AutóAddikt Autóteszt BMW BMW M440i xDrive Cabrio – mindent a maradéktalan szabadságérzetért

[TESZT] BMW M440i xDrive Cabrio – mindent a maradéktalan szabadságérzetért

A BMW-nél mindig is értettek a tálaláshoz. Ami persze a külcsínt és a belbecset is remekül egybefogja, azok kettősségét kitűnően prezentálja. A BMW M440i xDrive Cabrio pontosan az, aminek látszik, és amiért választják a vásárlók. Teszt.

Tudjuk, hogy a 3-as széria M-variánsa a 4-es M, kiváltképp a kabrió megoldások terén a BMW-nél. Ugyanakkor némi kategória-béli különbség azért akad egy 3-as és egy 4-es széria közt, no meg a kupésítás a legfőbb indok, ha valaki a 4-es felé kacsintgat. Gondoljunk csak az M3-as Competition-re, ott négy ajtóval gazdálkodtunk, meg az egész kompaktabbnak hatott minden téren. Ráadásul az M3 megfelelője az M4, ami nem egyenlő egy M440i-vel.

Remélhetőleg nem zavartuk össze teljesen olvasóinkat, nem ez volt a cél. A BMW M440i xDrive Cabrio tehát egy lágyabb M-es kivitel, rettentően sportos tálalással, de inkább amolyan túraautós kivitelt kell vizionálni. S nem csak vízió, maga a valóság: a tesztelt M440i ténylegesen adja azt, ami elvárható manapság ebben a kategóriában.

Nem kell a szomszédba menni a masszív sportosság végett

Már a küllem is sportosságra csábít, hívogat. Bár szerintünk az újragondolt frontrész, konkrétan a gigantikus vesepár annyira nem megkapó (ízlés kérdése persze), viszont az is igaz, hogy a karakterisztikát, s magát a BMW sportos életérzését remekül kiemeli, hangsúlyozza. Az M-packet révén a beömlők, vonalvezetések is igencsak élcesek, maszkulin irányba viszik a küllemábrázolást; a morcosra húzott fényszórók pedig csak szilárdítják ezt a szellemiséget.

Leengedett tetővel az oldalnézet már-már a komplex homologíitás határait súrolja, mi több: építkezik is belőle rendesen. Letisztult felületekkel, szögegyenes övvonallal domborít a BMW M440i xDrive Cabrio, higy aztán az egységet apránként törje meg a képzeletbeli C-oszoptól kissé felfelé ívelő csomagtér-ív. Természetesen a hátsó lámpák rajza beletüremkedik az oldalvezetésbe, alaposan kihúzva a széleket, hogy aztán remekül beleolvadhasson a far kialakításába.

Bár a BMW nem kimondottan érzi úgy, hogy a bevált formavilághoz, formatervhez hozzá kellene nyúlni (ami nem is baj), mégis a BMW M440i xDrive Cabrio-nál érződik minden négyzetcentiméteren, hogy a formabontó alkotásforma jelen van any arányban. Az imént már említettük a frontrész sajátosságait – viszont a far is markánsan hozza az M-feelinget, a letisztultságot úgy, hogy meghagyja a tradíciókat is érvényesülni.

Prémiumérzet és tökéletesség

Minden konzervatív megközelítés vonatkozik a BMW M440i xDrive Cabrio enteriőrjére is. Az autó nem sportos, sokkal inkább elegáns, de ott van a GT-jelleg is például az ülések kialakításában. Bár nem kimondott kagylók, de a forma párhuzamos, tökéletesen tartanak oldal- és hosszirányban is, a testreszabhatóság fernséges, az ülő- és hátlapok közepes keménységűek. A kormánykerék fogása a mostani BMW-ktől megszokottan masszív, ergonomikus, a vajbőrbevonat kellemes a tenyérnek, és a kimagaslóan direkt, precíz és egyben a minden aprólékps részletre figyelő kormányzásnak is elmaradhatatlan kiegészítője.

Kissé a vezetőállás felé döntött központi infotainment-egységet kapott a BMW M440i xDrive Cabrio, ami szintén hagyományos, és egyben jól bevált recept alapján bír működni a mai napig. Az LCD mellett sok analóg gomb és kapcsoló segíti a sofőr ténykedését, a dizájn itt is jeles, a tesztautóban alkalmazott színkobók pedig zseniálisan emelik ki az autó belterének karakterét.

Nyilván a hátsó ülések alibiülések itt is – gondolnánk első blikkre. Pedig nem: kettő teljes értékű utazóautós férőhelyet kapunk, megfelelő hosszúságú és szélességű felületekkel. Még akkor sem kell különösebb kompromisszumot kötnünk, ha tetővel utazunk, nyilván a testalkat és testmagasság gátat szab egy bizonyos szinten; a nagyátlagot tekintve viszont teljesen élhető az egész elegy úgy, ahogy van.

