Főoldal Blog Oldal: 88

Minimális befizetés, amelyet Magyarország kaszinói kínálnak: elmondja a LеgjobbKaszino portál szakértője

Az európaiak évente több mint 500 eurót költenek szerencsejátékokra. A statisztikák szerint a magyarok inkább kis fogadásokat tesznek abban a reményben, hogy menő jackpotot ütnek. Mivel a szerencsejáték-ipar legalizált az ország területén, a játékosokat felkínálják, hogy játsszanak szárazföldi és online kaszinókban.

casino minimális befizetés

De szigorú jogi követelmények miatt azonban csak két virtuális klub működik helyi engedély alatt — Vegas és Grand. A legtöbb online intézmény nemzetközi engedélyek szerint dolgozik. Például Curacao, Kahnawake, Málta.

Sok magyar játékost érdekel, hogy melyik casino minimális befizetés oldal megbízható. 2021 szeptemberében erre a kérdésre válaszolt nekünk Tolnai Tibor, a Magyarország legjobb webes kaszinóiról szóló oldal szerzője — a LegjobbKaszino. Annak érdekében, hogy az olvasók megbízható és teljes körű információkat kaphassanak, a szakértő átfogóan tanulmányozta a szerencsejáték klubokat, összeállította a legmegbízhatóbb és legbiztonságosabb oldalak áttekintését és értékelését. Méghozzá a főszerkesztő hasznos tanácsokat is publikált az oldalon a legjobb online kaszinó kiválasztásához.

Miért érdemes kiválasztani a minimális befizetésű online klubokat?

A legtöbb virtuális kaszinó két típusú játékmódot kínál: demó és valódi pénzes. De az ingyenes változat csak nyerőgépekben érhető el. A demó játék legnagyobb hátránya az, hogy a nyereményeket nem lehet átutalni a virtuális pénzből a valódi alapokba. A szokásos mód kiválasztásakor a felhasználó esélyt kap jelentősen növelni a pénzét, érezni az izgalom hangulatát, és nyereséges jutalmakat kapni az online klubtól.

Az igazi játék elindításához előszőr szükséges átmenni a regisztráción és befizetést tenni. A magyar játékosokat arra ösztönzik, hogy minimum 5 euróval töltsék fel számlájukat. Egyes játékklubokban az átutalás összege 20 EUR-tól kezdődik.

Az online kaszinó minimális befizetéssel biztonságos választás, mert így a játékosok nem kockáztatják nagy összeget veszíteni, nagy veszteség esetén. 5 euró befizetés esetén a felhasználók teljes mértékben tesztelhetik a szoftvert, értékelhetik a szerencsejáték oldal munkáját. Ha az oldal nem fog tetszeni, akkor majdnem veszteség nélkül bármikor megváltoztathatja a virtuális létesítményt.

Online kaszinó minimális befizetéssel értékelés

Az engedélyezett magyar szerencsejáték klubok minimális befizetése 2500 HUF (kb. 7 EUR). Vannak azonban online létesítmények, amelyek nemzetközi engedéllyel alatt működnek, és ott a minimális befizetés csak 5 euró. Tolnai Tibor felkészítette az ilyen online kaszinók listáját az olvasók számára:

1. A Nomini egy szerencsejáték létesítmény, amely Curacao engedélye alá tartozik. A választék slotokat, élő szórakoztatást, játékgépeket, rulettet, blackjacket, baccaratot, pókert tartalmaz. Az újonnan érkezőknek remek üdvözlő bónuszcsomagot kínálnak.

2. A Bet365 a magyar játékosoknál vezető helyet foglal az online kaszinók között. 2 szerencsejáték engedéllyel rendelkezik — Malta Gaming Authority és UK Gambling Commission. A játékkönyvtár számos emulátorból, asztali és kártyás szórakoztató programokból áll. A fogadók számára van egy rész a bukmékeres szolgáltatásokkal. Fogadásokat lehet kötni a népszerű sportokra: foci, jégkorong, tenisz, küzdősport.

3. Cadabrus internetes klub, óriási különböző témájú slot választékot kínál. A szerencsejáték létesítmény legálisan működik, amit a Máltai Szerencsejáték Bizottság engedélye is megerősíti.

A listán szereplő minden virtuális kaszinó nagyvonalú ösztönző programot kínál a felhasználóknak, amely üdvözlő bónuszt, ingyenes pörgetéseket, cashback -et, reload ösztönzőt tartalmaz. A tranzakcióknál a legnépszerűbb fizetési módok támogatottak: VISA és MasterCard bankkártyák, elektronikus pénztárcák Skrill, Neteller és EcoPayz. Eurót és magyar forintot fogadnak el.

Minden szoftver tanúsított. A választék a világhírű gyártók legjobb fejlesztéseiből áll: NetEnt, Microgaming, Playtech, Play’n GO, Evolution. Lehetőség van ingyenesen tesztelni a játékgépeket demó mód aktiválásával.

Ajánlások az online kaszinó kiválasztásához

Tolnai Tibor nem javasolja, hogy csak a minimális befizetés alapján válasszon játékklubot. Egy ilyen tényező keveset mond a virtuális intézmény megbízhatóságáról és tisztességéről. Érdemes figyelni más fontos paraméterekre:

1. Szerencsejáték engedély. Az egyik alapvető tényező. A felhasználóknak csak engedéllyel rendelkező játékklubokban van lehetőségük felvenni a kapcsolatot a szabályozó hatóságokkal az ellentmondásos kérdések megoldása érdekében.

2. Kiváló minőségű szoftver. A szkriptelt játékok nem képesek nyereményeket hozni a játékosoknak. Az ilyen emulátorokban a véletlenszám-generátor mesterségesen megváltoztatott, így a siker esélye nullára száll.

3. Fizetési módok széles választéka. A tisztességes internetes klubok támogatják a legnépszerűbb fizetési rendszereket — bankkártyákat és virtuális pénztárcákat.

4. A tematikus fórumokon közzétett pozitív vélemény többsége. Ne válasszon olyan szerencsejáték létesítményeket, amelyeket csalásban, nyereményfizetés elmaradásában észleltek, vagy ahol a ügyfélszolgálat figyelmen kívül hagyja a felhasználók megjegyzéseit vagy panaszait. A játékosok valódi véleményeit a szerencsejátéknak szentelt oldalakon találhatók: Reddit, AskGamblers, TrustPilot.

5. Felelőségteljes szerencsejáték szabályzat támogatása. A biztonságos online kaszinók szigorúan betartják a felelőságteljes szerencsejáték elveit. Ehhez közösségi szalaghirdetéseket helyeznek el az oldalakon, figyelmeztetve a szerencsejátékok iránti túlzott lelkesedés következményeire. Emellett javasolnak önellenőrzési intézkedések használatát, például a korlátok beállítása a fogadásokra, játékmenet idejére és a betétek összegére. A becsületes virtuális kaszinó oldalán mindig linkeket közzétesznek a szerencsejáték-függőknek segítséget nyújtó központokhoz. A legnagyobb budapesti klinikák a GamblersAnonymous, GambleAware, GamCare.

