AutóAddikt Autóteszt Suzuki Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip – fullextrás favorit

[TESZT] Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip – fullextrás favorit

Újra frissült a Vitara-paletta: alapvetően most nem a küllem újult meg, sokkal inkább a belső tálalásra lett helyezve a hangsúly. S alapvetően túl azon, hogy a tesztelt Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip minden földi jót felsorakoztatott, a hajtáslánc aratta, aratja le a babérokat.

A lágy hibrid 1.4 literes benzinmotort tartalmazó hajtáslánccal egy olyan szegmens felé nyit a Suzuki, konkrétan a Vitara modellpalettán, amire már kifejezetten nagy szükség mutatkozik, hiszen a környezettudatosság jegyében mind több márka voksol a mild hajtások mellett.

Bár folyamatosan csiszolgatjál a külsőt és a belsőt, inkább most az utóbbit érinti

Mielőtt belemerülnénk a hajtás és a menettulajdonságok részletezésébe, nézzük, mennyiben tér el, vagy inkább hasonlít a 2021-es Suzuki Vitara külseje a hagyományos értelemben vett elődeitől, elődeihez. Mert eltér, bár a szakavatottabbak, vagy a minden részletre odafigyelők lesznek ezúttal is előnyben, ugyanis lehet, hogy hétköznapi(bb) szemlélőnek nem tűnik fel az egetverő különbség. Az orr újragondolásával a tervezők ismét átírták a frontrész lényegét, 3-3 lamellából áll össze a képlet, némi mattabb krómberakással, középen a Suzuki logójával.

A tényleges levegőáramoltatási feladatokat az orr szpoilerezésén kialakított alsó traktus adja. Amúgy létezik ügyes ötvözte a praktikumnak a tetszetős megjelenéssel, hiszen a karosszéria árnyalatától eltérő dizájnelemekkel felturbózott összhatás is létezik – konfiguráció kérdése.

Sokféle konfigurálási lehetőség létezik tehát a Suzuki Vitara megjelenésének testre szabására is, jelen tesztautó esetében alapvetően a felület egyszínű tónust kapott, beleértve a tükrök burkolatát is. Oldalnézetből jól látszik a nagyra húzott beltér megléte a 2500 milliméteres tengelytáv végett, a 17 col átlós kerekek pedig arányosan illeszkednek a 1610 milliméteres, SUV-s magassághoz (a felnik rendkívül ízléses formatervet kaptak).

Alaphangon 375 liter kapacitású csomagteret rejt a hátsó, ötödik ajtó, itt a jelleg megmaradt a korábbi – persze ez helyénvaló, hiszen nem beszélünk egyelőre faceliftről.

Továbbra is kvalitást!

A Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip utaskabinja hozza az elvárt szintet, jó minőségű alapanyagokkal találkozhatunk, bár a déja vu állandósul, ha például a kormánykerékre, vagy a mögötte elhelyezkedő központi műszeregységre fókuszálunk.

A kormány keresztküllőire némi kényelmi funkciót szolgáló gomb applikálásra került, tehát a tempomatot, és/vagy a hangrendszert adjusztálhatjuk innen is; a középkonzolon megtaláljuk a szimpla funkciókat felvonultató infotainment LCD kijelzőt, amely a leglényegesebb infókat optimálisan közvetíti. A felső három, egymás mellé gondolt légvefúvók középső darabja analóg órát rejt, ez jópofa megoldás, illetve hasznos is lehet az utazások során.

Nyilván hosszú távra is javallott nekiindulni a Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip modellel, a 60 liter kapacitású üzemanyagtank remek hatótávot biztiosít. Ez persze nem jelenti azt, hogy a fogyasztás egekbe szökne, kiváltképp, ha autópályázunk az új Suzuki Vitara 1.4 GLX társaságában – ugye utazás alatt pedig legfőképp ezt ildomos értenünk.

