AutóAddikt Autóteszt MG MG4 EV Luxury – magasra teszi a lécet

[TESZT] MG4 EV Luxury – magasra teszi a lécet

Miután manapság minden autómárka rendelkezik több tisztán elektromos modellel, kijelenthető, hogy a legdominánsabb kategóriák egyike ez a szegmens. Épp ezért elvárás, hogy egy adott brand villantson olyan alternatívát, amely ezen a területen versenyképessé teszi a konkurenciával szemben. Az MG-nek nem okozott mindez problémát, megjelent a piacon az MG4 modellel. Teszteltük.

Nyilván nehéz olyan, eleddig nem túl gyakori dizájnt és tálalást alkotni, hogy azt mondjuk, miután ránézünk a szalonban egy kiszemelt autóra: „ez igen, ez egyedi, ilyen még nincs nagyon.” Az MG4 esetében déja vu van rendesen, hiszen néhány major stíluselem, kivitel-megoldás már korábbról ismerős lehet; jártunkban-keltünkben találkozhattunk hasonló vizuális megoldásokkal. Persze nyilván ez akkor érvényes, ha elhívatottak vagyunk a témában, és óhatatlanul összehasonlítgatunk.

Dinamizmust és erőt sugalló tálalást kapott az MG4

Az MG4 kimondottan sportos, erőt sugalló megjelenését alapvetpen a frontrész kialakításának köszönheti: a morcosra húzott lámpabúrák, a hatalmas, tényleges funkciót betöltő levegőztető beömlők, a trapéz alakzatú hűtőmaszk mind-mind meggyőzően hatnak a zsigerekre, úgyhogy máris eléri küldetésének célját az MG4 – legalábbis ami a látványvilágot illeti, első körben.

Oldalnézetben SUV-os egy keveset az MG4, viszont az alig 4.5 méteres hossz inkább kompaktautós jelleget kölcsönöz. A kerekek viszonylag aprónak hatnak a széles, kicsit homgén felületek mellett, ugyanakkor az övvonalak nincsenek túl magasra gondolva, így remek az üvegfelületek aránya is. A törésvonalak zseniálisan emelik ki az autó karakterisztikáját, a skirt-résznél ötletes a B oszlop utáni felfelé ívelő vonalvezetés.

Hátulnézetből ismét lesz kis déja-vu, de pontosan ez kell ahhoz, hogy az MG4 ismerős és egyben könnyen emészthető legyen a szemlélődő számára. Főként, hogy tisztán elektromos autóról van szó, kellenek a futurisztikus részletek, megvalósítások.

Az MG4 hátsó traktusa pont ilyen: a kasznitól elkülönített, kicsit kiugró hátsó lámpabúrák egységesen ölelik körbe az autót egész szélességében, úgy, hogy a középső műanyag egyben az ötödik ajtó nyitását is ellátja, miközben a zárófények játéka ezen a felületen is folytatódik. Ráadásul a felső rész itt szintén LED-effekteket kapott, így éjszakai vezetésnél rendkívül impozáns az egész összkép. Diffúzor-hatás is van, ízléses műanyagburkolatok tekintetében. Amúgy általában az a jellemző, hogy az autók faránál elfogy a dizájnötlet, az MG4-nél erre rá lehet erősen cáfolni. Nagyon jellegzetes és azonnal megszerethető.

Remek minőségű enteriőr

A beltér kialakításánál rendkívüli figyelmet fektethettek arra a tervezők, hogy teljes komfortban tudjon utazni akár hosszabb távokon is átlagisan 4 felnőtt. Mint minden hasonszőrű kategóriába tartozó autó, itt is a 2+2 utas férőhelye a legoptimálisabban garantált, a hátsó szekcióban a fejterek kitűnően lettek kiképezve, de a lábterek is teljesen élhetők viszonylag hátratolt első ülések mellett is.

Ergonomikus vezetőállást kapott az MG4, felül és alul is kiegyenesített ívű, kellemes fogású kormánykerékkel, jól értelmezhető és közvetítő infotainment-együttessel. Kimondottan praktikus sok egyéb mellett a gyújtás nélküli indulás: miután kulccsal a zsebünkben beülünk az autóba, a rendszer azonnal érzékeli, és instant menetkész állapotba kerül.

Itt némi buggal találjoztunk is, amit később nyilvánvalóan megold egy major system update – több esetben az irányváltó nem volt hajlandó P-ből D-be váltani, annak ellenére, hogy hagyományosan a fékpedálra helyezett lábbal kezdeményeztük a procedúrát. Ilyenkor fék néküli irányváltó-tekerés következett, mire az infotainment kiírta, hogy ildomos a fékre helyezni a lábunkat, megtettük, be is vette a D-t rögtön.

Remek hatótáv, remek vezethetőség

64 kWh bruttó kapactású NCM ítium nikkel-kobalt-mangán akkupakkot kapott a tesztelt MG4, de létezik kisebb, 51 kWh-s konfigurálási lehetőség is. Az 1.6 kilogrammos össztömeg (is) kedvez a remek hatótávnak, amely 400 kilométer fölötti értékekre szökken minden egyes feltöltés után.

Ez gyakorlatban is nagyjkából megvolt, városi-elővárosi közelekdés mellett remek vezetési-használati élményt kaptunk átlagosan 12-16 kWh/100 km fogyasztással.

Mindezt ECO módban, magas fékvisszatáplálási energia-beállítással, ugyanis az e-Pedal hatóereje több fokozatban állítható és testre szabható.

Kellő dinamizmus és fordulékonyság jellemzi az MG4 menettulajdonságait, ráadásul hátsókerék-hajtással büszkélkedhet, ami rátesz egy lapáttal az élmények pozitív alakulására, még a legvisszafogottabb takarékos módban is. Mindehhez persze hozzájárul a 204 LE rendszerteljesítmény, valamint a 250 Newtonméter nyomatékcsúcs is. A végsebesség 160 km/óra gyári adatok szerint.

A közeljövőben szeretnénk olvasóinknak hosszabbtávú használat mellett beszámolni tapasztalatinkról az MG4 kapcsán, gyakorlati hétköznapi alkalmazásmódokról itt, az Autóaddikton.

2023 MG4 EV Luxury specifikációk

Motor

Motortípus: elektromos

Lökettérfogat: N/A cm³

Maximális teljesítmény: 204 LE @ N/A ford./perc

Maximális forgatónyomaték: 250 Nm @ N/A ford./perc

Erőátvitel: hátsókerékhajtás, irányváltó

Akkumulátor kapacitása, bruttó: 64 kWh

Akkumulátor kapacitása, nettó: N/A kWh

Méretek, egyéb műszaki adatok

Hossz: 4287 mm

Szélesség: 1836 mm

Magasság: 1504 mm

Tengelytáv: N/A mm

Tömeg, üresen: 1685 kg

Megengedett össztömeg: 2133 kg

Csomagtartó mérete: 350 liter, bővíthető a hátsó üléstámlák előrehajtásával

Üzemanyagtartály mérete: N/A liter

Menetteljesítmények

Végsebesség: 160 km/h

Gyorsulás 0-ról 100-ra: 7.9 s (gyári), 8.4 s (saját mérés)

Fogyasztási adatok

Saját, mért eredmény (átlagos használattal)

Városi: 12-16 kWh/100 km

Országúti: 12-16 kWh/100 km

Vegyes: 12-16 kWh l/00 km

Gyárilag mért eredmények

Városi: 16 kWh/100km

Országúti: 16 kWh/100km

Vegyes: 16 kWh/100km

CO2 kibocsátás: 0 g/km

WLTP hatótáv: 450 km

Bővebb információ az MG magyarországi képviseletének honlapján, IDE kattintva.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal