Gyorsteszten járt nálunk a Ford Galaxy Hybrid 2.5 FHEV, német rendszámmal, egy hosszított nemzetközi menetpróba keretein belül. Ebből kifolyólag a konkrétumokra koncentrálunk, nem a teljesség erejével, hiszen a részletes tesztet majd a közeljövőben érkező flottás tesztautó kapcsán publikáljuk.
Küllemében nem sok a különbség a korábbi, legutolsó szériás, aktuálisan futó Galaxy-hoz képest, persze apróbb facelift módosítások azért történtek.
A külső-belső vonalvezetés klasszikus SUV-s, irdatlan nagy belterekkel, ugyanakkor élhető külső paraméterekkel.
Az enteriőrre továbbra is a kényelem, meg persze a személyre szabhatóság a jellemző. A hátsó ülések harmadolhatók, mindegyik külön-külön mozgatható sínen, továbbá az elmaradhatatlan ISOFIX-támogatás sem hiányzik, akár mindhárom esetben. Rekeszek, fakkok, zsebek tömkelege áll az utazók rendelkezésére.
A gyorsteszten nálunk járt Ford Galaxy Hybrid 2.5 FHEV 5+2, azaz 7 személyes verzió volt, 5 teljes, 2 mankóüléssel. Mondhatnánk, ha sztereotip fogalmazással illetnénk az autót: nem, a 2 hátsó plusz ülésen kettő átlagos testalkatú felnőtt is simán, kompromisszumoktól mentesen elfér. Az, hogy hosszú távon hogy alakul a komfort, kérdéses – bár kinek mit jelent a hosszabb táv, nem igaz?
Hajtáslánc tekintetében a 190 lóerős, 2.5 literes, Toyota-liszensz Atkinson sornégyes hibrid remekül teszi a dolgát, a mai szemmel viszonylag nagy hengerűrtartalom bőven elegendő a vaskos kaszni mozgatásához.
Agilitás és nyomaték van bőven, mindehhez jó fogyasztási értékek is társulnak. Tesztköreink során átlagos vezetési stílussal, átlagos használattal 6.8-7.8 literes értékek születettek 100 kilométerre, dinamikusabb stílusban előadva viszont 10 liter fölötti értékek is simán születtek.
Megvan az árazása is a Ford Galaxy Hybrid 2.5 FHEV-nek. Titanium felszereltséggel 14660 forint, V-Line felszereltséggel pedig 16705 forint.
Alapból jár a 2 éves, kilométermegkötés nélküli garancia, amely kiterjeszthető akár 5 évre is, 150000-es kilométerkorlátozással.
Ford Galaxy Hybrid 2.5 FHEV (2021)
Motor
Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres Atkinson-ciklusú benzinmotor hibrid hajtáslánccal
Lökettérfogat: 2488 cm³
Maximális teljesítmény: 190 LE @ 5500 ford./perc
Maximális forgatónyomaték: 200 Nm @ N/A ford./perc
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, 10 fokozatú automataváltóval
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4853 mm
Szélesség: 1916 mm
Magasság: 1711 mm
Tengelytáv: 2850 mm
Első gumik mérete: N/A
Hátsó gumik mérete: N/A
Tömeg, üresen: 1978 kg
Megengedett össztömeg: 2595 kg
Csomagtartó mérete: 2339 liter/2 ülés, 1206 liter/5 ülés, 300 liter/7 ülés
Üzemanyagtartály mérete: 65 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 185 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 10 s (gyári), 10.4 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 7.9 l/100 km
Országúti: 5.9 l/100 km
Vegyes: 8.5 l/100km
Gyárilag mért eredmények
Városi: 6.6 l/100km
Országúti: 5.5 l/100km
Vegyes: 5.9 l/100km
CO2 kibocsátás: 149 g/km
Bővebb információ a Ford hazai importőrének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
Fotó: Autóaddikt.hu
Együttműködő partnereink: Acer Hungary
Utómunka hardver: Acer





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-180x135.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-180x135.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-180x135.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-180x135.jpg)












































![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-238x178.jpg)
![[TESZT] Ford Mustang Fastback Dark Horse 5.0 V8 – klasszikusan markáns és nyers izomerő](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-mustang-dark.horse-5-0-v8-fastback-2024-teszt-autoaddikt-25-238x178.jpg)
![[TESZT] Ford C-Max Energi (2013) – Plug-in hibriddel Los Angeles utcáin és elővárosi részein](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-c-max-energi-phev-usa-2013-teszt-autoaddikt-3-238x178.jpg)





![[TESZT] Jeep Grand Cherokee 2.0 4xe PHEV Summit Reserve – az egyik legikonikusabb amerikai Európának](https://www.autoaddikt.hu/kepek/jeep-grand-cherokee-2-0-4xe-phev-summit-reserve-teszt-autoaddikt-24-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat Scudo 2.0 Mjet 180 LE AT8 L2 Crew Cab – szállításra, és 6 személy utazásához is kiváló](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-scudo-2-0-mjet-crew-cab-teszt-16-100x75.jpg)
![[TESZT] Fiat 600 Hybrid 1.2 100LE 48V MHEV LaPrima – frissesség, üdeség, Olaszország](https://www.autoaddikt.hu/kepek/fiat-600-mhev-hyvrid-laprima-teszt-autoaddikt-2-100x75.jpg)
![[TESZT] Mazda2 TS2 (2007) – ideális választás városba és agglomerációs közlekedéshez](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mazda-2-2008-teszt-autoaddikt-1-100x75.jpg)
![[TESZT] Ford Puma Gen-E – a kompakt városi crossover jövője](https://www.autoaddikt.hu/kepek/ford-puma-gen-e-teszt-autoaddikt-34-100x75.jpg)


