AutóAddikt Bemutatók Ford Magyarországon is bemutatkozott az új Ford S-MAX és Ford Galaxy Hybrid

Magyarországon is bemutatkozott az új Ford S-MAX és Ford Galaxy Hybrid

Gyors, instant sajtóesemény keretein belül mutatta be a Ford magyarországi képviselete a teljesen megújult Ford S-MAX Hybrid, illetve Ford Galaxy Hybrid modelleket.

A prezentáción minden szükséges részlet elhangzott, s most rendhagyó módon nem sajtóút, hanem személyes, több napos menetpróba keretein belül próbálhattuk az újragondolt családi SUV-ket. Az Autóaddikt szerkesztősége egy Galaxy Hybrid-et vitt majd’ 1 hetes próbakörre, mely kapcsán tapasztalatainkat egy gyorsteszt-cikkbe gyűjtjük össze.

Most pedig nézzük a részleteket a vadonatúj Ford S-MAX Hybrid és Ford Galaxy Hybrid modellekről!

Az új Ford S-MAX Hybrid (a sportos egyterű, ami egyszerre kínál hét ülést, és a full hybrid hajtáslánc kifinomultságát, gazdaságosságát és kényelmét) immár megrendelhető az európai Ford márkakereskedésekben.

A Ford tervezői innovatív mérnöki megoldásokkal úgy építették be a takarékos benzines-elektromos hajtást az S-MAX karcsú karosszériájába, hogy nem csorbult az autó térkínálata, rugalmassága és egyedülállóan sportos vezetési élménye – ugyanakkor az új modellváltozat több mint 10 százalékkal alacsonyabb CO₂-kibocsátással (NEDC) működik, mint az azonos teljesítményű EcoBlue dízelmotoros verzió.

A 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, 1,1 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorból, elektromotorból és a Ford legújabb fejlesztésű teljesítménymegosztó váltóművéből álló hajtáslánc úgy kínál lendületes és relaxált autózást az aktív családok számára, hogy közben jelentős mértékben csökkenthetik az utazásukkal járó CO₂-kibocsátást. Az elektromotor intelligensen támogatja a benzinmotor munkáját, mérsékelve annak üzemanyag-fogyasztását, sőt a forgalmi helyzettől függően az autó – rövidebb szakaszokon – át is vált a csendesen működő elektromos hajtásra.

Az akkumulátor töltéséről a benzinmotor, illetve a lassítás és fékezés közben működő energiavisszanyerő töltési technológia gondoskodik. Mivel az autót sosem kell külső áramforrásról feltölteni, az S-MAX Hybrid tökéletesen alkalmas a családi használatra, hiszen mindig útra készen áll.

A stílusos S-MAX Hybrid a modell jól ismert sportos külső megjelenését, illetve praktikus és rugalmasan variálható utasterét kínálja. A könnyen átrendezhető ülések és csomagtér különféle kombinációinak köszönhetően az első üléssor mögött akár 2200 liternyi rakodótér is kialakítható. Az aktív pihenést választó családok hasznosnak találják majd a (kiviteltől függően) 1560 és 1750 kg közötti vontatási kapacitást. 3

“Az S-MAX az eredeti sportos egyterű, és most már tisztán elektromos autózást is kínál, amivel még vonzóbbá válik a vásárlók új generációi számára” – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa személygépkocsi részlegének vezérigazgatója. “Ez a jármű a sportos vezetési élménytől kezdve az egyetlen gombnyomásra síkba dönthető ülésekig számos olyan innovációt kínál, amelyek tökéletesen illenek egy család életstílusához, és mindig is fontos részét képezték az S-MAX vonzerejének. Most pedig mindezt egy takarékos és kifinomult, új hibrid hajtáslánc egészíti ki.”

A Ford kínálatában most először jelenik meg a hétüléses Galaxy full hybrid változata is. Az új Galaxy Hybridben ugyanaz a kifinomult benzines-elektromos hajtáslánc működik, mint az S-MAX modellben, így ez az autó is a dízelekkel vetekedő üzemanyag-fogyasztást kínál.

Elektromos hajtás – kábelek nélkül

Az új S-MAX Hybrid térkínálata és variálhatósága megegyezik a többi öt- és hétüléses S-MAX változattal, mivel a 60 cellás lítiumion akkumulátor ütés-és vízálló háza a csomagtér padlója alatt kapott helyet.

Az 1,1 kWh teljesítményű akkumulátor-csomag vízhűtést kapott, ami lehetővé tette, hogy a cellákat egymáshoz közel, helytakarékosan rendezzék el. A kifejezetten ehhez a változathoz tervezett, kettős kivezetésű kipufogórendszer körülöleli az akkut, így az jól elfér alul. Ez az elrendezés lehetővé teszi, hogy az S-MAX csomagtere majdnem 1 méter magas és (a hátsó kerékjáratok között) több mint 1 méter széles legyen. Az autó még a hét ülés kihasználása mellett is 285 liternyi poggyászt képes elszállítani.

Az elektromos hajtás a legkifinomultabb vezetési élményt kínálja az S-MAX tulajdonosának. A regeneratív féktechnológia az egyébként veszendőbe menő mozgási energia 90 százalékát is képes elektromos árammá alakítani, amit az akkumulátor tárol. Ez az energia táplálja az elektromotort, ami elinduláskor önállóan, zajtalanul hajtja meg az első kerekeket. Rövidebb távokon – különösen a városi forgalomban – ugyanez a motor tisztán elektromos hajtásra is képes, és ilyenkor az autó csendesen, nulla károsanyag-kibocsátással halad. Az akkumulátor vízhűtése miatt nincs szükség hűtőventilátorokra, ami tovább mérsékli a kabin zajszintjét.

Emellett az elektromotor a benzinmotorral együttesen is működik, amelynek üzemanyag-fogyasztása így csupán 6,4 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 146-147 g/km a WLTP-szabvány szerint mérve4, vagyis az S-MAX Hybrid az EcoBlue dízelmotorhoz képest is versenyképes alternatívát jelent.

A 190 lóerős hajtáslánc 9,8 másodperc alatt gyorsít 0-100 km/órás tempóra. A zökkenőmentes, lineáris gyorsulás jól illik az S-MAX sportos karakteréhez; az egyenletes teljesítmény-leadást hatásosan támogatja az újratervezett elektromotor-generátor vezérlőegység, ami észrevétlenül vált a tisztán elektromos, a hibrid és a benzines hajtás között.

A full hybrid modell Ford-fejlesztésű teljesítménymegosztó váltóműve a még sportosabb vezetési élmény érdekében szimulált fokozatváltási funkciót is kínál. Ez a technológia automatikusan a jármű sebességváltozásaihoz igazítja a motor fordulatszámát.

A menetfokozat egy stílusos és ergonomikus forgókapcsolóval választható ki; ezen egy külön üzemmód is található, amely vontatáskor vagy lejtőn haladva felerősíti a motorfékhatást, így kényelmesebb az autó vezetése, ráadásul az energia-visszanyerés hatékonysága is maximális. A fejlett hajtásláncnak köszönhetően az ötüléses S-MAX Hybrid akár 1750 kilogrammos tömeg vontatására is képes; a hétüléses változat esetében a vontatási kapacitás 1560 kg. 3

Stresszmentes vezetést biztosító technológia

A 10 colos digitális műszerfali kijelzőn megjelenő intuitív megoldások segítik a vezetőt abban, hogy figyelemmel kövesse és csökkentse az autó üzemanyag- és energiafogyasztását. Ilyen például a Fékezési Segéd, ami arra ösztönzi az autóst, hogy fokozatos fékezéssel a lehető legtöbb energiát nyerje vissza, vagy az EV Segéd, ami megmutatja, hogy az autó mikor halad elektromos vagy hibrid hajtással.

