literes turbómotor ennek a családnak második tagjaként érkezik Európába, a háromhengeres, egyliteres motor után, amely az AYGO és a Yaris modellekben debütált tavaly. Akárcsak az 1,0 literes erőforrás, az 1.2T is fejlett technológiai megoldásokat alkalmaz: a motor részterhelésen az Otto-ciklusról átvált az Atkinson-ciklusra, a fokozott, függőleges örvénylést eredményező kialakítású szívónyílások, a hengerfejbe integrált leömlő, és a fejlett hőszabályozás.

Ezekhez a technológiákhoz teszi hozzá az 1.2T motor a közvetlen üzemanyag-befecskendezést, valamint a vízhűtéses turbófeltöltőt és hőcserélőt. Emellett az 1,0 literes motorból ismert, intelligens változó szelepvezérlési (VVT-i) rendszert itt széles tartományban változó szelepvezérlési rendszerré (VVT-iW) fejlesztették tovább, ami a szelepvezérlés még rugalmasabb szabályozását teszi lehetővé.

A fenti technológiák együttes alkalmazása kiemelkedő teljesítményt és hatásfokot eredményez. Az 1197 cm3 lökettérfogatú motor csúcsteljesítménye 116 LE (85kW), míg a forgatónyomaték értéke 1500 és 4000/perc között folyamatosan 185 Nm. Az új motorral az új Auris – az első modell, amelybe beépítik –, 10,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Ötödik fokozatban, 80-ról 120 km/órára pedig mindössze 13,7 mp alatt gyorsul az autó; végsebessége 200 km/óra. Mindezt annak ellenére sikerült elérni, hogy a motor fokozottan takarékos és tiszta üzemű: kombinált átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,7l/100 km*, a CO2-kibocsátás 109g/km*.

Jobb teljesítmény, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás

Annak érdekében, hogy a teljesítmény csorbítása nélkül érjenek el kiemelkedően kedvező üzemanyag-fogyasztást, a Toyota mérnökei megemelték a motor sűrítési viszonyát. Ezzel azonban a kontrollálatlan égés, más néven a kopogás veszélye is megnő.

Az 1.2T erőforrás magas, 10:1 sűrítési viszonyát az tette lehetővé, hogy a mérnökök egy sor olyan alapvető technológiát alkalmaztak, amelyekkel szabályozhatták az égési folyamatot; így elkerülhetővé vált a kopogás veszélye.

Mindenekelőtt a szívónyílásokat úgy alakították ki, hogy intenzívebb légáramlást, valamint ’függőleges örvénylést’ alakítsanak ki. Emellett a dugattyúk alakját is úgy formálták meg, hogy elősegítsék az égéstéren belüli örvénylés kialakulását. Mindennek eredményeként gyorsabban keveredik el egymással az üzemanyag és a beszívott levegő, homogénebb keverék keletkezik. Ez felgyorsítja az égés folyamatát, ami pedig csökkenti a kopogási hajlamot.

A fejlett hőszabályozás önmagában is nagyszerű módja az üzemanyag-fogyasztás csökkentésének, ugyanakkor a kopogási hajlam mérséklésére is alkalmas. A motort úgy tervezték meg, hogy az egyes alkotóelemek hőmérsékletét optimalizálhassák. A dugattyúk alját például olajsugár hűti, míg a hengerfej és a blokk egymástól független hűtést kapott. Ezzel csökkenthető az égéstér hőmérséklete, miközben a blokk hőmérséklete kellően magas lehet ahhoz, hogy csökkenjen a belső súrlódás.

A folyamathoz a közvetlen üzemanyag-befecskendezés is hozzájárul, mivel segít az égéstéren belül eloszlatni a hőt. A töltőlevegőt köztes hűtőn (intercooleren) vezetik át, amely független, alacsony hőmérsékletű hűtőkört kapott.