Tolnai Tibor emlékeztet: a szerencsejátékot nem szabad pénzkereseti eszközként felfogni. Csak szórakozási módnak kell tekinteni, semmi másnak.

(X)

[TESZT] Lexus LC 500 Convertible – stílusosan elegáns luxus egy kabrióba sűrítve

Minden túlzás nélkül állíthatjuk: ha jelenleg körbenézünk az autómárkák globális palettáján, s egyszerre keresünk stílusosságra és eleganciára – mellé némi sportosság és luxus igényével -, aligha találunk megfelelőbb alternatívát, mint a Lexus LC 500 Convertible. Teszten a Toyota luxusmárkájának V8-as motorral szerelt kabriója.

Nem utolsó az sem, hogy olyan luxuskabriónk legyen, amelyet nem leng körbe mindenféle sztereotip megközelítés. Nem említjük az unalomig ismételt brandek modelljeit, minek is? Legyen high-tech a tálalás, legyen lendület, legyen egy jó nagy adag arisztokratikus nyakonöntés, legyen tökletes. Nagy valószínűséggel a Lexus LC 500 Convertible esetében minden egyben van, és kifejezetten nehéz bármibe is belekötni az autó kapcsán.

Ténylegesen egyedülálló formavilág 2021-ben is

Eleve adott egy futurisztikus (még mai szemmel is) formaterv, dizájn. Az LC nem újkeletű modell, pár évvel ezelőtt mutatták be kupé és kabrió formában, járt is nálunk az LC 500-ból és az LC 500h-ból is tesztautó. Már akkor is imádtuk magát a küllemet, nem beszélve a belső értékekről – mindez mára, a 2021-es modellév esetében még hatványozottabban domborít, a facelift eddig is jól bevált opciókra gyúr rá masszívan.

Olyan az egész, mint egy koncepció a mai napig. Vagy inkább úgy fogalmaznánk, hogy a Lexus-nak sikerült a korábbi skiccek, tervezetek által létrehozott portotípust olyan szinten átültetni a valóságba, hogy vajmi kevés változtatást, módosítást érzünk, ha körbejárjuk az autót. Pedig nagyon ritka ez így, tudjuk, hogy a koncepcióautók hány pontos változtatáson esnek át azelőtt, mielőtt bemutatnánk őket egy-egy nagyobb autószalonon.

Orsót formáló hűtőmaszkot kapott a Lexus LC 500 Convertible is, ugyanúgy, mint a többi márkatársa; a stílusirány ugyanaz. Az orr-rész kifelé domborított, amely elsősorban oldalnlzetből látszik remekül, a rostély egyben van, egy egységet alkot, a mintázat szintén az orsó-formaiságot hordozza.

Rendhagyó a mellső lámpabúrák kialakítása is, extrém rajzolattal, az alsó szoknyába nyúló kitüremkedéssel, bonyolult vonalvezetéssel. Bonyolult, de mégis optimálisan passzol a formához, és tökéletesen viszi tovább magát az oldalvezetés dizájnját is.

Futurisztikus küllem. De mégis tud konzervatív, és sportosan elegáns maradni

Oldalnlézetből aztán jön a leeső áll-szindróma ismét, hiszen a kovácsolt felnik 21 colosak: hatalmasak, de mégsem tűnnek ormótlannak az amúgy kecses, és egyben lapos kaszni ellenére. Az oldaltükrök hasonlóan a frontrész lámpáihoz, szintén high-tech rajzolattal virítanak a helyükön, két színtónussal (sötét-világos), így a színvilágba is remekbeszabottan passzol az egységességük.

Valós, nem talmi légterelőket is kapott a Lexus LC 500 Convertible oldalra, az ajtók sarkaihoz. Ténylegesen a jobb tapadásért és légellenásért/légelvezetésért vannak ezek jelen, s a hátsó tengelyekhez tartozó kiszélesítést vizuálisan tökéletes formaisággal vezetik fel. A fazon klasszikus tehát oldalirányból, akkor is, ha a vászontető épp pozíciójában van.

Olyan autó a Lexus LC 500 Convertible, amelynél nem sikerült elrontani a hátsó részleteket sem. A far hangsúlyos menetfény-burkolatokat kapott, a hátsó lámpatestek ismétlik forma szempontjából a frontrész kialakítását; a lökhárító idomba mélyen lenyúló részek rendkívül vonzzák a tekintetet. A kipufogóvégek valódiak szintén, nem csak krómdíszek, és a visszafogott diffúzor-hatást is jól kiemelik.

Minőséget akarunk? A beltérben is megkapjuk!

Pazar az enterőr a Lexus LC 500 Convertible-ben. Nincs semmilyen japános purtianizmus – amúgy miért is lenne, ha az USA az LC 500 célpiaca? Meg amúgy is, itt, Európában is pontosan erre van igény: ne legyen túlzó és csicsás, meg giccses. Az elegancia itt ismét visszaköszön, de nagyon, ráadásul a tesztautó konfigurálása a színeket illetően (is) teljesen el volt találva.

Vilégosbarna-drapp tónusok, vajbőr felületek, ergonómia: a Lexus LC 500 Convertible utastere ténylegesen kielégít minden igényt, mind komfort, mind pedig felhasználás tekintetében. A kormánykerék fogása teljesen rendben van, a kapcsolók jól elérhetőek itt is, csakúgy, mint a bajuszkapcsolók funkcuionalitása. Kell szokni, az tény, de hamar meg lehet, mert ugyebár a jót könnyű, mint ismerjük a vonatkozó szólást.

Itt is alkalmazta a Lexus a touchpad-et, kissé jobbra helyzve a sebességváltó karjától. Talán ez az egyetlen gyenge pontja a Lexus LC 500 Convertible-nek is, ugyanúgy, mint más Lexus-modellek esetében is. Az infotainment funkcióit innen, ezen a panelfelületen keresztül érjük el, s néha igen esetlen a kezelés mikéntje. Főként vezetés közben okozhat gondot a koppintásos és sepregetéses művelet, ráadásul nem mindig pontos a pad, ami külön fejvakarást okozhat. A rendszer reakcióideje sem túl direkt néha, bár lehet, hogy ez egy kisebb, vagy inkább nagyobb szoftver és/vagy firmware frissítéssel kiküszöbölhető és optimalizálható.

Nem titok: a Lexus LC 500 Convertible 2 személy utaztatására lett alapvetően tervezve. Ennek megfelelően a vezető- illetve utasülés messzemenően kényelmes, jól állítható és szabható testre. Az ülőlapok, csakúgy, mint a hátlapok kiváló kialakítást kaptak, az ergonómia színjeles, az üléspozíciók is behangolhatók a legmegfelelőbbre testalkattól függően.

Hátra is be kehet préselődni – na jó, azért ennyire nem szélsőséges a helyzet -, viszont itt jónéhány kompromisszum felmerül azért, amelyek szintén testalkat-függő paraméterek. Ugyanakkor két átlagos magasságú felnőtt kényelmesen el tud utazgatni, lehet, nem hosszútávon. Gyerekek előnyben persze, csakúgy, mint minden 4 személyes kabrió esetében.

Jó dolog az is a Lexus LC 500 Convertible-nél, hogy a vászontető pillanatok alatt lenyitható, felhajtható. A nyitómechanizmus gombsora a touchpad mögé lett kialakítva, stílusosan elrejtve, egy apró kis fedél mozgatásával lelhető fel.

Ugyancsak kedvenc megoldásunk a Lexus LC 500 Convertible-nél a menetprofil választója, amely a kormánytól jobbra, központi műszeregység szélén található. Átellenben pedig a menetstabilzátorok opcióválasztója, amellyel válogathatunk az útviszonyok módjai közt (esős, havas, poros, és a többi). Mondjuk ez nem rendhagyó extra, nyilván jó, ha van, de a kialakítás és elhelyezés mindenképp egyedi.

Nincs túl nagy rendelkezésre álló csomagtér-hely, viszont egy-két közepesebb utazópoggyász azért befér minden további nélkül. Mivel a Lexus LC 500 Convertible leginkább túraautó-kategória, azért elkél némi rakodóhely – és esetünkben akad is, akár hosszabb távokra is bevethetően.

A V8 az igazi, nem is kérdés

5 literes szívó V8 blokkot kapott a Lexus LC 500 Convertible, 464 lóerős maximális teljesítménnyel (7100 RPM), 540 Newtonméter nyomatékcsúccsal (4900 Nm). A motor és maga a hajtáslánc imádnivaló: nincs jelenleg (sem) az a turbó vagy kompresszor, ami a V8/V12 szívómotorok agilitását, nyers, el nem fogyó végtelen erejét überelni tudná. Az más kérdés, mi lesz a végeredmény, ha egy V8/V12 blokkra kompresszort, vagy turbót aggatnak – különálló kategória, új dimenzó.

Közvetlen gázreakciók, pontos automataváltó, lehengerlő gyorsulás nulláról százra – ezek jellemzik nyersen és tömören a Lexus LC 500 Convertible menettulajdonságait. Kikapcsolva minden segédasszisztenst páratlan vezetési élményt kapunk instant, úgy, hogy a futómű teljesen stabil marad, elszökő lóerők is akadnak egy-egy manuális felváltásnál. De ez kell, mint ahogyan az is, amikor egy-egy lerövidített kanyarban megugrasztjuk az autó fenekét némi direkt gázadással. Isteni, tényleg. Már csak azért is, mert a mai tendenciáknak megfelelően nagyítóval kell keresni a gyártók palettáján az ilyen jellegű autókat. Pedig ezek az igaziak, nem a downsizingolt 1 literes, sorhármas négyturbós csökevények.

Hiába a nagy hengerűrtartalom, a fogyasztás érdekes módon kordában tartható. Óvatos gázpedál-kezeléssel 11 liter környékén tartható az átlag 100 kilométeren, az M0-án folyamatos 110 km/h tempó mellett, 2200 RPM körül 9.2 literre is le tudtuk vinni a pillanatnyi fogyasztást. Ha pedig teljesítménycentrikusan terelgetjük a Lexus LC 500 Convertible-t, akkor a 25 literes átlagok sem ritkák.

Lexus LC 500 Convertible specifikációk (2021)

Motor

Motortípus: V elrendezésű 8 hengeres szívó benzinmotor

Lökettérfogat: 4969 cm³

Maximális teljesítmény: 464 LE @ 7100 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 540 Nm @ 4800 ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, 10 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4770 mm

Szélesség: 1920 mm

Magasság: 1350 mm

Tengelytáv: 2870 mm

Első gumik mérete: 245/40 RF21

Hátsó gumik mérete: 275/35 RF21

Tömeg, üresen: N/A kg

Megengedett össztömeg: N/A kg

Csomagtartó mérete: 320 liter, – literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 78 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 5.0 s (gyári), 5.1 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 18.8 l/100 km

Országúti: 9.2-11.1 l/100 km

Vegyes: 14.5 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: N/A l/100km

Országúti: N/A l/100km

Vegyes: 11.7 l/100km

CO2 kibocsátás: 275.1 g/km

Bővebb információ a Lexus hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer Hungary

Utómunka hardver: Acer

[TESZT] Ford Galaxy Hybrid 2.5 FHEV – a klasszikus családi csapatszállító

Gyorsteszten járt nálunk a Ford Galaxy Hybrid 2.5 FHEV, német rendszámmal, egy hosszított nemzetközi menetpróba keretein belül. Ebből kifolyólag a konkrétumokra koncentrálunk, nem a teljesség erejével, hiszen a részletes tesztet majd a közeljövőben érkező flottás tesztautó kapcsán publikáljuk.

Küllemében nem sok a különbség a korábbi, legutolsó szériás, aktuálisan futó Galaxy-hoz képest, persze apróbb facelift módosítások azért történtek.

A külső-belső vonalvezetés klasszikus SUV-s, irdatlan nagy belterekkel, ugyanakkor élhető külső paraméterekkel.

Az enteriőrre továbbra is a kényelem, meg persze a személyre szabhatóság a jellemző. A hátsó ülések harmadolhatók, mindegyik külön-külön mozgatható sínen, továbbá az elmaradhatatlan ISOFIX-támogatás sem hiányzik, akár mindhárom esetben. Rekeszek, fakkok, zsebek tömkelege áll az utazók rendelkezésére.

A gyorsteszten nálunk járt Ford Galaxy Hybrid 2.5 FHEV 5+2, azaz 7 személyes verzió volt, 5 teljes, 2 mankóüléssel. Mondhatnánk, ha sztereotip fogalmazással illetnénk az autót: nem, a 2 hátsó plusz ülésen kettő átlagos testalkatú felnőtt is simán, kompromisszumoktól mentesen elfér. Az, hogy hosszú távon hogy alakul a komfort, kérdéses – bár kinek mit jelent a hosszabb táv, nem igaz?

Hajtáslánc tekintetében a 190 lóerős, 2.5 literes, Toyota-liszensz Atkinson sornégyes hibrid remekül teszi a dolgát, a mai szemmel viszonylag nagy hengerűrtartalom bőven elegendő a vaskos kaszni mozgatásához.

Agilitás és nyomaték van bőven, mindehhez jó fogyasztási értékek is társulnak. Tesztköreink során átlagos vezetési stílussal, átlagos használattal 6.8-7.8 literes értékek születettek 100 kilométerre, dinamikusabb stílusban előadva viszont 10 liter fölötti értékek is simán születtek.

Megvan az árazása is a Ford Galaxy Hybrid 2.5 FHEV-nek. Titanium felszereltséggel 14660 forint, V-Line felszereltséggel pedig 16705 forint.

Alapból jár a 2 éves, kilométermegkötés nélküli garancia, amely kiterjeszthető akár 5 évre is, 150000-es kilométerkorlátozással.

Ford Galaxy Hybrid 2.5 FHEV (2021)

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor hibrid hajtáslánccal

Lökettérfogat: 2488 cm³

Maximális teljesítmény: 190 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 200 Nm @ N/A ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 10 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4853 mm

Szélesség: 1916 mm

Magasság: 1711 mm

Tengelytáv: 2850 mm

Első gumik mérete: N/A

Hátsó gumik mérete: N/A

Tömeg, üresen: 1978 kg

Megengedett össztömeg: 2595 kg

Csomagtartó mérete: 2339 liter/2 ülés, 1206 liter/5 ülés, 300 liter/7 ülés

Üzemanyagtartály mérete: 65 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 185 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10 s (gyári), 10.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.9 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 8.5 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 6.6 l/100km

Országúti: 5.5 l/100km

Vegyes: 5.9 l/100km

CO2 kibocsátás: 149 g/km

Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer Hungary

Utómunka hardver: Acer

Magyarországon is bemutatkozott az új Ford S-MAX és Ford Galaxy Hybrid

Gyors, instant sajtóesemény keretein belül mutatta be a Ford magyarországi képviselete a teljesen megújult Ford S-MAX Hybrid, illetve Ford Galaxy Hybrid modelleket.

A prezentáción minden szükséges részlet elhangzott, s most rendhagyó módon nem sajtóút, hanem személyes, több napos menetpróba keretein belül próbálhattuk az újragondolt családi SUV-ket. Az Autóaddikt szerkesztősége egy Galaxy Hybrid-et vitt majd’ 1 hetes próbakörre, mely kapcsán tapasztalatainkat egy gyorsteszt-cikkbe gyűjtjük össze.

Most pedig nézzük a részleteket a vadonatúj Ford S-MAX Hybrid és Ford Galaxy Hybrid modellekről!

Az új Ford S-MAX Hybrid (a sportos egyterű, ami egyszerre kínál hét ülést, és a full hybrid hajtáslánc kifinomultságát, gazdaságosságát és kényelmét) immár megrendelhető az európai Ford márkakereskedésekben.

A Ford tervezői innovatív mérnöki megoldásokkal úgy építették be a takarékos benzines-elektromos hajtást az S-MAX karcsú karosszériájába, hogy nem csorbult az autó térkínálata, rugalmassága és egyedülállóan sportos vezetési élménye – ugyanakkor az új modellváltozat több mint 10 százalékkal alacsonyabb CO₂-kibocsátással (NEDC) működik, mint az azonos teljesítményű EcoBlue dízelmotoros verzió.

A 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, 1,1 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorból, elektromotorból és a Ford legújabb fejlesztésű teljesítménymegosztó váltóművéből álló hajtáslánc úgy kínál lendületes és relaxált autózást az aktív családok számára, hogy közben jelentős mértékben csökkenthetik az utazásukkal járó CO₂-kibocsátást. Az elektromotor intelligensen támogatja a benzinmotor munkáját, mérsékelve annak üzemanyag-fogyasztását, sőt a forgalmi helyzettől függően az autó – rövidebb szakaszokon – át is vált a csendesen működő elektromos hajtásra.

Az akkumulátor töltéséről a benzinmotor, illetve a lassítás és fékezés közben működő energiavisszanyerő töltési technológia gondoskodik. Mivel az autót sosem kell külső áramforrásról feltölteni, az S-MAX Hybrid tökéletesen alkalmas a családi használatra, hiszen mindig útra készen áll.

A stílusos S-MAX Hybrid a modell jól ismert sportos külső megjelenését, illetve praktikus és rugalmasan variálható utasterét kínálja. A könnyen átrendezhető ülések és csomagtér különféle kombinációinak köszönhetően az első üléssor mögött akár 2200 liternyi rakodótér is kialakítható. Az aktív pihenést választó családok hasznosnak találják majd a (kiviteltől függően) 1560 és 1750 kg közötti vontatási kapacitást. 3

“Az S-MAX az eredeti sportos egyterű, és most már tisztán elektromos autózást is kínál, amivel még vonzóbbá válik a vásárlók új generációi számára” – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa személygépkocsi részlegének vezérigazgatója. “Ez a jármű a sportos vezetési élménytől kezdve az egyetlen gombnyomásra síkba dönthető ülésekig számos olyan innovációt kínál, amelyek tökéletesen illenek egy család életstílusához, és mindig is fontos részét képezték az S-MAX vonzerejének. Most pedig mindezt egy takarékos és kifinomult, új hibrid hajtáslánc egészíti ki.”

A Ford kínálatában most először jelenik meg a hétüléses Galaxy full hybrid változata is. Az új Galaxy Hybridben ugyanaz a kifinomult benzines-elektromos hajtáslánc működik, mint az S-MAX modellben, így ez az autó is a dízelekkel vetekedő üzemanyag-fogyasztást kínál.

Elektromos hajtás – kábelek nélkül

Az új S-MAX Hybrid térkínálata és variálhatósága megegyezik a többi öt- és hétüléses S-MAX változattal, mivel a 60 cellás lítiumion akkumulátor ütés-és vízálló háza a csomagtér padlója alatt kapott helyet.

Az 1,1 kWh teljesítményű akkumulátor-csomag vízhűtést kapott, ami lehetővé tette, hogy a cellákat egymáshoz közel, helytakarékosan rendezzék el. A kifejezetten ehhez a változathoz tervezett, kettős kivezetésű kipufogórendszer körülöleli az akkut, így az jól elfér alul. Ez az elrendezés lehetővé teszi, hogy az S-MAX csomagtere majdnem 1 méter magas és (a hátsó kerékjáratok között) több mint 1 méter széles legyen. Az autó még a hét ülés kihasználása mellett is 285 liternyi poggyászt képes elszállítani.

Az elektromos hajtás a legkifinomultabb vezetési élményt kínálja az S-MAX tulajdonosának. A regeneratív féktechnológia az egyébként veszendőbe menő mozgási energia 90 százalékát is képes elektromos árammá alakítani, amit az akkumulátor tárol. Ez az energia táplálja az elektromotort, ami elinduláskor önállóan, zajtalanul hajtja meg az első kerekeket. Rövidebb távokon – különösen a városi forgalomban – ugyanez a motor tisztán elektromos hajtásra is képes, és ilyenkor az autó csendesen, nulla károsanyag-kibocsátással halad. Az akkumulátor vízhűtése miatt nincs szükség hűtőventilátorokra, ami tovább mérsékli a kabin zajszintjét.

Emellett az elektromotor a benzinmotorral együttesen is működik, amelynek üzemanyag-fogyasztása így csupán 6,4 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 146-147 g/km a WLTP-szabvány szerint mérve4, vagyis az S-MAX Hybrid az EcoBlue dízelmotorhoz képest is versenyképes alternatívát jelent.

A 190 lóerős hajtáslánc 9,8 másodperc alatt gyorsít 0-100 km/órás tempóra. A zökkenőmentes, lineáris gyorsulás jól illik az S-MAX sportos karakteréhez; az egyenletes teljesítmény-leadást hatásosan támogatja az újratervezett elektromotor-generátor vezérlőegység, ami észrevétlenül vált a tisztán elektromos, a hibrid és a benzines hajtás között.

A full hybrid modell Ford-fejlesztésű teljesítménymegosztó váltóműve a még sportosabb vezetési élmény érdekében szimulált fokozatváltási funkciót is kínál. Ez a technológia automatikusan a jármű sebességváltozásaihoz igazítja a motor fordulatszámát.

A menetfokozat egy stílusos és ergonomikus forgókapcsolóval választható ki; ezen egy külön üzemmód is található, amely vontatáskor vagy lejtőn haladva felerősíti a motorfékhatást, így kényelmesebb az autó vezetése, ráadásul az energia-visszanyerés hatékonysága is maximális. A fejlett hajtásláncnak köszönhetően az ötüléses S-MAX Hybrid akár 1750 kilogrammos tömeg vontatására is képes; a hétüléses változat esetében a vontatási kapacitás 1560 kg. 3

Stresszmentes vezetést biztosító technológia

A 10 colos digitális műszerfali kijelzőn megjelenő intuitív megoldások segítik a vezetőt abban, hogy figyelemmel kövesse és csökkentse az autó üzemanyag- és energiafogyasztását. Ilyen például a Fékezési Segéd, ami arra ösztönzi az autóst, hogy fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát nyerje vissza, vagy az EV Segéd, ami megmutatja, hogy az autó mikor halad elektromos vagy hibrid hajtással.

Az alapáron kínált FordPass Connect beépített modem segítségével az S-MAX olyan WiFi-hotspottá válik, ami akár tíz, kompatibilis mobileszköz számára biztosít vezeték nélküli csatlakozást. A navigációs rendszer Live Traffic frissítései az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé varázsolják. 6

Mindemellett a FordPass Connect olyan, távolról is vezérelhető szolgáltatásokat is kínál a FordPass mobil alkalmazásonkeresztül, mint az Ajtózárás/nyitás, a Járműállapot vagy a Járműkereső. A technológia arra is képes, hogy figyelmeztesse a vezetőt az úton kialakult veszélyes helyzetekre, még akkor is, ha azok pillanatnyilag nem láthatók egy útkanyarulat vagy egy másik jármű takarása miatt. 8

A vezető és az első utas komfortjáról a Trend és a Titanium modellekben olyan, 18 irányban állítható ülések gondoskodnak, amelyek maximális megtámasztást biztosítanak. Az ülések kiváló ergonómiáját az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező legnevesebb gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétje igazolja. Ugyanakkor az S‑MAX Vignale Hybrid modellváltozat felszereltségi listáján a fűthető/hűthető, 10 irányban állítható, masszázs-funkcióval kiegészített vezető- és első utasülés is szerepel.

A második sor mindegyik ülésén Isofix bekötési pontok találhatók a gyermekülések biztonságos rögzítéséhez. A második és harmadik sor Easy Fold technológiája segítségével könnyen bővíthető a tér, mivel az ülések a csomagtéri kezelőpanel gombjainak megnyomásával  egyenként is síkba dönthetők. Az autóhoz kézhasználat nélküli csomagtérajtó-nyitás is rendelhető, így a pakolás akkor is egyszerű, ha az ember mindkét keze tele van bevásárló szatyrokkal, csomagokkal vagy egy babakocsival.

Galaxy Hybrid: utazzon első osztályon!

Mostantól az új Ford Galaxy Hybrid is kapható, amit ugyanaz a 190 lóerős benzines-elektromos technológia hajt, mint az S-MAX Hybridet.

A hét személy számára már alapáron első osztályú utazási élményt kínáló, Trend, Titanium és V-Line kivitelekben megrendelhető Galaxy Hybrid üzemanyag-fogyasztása 6,5 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 148-149 g/km a WLTP-szabvány szerint mérve, és az autó 10,0 másodperc alatt gyorsul állórajttal 100 km/órás sebességre. 3

Ahogy az S-MAX Hybrid, a Galaxy Hybrid is ugyanolyan praktikus jármű, mint a modellcsalád többi tagja: az első és második üléssorban a fejtér több mint 1 méter, a csomagtér 2339 literig bővíthető az első ülések mögött, sőt még akkor is 300 literes, ha mind a hét ülés a helyén van. 2

“Az új S-MAX Hybrid és a Galaxy Hybrid csupán kettő abból a 17 elektromos hajtásláncú Fordból, amelyeket még idén bevezetünk Európában” – nyilatkozta de Waard. “Kínálatunkban a mild hibridektől kezdve a tisztán elektromos hajtásig sokféle megoldás szerepel, így minden vásárlónk megtalálhatja az életstílusához leginkább illő modellt.”

Az S-MAX Hybrid és a Galaxy Hybrid – akárcsak lítiumion-akkumulátoraik – a vállalat spanyolországi Valencia üzemében készülnek.

[TESZT] Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip – fullextrás favorit

Újra frissült a Vitara-paletta: alapvetően most nem a küllem újult meg, sokkal inkább a belső tálalásra lett helyezve a hangsúly. S alapvetően túl azon, hogy a tesztelt Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip minden földi jót felsorakoztatott, a hajtáslánc aratta, aratja le a babérokat.

A lágy hibrid 1.4 literes benzinmotort tartalmazó hajtáslánccal egy olyan szegmens felé nyit a Suzuki, konkrétan a Vitara modellpalettán, amire már kifejezetten nagy szükség mutatkozik, hiszen a környezettudatosság jegyében mind több márka voksol a mild hajtások mellett.

Bár folyamatosan csiszolgatjál a külsőt és a belsőt, inkább most az utóbbit érinti

Mielőtt belemerülnénk a hajtás és a menettulajdonságok részletezésébe, nézzük, mennyiben tér el, vagy inkább hasonlít a 2021-es Suzuki Vitara külseje a hagyományos értelemben vett elődeitől, elődeihez. Mert eltér, bár a szakavatottabbak, vagy a minden részletre odafigyelők lesznek ezúttal is előnyben, ugyanis lehet, hogy hétköznapi(bb) szemlélőnek nem tűnik fel az egetverő különbség. Az orr újragondolásával a tervezők ismét átírták a frontrész lényegét, 3-3 lamellából áll össze a képlet, némi mattabb krómberakással, középen a Suzuki logójával.

A tényleges levegőáramoltatási feladatokat az orr szpoilerezésén kialakított alsó traktus adja. Amúgy létezik ügyes ötvözte a praktikumnak a tetszetős megjelenéssel, hiszen a karosszéria árnyalatától eltérő dizájnelemekkel felturbózott összhatás is létezik – konfiguráció kérdése.

Sokféle konfigurálási lehetőség létezik tehát a Suzuki Vitara megjelenésének testre szabására is, jelen tesztautó esetében alapvetően a felület egyszínű tónust kapott, beleértve a tükrök burkolatát is. Oldalnézetből jól látszik a nagyra húzott beltér megléte a 2500 milliméteres tengelytáv végett, a 17 col átlós kerekek pedig arányosan illeszkednek a 1610 milliméteres, SUV-s magassághoz (a felnik rendkívül ízléses formatervet kaptak).

Alaphangon 375 liter kapacitású csomagteret rejt a hátsó, ötödik ajtó, itt a jelleg megmaradt a korábbi – persze ez helyénvaló, hiszen nem beszélünk egyelőre faceliftről.

Továbbra is kvalitást!

A Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip utaskabinja hozza az elvárt szintet, jó minőségű alapanyagokkal találkozhatunk, bár a déja vu állandósul, ha például a kormánykerékre, vagy a mögötte elhelyezkedő központi műszeregységre fókuszálunk.

A kormány keresztküllőire némi kényelmi funkciót szolgáló gomb applikálásra került, tehát a tempomatot, és/vagy a hangrendszert adjusztálhatjuk innen is; a középkonzolon megtaláljuk a szimpla funkciókat felvonultató infotainment LCD kijelzőt, amely a leglényegesebb infókat optimálisan közvetíti. A felső három, egymás mellé gondolt légvefúvók középső darabja analóg órát rejt, ez jópofa megoldás, illetve hasznos is lehet az utazások során.

Nyilván hosszú távra is javallott nekiindulni a Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip modellel, a 60 liter kapacitású üzemanyagtank remek hatótávot biztiosít. Ez persze nem jelenti azt, hogy a fogyasztás egekbe szökne, kiváltképp, ha autópályázunk az új Suzuki Vitara 1.4 GLX társaságában – ugye utazás alatt pedig legfőképp ezt ildomos értenünk.

Tehát jöhet a túra, a kaland: kényelmes első- és hátsó ülésekkel, viszonylag nagy terekkel (fej, térd, lábterek egyaránt), sok praktikumra hangolt tárolórésszel, zsebbel lett felvértezve a Suzuki Vitara 1.4 GLX, pakolhatóság tekintetében bár nem a legnagyobb, de az alapvető kiegészítőink egészen biztos, hogy el fognak férni a jól megtervezett rakfelületen. Könnyű rakodás, alacsony peremek jellemzők, ráadásul ha netán csak két fővel számolunk, úgy akár 710 literesre is bővíthető a csomagtartó.

Agilis és takarékos lágy hibrid hajtáslánc

A tesztautóba egy 1373 köbcentiméter hengerűrtartalmú, 129 lóerős (5500 RPM), 235 Newtonméteres nyomaték maximummal (már 2000-tól rendelkezésre áll) aggregát került, lágy hibrid rásegítéssel. Jól látszik, hogy a korábbi “szimpla” hajtáshoz képest a benzinmotor teljesítménye 140 lóerőről 129 lóerőre csökkent, viszont nyomatékosabb lett 15 Newtonméterrel. Ténylegesen meglepő élmény, amikor elindulunk, és a korábban a szívó benzinesektől megszokott, visszafogottabnak ható dinamika helyett masszív lendületet kapunk, szokni is kell.

A társított 6 sebességes automataváltó remekül teszi a dolgát, a fokozatokat minimális reakcióidő mellett kapcsolgatja szorgalmasan. Intenzív gyorsításnál érezhető az erőtartalék, az áttételezések közepesen hosszúak, a váltómű észnél van ilyen szituációk esetén is, a fokozatok szépen sorjában jönnek, megtorpanás nélkül. Turbólyuk-érzet szinte nincsen, alacsonyabb fordulatszám-tartományokban talán érzékelhető, de az automataváltó hamar közbelép, és visszaváltással remekül kezeli a folyamatot.

Jó fogyasztási értékeket mutatott fel a Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip a teszthét során: a gyárilag előirányzott városi átlagot sikerült optimalizálnunk, ugyanis kereken 6.3 litert rögzítettünk 100 kilométerre. Országúton, folyamatos 90 kilométer/órás tempónál, 30 kilométer nagyjából sík szakaszon 4.8 liter/100 kilométeres adat született.

Árak

A tesztben szereplő Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip nagyjából 8.5 millió forintért vásárolható meg.

Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip (2021)

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres benzinmotor lágy hibrid rásegítéssel

Lökettérfogat: 1373 cm³

Maximális teljesítmény: 129 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 235 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4175 mm

Szélesség: 1775 mm

Magasság: 1610 mm

Tengelytáv: 2500 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1270 kg

Megengedett össztömeg: 1780 kg

Csomagtartó mérete: 375 liter, 710 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: N/A s (gyári), 10.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.9 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 8.5 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.1 l/100km

Országúti: 5.7 l/100km

Vegyes: 6.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 141 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer Hungary

Utómunka hardver: Acer

2014 Honda CR-V 2.0 AWD: íme, az új projektautónk!

Tulajdonképp csak félig-meddig tekinthetjük magunkénak, ugyanis a tulaj Németországban él, és ott használja a kocsit. Sok esetben viszont Magyarországra látogatnak, és olyankor irány a szerviz, indulhatnak a cserefolyamatok, javítások. Már ha szükséges.

Első körben olajat, szűrőket cseréltünk az autón, valamint kaptunk egy revíziót is a CVH-nál, hogy melyek legyenek azok a kritikusabb részletek, amelyekre ügyelnünk kell. Ez nagyjából 2.5 hónapja zajlott, és akkor Ádámmal, a CR-V tulajával meg is beszéltük, hogy ősszel-késő ősszel bevetjük újra a szervizkört.

Erről viszont a következő cikkünkben írunk majd részletesen; a további szervizeléssel ősrégi partnerünket, a Zöld Autüószervizt bíztuk meg. Ahogyan írtuk is feljebb, az olajcserét, a szűrők cseréjét pedig a CVH végezte el.

Terveink szerint nagyjából negyedévente lesz cikkünk (de olyankor lehet, hogy több is párhuzamosan) a 2014-es Honda CR-V 2.0 AWD-ről.

Együttműködő partnerek: Mercedes-BenzClassic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

1997 Mercedes-Benz S420 W140: cseréljük a kormányösszekötőket, a Mercibolt.hu küldte is az alkatrészeket

Még korábban kiderült, hogy a bal oldali kormányösszekötő gömbfej enyhén lóg projektautónkon, az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140-en. Egy rövid CVH-revíziót követően kiderült, mire is lesz szükség a mutatványhoz. Mint mindig, most is a Mercibolt.hu biztosította számunkra az alkatrészeket.

Nézzük is a listát:

  • Bal oldali kormányösszekötő, 2 gömbfejjel (A1403300003), Lemförder
  • Jobb oldali korányösszekötő, 2 gömbfejjel (A1403300003), Lemförder
  • Középső kormányösszekötő rúd, 2 gömbfejjel (A1404600805)
  • Kormány lengéscsillapító rúd (A1404630332), Mercedes gyári
  • Segédkar javító szett (A1404600819), FEBI Bilstein

Mint ahogyan az látható is, az alkatrészek java nem gyári Mercedes. Szimplán azért, mert nem rendelhető jelenleg eredetiben a kormányösszekötő szett (kivéve a lengéscsillapítót). Ugyanakkor az is egyértelmű, hogy a Lemförder maga a gyári alkatrészbeszállító, az is volt anno, úgyhogy végeredményben gyári Mercedes alkatrészeket kaptunk így is, gyári Mercedes cikkszámok nélkül. Annyi baj legyen.

Tehát megvan minden ahhoz, hogy az 1997-es W140-es megújuljon a kormányösszekötőket tekintve. Már csak az maradt hátra, hogy a megfelelő szervizhátteret megtalálhassuk, alapvetően az alkatrészek beszerelése utáni futóműállítás tekintetében. Természetesen minden részletet megírunk azonnal, ahogy lezajlottak az események.

Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

Szél- és vízenergia hasznosítása az Északi sarkkör közelében: a BMW Group zöldenergiával és hidrogénnel előállított acél beszerzését tervezi

A BMW Group továbbra is elkötelezett az éghajlatvédelem mellett és módszeresen törekszik foganatosítani azon célját, hogy károsanyag-kibocsátását már beszállítói hálózata forrásaiban is jelentős mértékben csökkentse.

A vállalatcsoport úgy tervezi, hogy sorozatgyártási folyamataihoz 2025-től olyan, akár 95 százalékkal alacsonyabb emisszió mentén előállított acélt fog beszerezni, amely nem igényel fosszilis erőforrásokat, így például szenet sem. A BMW Group erre vonatkozóan most megállapodást kötött a svédországi H2 Green Steel startup vállalattal, amely az acél előállításához kizárólag hidrogént és megújuló energiákból származó zöldenergiát használ. Kiváltképp energiaigényes előállítási folyamatai miatt az acélgyártás a globális károsanyag-kibocsátás egyik legfőbb forrásának számít.

„Célunk, hogy 2030-ra mintegy kétmillió tonnával csökkentjük acélbeszállítói hálózatunk károsanyag-kibocsátását, amelyhez a hidrogénnel és zöldenergiával előállított acél beszerzése döntő mértékben járulhat hozzá” – mondta Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja. „Az acél nélkülözhetetlen alapanyag az autógyártásban, és nem lesz kevésbé fontos a jövő járműgenerációi számára sem. Azon innovatív technológiák, amelyek lehetővé teszik a gyakorlatilag emisszió-mentes acélgyártást, jelentős mértékben hozzájárulhatnak ahhoz, hogy képesek legyünk csökkenteni acélbeszállítói hálózatunk károsanyag-kibocsátását” – tette hozzá.

Zárt alapanyag-körforgás

A BMW Group és az H2 Green Steel a zöldenergia hasznosításával előállított acél beszállítása mellett egy zárt alapanyag-körforgás kialakításáról is megállapodott: az H2 Green Steel visszaszállítja magához a bajor prémiummárka sorozatgyártási folyamatai során, például az ajtók kikönnyítésekor keletkező lemezmaradványokat, amelyeket újra feldolgoz és az üzemekbe új acéltekercsekként szállítja vissza. A gazdasági körforgás égisze alatt a nyersanyagok így többszörösen felhasználhatók maradnak, a természet erőforrásai pedig megóvhatók. Mivel előállításához kevesebb energia szükséges, a másodlagos acél az elsődleges anyaghoz képest átlagosan 50-80 százalékkal csökkenti a károsanyag-kibocsátást.

A BMW Group már most is 20-100 százalék közötti arányban használ másodlagos acélt járműveiben, ezt az arányt pedig a jövőben még tovább növeli. A BMW Group Európában működő présüzemei évente több mint félmillió tonna acélt dolgoznak fel.

Ideális helyszín Észak-Svédországban

Az H2 Green Steel az észak-svédországi Norrbotten tartományban, az Északi sarkkör közelében építi acélgyártó üzemét. A régió főként rénszarvasairól és a szemkápráztató sarki fényről ismert, emellett azonban kiváló minőségű vasércet és megújuló energiaforrásokból, így például víz- és szélenergia hasznosításával előállított energiát is kínál, amelyekhez kulcsfontosságú tengeri kikötő és több generáció óta halmozódó acélgyártási szaktudás is társul.

A hagyományos, kokszra támaszkodó acélgyártási eljárásokkal szemben az H2 Green Steel zöldenergia hasznosításával előállított hidrogént használ a vasoxid oxigénjének eltávolítására. A vasérc eme közvetlen redukciója során szinte egyáltalán nem keletkezik szén-dioxid, csupán víz, a jövőbe mutató folyamat károsanyag-kibocsátása így a hagyományos eljárásénál mintegy 95 százalékkal kisebb. Kifejezetten erre a folyamatra épített hidrogénerőművét – amely a régió területéről származó vizet és zöldenergiát hasznosítja – a vállalat közvetlenül az acélgyártó üzembe integrálja majd. Az H2 Green Steel a gyártási folyamat többi fázisában is helyben előállított zöldenergiát használ.

2024-től a BMW Group ugyanebből a régióból szerzi be a Northvolt akkumulátorcelláit

A svédországi Northvolt vállalat, amely hálózatról tölthető autókhoz fejleszt és gyárt akkumulátorcellákat, szintén kihasználja az észak-svédországi régióban rejlő zöldenergia-potenciált. 2018-ban a bajor prémiumgyártó és a Northvolt akkumulátorcella-fejlesztésre irányuló együttműködésbe kezdett, majd tavaly a két vállalat egy hosszútávra szóló akkumulátorcella-beszállítási megállapodást is aláírt, amelynek értelmében 2024-től az akkumulátorcellákat a Northvolt észak-svédországi Skellefteå városában épülő gigagyárában fogják gyártani. A vállalat az akkumulátorcellák gyártásához kizárólag helyben előállított, szél- és vízenergia hasznosításából származó zöldenergiát használ majd.

A Neue Klasse modellgeneráció új mércét állít fel

2025-től a BMW Group a Neue Klasse modellgeneráció műszaki alapjain rendezi újra évtizedek óta sikeresen bővülő modellpalettáját. A Neue Klasse modellgeneráció három fő alappillére támaszkodik: egy teljesen újratervezett informatikai és szoftverszisztémára, a nagyteljesítményű elektromos hajtáslánc-technológiák és akkumulátorok új generációjára, valamint a modellek teljes életciklusát felölelő, radikálisan kimagasló fenntarthatósági szintre. Mindezen kvalitások egy olyan átfogó járműszerkezetben egyesülnek, amelyet kompromisszumok nélkül a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák sajátosságaihoz optimalizáltak és amely új mércét állít fel a digitalizáció és az elektromos mobilitás területén – a jövő járműgenerációiban is garantálva a BMW által fémjelzett, hamisítatlan vezetési élményt.

Intenzív elköteleződés a környezetvédelmi és társadalmi normák mellett

A ResponsibleSteel nonprofit szervezet égisze alatt a BMW Group a környezetvédelmi és társadalmi normák kialakításában, illetve betartatásában is aktív szerepet vállal, a bányáktól kezdve teljes értékláncára vonatkozóan. Az acélipar üzemeire kidolgozott fenntarthatósági szabványt 2019-ben egy több érdekelt fél közreműködésével zajló folyamat részeként tették közzé, a jövőbeni működés alapját képezve. A ResponsibleSteel az acélipar első globális méretű, több érdekelt felet érintő szabványa és hitelesítési kezdeményezése.