Az alapáron kínált FordPass Connect beépített modem segítségével az S-MAX olyan WiFi-hotspottá válik, ami akár tíz, kompatibilis mobileszköz számára biztosít vezeték nélküli csatlakozást. A navigációs rendszer Live Traffic frissítései az útvonaltervezést gyorsabbá, az utazás pedig stresszmentesebbé varázsolják. 6

Mindemellett a FordPass Connect olyan, távolról is vezérelhető szolgáltatásokat is kínál a FordPass mobil alkalmazásonkeresztül, mint az Ajtózárás/nyitás, a Járműállapot vagy a Járműkereső. A technológia arra is képes, hogy figyelmeztesse a vezetőt az úton kialakult veszélyes helyzetekre, még akkor is, ha azok pillanatnyilag nem láthatók egy útkanyarulat vagy egy másik jármű takarása miatt. 8

A vezető és az első utas komfortjáról a Trend és a Titanium modellekben olyan, 18 irányban állítható ülések gondoskodnak, amelyek maximális megtámasztást biztosítanak. Az ülések kiváló ergonómiáját az Egészségesebb Hátakért kampányt szervező legnevesebb gerinc-specialista intézet, az Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) minősítő pecsétje igazolja. Ugyanakkor az S‑MAX Vignale Hybrid modellváltozat felszereltségi listáján a fűthető/hűthető, 10 irányban állítható, masszázs-funkcióval kiegészített vezető- és első utasülés is szerepel.

A második sor mindegyik ülésén Isofix bekötési pontok találhatók a gyermekülések biztonságos rögzítéséhez. A második és harmadik sor Easy Fold technológiája segítségével könnyen bővíthető a tér, mivel az ülések a csomagtéri kezelőpanel gombjainak megnyomásával  egyenként is síkba dönthetők. Az autóhoz kézhasználat nélküli csomagtérajtó-nyitás is rendelhető, így a pakolás akkor is egyszerű, ha az ember mindkét keze tele van bevásárló szatyrokkal, csomagokkal vagy egy babakocsival.

Galaxy Hybrid: utazzon első osztályon!

Mostantól az új Ford Galaxy Hybrid is kapható, amit ugyanaz a 190 lóerős benzines-elektromos technológia hajt, mint az S-MAX Hybridet.

A hét személy számára már alapáron első osztályú utazási élményt kínáló, Trend, Titanium és V-Line kivitelekben megrendelhető Galaxy Hybrid üzemanyag-fogyasztása 6,5 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 148-149 g/km a WLTP-szabvány szerint mérve, és az autó 10,0 másodperc alatt gyorsul állórajttal 100 km/órás sebességre. 3

Ahogy az S-MAX Hybrid, a Galaxy Hybrid is ugyanolyan praktikus jármű, mint a modellcsalád többi tagja: az első és második üléssorban a fejtér több mint 1 méter, a csomagtér 2339 literig bővíthető az első ülések mögött, sőt még akkor is 300 literes, ha mind a hét ülés a helyén van. 2

“Az új S-MAX Hybrid és a Galaxy Hybrid csupán kettő abból a 17 elektromos hajtásláncú Fordból, amelyeket még idén bevezetünk Európában” – nyilatkozta de Waard. “Kínálatunkban a mild hibridektől kezdve a tisztán elektromos hajtásig sokféle megoldás szerepel, így minden vásárlónk megtalálhatja az életstílusához leginkább illő modellt.”

Az S-MAX Hybrid és a Galaxy Hybrid – akárcsak lítiumion-akkumulátoraik – a vállalat spanyolországi Valencia üzemében készülnek.

HIRDETÉS
Előző cikk[TESZT] Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip – fullextrás favorit
Következő cikk[TESZT] Ford Galaxy Hybrid 2.5 FHEV – a klasszikus családi csapatszállító