Kis fordulatszámon jelentkező forgatónyomaték, gyors gázreakciók

A csekély tehetetlenségű turbófeltöltő, a VVT-iW szelepvezérlési rendszer és a D-4T közvetlen üzemanyag-befecskendezési rendszer együttes alkalmazása kiemelkedő nyomatékkifejtést tesz lehetővé már egészen alacsony motorfordulatszámtól. A korlátozott térfogatú felömlővel együtt ez azonnali gázreakciót eredményez.

A befecskendezési rendszert kifejezetten az 1.2T motorhoz fejlesztették ki. A kompakt kialakítású rendszer tökéletes párosítás a kis lökettérfogatú motorhoz. Munkaütemenként többszörös befecskendezést tesz lehetővé, míg a befecskendezési sugár optimalizált szélessége és korlátozott hossza ideális égési jellemzőket eredményez, függetlenül a motor pillanatnyi állapotától, terhelésétől.

Ottóból – Atkinsonba

A VVT-i (változó szelepvezérlés – intelligensen) rendszer a szívó- és kipufogó oldali szelepekre egyaránt hat, és minden fordulatszámon a lehető legnagyobb forgatónyomaték kifejtését teszi lehetővé. Ezen túlmenően az új VVT-iW (változó szelepvezérlés – intelligens, széles tartományú) lehetővé teszi a szívóoldali szelep zárásának késleltetését. Ezzel a motor Otto- és Atkinson-ciklusban egyaránt működtethető. Az utóbbit rendkívül csekély terhelési körülmények között alkalmazza a motor; ilyenkor a sűrítési üzem megkezdése után a másodperc tört részéig nyitva marad a szívószelep, így a töltet egy része visszaáramlik a szívórendszerbe. Ezzel gyakorlatilag lerövidül a sűrítési löket, csökkennek a szivattyúzási veszteségek (hiszen kisebb nyomás terheli a dugattyút), továbbá jobban kinyitható a fojtószelep.

Gyors és zökkenőmentes Stop&Start

A Toyota mérnökei újraprogramozták az indításvezérlést, ami a motor gyors és zökkenőmentes újraindítását tette lehetővé. Amikor a rendszer lekapcsolja a motort, a dugattyút a sűrítési ütem közepén, félúton állítja meg. Ezt követően a motor újraindításakor réteges befecskendezéssel tölti fel az első, sűrített hengert, ezzel elkerülve a rezgések kialakulását. A gyújtás késleltetésével korlátozható a nyomatéknövekedés, így a fordulatszám nem emelkedik túlzott mértékben, ami magabiztos, nyugodt elindulást tesz lehetővé.

Toyota Auris 1.2T

Motor típusa

soros négyhengeres

Befecskendezés típusa

közvetlen

Lökettérfogat (cm3)

1197

Furat x löket (mm)

 71,5 x 74,5

Sűrítési viszony

10 : 1

Max. teljesítmény (LE/kW @ 1/perc)

116/85 @5200 – 5600

Fajlagos teljesítmény (LE/liter)

96,9

Max. forgatónyomaték (Nm@ 1/perc)

185 @ 1500-4000

Fajlagos forgatónyomaték (Nm/ liter)

154,6

CO2-kibocsátás 6MT/CVT
(g/km EU vegyes ciklus)

109/106*

Végsebesség (km/óra(

200

0 – 100 km/óra (mp)

10,1

Opel OnStar, KARL és Corsa OPC: íme, Genf Opel vonatkozású újdonságai

Még több információval, szolgáltatással és járműbiztonsággal egyengeti az Opel a jövő útját: a 2015-ös, 85. Genfi Autószalonon – egy évvel az éppen ugyanitt tett bejelentést követően – mutatja be nagy teljesítményű, sorozatgyártásra érett OnStar kínálatát.

opel_onstar_2015_autoaddikt

A nyár végétől valamennyi személyautó-típusában megjelenik az új, teljes körű, gondtalanul használható megoldás, nagy sebességű mobilkapcsolattal és számos szolgáltatással. Két világpremier is jelzi az Opel-termékoffenzíva új dimenzióját: az ötajtós, attraktív KARL a nagy helykínálat és kompakt külső méretek kedvező arányával lép színre, mint az árra odafigyelő, a mindennapi alkalmasságot, a komfortot, a kis fogyasztást és a modern technikát kombinálni akaró vevő eszményi kocsija. Egészen más ügyfélkört vesz viszont célba az Opel másik genfi premierszereplője, a Corsa OPC. A Corsa új nemzedékének sportos lándzsahegye húzós turbómotorral, agilis viselkedéssel és nem utolsó sorban sportos kinézésével villanyoz fel. A kereken négy méteres kis erőmű éppúgy otthonosan mozog a Nürburgringen, mint a nagyváros utcarengetegében.

„Két világbemutatóval és iránymutató Opel OnStar szolgáltatásunkkal megyünk Genfbe“, jelentette be az Opel csoport ügyvezető igazgatója Dr. Karl-Thomas Neumann. „Az Opel OnStar a megszokott digitális környezetükkel kapcsolja össze az autósokat, maximális biztonságot nyújtva. Egyidejűleg a KARL és az Corsa OPC bővíti kínálatunkat. Mindkettő tökéletesen illik a korunkba, mind az ésszerűség, mind az érzelmek szintjén: a józanságot hangsúlyozó kiskocsi élvezettel vezethető, a vagány sportkocsi pedig megfizethető. Ez az Opel! Ez tesz minket erőssé.“

Opel OnStar: sohasem hagy magadra!

2015 második felében eljön az idő, akkortól jelenik meg az Opel OnStar a márka valamennyi személyautó-típusában. Az Opel OnStar képezi Európában a járművek hálózatba kapcsolásának következő fokozatát. Az Egyesült Államokban, Kanadában, Kínában és Mexikóban máris kereken hétmillió ügyfél esküszik a teljes körű, a tulajdonosa válláról sok gondot levevő megoldásra, annak nagy teljesítményű WLAN-hotspotjára és sokféle szolgáltatására, illetve szükséghelyzeti segítségnyújtására. „Az Opel OnStar biztonságosabbá és lazábbá teszi az autózást“, mondta Dr. Karl-Thomas Neumann. Az Opel OnStarra ugyanis rábízhatja magát az ember, bármilyen vészhelyzetbe keveredett is, támogatja a rendszer – az év 365 napjának mind a 24 órájában mindig van kit megszólítani a vonal másik végén. Ha balesetkor kinyílik egy légzsák, automatikusan akcióba lép az Opel OnStar.

Ugyanígy biztosított a külső hozzáférés a saját autóhoz. Az Opel OnStar okostelefonos alkalmazással számos információ olvasható le a járműről, például a guminyomás vagy az olaj élettartama. Így működik az ajtók zárása és nyitása is. Autólopás esetén pedig az Opel OnStar együttműködik a rendőrséggel, lokalizálja az eltulajdonított járművet. Ugyanilyen praktikus a járműdiagnózis: az Opel OnStar havonta küld állapotjelentést a legfontosabb adatokról, de ha kell, egy gombnyomással is bármikor lekérdezhetjük ezeket.

Ugyanakkor nagysebességű mobilkapcsolatnak is örvendhetnek az opelesek. Akár hét készülék kapcsolódhat egyszerre a rendszerhez, hogy lehessen csevegni a családdal és a barátokkal, filmeket megnézni vagy út közben dolgozni.

Kompakt, jutányos, jó minőségű: a szívre és az észre is hat a kis Opel KARL

Ez az ártudatos vevő ideális autója: felgördül a függöny az új Opel KARL előtt. 9.500 eurós (németországi kiskereskedelmi áfás ár) belépő árért kapható az ötajtós, öt személynek, vagy 940 liternyi poggyásznak helyet kínáló, alig 3,68 méteres kocsi. Háromféle felszerelési kivitel és tíz karosszériaszín közül lehet választani. A jellegzetes Opel formanyelvet és éles rajzú vonalakat mutató kisautó nemcsak jól néz ki, hanem meggyőz a belső értékeivel is. A legújabb generációhoz tartozó egyliteres, háromhengeres, sima járású, teljesen alumíniumépítésű benzinmotor hajtja, amelyhez ötfokozatú sebességváltó és ECO-csomag tartozik. Kombinált ciklus szerinti fogyasztása 4,3 liter, CO2-kibocsátása 99 gramm per kilométer.

