AutóAddikt Autó-motorsport Új, 2017-es fényezés a Ford Hoonigan Racing versenyautójának Death Spray Custom tervezésével

Új, 2017-es fényezés a Ford Hoonigan Racing versenyautójának Death Spray Custom tervezésével

Barcelonában ezen a hétvégén veszi kezdetét a World RX versenyszezonja, s ebből az alkalomból a Hoonigan Racing is bemutatta Ken Block és Andreas Bakkerud Ford Performance Focus RS RX rallycross autóinak vadonatúj fényezését, amit a sokoldalúságáról ismert brit művész, David Gwyther – más néven Death Spray Custom – tervezett. Block és Bakkerud gépeinek új dizájnjából csak úgy árad az intenzív energia, s az összhatást 3D hatású mintázat teszi teljessé.

A fényezés kidolgozása mellett Death Spray Custom mindkét pilóta számára új névtáblát és rajtszámot is rajzolt, és az autón elhelyezett vadonatúj Hoonigan-embléma mellett Hoonigan közkedvelt mondásait (‘Gyilkold szét az abroncsokat!’, ‘Ne kíméld!’) is felfestette.

“A Hoonigan Racing és a Hoonigan Industries minden évben megpróbál a motorsport legmenőbb versenyautó-fényezéseivel előrukkolni” – mondta el Block, majd hozzátette: “Eddig mindig sikerült egyre jobb dolgokkal előállnunk, és a legjobb művészek segítettek nekünk, hogy autóink különleges látványt nyújtsanak a versenypályán.”

“Már jó ideje nagy rajongója vagyok David (azaz Death Spray Custom) munkásságának, úgyhogy nagyon lelkes vagyok, hogy idén közösen dolgozhattuk ki az új fényezést. Remek érzés, hogy immár ő is részese lett versenycsapatunk történetének” – tette hozzá Block.

“A fiatalságomat arra fecséreltem, hogy egy régi Ford Escort hátsó ülésén a haverjaimmal összezsúfolódva minden rallyversenyre elmentünk Nagy-Britanniában” – mesélte Death Spray Custom. “2017-ben viszont okosabb dolognak tűnt, ha az időmet inkább Ken Block és a Hoonigan csapat társaságában pazarolom el.”

Aki szeretné új fényezéseket – és persze Blockot és Bakkerudot – akció közben látni, az ne maradjon le a 2017-es Word RX bajnokság első futamáról, amit április 2-án rendeznek Barcelonában. Az eseményt az amerikai rajongók a Ford Performance Facebook-oldalán (www.facebook.com/FordPerformance/) is követhetik, a világ többi részén élő nézők pedig a www.fiaworldrallycross.com/live honlapra léphetnek be.

Ken Block rally-pályafutása 2005-ben kezdődött. Rátermettsége és versenyzői tudása hamar nyilvánvalóvá vált, és az Amerika Rally versenysorozatban megkapta az Év Kezdője címet. Block azóta is versenyez ebben a sorozatban; időközben számos dobogós helyezést ért el, többek közt az X Games-ben is öt érmet szerzett – itt a legutóbbi eredménye a Global X Games Barcelona RallyCross 2013-as versenysorozatban elért második helyezése volt.

A versenyautóban nyújtott teljesítménye mellett Block vezető szerepet vállalt abban is, hogy az Egyesült Államokban is mind ismertebb legyen a sportág. Arculatépítő és marketing-tehetsége, valamint autóvezetői tudása révén Block világszerte ismertté vált, amit nagyban elősegítettek a Gymkhana-sorozat gyorsan elhíresült vírusvideói is. Az eddig elkészült hat Gymkhana-videót (valamit az ezekhez tartozó produkciókat) eddig több mint 250 millióan töltötték le, így Block neve az egész világon ismertté vált.

A franchise hét különféle díjat is elnyert: az Ad Age például a legjobb 10 vírusvideó közé sorolta, emellett pedig megkapta a One Show Interactive Gold Pencil Díjat is az Online Film és Videó kategóriában is. 2010 januárjában Block megalapította a Monster World Rally Team-et, és szerződést írt alá a Forddal, aminek értelmében rajthoz állt Rally Világbajnokságon, ahol – a négy amerikai versenyző egyikeként – pontot is szerzett a versenysorozatban (Eddig több amerikai szállt le a Holdon, mint ahányan pontot szereztek a WRC-ben). Mindemellett arról is megállapodott a Forddal, hogy az USA-ban is népszerűsíti a sportágat (Global RallyCross Championship, X Games and Rally America), valamint hogy folytatja a Gymkhana-sorozatot. 2012-ben Block a Hoonigan Racing Division névre keresztelte át csapatát, amellyel 2013-ban,2014-ben és 2015-ben is rajthoz állt a Global RallyCross Championship, ahol 2015-ben második helyen végzett. 2016-ban Block minden idejét a FIA Rally Világbajnokságnak szentelte, ahol 2017-ben is végigversenyzi a teljes évadot, emellett pedig ősszel rajthoz áll a Gymkhana GRID döntőjében, év közben pedig számos video-projektben szerepel majd.

Andreas Bakkerud nyolc évesen kezdett gokarttal versenyezni, ahonnan 15 évesen váltott a rallycrossra. 2009-ben második lett a Norvég Bajnokságon, 2010-ben pedig a Super 1600 Európa-Bajnokságon szerzett harmadik helyezést. 2011-ben és 2011-ben ő lett a FIA Európa-bajnoka a Super 1600 kategóriában. Ezután 2013-ban a Supercar kategóriában tűnt fel, ahol negyedik lett, miután Svédországban és Franciaországban is bezsebelt egy-egy futamgyőzelmet. 2014-ban két futamot nyert, és nagy szerepe volt abban, hogy csapata első lett a FIA csapatszintű bajnokságában. 2015-ben az olasz Word RX futamon aratott győzelmet, és negyedik helyen zárta a bajnokságot. 2016-ban második pilótaként csatlakozott Blockhoz és a Hoonigan Racing Divisionhoz, és a vadonatúj Ford Focus RS RX rallycross gép volánja mögött összetettben harmadik helyezést szerzett a bajnokságon. Bakkerud 2017-ben is Block csapattársa a Hoonigan Racing Division legénységében.

Hoonigan Racing Division

A Ken Block által megteremtett Hoonigan Racing Division célja, hogy átfogalmazza a versenycsapatokról alkotott képet. A két autóval versenyző csapat pilótái Block és Andreas Bakkerud, akik mindketten egy Ford Focus RS RX rallycross autóval állnak rajthoz a FIA World RX bajnokságon. Ám a csapat nemcsak versenygyőzelmekre törekszik, hanem arra is, hogy innovatív, kreatív és interaktív eszközökkel népszerűsítse a motorsportot. A csapat támogatója a Monster Energy, a Ford Motor Company, a Hoonigan, a Toyo Tires, a Pennzoil, a Can-Am, Sonax, a GoPro, az ST Suspensions, a HPI Racing, a fifteen52 és az Alpinestars.