A GT-jelleg erőteljes

A BMW M440i xDrive Cabrio origóját a sorhatos, közvetlen befecskendezéses turbómotor adja egyértelműen. 3000 köbcenti lökettérfogat a mai világban már etalonnak számít (sajnos), ráadásul semmilyen hibrid rásegítést sem kapott a hajtáslánc, ami szintén kivételessé teszi az autót. 5500-as percenkélnti fordulaton meg is érkezik a 374 lóerő, 6500-ig a görbe meg is marad egy szinten; a bődületes kereken 500 Newtonméteres forgatónyomaték pedig már 1850-től elrajtol, s eglészen 5000-ig jelen van. Tehát ha lepadlózzuk, szinte instant rendelkezésünkre áll a tolóerő, de olyan szinten, hogy nem is vesszük észre, hogy már a nyolcadik fokozatban járunk, és bőven autópályatempó-tartimányban autózunk. Természetesen a társított 8 fokozatú automata vajpuhén teszi a dolgát, észrevétlenek a fel- és visszaváltások. Azért ha sport pluszba kapcsolunk, jól jönnek a váltófülek a kormány mögött, így az autó viselkedése ténylegesen testreszabható. A visszaváltásokhoz, illetve a felváltásokhoz nem kell megvárni bizonyos RPM-tartományokat, szinte bármilyen fordulat mellett mehet a fokozatok kapcsolgatása.

Sajnos vagy nem sajnos: a BMW M440i xDrive Cabrio csak és kizárólag xDrive összkerékhajtással rendelhető. Ennek, valamint a felfüggesztés és a futómű atomszilárdságának köszönhetően a nullszázas gyorsítás szinte észrevétlen, a tesztjeink során mért 4.8 másodperces sprintet még lehajtott tető mellett sem igazán érzékeltük – maximum az óracsoprotra, vagy a mérőalkalmazásra tekintve.

Előnyös ugyanakkor az xDrive, mivel nincs az a sebességtartomány, és nincs az a kanyar, ami ne lehetne bevehető. Persze úgy, ha hozzáértő módon sikerül összepárosítanunk az adott szituációkat és helyzeteket. Így egész biztos, hogy sikerül maradéktalanul kiautóznunk a BMW M440i xDrive Cabrio-ban rejlő összes potenciált.

Fogyasztás, árazás

59 literes üzemanyagtankot épetítettek a BMW M440i xDrive Cabrio-ba, az álag 12.3 literes tesztfogyasztást tekintve nincs meg az 500 km range, legalábbis városi környezetben. Orszégúton azért le lehet vinni az értékeket úgy a felére – 6.7 literes átlaggal zártunk sportban, ECO-ban pontosan 1 literrel lett alacsonyabb az érték átlagolva.

A cikkben szereplő BMW M440i xDrive Cabrio közel 28 millió forintos vételárral várja az érdeklődőit, míg a belépő modell áratása 24 millió forint környékén mozog.

2021 BMW M440i xDrive Cabrio specifikációk

Motor

Motortípus: soros elrendezésű hathengeres benzinmotor turbóval

Lökettérfogat: 2998 cm³

Maximális teljesítmény: 374 LE @ 5500-6500 ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 500 Nm @ 1850-5000 ford./perc

Erőátvitel: összkerékhajtás, 8 sebességes automataváltóval

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4770 mm

Szélesség: 1852 mm

Magasság: 1394 mm

Tengelytáv: 2851 mm

Első gumik mérete: 225/40 R19

Hátsó gumik mérete: 255/35 R19

Tömeg, üresen: 1890 kg

Megengedett össztömeg: 2390 kg

Csomagtartó mérete: 300-385 liter

Üzemanyagtartály mérete: 59 liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 250 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 4.9 s (gyári), 4.8 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 12.3 l/100 km

Országúti: 6.7 l/100 km

Vegyes: 6.9 l/100 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 9.3 l/100km

Országúti: 6.2 l/100km

Vegyes: 7.4 l/100km

CO2 kibocsátás: 169 g/km

Bővebb információ a BMW magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

Fotó: Autóaddikt.hu

Együttműködő partnereink: Acer Hungary

Utómunka hardver: Acer

HIRDETÉS
ÉRTÉKELÉS
Forma, dizájn
93 %
Kialakítás
94 %
Komfort
92 %
Teljesítmény
94 %
Kezelhetőség
93 %
Anyagminőség
94 %
Biztonság
94 %
Ár-érték arány
92 %
Előző cikkNürburgring-csomagos Corollát dobott piacra a Toyota
Következő cikkA1405400282 biztosítékdoboz fedelének tisztítása az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140-en