opel_karl_001

Ezeken túlmenően is sok biztonsági- és komfortmegoldást kínál az Opel KARL, amelyeket nem várna az ember ebben az árkategóriában. Az alapárért beépített emelkedőn elindulási asszisztens mellett különösen a frontkamerába integrált sávtartó asszisztens számít különlegesnek. Akárcsak az ADAM és a Corsa, az új KARL is a szervokormány City-módjával könnyíti meg gombnyomásra a manőverezést a zsúfolt városi forgalomban. Tolatási horpadásoktól az opcionális Parkpilot véd meg, a helyes tempó betartásán pedig az Edition szinttől kezdve a sebességre figyelmeztető sebességszabályozó őrködik. Rossz időjárásban javítja a látást a ködlámpa, míg az integrált sarokvilágítás bekanyarodáskor szolgálja a vezető és a többi közlekedő biztonságát. „Egy minden tekintetben felnőtt jármű, amely egyformán hat a szívre és az értelemre“, foglalja össze az új KARL lényegét az Opel Csoport főnöke.

Erős, gyors, sportos: csupa tűz az új Opel Corsa OPC

Genfben ünnepli világpremierjét a menő sportautósok gépe, az új Opel Corsa OPC. Az OPC legjobb hagyományainak megfelelően opálkék fényezésű Corsa-csúcsmodell már az első pillantásra elárulja, hogy a rüsselsheimi sportkocsi-építők műve: Recaro-Performance ülések, alul egyenes kormánykerék, sport-pedálsor, nagy légbeömlő, erőteljesen kiformált géptető és küszöb, domináns hátsó spoiler és diffúzorral övezett kettős kipufogóvég sejtetik az erejét.

opel_corsa_opc_2015_1

152 kW/207 LE várja türelmetlenül a rajtot, az 1,6 literes turbómotor 245 newtonméteres nyomatéka pedig, amely túltöltéssel 280-ra növelhető, energikusan tolja az autót. A teljesítményt pikk-pakk kapcsolható hatfokozatú sebességváltó viszi át az első kerekre. Nulláról százra mindössze 6,8 másodperc alatt katapultálja magát a Corsa OPC, csúcssebessége 230 km/óra. A jó útfogásról a Koni szakembereivel közösen kifejlesztett, innovatív FSD (Frequency Selective Damping) futómű gondoskodik, amely az autó mozgásának frekvenciájához illeszti a csillapítást, kompromisszumot teremtve a sportos keménység és a finom komfort között. Nagyon avatott driftelők teljesen ki is kapcsolhatják a teljesen a vezetési élvezetre hangolt ESP-t. A mindezt zeneileg aláfestő hangot kétcsövű Remus kipufogórendszer szolgáltatja. „OPC-modelljeink képezik a modellcsaládok sportos lándzsahegyét“, mutatott rá Dr. Neumann. „A legjobb példa erre az új Corsa OPC. A mindennapokban és a versenypályán oly meggyőzően mutatja meg képességeit, hogy legszívesebben ki sem szállna belőle az ember. Tipikus OPC, maga az életöröm!“ Az OPC-család legifjabb sarjába már idén tavasszal beszállhatnak a sportpilóták, hogy villámrajtot vegyenek.

Hét újdonság az Audi palettáján a 85. Genfi Autószalonon

A március 5-15 között megrendezésre kerülő genfi Autószalonon az Audi hét kiemelkedően vonzó újdonságot mutat be.

85_genfi_autoszalon_2015

Az Audi prologue Avant tanulmányautó mellett a legnagyobb európai autókiállításon a négykarikás márka négy R8-as modellt is kiállít, míg az Audi Q7 e-tron quattro az első plug-in hibrid érkezését jelzi a Q modellsorozatban. A hetedik újdonság az Audi RS 3 Sportback-kel pedig a világ legerősebb kompakt prémium autója is bemutatkozik.

Genfben az Audi standon megismerhető a nagy teljesítményű R8-as sportautó új változata is. A V10-es középmotor és az új quattro hajtás sportos vezetési élményt biztosítanak, különösen a sportautó csúcsváltozatánál, a 449 kW (610 LE) ugyanis 3,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, csúcssebessége pedig 330 km/h.

Az Audi R8 második generációja további modellek alapjául szolgál. Az elektromos motor által hajtott R8 e-tron szupermodell legújabb változata 340 kW teljesítményre és 920 Nm forgatónyomaték leadására képes, álló helyzetből pedig 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet. Az új akkumulátor celláknak köszönhetően hatótávolsága több mint kétszerese az előző sportautóénak, jelenleg ugyanis 450 km megtételére képes.

audi_r8_lineup_2015_autoaddikt

Az új Audi R8 LMS versenyautót a legutolsó, a 2016ban életbe lépő GT3-as szabályok szerint építették, így az idén még csak a gyári tesztpályákon fut majd. A jelentős teljesítménybeli növekedés ellenére alkatrészeinek mintegy 50%-a megegyezik a széria változat alkatrészeivel.

A Q7 e-tron quattro bemutatásával az Audi a második csatlakozóról tölthető hibrid modelljét mutatja be. A nagy SUV a világon elsőként jelenik meg plug-in hibrid változatban hathengeres dízelmotorral és állandó összkerék hajtással. Hajtásáról lítium-ion akkumulátor gondoskodik, mellyel elektromos üzemmódban 56 km távolság megtételére képes – csendesen, hatékonyan futva nulla károsanyag kibocsátással. A dízelmotorral együtt az autó összesen 1.410 kilométert tehet meg. Az ilyen hajtású autókra vonatkozó ECE szabályozás szerint az Audi Q7 e-tron 1,7 liter dízel üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren, CO2 kibocsátása pedig kevesebb mint 50 g/km, ami a legjobb mutató ebben a kategóriában.

Az új RS 3 Sportback – a világ legerősebb prémium autója a kompakt osztályban – 270 kW (367 LE) teljesítményre képes. A 2,5 literes TFSI motor 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel az ötajtós autót 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 280 km/h. Az autó hatalmas ereje és reagálási képessége valamint sajátos “zenéje” a márkára jellemző, tipikusan mélyen hörgő öthengeres motorhangja az első korosztályos quattro-kra emlékeztetnek. A hétfokozatú S-tronic sebességváltó az előző modellénél is gyorsabb váltást tesz lehetővé, így ez az autó kimagasló vezetési élményt ad.

audi_rs3_2015_autoaddikt

Az Audi prologue Avant – az Avant filozófia új megjelenítése – a dinamizmust kiválóan ötvözi a formával és a funkciókkal. 5,11 méteres hosszával, 1,97 méteres szélességével az ötajtós autó a luxus osztályba repíti magát új karosszéria változatával. Mindezek mellett félreérthetetlen sportosságot és dinamizmust ad, technológiája mind kívül, mind belül mértékadónak számít. A vezető és három utasa luxus körülményekkel találkozik az autóban és digitálisan összekapcsolódhatnak a magas színvonalú infotainment és informatikai rendszereken keresztül. Az Audi prologue Avant-ot az Audi Q7 e-tronban is megtalálható plug-in hibrid rendszerrel szerelték fel, melynek teljesítménye ebben az autóban még nagyobb, a 3.0 literes TDI motor 355 kW (455 LE) teljesítményt ad le, és az elektromos motorral együtt 5,1 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet.

audi_q7_e_tron_quattro_2015_autoaddikt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.6 literes EcoBoost motorral szerelt MSA Formula autót leplezett le a Ford Genfben

A Ford az idei, 2015-ös, 85. Genfi Autószalonon mutatja be az 1,6 literes EcoBoost motorral hajtott vadonatúj MSA Formula versenyautót.

ford_formula_genf_2015_autoaddikt

A magas műszaki színvonalú szénszálas karosszériával készített együléses gép világszerte versenybe száll majd a FIA által is akkreditált Formula 4 bajnokságokon. Az MSA Formula az angliai Brands Hatch versenypályán áll először rajthoz, a Nagy-Britanniában rendkívül sikeresnek bizonyult Formula Ford Bajnokságon.

A Ford tegnap bemutatta a vadonatúj MSA Formula együléses versenyautót, amit a Ford 1,6 literes EcoBoost motorja hajt. A versenygép új korszakot nyit a Ford számára az együlésesek junior kategóriájában.

Az együléses versenyautó a FIA által is akkreditált Formula 4 bajnokságokon áll majd rajthoz Ausztráliában, Nagy-Britanniában és Spanyolországban. A Ford által támogatott (és az Egyesült Királyságban MSA Formula néven ismert) rendkívül sikeres Formula Ford Brit Bajnokság első szezonnyitó futamát április 4-én rendezik meg a Brands Hatch versenypályán, lehetőséget biztosítva a fiatal pilótáknak, hogy több mint 30 fordulón át bizonyítsák képességeiket.

Az első MSA Formula ifjúsági bajnokságot – ami egyúttal az első Formula Ford futam is volt –1967 júniusában rendezték meg a Brands Hatch aszfaltján. A későbbi évek során a versenysorozat olyan legendákat nevelt, mint Ayrton Senna, Johnny Herbert, Nigel Mansell, Michael Schumacher, James Hunt, Emerson Fittipaldi, Jody Scheckter, Damon Hill, Mika Hakkinen és Jenson Button.

A FIA által is akkreditált F4 sorozat világszerte egyre népszerűbbé válik, és más autógyárak támogatásával Olaszországban, Kínában és Németországban is bajnokságok szerveződnek.

“A FIA Formula 4 karosszériájának alkalmazása, aminek legmodernebb szénszálas technológiája a FIA F3 biztonsági előírásainak is megfelel – és igen hasonló ahhoz a megoldáshoz, ahogyan az új Ford GT karosszériáját megalkottuk – ideális lehetőséget biztosít számunkra, hogy bemutassuk a Ford legújabb technológiáját,” mondta el Gerald Quinn, a Ford Performance európai versenyigazgatója. “Az új versenygépet hajtó 1,6 literes EcoBoost erőforrás ugyanaz a blokk, mint amit a vásárlók a Fiesta ST gépházában is láthatnak; ezt az alapmotort tuningolta fel partnerünk, a Sodemo.”

“Az MSA Formula tökéletesen megfelel a fiatal, feltörekvő versenyzők számára, amit az is bizonyít, hogy mind a 32 ilyen autó gyorsan elkelt,” tette hozzá Quinn. “Idén a világ minden tájáról, Indiából, Romániából és az USA-ból egyaránt számos fiatal pilóta vesz részt a futamokon. Az MSA Formula jó esélyekkel indul a FIA által akkreditált Formula 4 bajnokságon; mindenki szeretne rajthoz állni Angliában, hiszen ez a motorsport és a versenytechnológia fellegvára.”

Ford EcoBoost motor és kifinomult karosszéria

A turbótöltés, a Kettős Független Változó Szelepvezérlés és a nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezés segítségével a Ford 1,6 literes EcoBoost motorja 160 lóerős teljesítményt kínál. Ez az erőforrás 2012 és 2014 között igen sikeresnek bizonyult az angliai Formula Ford futamokon; a motort a Ford az Egyesült Királyságban tervezte és gyártja, s az egység vételára a FIA által meghatározott árhatár alatt van.

A motorokat és a vezérlő elektronikát a Sodemo szállítja a csapatok számára, miután próbapadon tesztelte az elkészült blokkokat, és hivatalosan igazolta, hogy teljesítményük megfelel a +/- 1,5 százalékos tűréshatárnak.

Az MSA Formula versenyautó szénszálas monocoque karosszériája megfelel a FIA jelenlegi biztonsági előírásainak; a karosszériát a neves francia gyártó, a Mygale szállítja. A Magny-Cours-ban működő Mygale céget Bertrand Decoster alapította 1989-ben. A vállalat első autója egy Formula Ford volt, és a Mygale karosszéria világszerte számos bajnokságot nyert – köztük a tíz legutóbbi Formula Ford bajnokságot is Nagy-Britanniában.

A Mygale F4 karosszériát a FIA F3-as szintű biztonsági előírásai szerint tervezték; a pilóta testi épségét első-hátsó erőhatás-elnyelő struktúra, erős oldalpanelek, bukókeret, FIA fejtámlarendszer, kerékrögzítő kábelek, FIA biztonsági ülés és összecsukló kormányoszlop védi.

Az MSA Formula autók Hankook slick abroncsainak gumikeveréke és szerkezeti kialakítása megegyezik a FIA F3 Európai Bajnokságában használ abroncsokéval. A versenyzők így értékes tapasztalatokat szerezhetnek a gumik karakterisztikájáról, még mielőtt eggyel feljebb lépnének a FIA versenykategóriáiban. A Ford a Hankook céggel közösen azt a jutalmat ajánlotta fel az MSA Formula géppel versenyző 2015-ös bajnoknak, hogy részt vehet a legjobb FIA F3 csapat tesztjén. A győztes emellett 40.000 eurós pénzjutalomra is számíthat – és persze újabb pontokra a Formula 1-es versenyzésre feljogosító FIA Super Licence megszerzéséhez.

2015-ben az MSA Formula több mint 30 alkalommal áll majd rajthoz a híres Brit Túraautó Bajnokság együléses versenygépek számára rendezett előfutamain, amit az Egyesült Királyságban élőben közvetít az ITV4 csatorna.

Műszaki adatok

Karosszéria: FIA-homologizációjú szénszálas monocoque

Motor: Ford EcoBoost 1.6, 160 LE

Váltómű: 6 fokozatú, váltófülekkel kapcsolható szekvenciális egység

Fékek: Kétdugattyús féknyergek

Futómű: Kettős keresztlengőkaros nyomórudas, két állásban használható lengéscsillapítók, állítható keresztstabilizátor

Biztonság: FIA szabvány, első-hátsó erőhatás-elnyelő struktúra, erős oldalpanelek, bukókeret, FIA fejtámlarendszer, kerékrögzítő kábelek, FIA biztonsági ülés és összecsukló kormányoszlop

Aerodinamika: Állítható első-hátsó légterelők

Méretek: 4340 x 1750 x 950 mm

Első kerekek: 8×13 col

Hátsó kerekek: 10 x13 col

Abroncsok: Hankook slick versenyautó-abroncsok

FIA ár (kocsitest): 33.000 EUR (24.000 GBP)

FIA opciók: 5.000 EUR (3.700 GBP)

Motor: 6.000 EUR (4.400 GBP)

2015-ös MSA Formula versenynaptár

ápr. 4-5.                      Brands Hatch (Indy)

ápr. 18-19.                  Donington Park

máj. 9-10.                   Thruxton

júni. 6-7.                      Oulton Park

júni. 27-28.                  Croft

aug. 8-9.                     Snetterton

aug. 22-23.                 Knockhill

szept. 5-6.                   Rockingham

szept. 26-27.               Silverstone

okt. 10-11.                  Brands Hatch (GP)

LEGFRISSEBB

Legendás filmek, ikonikus autók – mutatunk tizet belőlük

0
Ghostbusters – Ecto-1 A Ghostbusters 1984-ben megjelent klasszikusában az Ecto-1, a fehér, látványos Cadillac ambulancia, a szellemirtók hivatalos járműve lett. A tetőn elhelyezett eszközök, az...

Visszatért a Ferrari Testarossa

TESZTJEINK