Tehát jöhet a túra, a kaland: kényelmes első- és hátsó ülésekkel, viszonylag nagy terekkel (fej, térd, lábterek egyaránt), sok praktikumra hangolt tárolórésszel, zsebbel lett felvértezve a Suzuki Vitara 1.4 GLX, pakolhatóság tekintetében bár nem a legnagyobb, de az alapvető kiegészítőink egészen biztos, hogy el fognak férni a jól megtervezett rakfelületen. Könnyű rakodás, alacsony peremek jellemzők, ráadásul ha netán csak két fővel számolunk, úgy akár 710 literesre is bővíthető a csomagtartó.

Agilis és takarékos lágy hibrid hajtáslánc

A tesztautóba egy 1373 köbcentiméter hengerűrtartalmú, 129 lóerős (5500 RPM), 235 Newtonméteres nyomaték maximummal (már 2000-tól rendelkezésre áll) aggregát került, lágy hibrid rásegítéssel. Jól látszik, hogy a korábbi “szimpla” hajtáshoz képest a benzinmotor teljesítménye 140 lóerőről 129 lóerőre csökkent, viszont nyomatékosabb lett 15 Newtonméterrel. Ténylegesen meglepő élmény, amikor elindulunk, és a korábban a szívó benzinesektől megszokott, visszafogottabnak ható dinamika helyett masszív lendületet kapunk, szokni is kell.

A társított 6 sebességes automataváltó remekül teszi a dolgát, a fokozatokat minimális reakcióidő mellett kapcsolgatja szorgalmasan. Intenzív gyorsításnál érezhető az erőtartalék, az áttételezések közepesen hosszúak, a váltómű észnél van ilyen szituációk esetén is, a fokozatok szépen sorjában jönnek, megtorpanás nélkül. Turbólyuk-érzet szinte nincsen, alacsonyabb fordulatszám-tartományokban talán érzékelhető, de az automataváltó hamar közbelép, és visszaváltással remekül kezeli a folyamatot.

Jó fogyasztási értékeket mutatott fel a Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip a teszthét során: a gyárilag előirányzott városi átlagot sikerült optimalizálnunk, ugyanis kereken 6.3 litert rögzítettünk 100 kilométerre. Országúton, folyamatos 90 kilométer/órás tempónál, 30 kilométer nagyjából sík szakaszon 4.8 liter/100 kilométeres adat született.

Árak

A tesztben szereplő Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip nagyjából 8.5 millió forintért vásárolható meg.

Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip (2021)

Motor

Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres benzinmotor lágy hibrid rásegítéssel

Lökettérfogat: 1373 cm³

Maximális teljesítmény: 129 LE @ 5500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 235 Nm @ 2000 ford./perc

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 6 fokozatú automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4175 mm

Szélesség: 1775 mm

Magasság: 1610 mm

Tengelytáv: 2500 mm

Első gumik mérete: 215/55 R17

Hátsó gumik mérete: 215/55 R17

Tömeg, üresen: 1270 kg

Megengedett össztömeg: 1780 kg

Csomagtartó mérete: 375 liter, 710 literig bővíthető

Üzemanyagtartály mérete: 60 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 200 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: N/A s (gyári), 10.2 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 7.9 l/100 km

Országúti: 5.9 l/100 km

Vegyes: 8.5 l/100km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 7.1 l/100km

Országúti: 5.7 l/100km

Vegyes: 6.2 l/100km

CO2 kibocsátás: 141 g/km

Bővebb információ a Suzuki hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer Hungary

Utómunka hardver: Acer

HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, dizájn
89 %
Kialakítás
88 %
Komfort
88 %
Teljesítmény
89 %
Kezelhetőség
90 %
Anyagminőség
87 %
Biztonság
88 %
Ár-érték arány
87 %
Előző cikk2014 Honda CR-V 2.0 AWD: íme, az új projektautónk!
Következő cikkMagyarországon is bemutatkozott az új Ford S-MAX és Ford Galaxy Hybrid