A pozitív visszajelzések és a hatalmas érdeklődés nyomán a Toyota fontolóra vette, hogy magánvásárlók számára is elérhetővé tegye a klasszikus Land Cruiser haszonjármű elektromos üzemre átalakított változatát.
Az év elején szenzációszámba ment a hír, hogy a világ legnagyobb bányavállalata, a tavaly 42,9 milliárd USD éves bevételt regisztráló brit-ausztrál BHP a Toyota Australiával karöltve fontos kísérletbe fogott.
Ennek keretében azt vizsgálják, elektromos üzemre átépített Toyota Land Cruiser 79 platós haszonjárművekkel kiválthatnák-e a BHP tárnáiban jelenleg szolgálatot teljesítő, azonos típusú, de 4.5 literes V8-as dízelmotorral szerelt járműveket.
Korábban egy független vállalkozás, a Voltra már tett erre irányuló kísérletet, és az általuk emissziómentesített LC79 szintén népszerűnek bizonyult szakmai körökben. A hatalmas különbség, hogy ezúttal az autógyártó helyi képviselője felügyeli (és fogja felügyelni) az átalakítást.
Ez azt jelenti, hogy a munka minden eleme a Toyota magas minőségi elvárásai szerint, illetve az autógyártó tudásbázisának felhasználásával valósul meg, ami garanciális és ügyfélkezelési szempontból jelentős előny a Toyoták megingathatatlan minőségéhez szokott ügyfél számára.
A Toyota és a BHP több mint húsz éve dolgozik együtt, az együttműködés során mindig is kiemelt figyelmet szenteltek annak, hogy minél hatékonyabban csökkentsék a társaság működésének károsanyag-kibocsátását, a napi tevékenységek gázolaj-függőségét. A BHP nagy reményeket fűz a Toyotával közös fejlesztéshez, amivel 2030-ra 30 százalékkal mérsékelni kívánják működésük környezeti terhelését.
Noha az elektromos Land Cruiser projekt még épp csak az elején tart, a Toyota Australia terméktervezésért és -fejlesztésért felelős igazgatója, Rod Ferguson máris hatalmas lehetőséget lát az autóban. Egy ausztrál autós lapnak adott interjújában elmondta, akár már rövidtávon sem elképzelhetetlen, hogy bárki számára elérhetővé tegyék a gyári minőségű átalakítást. „Ha a BHP-vel végzett kísérlet sikeresnek bizonyul, első ügyfeleink vélhetően más hasonló profilú vállalatok lesznek, de több mint valószínű, hogy pár éven belül akár a közutakon is találkozhatunk majd az emissziómentesen közlekedő Land Cruiser 79-esekkel.”
                




![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)


































![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