Guinnes rekord: 1360 km emmissziómentes kilométert tett meg egyetlen tankkal a Toyota Mirai

A 2021-es Toyota Mirai hivatalos GUINESS VILÁGREKORDOT állított fel a hidrogénhajtású üzemanyagcellás járművel utántöltés nélkül megtett legnagyobb távolság megdöntésével. A Mirai a rekorddöntés során egy mindössze 5 perces hidrogén-utántöltés után Dél-Kaliforniában 1360 kilométert tett meg, amire korábban még sosem volt példa. A Ward’s Automotive 10Best Engine & Propulsion Systems rangsorának első helyezettje ezzel egy egészen új mérföldkövet tett le az emissziómentes járművek hatótávolságának terén. A modell egyébiránt már Magyarországon is elérhető.

A Toyota Mirai, a világ első sorozatgyártású hidrogén üzemanyagcellás elektromos autójának első generációja még 2014-ben debütált, a második generáció pedig idén mutatkozott be, és azóta újabb és újabb hatótávolsági rekordokat dönt. A hivatalos rekordkísérletet a Guiness World Records szervezete szoros figyelemmel követte, betartva szigorú szabályaikat és dokumentációs eljárásaikat. A 2021. augusztus 23-án és 24-én zajló, hatékonyságra koncentráló útján a Mirai fogyasztást produkált, miközben csupán tiszta vizet bocsátott ki, mint melléktermék. Michael Empiric, a GUINESS WORLD RECORDS munkatársa az út kezdetén és végén is plombával hitelesítette a Mirai hidrogéntartályát. A hatékony vezetés terén profi Wayne Gerdes és Bob Winger másodpilóta részvételével zajló rekordkísérlet 2021. augusztus 23-án, hétfőn kezdődött a Toyota kaliforniai Gardenában található üzemanyagcellás fejlesztőközpontjától, a Toyota Technical Center (TTC) épületétől. A páros dél felé indult San Ysidróba, majd onnan északra, Santa Barbara irányába vezetett az útjuk, a Malibu Beachen és a Pacific Coast Highwayen keresztül. Aznap este 761 kilométer megtétele és mindössze két vezetőcsere után visszatértek a TTC-hez.  Másnap, 2021 augusztus 24-én a környéken köröztek, így további 599 kilométert megtéve – beleértve a reggeli és délutáni csúcsforgalmakat a Los Angelest és Orange Countyt összekötő autópályán –, egészen addig, amíg ki nem ürült a Mirai hidrogéntartálya, és vissza nem vitorláztak a TTC-hez. Összesen 1360 kilométert tettek meg, aminek Empiric is tanúja volt.

Mint a GUINNESS WORLD RECORDS bírája, az elmúlt 10 évben számos hihetetlen rekordkísérletnek voltam tanúja, beleértve sok távolsági csúcsot is.” – avat be Empiric. „A Toyota Mirai által egyetlen feltöltéssel megtett út kiváló példája annak, hogy mekkora lehetőség rejlik az üzemanyagcellás elektromos technológiában. Ez a technológia és a Toyota tervezőinek zsenialitása egy történelmi pillanatot eredményezett.”

Az út végére a Mirai 5,65 kilogramm hidrogént használt fel, és 12 hidrogénkút mellett haladt el utántöltés nélkül. A Mirai nagyrészt csúcsforgalomban, 18 és 28 Celsius fok közötti hőmérsékleten teljesített a küldetését.  Az autó egyetlen gramm széndioxidot sem bocsátott ki, holott ugyanezen a távon egy átlagos belső égésű erőforrással ellátott jármű körülbelül 300 kilogramm széndioxidot juttatna a levegőbe. A mérföldkőnek számító eredményt olyan pilóták érték el, akik szakértői a hatékony vezetésnek, és képesek voltak az adott időjárási és közlekedési körülményekhez igazítani a Mirai teljesítményét. Emellett néhány alapvető vezetési tippet is alkalmaztak az üzemanyag-hatékonyság elérése érdekében, amelyeket bárki gyakorolhat. Ilyen például a kötelező karbantartások elvégzése vagy épp a gumiabroncsok nyomásának beállítása. Egy rosszul hangolt erőforrás több üzemanyagot használ fel, amely természetesen hatással van az üzemanyag-hatékonyságra, míg a lapos gumiabroncsok rontják az üzemanyag-hatékonyságot. Érdemes emellett kerülni a hirtelen gyorsításokat és lassításokat, valamint a túlzottan nagy sebességet. Sokat spórolhatunk emellett a mechanikus és elektronikus berendezések működésének mint például a légkondicionáló intenzitásának csökkentésével. Érdekesség, hogy a vadonatúj Mirai rendelkezik vezetési-üzemmódválasztóval, amelynek ECO beállítása a hatékonyságra helyezi a hangsúlyt, és ennek megfelelően optimalizálja a légkondicionálót. Emellett, ahogyan a Toyota hibridekben, a rendszer képes megtanulni a sűrűn használt útvonalakat, ezzel optimalizálva a töltést és fogyasztást, illetve maximalizálva az üzemanyag-hatékonyságot és hatótávolságot.

A1405400282 biztosítékdoboz fedelének tisztítása az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140-en

Tisztítás alatt most a következőket kell érteni: matrica-maradványok eltávolítása, majd szilikonos lekezelés.

Bár sajnos az A1405400282 cikkszámú műanyag fedlapról nem sikerült teljes egészében (egyelőre) eltávolítani a valamikori ragasztómaradványokat, azért sokkal illusztrisabb lett, mint amilyen volt.

A procedúrához a korábbi, kapcsolódó cikkünkben már bemutatott Rhütten gyártmányú remek matrica- és ragasztóeltávolító spray-t vetettük be. Ez a termék több ízben bizonyított, legutóbb szintén a W140-esen fellelhető már rég oda nem illő ragasztófoltokat irottuk ki vele a motortér pereméről.

Rhüttenék spray-e most sem hazudtolta meg önmagát, ugyanis a biztosítékdoboz fedlapjáról majd’ 100 százalékig eltávolította a ragasztómaradványokat. Bár nem igazán tudjuk, mit ragaszthattak anno a műanyagra, de az tény, hogy masszív réteget képezett a feületen, hiszen több, mint negyed órányi dörzsölés után sem sikerült leszedni a foltot teljesen.

Úgyhogy biztosan nekifutunk még legalább egyszer a folyamatnak, hogy ténylegesen tiszta felületet kapjon az A1405400282 műanyag fedél.

Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle HungaryVictor’s CustomsZöld AutószervizMerciBolt.huHankook Tire MagyarországULOLoctite (Henkel Adhesives)Olajshop.hu

Fotó: Autóaddikt

Utómunka: Acer

LEGFRISSEBB

Stephen King Christine-je Los Angelesben várja rajongóit

0
A Petersen Automotive Museum falai között telnek Christine, a legendás 1958-as évjáratú Plymouth Fury dolgos hétköznapjai. Teljes cikk: New York Online https://www.newyorkonline.hu/christine-az-1958-as-plymouth-fury-la-ben-pihen/

TESZTJEINK