Egészen 1924-ig nyúlik vissza a brit márka története, és kevés olyan brand létezik a gépjárműiparban, amelynek olyan kacifántos és szerteágazó történelme lenne, mint az MG-nek. Mára kínai kézben leledzik a brand, ám ez közel sem kell, hogy bármiféle esetleges ellenérzést váltson ki például a minőséggel, vagy épp a technológiai kivitelezéssel kapcsolatosan. Teszteltük az MG ZS 1.5 VTI-Tech modellt, Comfort+ felszereltséggel.
Az MG ZS korábban egy hagyományos értelemben vett személyautó volt, mára azonban alkalmazkodva a piaci igényekhez – ,mini SUV-vé avanzsált. Hogy ez jó-e, vagy nem, ízlés kérdése, de az biztos, hogy aki kedveli ezt a szegmenst, ráadásul kényes a pénztárcájára, ugyanakkor jó minőségű terméket keres, az mindenképp fontolóra veheti az MG ZS beszerzését. Az alapár nem éri el a 7 millió forintot, tehát ez mindenképp egy szimpatikus részlet lehet.
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-28.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-37.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-32.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-25.jpg)
Formavilág távol-keleti módra?
Az MG ZS 1.5 VTI-Tech dizájnja tipikusan hordozza az ázsiai szellemiséget (az ízlésvilág is benne van azért erősen). Akármelyik irányból mistrálva az autót, folyamatos déja vu lesz rajtunk úrrá. Az orra? Legyen Mazda CX-3. Az oldala? Legyen Opel Crossland. A hátulja? Jó lesz az Ford EcoSport-nak. Persze az is lehet, hogy a 3D tervezésnék a Maya ugyanazt a template-et kapja majd’ minden jelenkori autó külalakjának tervezése esetében, vagy az AI egykaptafás megvalósításokat alkalmaz. Ki tudja.
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-35.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-34.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-33.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-29.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-27.jpg)
Elölről tehát ismerős az MG ZS 1.5 VTI-Tech, húzott vonalú lámpatestek, modern hűtőmaszk, hangsúlyos MG-biléta, formaiságban összepasszoló légbeömlők, rostélyok alkotnak kellemes látvány-komfortérzetet.
Oldalról már egy kicsit összekuszálódik a kép, uhyanis az MG ZS 1.5 VTI-Tech több, mint 1.6 méteres magassága tekintetében hosszúkás küllemet ad, keskeny oldalablakokkal, viszonylag magasra tett övvonalakkal, ugyanakkor arányában eltalált C oszloppal. A magasság végett a 17-es kerekek apróbak tűnnek, ezen dob egy keveset az offroad-os műanyag szegélykialakítás a sárvédőíveknél, és vastagítja a küszöbök alatti a részeket.
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-29.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-26.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-30.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-24.jpg)
Hátulról is pofás az MG ZS 1.5 VTI-Tech, teljesen modern arculat köszön vissza itt is, a lámpabúrák jól passzolnak a hátlemez kialakításába. Az MG embléma itt, mint a Volkswagenek-nél, benyomásra hajlik ki, és a csomagtérajtó nyitását könnyedén megoldhatjuk vele. Ráadásként még ál-kipufogóvégeket is kapunk, mindkét oldalra, krómosat.
Kellemes részletek az MG ZS belterében
Jó minőségű anyagokból épül fel az MG ZS 1.5 VTI-Tech enteriőrje. Bőrbevonat a kormányon, a cockpiten; az üléseken szintén, melyek kimondottan kényelmesek, jól tartanak, optimális ülő- és hátfelületekkel rendelkeznek. Mivel magas építésű a ZS, ezért a kilátás is jó, az A oszlopok méretezése is el lett találva, az oldaltükrök megfelelő beállítással teljes mértékben élhetők.
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-23.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-18.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-19.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-21.jpg)
Átlátható műszeregység, jól elhelyezett gombok segítik a vezető dolgát az MG ZS 1.5 VTI-Tech-ben. Bár az LCD alapú óracsooort fényereje gyengécske, főként direkt napsütésben, ezzel együtt megfelel a kívánalmaknak és teljesíti alapfeladatát.
Korrekt tengelytávja miatt az autóban kényelmes a hátsó üléssoron utazni. Mivel nem, túl széles a ZS, ezért leginkább két felnőtt utassal érdemes itt kalkulálni, a vállterek ugyanis korlátozottak – nem úgy, mint a lábterek, térdterek és a fejtér.
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-17.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-15.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-20.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-16.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-14.jpg)
Viszonylag jól simítja a magyar utak kátyúit az MG ZS 1.5 VTI-Tech futóműve, a kanyarstabilitás is megfelelő, bár az alulkormányozottság orrnehéz viselkedésre vall, valamint a magas felépítés sem tesz jót e téren. Hirtelen kornánymozdulatokra intenzív billegés a válasz, úgyhogy pályaautózásra annyira nem alkalmas ez a modell, mint a korai MG-roadsterek. Ez persze csak vicces megközelítés, be vegye senki komolyan.
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-13.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-12.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-11.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-10.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-9.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-7.jpg)
Visszarepít az időben, de ez távolról sem probléma
1.5 literes, sornégyes, 16 szelepes benzines szívómotor került beépítésre az MG ZS 1.5 VTI-Tech-be. Az egység 106 lóerőt ad le 6000-as maximum fordulatszámon, míg a nyomatékcsúcs 141 Newtonméter 4400-as fordulaton.
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-5.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-8.jpg)
A motor viselkedése teljes mértékben olyan, mint amikor a 2000-es éve hajnalán megjelentek az 1.6-os, később 1.4-es szívómotorok, és tudtak 100 lóerő környékén teljesíteni (például a Rocer 25-nél is volt ilyen opció, csak hogy házon belül maradjunk). Mára nyilván ez a teljesítmény már nem hat akkora elánnal az érzékekre, sőt, az akkorihoz képest masszív súly-lóerő aránynak (is) köszönhetően lomhának is tűnik a menetdinamika. Mivel kisköbcentis szívómotorról van szó, nem árt, ha fordulaton tartjuk a dolgokat, s a társított ötsebességes manuális váltó megfelelő, jól hangolt fokozatait választjuk meg optimálisan az adott menetkörülményhez. Ha mindezekre odafigyelünk, teljesen jól autózható élményt kapunk.
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-4.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-3.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-2.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-1.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-6.jpg)
![](https://www.autoaddikt.hu/kepek/mg-zs-1-5-vti-tech-comfort-plus-teszt-autoaddikt-22.jpg)
Gazdaságosan autózható
Fogyasztás kapcsán sem volt kivtetnivaló, sikerölt vegyes használattal megmaradni 6-6.5 liter/100 kilométer környékén, ami egy szimpatikus eredményt jelentett a tesztek során. Ez az átlag valószínűleg lejjebb is faragható, ha többet autózunk országúto környezetben, 90-es átlagtempóval.
2023 MG ZS 1.5 VTI-Tech specifikációk
Motor
Motortípus: soros elrendezésű 4 hengeres szívó benzinmotor
Lökettérfogat: 1498 cm³
Maximális teljesítmény: 106 LE @ 6000 ford./perc, 100 kW
Maximális forgatónyomaték: 141 Nm @ 4500 ford./perc
Erőátvitel: ftonthajtás, 5 sebességes manuális kéziváltó
Méretek, egyéb műszaki adatok
Hossz: 4323 mm
Szélesség: 1809 mm
Magasság: 1653 mm
Tengelytáv: 2670 mm
Tömeg, üresen: 1259 kg
Megengedett össztömeg: 1722 kg
Csomagtartó mérete: 448 liter, 1375 literig bővíthető a hátsó üléstámlák előrehajtásával
Üzemanyagtartály mérete: 46 liter
Menetteljesítmények
Végsebesség: 173 km/h
Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11.2 s (gyári), 12.1 s (saját mérés)
Fogyasztási adatok
Saját, mért eredmény (átlagos használattal)
Városi: 6.9 l/100 km
Országúti: 5.1-5.8 l/100 km
Vegyes: 6.0-6.5 l/100 km
Gyárilag mért eredmények
Városi: N/A l/100km
Országúti: N/A l/100km
Vegyes: 6.6-7.2 l/100km
CO2 kibocsátás: 149-163 g/km
Bővebb információ az MG magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal